Zo'n pot hebben wij ook voor de knoflook, desondanks droogt ie na verloop van tijd ook daarin uit, dus het invriezen van de teentjes is best een goed idee.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gebruik ongeveer twee bollen knoflook per weekgeen last van bedorven knoflook. Ik vind het ook altijd erg lang goed blijven, bewaar je het wel goed? In een pot met gaatjes aan de onderkant maar wel een deksel erop?
Ik haal de teentjes wel los van elkaar maar pel ze verder niet helemaal af.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:05 schreef Byte_Me het volgende:
pellen jullie die teentjes ook nog voor het invriezen?
Je kan er zo met een mesje een puntje uithalen geen probleem daarmeequote:Op zondag 3 februari 2008 13:54 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik haal de teentjes wel los van elkaar maar pel ze verder niet helemaal af.
en david het is niet nadelig voor de smaak, je proeft nog net zoveel knoflook als normaal.
Inca vriest dat dan niet helemaal aan elkaar?
Leuke tip hoor. Maar waarom koop je niet gewoon 1 knoflookbol?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:04 schreef abruzzese het volgende:
Ik koop altijd 2 verse knoflookbollen waarvan ik zeker de helft kan weggooien vanwege het uitdroogen .
Een leuke tip voor mensen die het nog niet wisten.
Koop dus 1 bolletje knoflook!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:04 schreef abruzzese het volgende:
Ik koop altijd 2 verse knoflookbollen waarvan ik zeker de helft kan weggooien vanwege het uitdroogen .
ok, dat was dus al gezegdquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:50 schreef Chielus het volgende:
Wat ik vaak doe = Pellen, evt. snijden en in een schone pot doen, olijfolie over schenken tot dat het net allemaal onderstaan en klaar is kees. Hou je ook nog eens een goeie knoflook olie over. en de knoflook blijft lang goed.
Ik winquote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gebruik ongeveer twee bollen knoflook per weekgeen last van bedorven knoflook. Ik vind het ook altijd erg lang goed blijven, bewaar je het wel goed? In een pot met gaatjes aan de onderkant maar wel een deksel erop?
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fp64.htm lees dat evenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:50 schreef Chielus het volgende:
Wat ik vaak doe = Pellen, evt. snijden en in een schone pot doen, olijfolie over schenken tot dat het net allemaal onderstaan en klaar is kees. Hou je ook nog eens een goeie knoflook olie over. en de knoflook blijft lang goed.
Hier ookzo en ik koop altijd zo'n net met iets van 7 bollen erinquote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:48 schreef KrnKje het volgende:
Handige tip, maar meestal zijn het bij mij maar één of twee teentjes die het niet overleven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |