Uiteindelijk ben ik toch maar bezweken onder een beunhaasmethode omdat ik er echt niet aan uit kwam en de html wel een keertje af mocht zijn...quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:51 schreef GVRuud het volgende:
Bahquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:17 schreef GVRuud het volgende:
Zie http://bus.nimeon.nl/. De lijntjes die links en rechts van de header doorlopen worden nu met javascript gepositioneerd.
Je kunt het ook doen net als die gast hiervoor met die rode/groene/blauwe div's.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:56 schreef GVRuud het volgende:
Ja ik had het liever ook anders opgelost. Maar een afbeelding van 2000px (of meer) breder vind ik helemaal geen mooie oplossing. Bij deze oplossing garandeer ik dat de lijnen nooit ophouden
Waarom niet? Je moet natuurlijk afwegen hoeveel van je bezoekers fullscreen browsen op een scherm van 25" of groterquote:Op donderdag 20 maart 2008 14:56 schreef GVRuud het volgende:
Ja ik had het liever ook anders opgelost. Maar een afbeelding van 2000px (of meer) breder vind ik helemaal geen mooie oplossing. Bij deze oplossing garandeer ik dat de lijnen nooit ophouden
Een randje eromheen zetten wil nog wel eens helpen om te kijken wat er precies gebeurtquote:Op donderdag 20 maart 2008 07:29 schreef Chandler het volgende:
[..]
IE7 & de laatste versie van FF geven het allemaal heel netjes weer
Ik zit dus alleen met 100% width en de juiste manier van de afbeeldingen naast en onder elkaar te zetten.
Al die blokjes een vaste hoogte geven?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:55 schreef Chandler het volgende:
Het probleem is dat ik het niet zie
Hoe zou ik dat kunnen oplossen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | border: 1px solid; padding: 10px; margin-left: 150px; margin-right: 250px; } #page_header { border: 1px solid; height: 100px; margin-bottom: 10px; } #page_body { border: 1px solid; } #page_menu { position: absolute; width: 190px; border: 1px solid; } #page_content { margin-left: 200px; border: 1px solid; } #page_footer { border: 1px solid; height: 50px; margin-top: 10px; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 | <div id="page_header">Header</div> <div id="page_body"> <div id="page_menu">Menu<br /><br /><br /><br /><br /><br />Menu</div> <div id="page_content">Content<br /><br /><br />Content</div> </div> <div id="page_footer">Footer</div> </div> |
zou idd ook kunnen, en dan de footer clear:both geven (of misschien is dat nieteens nodig)quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:38 schreef CraZaay het volgende:
Zonder #page_body kan het ook prima, scheelt weer een element
#page_body had ik eigenlijk als container div, hoeft dus geen opmaak oid.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:39 schreef mcDavid het volgende:
[..]
zou idd ook kunnen, en dan de footer clear:both geven (of misschien is dat nieteens nodig)
Maar misschien moet die #page_body nog een bepaalde opmaak krijgen...
dan die skippen idd. Veel makkelijker.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:40 schreef BugWorks het volgende:
[..]
#page_body had ik eigenlijk als container div, hoeft dus geen opmaak oid.
Heb het nu net even aangepast, dus zonder die body div. Dat werkt idd, alleen is jouw oplossing voor een groot deel dus overbodig geworden, maar toch bedankt voor je moeitequote:Op donderdag 20 maart 2008 23:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
dan die skippen idd. Veel makkelijker.
Ben het helemaal met je eens. Javascript voor layouts gebruiken IS ranzig. Daarom gebruik ik het in dit geval alleen om de lijntjes links en rechts door te trekken (wat verder geen enkele extra's biedt. In hoeverre zijn twee lijntjes layout? De overige onderdelen worden gewoon met html/css geplaatst). Wanneer javascript niet ingeschakeld zou zijn, zijn de lijntjes (door standaard display:none) ook niet zichtbaar.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:08 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Waarom niet? Je moet natuurlijk afwegen hoeveel van je bezoekers fullscreen browsen op een scherm van 25" of groter
Javascript gebruiken voor lay-out, terwijl het voor gedrag bedoeld is, vind ik helemaal ranzig. Maar ieder z'n meug
Het is visueel en dus layout wat mij betreft, ook als het niets toevoegt aan de gebruikersbeleving. Ik snap wel dat je het zo gedaan hebt hoor en ik heb ook echt weleens het een en ander gepositioneerd met JS. Je moet aan afweging maken tussen twee kwaden in dit geval, en ik kies dan altijd voor zo min mogelijk elementen in de HTML die alleen voor opmaak gebruikt worden en geen JS, dus dan kom je uit op een oplossing met een brede achtergrondafbeelding. Neemt niet weg dat beide punten verdedigbaar zijnquote:Op vrijdag 21 maart 2008 03:03 schreef GVRuud het volgende:
Ben het helemaal met je eens. Javascript voor layouts gebruiken IS ranzig. Daarom gebruik ik het in dit geval alleen om de lijntjes links en rechts door te trekken (wat verder geen enkele extra's biedt. In hoeverre zijn twee lijntjes layout? De overige onderdelen worden gewoon met html/css geplaatst). Wanneer javascript niet ingeschakeld zou zijn, zijn de lijntjes (door standaard display:none) ook niet zichtbaar.
Nogmaals: kijk even onderaan de vorige pagina. Die gast die links en rechts een verschillende kleur background wil. Als je het precies zo doet gaat het ook goed. Doe je alleen een achtergrondafbeelding ipv een achtergrondkleur!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 03:03 schreef GVRuud het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Javascript voor layouts gebruiken IS ranzig. Daarom gebruik ik het in dit geval alleen om de lijntjes links en rechts door te trekken (wat verder geen enkele extra's biedt. In hoeverre zijn twee lijntjes layout? De overige onderdelen worden gewoon met html/css geplaatst). Wanneer javascript niet ingeschakeld zou zijn, zijn de lijntjes (door standaard display:none) ook niet zichtbaar.
Volgens mij zou je ook de footer kunnen gebruiken ipv die extra div. Geef die ff een clear:both (dit geeft aan dat er aan beide kanten van die div geen float-objecten mogen staan) en kijk wat er gebeurt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:44 schreef BugWorks het volgende:
[..]
Heb het nu net even aangepast, dus zonder die body div. Dat werkt idd, alleen is jouw oplossing voor een groot deel dus overbodig geworden, maar toch bedankt voor je moeite.
Edit
Je extra div lijkt dus toch noodzakelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |