abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56539065
Jaja, lichtelijk racstisch tintje, maar dat vroeg ik me doodgewoon af: waarom geven bepaalde mensen, meestal negers, hun kinderen vreemde namen, die eerder passend zijn voor hippe douchebags ofzo. Zo heb ik eergisteren een Iraanse jood ontmoet. Zijn naam was Juben. Nog nooit van gehoord, maar ik vond het een normale naam

Maar dan bij kinderen van negers: Precious, of Sincere, of enkele maanden geleden: Sky Nebula Shamiro. Een vriend van mij zegt iemand te kennen die samen met (tevens negerafkomstig) z'n vriendin hun nieuwe zoontje de naam Nosmo Koning heeft gegeven, met op het geboortekaartje: neginnyeh shanquelle (hoop dat ik het goed gespeld heb).

Dat klinkt toch voor geen meter? Waarom is het dan big business bij negers daar? Ik KAN me werkelijk NIET voorstellen dat ze zulke namen mooi vinden
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:46:24 #2
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56539079
Volgens mij is dat omdat ze zwart zijn.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:49:46 #3
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56539112
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:46 schreef MarkNMGN het volgende:
Volgens mij is dat omdat ze zwart zijn.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:50:09 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56539116
Dat is om te voorkomen dat ze voor niets op sollicitatie gesprekken komen. Nu kan de werkgever meteen zien dat het om een neger gaat aan de naam en de CV in de shredder dumpen.

Scheelt de neger weer loop werk.
pi_56539119
Even serieus. 2 vrienden van mij zijn hindoestaans = ook zwart. En ze geven hun kinderen nog best normale namen, ook al zijn het volkomen onhollandse namen.

Mensen die grappen maken kunnen gelijk weggaan. Ik wacht gewoon op een serieus antwoord
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:50:46 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_56539123
Misschien omdat die namen iets betekenen wat jij niet weet? Ik vind Johannes Petrus Paulus Maria ook eigenlijk wel een belachelijke naam voor een kind.
pi_56539129
Een kwestie van een gebrek aan goede smaak en ontwikkeling bij sommigen. Zie ook bijvoorbeeld rapclips.
pi_56539133
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:50 schreef remlof het volgende:
Misschien omdat die namen iets betekenen wat jij niet weet? Ik vind Johannes Petrus Paulus Maria ook eigenlijk wel een belachelijke naam voor een kind.
Ja, maar dat is een geboortenaam. Ze krijgen een vrij normale roepnaam. De kinderen van negers hebben beetje vreemde roepnamen. Het is beetje amerikaans, maar toch ook niet.. zoals Jehu
Verwijderd door Admin.
  Donald Duck held dinsdag 5 februari 2008 @ 00:54:11 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56539161
En deze. Rainbow Sun Franks. Wel lekker positief
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56539226
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:50 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Even serieus. 2 vrienden van mij zijn hindoestaans = ook niet helemaal zwart. En ze geven hun kinderen nog best normale namen, ook al zijn het volkomen onhollandse namen.

Mensen die grappen maken kunnen gelijk weggaan. Ik wacht gewoon op een serieus antwoord
TS, je bedoelt waarschijnlijk die Shaniqua's, d'Marreio's en Latisha's die je op My Super Sweet 16 ziet. Van die Amerikanen die zonodig 'true to their roots' moeten blijven (ook hebben ze al 8 generaties lang geen voet op Afrika gezet)
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:00:03 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_56539233
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:51 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een geboortenaam. Ze krijgen een vrij normale roepnaam. De kinderen van negers hebben beetje vreemde roepnamen. Het is beetje amerikaans, maar toch ook niet.. zoals Jehu
Dat ligt aan je referentiekader. In Nederland hebben we niet de traditie om kinderen een bijvoeglijk of zelfstandig naamwoord als naam te geven, tenminste niet in onze eigen taal. In andere landen doen ze dat wel.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:02:20 #12
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56539267
Er is gewoon een trend om je kind uniek te maken door een unieke naam te geven. Ik vind namen als Bloem of Sterre of Mensje eigenlijk net zo bizar
pi_56539276
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 01:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ligt aan je referentiekader. In Nederland hebben we niet de traditie om kinderen een bijvoeglijk of zelfstandig naamwoord als naam te geven, tenminste niet in onze eigen taal. In andere landen doen ze dat wel.
Oke, maar waarom kan ik me dan voorstellen dat men hun kinderen Islamtische namen zoals Youssef en Noureddine geven, ook al behoren ze niet tot onze taal? Of Joodse/Russische/Chinese namen, het behoort niet tot onze taalcultuur, maar ik kan me wel voorstellen dat je je kind zulke namen geeft, ook al zou ik ze niet mooi vinden.

Maar bij negers, namen als Shaneeque en Lafithiah. Dat heeft dan niks met referentiekader/taalcultuur te maken. Sterker, dit heeft niks met cultuur te maken! Alsof gewoon @random er letters door elkaar gehosseld zijn, om uiteindelijk een Amerikaans tintje aan te geven
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:03:10 #14
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_56539277
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 01:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Er is gewoon een trend om je kind uniek te maken door een unieke naam te geven. Ik vind namen als Bloem of Sterre of Mensje eigenlijk net zo bizar
Op TV had laatst een stel hun dochter Liefde genoemd.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:07:14 #15
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_56539318
Zie ondertitel.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:08:32 #16
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56539333
Ik denk dat P.deZeeuw het enige juiste antwoord heeft gegeven in deze

En Remlof dat met die namen is niet per land verschillend maar per cultuur. In vrijwel elk land waar ik ooit geweest ben was het tot voor kort alleen toegestaan om je kind te vernoemen naar een lijst die bij de burgelijke stand lag. (meestal geografisch bepaald door geloofsovertuiging).

De enige culturen die ik ken die hun kind zelfstandige naamwoorden geven zijn de diverse indianenstammen in de wereld. (wel mooie namen trouwens) en dan is het vaak ook zo dat de naam in de levensloop veranderd na het volwassen wordings proces.
pi_56539481
Dan krijg je korting bij de KFC
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:30:08 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_56539506
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 01:08 schreef Buschetta het volgende:
Ik denk dat P.deZeeuw het enige juiste antwoord heeft gegeven in deze

En Remlof dat met die namen is niet per land verschillend maar per cultuur. In vrijwel elk land waar ik ooit geweest ben was het tot voor kort alleen toegestaan om je kind te vernoemen naar een lijst die bij de burgelijke stand lag. (meestal geografisch bepaald door geloofsovertuiging).

De enige culturen die ik ken die hun kind zelfstandige naamwoorden geven zijn de diverse indianenstammen in de wereld. (wel mooie namen trouwens) en dan is het vaak ook zo dat de naam in de levensloop veranderd na het volwassen wordings proces.
Ow? Donna (=vrouw) is in Italië toch wel een vrij gangbare meisjesnaam. Net als Carina (bijv. nw. =leuk, aardig).
pi_56539549
Ik vind dat juist erg mooie namen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56539576
Beter dan Pim of Miep
pi_56539594
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 01:41 schreef Erotica_ het volgende:
Beter dan Pim of Miep
Precies
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_56539639
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:45 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
(...)

Maar dan bij kinderen van negers: Precious, of Sincere, of enkele maanden geleden: Sky Nebula Shamiro. Een vriend van mij zegt iemand te kennen die samen met (tevens negerafkomstig) z'n vriendin hun nieuwe zoontje de naam Nosmo Koning heeft gegeven, met op het geboortekaartje: neginnyeh shanquelle (hoop dat ik het goed gespeld heb).

(...)
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 februari 2008 @ 02:09:54 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_56539724
Nee Jorin is normaal

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_56539740
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 02:09 schreef tong80 het volgende:
Nee Jorin is normaal

Lateeshjeeh...
mooi toch?
pi_56539827
omdat kees, klaas of piet niet kan als je zwart bent.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')