abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 februari 2008 @ 21:11:01 #1
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_56508221
Wat ik gehoord heb

- eerste zwarte (neger) in de tour de france fietse aan kop in een etappe, maar kregg ipv water alcohol van omstanders langs de weg. Neger wordt dronken en gaat ff tukkie doen, wordt wakker en fietst de verkeede richting op
- fietser met extreem amfetamine gebruik valt van zijnfiets, wordt door personen weer op zijn fiets gezet, en valt even later voor zijn laatste keer keer van zijn fiets ( dood dus)
- als je vroeger eeen lekker band kreeg, dat je die danlekker zelf moest plakken voordat je verder kon met de tour

Is dit waar!?!?

En wat voor een andere verhalen zijn er over de tour???

Is er ergens een site met deze verhalen / feitjes!!?!?

kusje, RWB

“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_56508524
dat klopt allemaal gedeeltelijk

1 = Abdelkader Zaaf (was wel een afrikaan maar geen neger)
2 = Simpson (maar dat was in combinatie met alcohol)
3 = toen reden ze met bandjes om de nek zie Coppi & Bartali fotos enzo en de tijd voor de oorlog.
  FOK!fotograaf zondag 3 februari 2008 @ 23:06:39 #3
73911 ultra_ivo
pi_56512492
In de eerste jaren van de Tour mocht een rijder geen assistentie accepteren. Toen Eugene Christophe zijn voorvork brak moest ie 'm zelf bij een dorpssmidse weer aan elkaar smeden.
pi_56515206
ze gingen in die tijd zelfs met de trein om stukken af te korten
pi_56515749
quote:
Op zondag 3 februari 2008 21:11 schreef RoodWitBlauw het volgende:

Is er ergens een site met deze verhalen / feitjes!!?!?

kusje, RWB

www.herbertdijkstra.nl
pi_56516175
quote:
Op maandag 4 februari 2008 00:23 schreef wimderon het volgende:

[..]

www.herbertdijkstra.nl
pi_56517526
Er zijn genoeg, al dan niet geromantiseerde, verhalen over de Tour de France. En dat zijn er teveel om op te noemen, dus dat gaan we ook niet doen. Ik zou je aanraden om niet het internet als informatiebron te gebruiken, maar eens naar de bieb en/of boekenzaak te gaan om daar wat wielerliteratuur op te snorren.
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
  maandag 4 februari 2008 @ 04:13:41 #8
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_56519060
quote:
Op zondag 3 februari 2008 21:22 schreef Bartoli het volgende:
dat klopt allemaal gedeeltelijk

1 = Abdelkader Zaaf (was wel een afrikaan maar geen neger)
2 = Simpson (maar dat was in combinatie met alcohol)
3 = toen reden ze met bandjes om de nek zie Coppi & Bartali fotos enzo en de tijd voor de oorlog.

Kom kom, geen mij meer van dit soort sappige verhalen. echt geweldig.

Maar waarom alcohol drinken?? dat proef je toch, en je weet dat dat niet goed is voor je prestatieniveau
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  maandag 4 februari 2008 @ 11:16:39 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56522377
De vader van Thomas Voeckler, het lievelingetje van het wielerpeloton (ook wel chouchou genaamd), was vroeger een schipper met zo'n prachtige boot. Vanuit Martinique bevaarde hij alle wereldzeeën. Op een dag besloot hij weer te gaan varen met zijn boot, maar hij zou nooit meer terugkomen? Waar is toch die vader van Voeckler?

Thomas Voeckler zou jaren later in de Tour dagenlang de gele trui dragen voor die hem af moest staan aan Armstrong en die Tours daarna berucht worden door vele kansloze ondernomen vluchtpogingen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56524841
quote:
Op maandag 4 februari 2008 04:13 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Kom kom, geen mij meer van dit soort sappige verhalen. echt geweldig.

