Idd, de trap komt wel vast te staan op die plaats, en door plaatsgebrek komt hij over een hoekje van de meest rechtse deur, maar echt storen doet dat gelukkig niet. Verder naar achter zetten betekent dichter komen bij de ballustrade (=gevaar) en ook minder ruimte onderaan de trap.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:49 schreef Charisma het volgende:
zooo wat mooi geworden, is het de bedoeling dat de trap vast wordt gemaakt onder het luik? omdat ik twee deuropeneningen zie ...
Een keukentje wel. De badkamer is er al , een verdiepje lager (niet de badkamer van de eigenaresse, die is nog een verdiep lager).quote:Op vrijdag 11 juli 2008 14:49 schreef Ole het volgende:
Komt er ook een keukentje en een douche-toilet in eigenlijk?
Zeker weten, een heerlijk ritje met Fien (jaja, ik geef de dingen een naamquote:Op zaterdag 12 juli 2008 14:56 schreef AnneX het volgende:
ach ja, dan glasvlies je het even en bent om 14 uur weer klaar !
Tijd om te rijden op de wild bird (?)
En dat toeplamuren moest ik 3 x lezen haha
Je kan natuurlijk ook alleen het "stapgedeelte" van de trap mat doen. Dat matte gedeelte in een andere kleur kan ook nog een leuk effect geven.quote:Mat uit veiligheidsoverwegingen (minder slipperig), hoewel ik dus wel liever een bling bling hoogglanstrap zou hebben![]()
Glasvlies op MDF, geen enkel probleem hoorquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:05 schreef Oblivion het volgende:
Glasvlies op hout?
Of is het iets anders wat ik in mijn hoofd heb? (soort behang?)
Nog nooit van gehoord :p Maar ik lees dat het een vervanger is van gipsplaten, dat kan ik alleen maar toejuichenquote:Op maandag 14 juli 2008 22:09 schreef _VoiD_ het volgende:
Waarom heb je trouwens voor die zolder niet gekeken naar Clickboard van Parador?
Dan had je alleen een regelwerk moeten zetten op 40 cm en kon je het MDF zetten, plamuren, schuren, glasvliezen en schilderen achterwege laten. Volgens mij was je dan nog goedkoper uit ook. Kost tussen de 15 en 20 euro per meter. Enige nadeel is dat de hoeken niet strak kunnen zijn maar met profielen gemaakt moeten worden (buitenhoeken, binnenhoeken ed).
Misschien een tip voor de volgende klus?
Verder nog steeds goed bezig!
Vergeet je uren niet. Als je met dat clickboard begint dan vlieg je er doorheen.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:15 schreef MMach het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord :p Maar ik lees dat het een vervanger is van gipsplaten, dat kan ik alleen maar toejuichenEn MDF zal toch wel wat goedkoper zijn, + alle afwerking dan 15¤/m² hoor.
MDF: 5¤/m²
Plamuur: verwaarloosbaar, let's say: 1¤/m²
Glasvlies: 25¤ voor 25m² = 1¤/m2
Grondverf: 2¤/m² ongeveer (goedkope latex is ideaal)
=9¤/m², op 76m² voor het dak alleen al is dat dus een besparing van 456¤. Geef me toch maar MDF dan
+Dat regelwerk voor dat clickboard moet waarschijnlijk kaarsrecht zijn omdat je klikverbindingen niet meer werken volgens mij. In een scheef huis is dat een moeilijke opgave. En ik neem aan dat je dan ook naden ziet oid? Misschien heel smalle? Ik zou dat es moeten bekijken in het echt, al ben ik geen fan van naden![]()
Een normaal mens zou er dan even een simpel blokje over getekend hebben, maar een gedreven perfectionist als MMach acht ik er inderdaad wel toe in staat, om er precies de kleur van blank metaal en twee schroefgaatjes in te photoshoppen..quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:44 schreef Archont het volgende:
zal eerder weggeëdit zijn, niet iedereen moet MMach's nummerplaat kennen.
Wehe, tis inderdaad erin geshopped, maar zo'n blokje zou de foto iets meer omzeep helpen, en ik was toch al bezig met bewerken, dus why not natuurlijkquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:32 schreef dvr het volgende:
[..]
Een normaal mens zou er dan even een simpel blokje over getekend hebben, maar een gedreven perfectionist als MMach acht ik er inderdaad wel toe in staat, om er precies de kleur van blank metaal en twee schroefgaatjes in te photoshoppen..
troost je, ik zie het verschil wel hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:15 schreef MMach het volgende:
[ afbeelding ]
Jaja, echt, daar hangt glasvlies![]()
Als je 18mm MDF gebruikt zal dat niet kromtrekken en zeker sterk genoeg zijn (wel een beetje zwaar). Het enige waar je bang van zal moeten zijn is uitlubberende schroeven. Ik zou gaan voor bouten doorsteken (gaatjes in je scharnier dan wat vergroten) en sluitringen (rondellen noemen wij dat hierquote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:33 schreef zwahiel het volgende:
Oe, die trap heb je netjes gemaakt zeg. Dat luik ook. Ik zocht nog een manier om zoiets te doen voor een vriendin van me. Heb 't juist gevonden!
Krijg je 'm ook een beetje dicht? Ik wil 't namelijk met één MDF plaat doen, zonder verdere ondersteuning. Gewoon drie of vier deurscharnieren. 't Luik is wat groter (komt over een groot trappegat heen. Ben een beetje bang dat 't krom trekt dat MDF, jij nog tips?
Eerlijk gezegd kom ik niet zo graag en veel boven die snelheden. Langdurig that is (voor korte stukjes geraak je daar wel snel aan natuurlijkquote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:41 schreef sander89 het volgende:
MMach draag je dan geen gehoorbescherming, lijkt me wel slim om te dragen omdat boven de 80/100 km/h gehoorbeschadiging oploopt door de herrie van rij wind.
Want me die snelheid hoor je zeker ook je muziek amper tot niet?
Maar verder erg netjes en knap in gebouwd op je motor, ben je nog van plan verder iets te veranderen aan je motor?
Ik zou zeker wel willen, mocht het nodig zijn. Helaas is het een beetje onnozel om huur te gaan betalen als ik zelf al een perfect leefbaar huis heb een eindje ervan. Het is in elk geval wel de bedoeling dat als het verhuurd zou worden, dat het dan niet is voor een rijkeluiskindje of zo, maar voor iemand die het nodig heeft. Maar zelfs daar zijn we nog niet. De tijd begint te nijpen, en ik heb het net even druk met andere dingen. En het zijn ook Gentse feesten op dit momentquote:
Juist, thanx to archontquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:57 schreef Archont het volgende:
voor diegenen die het niet gemerkt hebben, er is ook een stuk meer wit geschilderd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |