Omdat ik last van mijn voet heb, vatte ik het plan op om vandaag eens baantjes te gaan zwemmen in plaats van een rondje te rennen.
Ik ben een tamelijk onverstoorbare zwemster. Langzame mensen, snelle mensen, patsende marokkaanse jochies die stiekem helemaal niet zo hard zwemmen, vrouwen met extreem veel spataderen, oma's met badmutsen, mannen met veel te kleine zwembroekjes of enorme tapijten rug- en schouderhaar: het deert mij niet, ik zwem gewoon heen en weer.
Ik spoedde mij dus naar het dichtstbijzijnde zwembad en dook in het water, maar al snel viel mijn oog op mensen die te vervelend waren om over het hoofd te zien: dikke pubermeisjes op de duikplank.
Klachten:
- dikke pubermeisjes op de duikplank die met hun gespring het halve bad blokkeren zodat het bad veel te vol is en ik continu handen en voeten op allerlei plekken tegen mijn lijf gepord krijg;
- dikke pubermeisjes op de duikplank die te laf zijn om te duiken en zich verticaal laten vallen met hun vingers aan hun neus

Geen gezicht, een bommetje was een betere keuze geweest;
- dikke pubermeisjes op de duikplank die veel te kleine bikini's dragen

topjes zo klein dat de tepel precies bedekt wordt, maar er onderaan nog een hele flap borst onderuit piept

en broekjes die grotendeels worden verborgen achter overhangende buikflappen;
- dikke pubermeisjes op de duikplank die verdikkeme niets anders doen dan rondhangen bij de duikplank en er twee keer afspingen. Ga dan zwemmen, stelletje dozen

Is gezond en voorkomt dat je voor je twintigste serieus overgewicht hebt

;
- dikke pubermeisjes die na de duikplank twintig minuten gaan staan klooien onder de douche, zodat ik moet wachten

;
En, last but not least: mij eigen stupiditeit; als ik nou vantevoren het rooster had bekeken, had ik gezien dat het vanaf half 9 dikke-pubermeisjesvrij zwemmen was