abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56494500
Wat ik graag wil, zijn commentaren, ervaringen en overdenkingen betreffende de metroman.
quote:
Een metroman of metroseksueel is een man die vrouwelijke trekjes vertoont maar wel een (seksuele) voorkeur heeft voor het vrouwelijke geslacht en daarmee dus uitgesproken heteroseksueel is. De metroseksueel heeft veel aandacht voor zijn kleding, verzorgt zijn haardracht, en gebruikt in een aantal gevallen ook cosmetica. Daarnaast is hij vaak geïnteresseerd in kunst en cultuur en kan hij ook zijn emotionele kant regelmatig tonen.

Het woord metroman is een neologisme dat in Nederland in 2004 opkwam. Het Engelse woord metrosexual werd voor het eerst gebruikt in 1994 door de Britse journalist Mark Simpson. Hij gebruikte het onder meer in een artikel in 2002, waarin hij voetbalmegaster David Beckham voorstelde met "Meet the metrosexual" ("Ontmoet de metroseksueel"). Beckham werd hierdoor een van de bekendste voorbeelden van een metroman. Andere voorbeelden zijn Brad Pitt en Dominic Monaghan.

In negatieve connotatie kan een metroseksueel worden vergeleken met een narcist of een dandy.

De naam metroman of metroseksueel is afgeleid van het woord metropool, waar naar alle waarschijnlijkheid de eerste metroseksuelen leefden.

In 2005 probeerden de auteurs van het boek Future of Men (Marian Salzman, Ira Matathia, Ann O'Reilly) de term überseksueel te introduceren voor mannen die minder op een vrouwelijke manier met hun uiterlijk bezig zijn, maar wel de culturele ontwikkeling en passie van de metroseksueel hebben. Volgens de auteurs zou de überseksueel de opvolger van de metroseksueel zijn, maar de term werd nooit zo bekend.
Voor de vuist weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 03-02-2008 05:38:33 ]
I´m back.
pi_56494842
Ja leuk. Hokjes
  zondag 3 februari 2008 @ 09:28:56 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_56494861
Ik vind het pervers en ziek, die mensen moeten allemaal in een ravijn gegooid worden
GNU Terry Pratchett
  zondag 3 februari 2008 @ 09:29:40 #4
13250 Lod
Sapere aude!
pi_56494863
Oh en ik ben blijkbaar een überseksueel
GNU Terry Pratchett
  zondag 3 februari 2008 @ 11:19:16 #5
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56495724
Überseksueel is ook alweer achterhaald.... het is nu "de leuke jongen"

Ik wordt zo moe van die stereotyperingen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_56501762
Meer een herhaling van vroeger, vroeger waren er zat periodes dat de man zeer ijdel was(koningen, edelen etc---> pruiken etc etc).

Maar ik denk dat er een verschil is met de dag van vandaag, namelijk dat in deze tijd er veelste veel wordt gefixeerd op uiterlijk vertoon. En men wil voldoen aan een beeld , opgedragen door anderen.
Vroeger ging het meer om de vertegenwoordiging van iets.

Zo dat was mijn intelligente post voor vandaag
Lucidity4All
pi_56505765
Dan ben ik nu dus de uberseksueel. Gaaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')