Maar waarom alcohol drinken?? dat proef je toch, en je weet dat dat niet goed is voor je prestatieniveau
Omdat hij uitgedroogd was en dus maar iets pakte, kon hem niet schelen wat.
quote:
Vanwege de grote hitte en de riante voorsprong stopte Zaaf om een fles wijn aan te nemen en zijn dorst te stillen. Een tweede fles volgde. Hij stapte daarna weer op zijn fiets en dronken vervolgde hij, al zigzaggend, zijn weg, waarna hij afstapte om onder een boom zijn roes uit te slapen. Zaaf werd wakker gemaakt door tourvolgers en vervolgde zijn weg, maar wel in de verkeerde richting. Het peloton zou hij echter niet tegen komen, want nadat hij voor een tweede keer was afgestapt, werd hij voor de zekerheid naar een ziekenhuis gebracht. Molines won de etappe, maar Zaaf had zijn wereldfaam als wielrenner verworven. De legende wil dat hij de volgende dag uit het ziekenhuis ontsnapte, zich aansloot bij het peloton aan de start, maar door de tourleiding uit de koers werd gehaald.
  maandag 4 februari 2008 @ 21:27:40 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56534720
Dirk De Wolf die zich ergens achter een schuurtje ging verstoppen omdat hij anders niet buiten tijd zou eindigen en hij had geen zin meer in al die bergritten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56710259
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:16 schreef Falco het volgende:
De vader van Thomas Voeckler, het lievelingetje van het wielerpeloton (ook wel chouchou genaamd), was vroeger een schipper met zo'n prachtige boot. Vanuit Martinique bevaarde hij alle wereldzeeën. Op een dag besloot hij weer te gaan varen met zijn boot, maar hij zou nooit meer terugkomen? Waar is toch die vader van Voeckler?

Thomas Voeckler zou jaren later in de Tour dagenlang de gele trui dragen voor die hem af moest staan aan Armstrong en die Tours daarna berucht worden door vele kansloze ondernomen vluchtpogingen.

Misschien een tip voor Herbert deze zomer tijdens een ontsnapping van Thomas..
pi_56710592
Erik Dekker is een Drent. Net als Herbert Dijkstra.
  zondag 17 februari 2008 @ 14:28:31 #14
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56790817
De Est Jaan Kirsipuu is op dit moment recordhouder van het hoogste aantal opgaves: 13. Goede tweede is Mario Cipollini die in zijn elf deelnames nooit de Champs-Elysées bereikte.
pi_56798074
De wonderijsbaan van medeo gaat overdekt worden, heeft niets met de tour te maken, maar Herbert zal het ongetwijfeld ter sprake brengen als het kan
pi_56802109
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:28 schreef Ofyles2 het volgende:
De Est Jaan Kirsipuu is op dit moment recordhouder van het hoogste aantal opgaves: 13. Goede tweede is Mario Cipollini die in zijn elf deelnames nooit de Champs-Elysées bereikte.
Jaan Kirisipuu is al kapot na een viaduct
pi_56802370
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:02 schreef thettes het volgende:

[..]

Jaan Kirisipuu is al kapot na een viaduct
Terugschakelen voor een verkeersdrempel, jeweet
  zondag 17 februari 2008 @ 22:46:59 #18
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56803505
Het is dat Quaranta nooit heeft meegedaan aan de Tour, anders zou hij ook in aanmerking komen voor een dergelijk record.

Fietst hij eigenlijk nog? Begin dit decennium toch een goede sprinter, maar je hoort of ziet niks meer van 'm de laatste jaren.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_56803970
Quaranta rijdt voor Amore e Vita en deed al mee in de Giro di Calabria en de GP Costa degli Estruchi (zonder opvallende uitslagen), vorig jaar won hij een rit in de Lombardische wielerweek waar hij Napolitano klopte.
  maandag 18 februari 2008 @ 00:27:18 #20
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_56805995
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:02 schreef DutchSL het volgende:
Quaranta rijdt voor Amore e Vita en deed al mee in de Giro di Calabria en de GP Costa degli Estruchi (zonder opvallende uitslagen), vorig jaar won hij een rit in de Lombardische wielerweek waar hij Napolitano klopte.
Tegenwoordig is zelfs McDonalds de sponsor van die ploeg, dus hij heeft echt het team van z'n leven gevonden ...

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_56810760
quote:
Op maandag 18 februari 2008 00:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Tegenwoordig is zelfs McDonalds de sponsor van die ploeg, dus hij heeft echt het team van z'n leven gevonden ...

[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe de bevoorradingszakjes van die ploeg eruit zien
  maandag 18 februari 2008 @ 11:27:25 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_56810881
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

papier, dichtgevouwen met het kassabonnetje, vraag me alleen af waar ze die kartonnen bekerhouders laten...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 18 februari 2008 @ 11:48:53 #23
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_56811396
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

That's...Montgomery Clift, honey!
pi_56813591
  maandag 18 februari 2008 @ 13:55:01 #25
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56813891
Toch jammer, die Quaranta had echt wel de potentie om in het rijtje Petacchi, McEwen, Freire te staan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')