quote:
Thanks again for the opportunity
Net mijn uitslag van dit jaar gehad trouwens. Normaal ga je dat gaan tonen aan je ouders of zo, ipv in een topic op Fok, maar ik stuit op wat praktische problemen als ik het eerste probeer
Hoe lees je dat?
Je kijkt bv naar de kolom 'score'. De punten die daar staan zijn punten op 20
Dus 12= 60% , 16=80%
![]()
Al bij al komt dat dus neer op onderscheiding, zoals dat bovenaan te zien is, wat wel goed is. Geen herexamens, en het vervelende academische jaar is dus afgerond. Tijd voor interessantere dingen dus

Edit voor AnneX omdat ik toch wil dat je het verstaat
In de kolommen staat:
STP= Studiepunten. Een jaar heeft er 60, hoe hoger dit cijfer, hoe belangrijker het vak dus is. Immers bv 6 van de 60 studiepunten zijn te verdienen met een bepaald vak.
naam= naam van het vak staat in vet. Hetgene dat er onder staat is dus een onderdeel van dat vak.
Bv het vak bestaat uit hoorcolleges waarover je een examen krijgt, en Lab (wat labo wil zeggen, punten krijg je daar op de geleverde prestaties tijdens het jaar. Die labo's zijn verplicht)
EP1= examenperiode 1, dat was dus rond het midden van het jaar. De vakken van het eerste semester hebben daar dus punten gekregen, die van het 2de dus niet
Score= voor elk vak het totaal, dus gemiddelde van 2 examenperiodes, of gewoon rechtstreeks de punten als er maar 1 keer examen van was.
Dan de puntentelling (heb ik al eens uitgelegd ergens in het begin van het topic :p)
Je rekent dat gewoon om naar procenten, je moet meer dan de helft hebben (50% of 10 (op 20)), dan is het goed. (Vroeger moest je voor elk vak 55% hebben, maar de regels zijn bijgesteld naar minimum 50% en de examens strenger)
Heb je dus:
0% = 0/20 (in Belgie) = 0 (in Nederland)
50% = 10/20 (be) = 5 (in nl)
100% = 20/20 = 10
et voila!
[ Bericht 36% gewijzigd door MMach op 03-07-2008 10:39:25 ]