abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56497566
Wegens ruimtegebrek ben ik genoodzaakt om mijn koelkast op de wasmachine te zetten Ziet er natuurlijk niet uit, maar dat is het probleem nu even niet

Ik vraag me alleen af of het niet slecht is voor de koelkast (wegens de trillingen die een wasmachine maakt) of valt dat wel mee?
pi_56497663
Zal best wel meevallen, tenzij je een zeer instabiele wasmachine hebt.

Maar een koelkast is nou ook weer niet zo heel erg zwaar, dus is het een kleine moeite om een paar stukjes hout om te toveren tot een schap boven je wasmachine, waar je dan je koelkast op kan zetten.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_56497693
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zal best wel meevallen, tenzij je een zeer instabiele wasmachine hebt.

Maar een koelkast is nou ook weer niet zo heel erg zwaar, dus is het een kleine moeite om een paar stukjes hout om te toveren tot een schap boven je wasmachine, waar je dan je koelkast op kan zetten.
Dat is een goede tip, alleen denk ik dat die muur niet sterk genoeg is
pi_56497713
je hebt me trouwens wel op een goed idee gebracht!

Ik ga naar een soort van meubel op zoek waar ik de koelkast op kan zetten Anders bouw ik zelf wel wat van die planken :y
pi_56497732
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:02 schreef Logitik het volgende:

[..]

Dat is een goede tip, alleen denk ik dat die muur niet sterk genoeg is
Ik heb niets over een muur gezegd.

Maak een schap op pootjes. Dat kun je eventueel nog vastschroeven aan de muur om te voorkomen dat 't omvalt.
pi_56497783
Dat is echt een heel puik idee.. als je wasmachine hard gaat centrifugeren is het best wel trillerig en niet fijn voor de koelkast! Klussen maar! succes ermee!
pi_56497872
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:04 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ik heb niets over een muur gezegd.

Maak een schap op pootjes. Dat kun je eventueel nog vastschroeven aan de muur om te voorkomen dat 't omvalt.
Jeetje idd Ik heb gister carnaval gevierd en alles draait nog een beetje

bedankt voor je goede idee
  zondag 3 februari 2008 @ 13:14:42 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56497993
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:06 schreef Snuitebolletje het volgende:
Dat is echt een heel puik idee.. als je wasmachine hard gaat centrifugeren is het best wel trillerig en niet fijn voor de koelkast! Klussen maar! succes ermee!
Waarom zou een wasdroger er wel tegen kunnen en een koelkast niet?
IIk kan mij er wel iets bij voorstellen; maar wat is dan precies de reden dat een koelkast slecht tegen trillingen zou kunnen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56498010
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:06 schreef Snuitebolletje het volgende:
Laat staan dat je er dan nog een biertje uit pakt!
Nee, het is geen toeval! Ik ben een stalker!
  zondag 3 februari 2008 @ 13:36:43 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56498587
ik zou wel een soort bak ron je wasmachine proberen te maken waar je de koelkast opzet anders trilt hij wel heel erg.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 3 februari 2008 @ 14:26:54 #11
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56499961
Je mag een koelkast een bepaalde periode niet aansluiten na verplaatsing.....

De trillingen lijken me dan ook erg slecht voor de pomp van de koelkast.
pi_56500109
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

IIk kan mij er wel iets bij voorstellen; maar wat is dan precies de reden dat een koelkast slecht tegen trillingen zou kunnen?
't lijkt me ook niet erg handig voor het spul wat je in de koelkast bewaard.
Flessen frisdrank reageren vaak niet erg prettig op trillingen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 3 februari 2008 @ 16:31:49 #13
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_56502660
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:26 schreef Buschetta het volgende:
Je mag een koelkast een bepaalde periode niet aansluiten na verplaatsing.....
Dat ligt er helemaal aan hoe ernstig de verplaatsing is geweest. Als je een koelkast van de ene kant van de ruimte waarin hij staat naar de andere kant verplaatst, kun je 'm quasi direct weer aansluiten. Als je 'm van de andere kant van het land hebt gehaald, dan moet je 'm even een etmaal laten rusten.
quote:
De trillingen lijken me dan ook erg slecht voor de pomp van de koelkast.
Ligt aan je wasfrequentie. Bij eenmaal per week een wasje draaien zal de pomp er niet zoveel van lijden.
pi_56502702
quote:
Op zondag 3 februari 2008 16:31 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat ligt er helemaal aan hoe ernstig de verplaatsing is geweest. Als je een koelkast van de ene kant van de ruimte waarin hij staat naar de andere kant verplaatst, kun je 'm quasi direct weer aansluiten. Als je 'm van de andere kant van het land hebt gehaald, dan moet je 'm even een etmaal laten rusten.
[..]

Ligt aan je wasfrequentie. Bij eenmaal per week een wasje draaien zal de pomp er niet zoveel van lijden.
Denk meer dat het ligt aan met hoeveel toeren je de was centrifugeert.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_56503234
Hangt heel erg af van het merk wasmachine. De enie machine staat op het punt het huis door te gaan wachelen de andere kun je een muntje op zijn zijkant op zetten zonder dat het valt.

Een koelkast mag na verzoer niet direct aangezet worden omdat tijdens het vervoer de koelkast gekantelt wordt (steekwagen) en hevige schokken krijgt. Het koelmiddel moet eerst weer inzakken. Anders krijgt de pomp het zwaar door dat hij geen constante stroom koelmiddel rond pompt.
pi_56561060
quote:
Op zondag 3 februari 2008 14:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Flessen frisdrank reageren vaak niet erg prettig op trillingen.
En wat dacht je van de melk, shake it baby , make you're own yoghurt.
pi_59854744
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

vanwege de koelvloeistof in de koelkast, die kan namelijk niet zo tegen geschudder. daarom ook dat, als je een koelkast of diepvrieskast-kist, verplaatst en je die noodgedwongen gekantelt hebt, dan moet je die 24 uren laten staan, alvorens je die terug mag aansluiten aan het elektriciteitsnet. (anders bestaat er gevaar dat de koelvloeistof kan gaan knallen)
daarom is het beter dat de koelkast op een tafeltje staat. moet wel kunnen denk ik. want ik ken trouwens jou plaatsgebrek niet he,
pi_59860728
Ik heb dus wat lopen klussen, en nu staat de koelkast boven de wasmachine (op een zelf gekluste tstevige tafel die aan de muur verankerd is)

Werkt perfect, en bespaard erg veel ruimte.

En die trillingen, dat valt best mee!
  donderdag 3 juli 2008 @ 11:40:06 #19
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_59861636
puik idee....instant geklutste eieren.......nooit meer zelf opkloppen.........slagroom nodig.....even een bonte was draaien......en voordat je een biertje openmaakt even een uurtje van te voren de wasmachine uitzetten.....
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_59869236
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:40 schreef Orval het volgende:
puik idee....instant geklutste eieren.......nooit meer zelf opkloppen.........slagroom nodig.....even een bonte was draaien......en voordat je een biertje openmaakt even een uurtje van te voren de wasmachine uitzetten.....
Dat valt reuze mee!

Mijn wasmachine is niet zo onrustig, en hij staat op een zachte ondervloer

De koelkast trilt wel licht als de wasmachine op volle toeren draait, maar daar kannie wel tegen.. denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')