Quotes rond je attributen zetten en van "middle" "absmiddle" maken.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:50 schreef Banzaiaap het volgende:
Ik ben nu zo goed als klaar met de site van een maat van mij: DjE-rik.nl, maar op de contact pagina staat de afbeelding met het emailadres erin niet helemaal goed, is een kleinigheidje, maar weet iemand waarom?
Thanks, dat was em.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:57 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Quotes rond je attributen zetten en van "middle" "absmiddle" maken.
Met CSS "vertical-align: middle"?quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:41 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
Ja die bedoelde ik, enig alternatief?
vertical-align rekent notepad++ niet goed bij mij..quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:53 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Met CSS "vertical-align: middle"?
notepad++ moet niet zeiken.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:17 schreef Banzaiaap het volgende:
[..]
vertical-align rekent notepad++ niet goed bij mij..
Mijn allereerste CSS met DIVjesquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Vervang ik met; body { background-image: url('bg.jpg'); background-repeat: repeat-x } |
In principe kun je alles dat met opmaak te maken heeft doormiddel van CSS doen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:20 schreef saban het volgende:
[..]
Mijn allereerste CSS met DIVjes
/edit
Cool, een vervanging gevonden voor:
[ code verwijderd ]
En in principe hoort dat ook zo.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In principe kun je alles dat met opmaak te maken heeft doormiddel van CSS doen.
Dat klopt, maar voor een beginner telt dat natuurlijk wat minder zwaar.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:18 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
En in principe hoort dat ook zo.
Daarom kun je beter goed beginnen dan dat je eerst helemaal aan tabellen gehecht raakt, en vervolgens met divjes moet gaan werken.quote:Op donderdag 14 februari 2008 14:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voor een beginner telt dat natuurlijk wat minder zwaar.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | position: absolute; left:260px; top:135px; width:660px; padding:10px; background:#e8ebbe; font-family: tahoma; font-size: 11px; font-weight: bold; color: #fff; } |
Ik heb tot nu toe ook altijd met tabellen gewerkt, css/div heb ik nooit begrepen, maar nu probeer ik het me aan te lerenquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:07 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Daarom kun je beter goed beginnen dan dat je eerst helemaal aan tabellen gehecht raakt, en vervolgens met divjes moet gaan werken.
Er zijn nog steeds een heleboel mensen die steevast blijven hangen bij tabelletjes omdat ze divjes niet fijn vinden. Ik was tot een paar jaren geleden zelf nog zo.
Jep. Op het moment schrijf ik dan ook altijd eerst een semantisch correcte HTML, en dan pas maak ik de stylesheet, zonder aan de HTML te komen. Goeie manier om het jezelf te forceren.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:07 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Daarom kun je beter goed beginnen dan dat je eerst helemaal aan tabellen gehecht raakt, en vervolgens met divjes moet gaan werken.
Er zijn nog steeds een heleboel mensen die steevast blijven hangen bij tabelletjes omdat ze divjes niet fijn vinden. Ik was tot een paar jaren geleden zelf nog zo.
Tabellen vervangen voor div's is net zo slecht als tabellen gebruiken imo. Semantiek, people!quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:03 schreef saban het volgende:
Ik vind het van me zelf al knap dat ik niet met tabellen werk maar met DIV
geen 'position: absolute' gebruikenquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:08 schreef saban het volgende:
Hoe kan ik onder mijn midcontent nog een vlak weergeven?
[ code verwijderd ]
De hoogte van #midcontent variert, dus kan ik aan de nieuwe vlak geen top:xx px meegeven.
Hoe gaat dat op zijn werk?
Ik helaas wel, moest laatst iets bouwen wat als het even kon ook in IE4 moest werken...quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:13 schreef mcDavid het volgende:
Ik zou nieteens wéten hoe je een site bouwt met tables
Was de klant iemand van een stenen tijdperk of zo?quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:17 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik helaas wel, moest laatst iets bouwen wat als het even kon ook in IE4 moest werken...
Iemand die met geen enkele statistiek ervan te overtuigen was dat IE6+ écht prima is. En binnenkort alsnog herbouwen naar IE6+, omdat er natuurlijk wel allerlei web 2.0 "dingen" in moetenquote:Op donderdag 14 februari 2008 16:20 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Was de klant iemand van een stenen tijdperk of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |