abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56626306
Waar zie je mij zeggen dat het 'vergeten' is of 'lui' is?

Het is gewoon een gekozen 'perspectief' dat mij totaal niet boeit, omdat ik wél o.a. plot en verhaal en boeiende karakters etc verwacht in een film. Of ehm humor, originaliteit, verrassing, emotie, ik noem maar wat zaken die films 'goed' maken.

Een beetje zitten kijken naar een schuddende camera die rondrennende mensen filmt, een twintig minuten slaapverwekkend afscheidsfeestje, de dood van karakters die mij niet interesseren .

Ik vind het dus een kutfilm. Waardeloos, zonde van de tijd.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 18:58:14 #62
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56626989
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Waar zie je mij zeggen dat het 'vergeten' is of 'lui' is?

Het is gewoon een gekozen 'perspectief' dat mij totaal niet boeit, omdat ik wél o.a. plot en verhaal en boeiende karakters etc verwacht in een film. Of ehm humor, originaliteit, verrassing, emotie, ik noem maar wat zaken die films 'goed' maken.

Een beetje zitten kijken naar een schuddende camera die rondrennende mensen filmt, een twintig minuten slaapverwekkend afscheidsfeestje, de dood van karakters die mij niet interesseren .

Ik vind het dus een kutfilm. Waardeloos, zonde van de tijd.

En dit gekozen perspectief dat je blijkbaar niet boeit, dat zag je niet aankomen, dat was een totale verrassing?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56627215
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 18:58 schreef SaintOfKillers het volgende:

En dit gekozen perspectief dat je blijkbaar niet boeit, dat zag je niet aankomen, dat was een totale verrassing?
De trailer was beter .
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:02:43 #64
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56633844
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 19:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De trailer was beter .
Je had dit totaal niet verwacht?

Als dit de zoveelste standaard rampenfilm was geweest was je volgens mij ook teleurgesteld.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:10:00 #65
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56634079
Weggesneakt uit de sneak (The Mist ) en bij Cloverfield terechtgekomen. Goed gemaakte film vond ik het! Ogenschijnlijke chaos, maar een tot op de milimeter uitgewerkte edit. Knap hoor, petje af!

En sja, natuurlijk weet je dat het niet echt met de huis-tuin- en keuken cam van je buurman is geschoten, maar dit vond ik toch best shocking.

http://gizmodo.com/347463/the-real-camera-behind-cloverfield
pi_56634203
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:02 schreef hollander172 het volgende:

Je had dit totaal niet verwacht?
Zo'n baggerfilm na een nieuwsgierig-makende trailer en hele slimme marketing? Niet echt nee.
quote:
Als dit de zoveelste standaard rampenfilm was geweest was je volgens mij ook teleurgesteld.
Goh, volgens mij niet.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:25:14 #67
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56634482
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:14 schreef DennisMoore het volgende:
Goh, volgens mij niet.
Je had gehoopt op de volgende godzilla?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:41:31 #68
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_56634908
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:10 schreef renzell het volgende:
Weggesneakt uit de sneak (The Mist ) en bij Cloverfield terechtgekomen. Goed gemaakte film vond ik het! Ogenschijnlijke chaos, maar een tot op de milimeter uitgewerkte edit. Knap hoor, petje af!

En sja, natuurlijk weet je dat het niet echt met de huis-tuin- en keuken cam van je buurman is geschoten, maar dit vond ik toch best shocking.

http://gizmodo.com/347463/the-real-camera-behind-cloverfield
Ik had meer gehoopt dat de hele film met zo'n camera geschoten was.

Als dat het geval was had je namelijk kunnen zien wat voor een geweldige film je met alleen zo'n camera kan maken. Dit dacht ik eerst echt Maar is natuurlijk niet zo want anders had de film echt geen paar miljoen (of hoeveel was het) euro dollar gekost.

Maar hij is dus met verschillende camera's gefilmd, minimaal 3 verschillende camera's van wat ik tot nu toe heb gezien, en zullen er wellicht meer zijn.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 23:47:25 #69
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_56635026
Dit is eigenlijk de enigste film waarvan ik graag de making of wil zien. Alleen al omdat ik in dat soort dingen geinterreseert ben maar ook vanwege deze "nieuwe" mannier van film maken. Normaal wil ik de making of niet zien want dat haalt het realisme/magie/droom van de film weg, maar bij deze film kan ik juist niet wachten op de making of.
pi_56635358
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 23:25 schreef hollander172 het volgende:

Je had gehoopt op de volgende godzilla?
Ik had gehoopt op een film met een verhaal, met karakterontwikkeling, spanning, originaliteit, etc etc .
pi_56635586
quote:
Op zondag 10 februari 2008 00:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik had gehoopt op een film met een verhaal, met karakterontwikkeling, spanning, originaliteit, etc etc .
Vond de trailer wel stoer, de film zwaar naadje. Geen verhaal wat rennende pubertjes en een wazig MIB beestje.
Heb I am legend hiervoor gezien en na die monsters is dit beest maar een watje
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_56645430
ik heb hem gisteren gezien. ondanks dat dit soort films mijn genre is was ik ergens een beetje teleurgesteld, ik denk omdat het een erg korte film is.
een positief punt is wel het gekozen perspectief: ik vind dat je net wat weer meer meeleeft met de personages. en een voordeel van relatief onbekende acteurs in Amerikaanse films is dat je bijna nooit weet wie er doodgaan en wie niet.

deel 2 komt du volgend jaar uit? kan positief zijn maar ook zwaar ruk, zal de regiseur weer hetzelfde perspectief kiezen? krijgen we wat meer antwoorden over het beest zelf?
ik zal iig weer gaan kijken.
pi_56657455
masterlijke film, duurt alleen te kort
Nothing to see here, carry on
pi_56657479
fantastische film zeg...leefde compleet mee en vond hem heerlijk freaky...hopen op een nieuw deel (ik vermijd expres het woord vervolg), waarbij er vanuit een ander perspectief wordt gekeken en er ook iets meer antwoorden worden gegeven
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 11 februari 2008 @ 00:48:48 #75
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56657494
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 11:53 schreef Timmai het volgende:
Gister gezien, toen de aftiteling kwam riep iemand, is het nu afgelopen?
Dat zei ik dus ook.
pi_56657597
was het bij jullie ook zo dat het echt lang duurde voordat het licht aanging bij de aftiteling of was dat toevallig bij mij? Zat daardoor ook echt zo van: "komt er nog een tussenfragment ofzo?"
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 11 februari 2008 @ 11:13:50 #77
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56661508
quote:
Op maandag 11 februari 2008 01:00 schreef Tim86 het volgende:
was het bij jullie ook zo dat het echt lang duurde voordat het licht aanging bij de aftiteling of was dat toevallig bij mij? Zat daardoor ook echt zo van: "komt er nog een tussenfragment ofzo?"
Ja, klopt.
pi_56670097
Buttfilm. Overal goede recensies gelezen dus ik verwachtte er wel wat van, maar viel tegen. Het acteerwerk was echt matig en de personages waren ronduit irritant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik leefde iig niet met ze mee. Voor de rest was het wel redelijk spannend, maar ik had gewoon meer van het verhaal verwacht. Ja, er is dus blijkbaar allemaal achtergrondinfo op internet enzo, maar daarvoor ga ik niet naar de bioscoop.
  maandag 11 februari 2008 @ 20:58:32 #79
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56672024
Als je bij zo`n film meer van het verhaal verwacht ga je (IMHO) met de compleet verkeerde instelling naar de film kijken
pi_56672773
Ja maar er was in dit geval niets anders dat het gebrek aan een goed verhaal compenseerde.
pi_56708152
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:31 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ja maar er was in dit geval niets anders dat het gebrek aan een goed verhaal compenseerde.
Het achtergrond verhaal is met opzet weggelaten. Juist omdat op deze manier het 'ik was er zelf bij' gevoel versterkt wordt.
pi_56712959
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:04 schreef Disorder het volgende:

Het achtergrond verhaal is met opzet weggelaten. Juist omdat op deze manier het 'ik was er zelf bij' gevoel versterkt wordt.
Ja, leuk experiment, maar wat mij betreft mag dat meteen de laatste keer zijn.

Trouwens, ook met het 'ik was er zelf bij'-perspectief had men er wel wat meer van kunnen maken m.i.
pi_56721996
Baggerfilm men!!

Als je het al een film kan noemen. Hele film bestaat uit zogenoemde amateurbeelden van de videocamera van een van de hoofdrolspelers, maar je wordt daardoor totaal niet in de film meegetrokken en het verhaal gaat sowieso nergens over en je krijg nooit te weten wat er nou precies gebeurd allemaal.

Zondagavond in de bios gezien, maar geen aanrader dus. Trailers van Jumper en 10.000 BC zagen er beter uit
pi_56723091
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:17 schreef DennisMoore het volgende:
Trouwens, ook met het 'ik was er zelf bij'-perspectief had men er wel wat meer van kunnen maken m.i.
Hoe had je dat dan in gedachten?
pi_56726726
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 11:18 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Hoe had je dat dan in gedachten?

Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:15:42 #86
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56737142
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  zondag 17 februari 2008 @ 21:56:56 #88
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_56801902
Opzich niet verkeerd, maar ook geen super film.
Pluspunten:
- redelijk camerawerk
- snelheid
- verhaal opzich

Minpunten
- Einde
- te kort
- Onbeantwoorde vragen (teveel om op te noemen)
- acteerwerk
- clichematige film

Cijfer (1-10) -> euhm 5
pi_56820801
quote:
Op zondag 17 februari 2008 21:56 schreef RedFever007 het volgende:

- Onbeantwoorde vragen (teveel om op te noemen)
vandaar ook die filpjes op internet, en deel II volgend jaar nauurlijk
  maandag 18 februari 2008 @ 21:51:41 #90
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_56824845
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:29 schreef Prego het volgende:

[..]

vandaar ook die filpjes op internet, en deel II volgend jaar nauurlijk
er zullen best filmpjes op internet staan maar als ik in de bios zit verwacht ik gewoon een film met antwoorden. Niet alle vragen hoeven van antwoord worden te voorzien, maar zo weinig antwoorden als in Cloverfield vind ik gewoon 3x niks.

Dat er een deel 2 komt is nog geen reden om geen antwoorden te geven natuurlijk.

Cloverfield is wel erg gehyped (als je het zo schrijft )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')