quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:46 schreef MarkNMGN het volgende:
Volgens mij is dat omdat ze zwart zijn.
Ja, maar dat is een geboortenaam. Ze krijgen een vrij normale roepnaam. De kinderen van negers hebben beetje vreemde roepnamen. Het is beetje amerikaans, maar toch ook niet.. zoals Jehuquote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:50 schreef remlof het volgende:
Misschien omdat die namen iets betekenen wat jij niet weet? Ik vind Johannes Petrus Paulus Maria ook eigenlijk wel een belachelijke naam voor een kind.
TS, je bedoelt waarschijnlijk die Shaniqua's, d'Marreio's en Latisha's die je op My Super Sweet 16 ziet. Van die Amerikanen die zonodig 'true to their roots' moeten blijven (ook hebben ze al 8 generaties lang geen voet op Afrika gezet)quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:50 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Even serieus. 2 vrienden van mij zijn hindoestaans = ook niet helemaal zwart. En ze geven hun kinderen nog best normale namen, ook al zijn het volkomen onhollandse namen.
Mensen die grappen maken kunnen gelijk weggaan. Ik wacht gewoon op een serieus antwoord
Dat ligt aan je referentiekader. In Nederland hebben we niet de traditie om kinderen een bijvoeglijk of zelfstandig naamwoord als naam te geven, tenminste niet in onze eigen taal. In andere landen doen ze dat wel.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:51 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Ja, maar dat is een geboortenaam. Ze krijgen een vrij normale roepnaam. De kinderen van negers hebben beetje vreemde roepnamen. Het is beetje amerikaans, maar toch ook niet.. zoals Jehu
Oke, maar waarom kan ik me dan voorstellen dat men hun kinderen Islamtische namen zoals Youssef en Noureddine geven, ook al behoren ze niet tot onze taal? Of Joodse/Russische/Chinese namen, het behoort niet tot onze taalcultuur, maar ik kan me wel voorstellen dat je je kind zulke namen geeft, ook al zou ik ze niet mooi vinden.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat ligt aan je referentiekader. In Nederland hebben we niet de traditie om kinderen een bijvoeglijk of zelfstandig naamwoord als naam te geven, tenminste niet in onze eigen taal. In andere landen doen ze dat wel.
Op TV had laatst een stel hun dochter Liefde genoemd.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Er is gewoon een trend om je kind uniek te maken door een unieke naam te geven. Ik vind namen als Bloem of Sterre of Mensje eigenlijk net zo bizar
Ow? Donna (=vrouw) is in Italië toch wel een vrij gangbare meisjesnaam. Net als Carina (bijv. nw. =leuk, aardig).quote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:08 schreef Buschetta het volgende:
Ik denk dat P.deZeeuw het enige juiste antwoord heeft gegeven in deze
En Remlof dat met die namen is niet per land verschillend maar per cultuur. In vrijwel elk land waar ik ooit geweest ben was het tot voor kort alleen toegestaan om je kind te vernoemen naar een lijst die bij de burgelijke stand lag. (meestal geografisch bepaald door geloofsovertuiging).
De enige culturen die ik ken die hun kind zelfstandige naamwoorden geven zijn de diverse indianenstammen in de wereld. (wel mooie namen trouwens) en dan is het vaak ook zo dat de naam in de levensloop veranderd na het volwassen wordings proces.
Preciesquote:Op dinsdag 5 februari 2008 01:41 schreef Erotica_ het volgende:
Beter dan Pim of Miep
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:45 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
(...)
Maar dan bij kinderen van negers: Precious, of Sincere, of enkele maanden geleden: Sky Nebula Shamiro. Een vriend van mij zegt iemand te kennen die samen met (tevens negerafkomstig) z'n vriendin hun nieuwe zoontje de naam Nosmo Koning heeft gegeven, met op het geboortekaartje: neginnyeh shanquelle (hoop dat ik het goed gespeld heb).
(...)
Lateeshjeeh...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |