15 seconden voor 30 queries bij een vers geinstalleerd cms is niet goed. Die trage server is vast te druk. Ik zou eens met die hoster gaan praten hoe ze denken het op te gaan lossen. Misschien voor de zekerheid eerst nog wel even dat cms herinstalleren, om zeker te weten dat daar niets fout is gegaan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:50 schreef jack4ya het volgende:
even een C&P vanuit een ander gesloten topic:
Ik zit nu bij een (niet bepaald goedkope) partij die 15 seconden nodig heeft voor ca 30 queries... da's toch ridicuul of niet?
Het is één en hetzelfde cms die onmiddellijk na installatie (dus nog zonder aanpassingen) verschil in snelheid oplevert.
Beide draaien ze op een shared server. De ene is een server van "ons" in een serverpark, waarop pak 'm beet 50 sites gehost worden, (dus niet lokaal vanaf mijn machine) allemaal redelijk licht, de andere site wordt op een server van een betaalde partij gehost.
Ofwel beide installaties zijn volledig identiek... nou ja... de server waarop ie staat is anders.
Is het dan nog steeds reëel dat er zo'n enorm verschil in zit?
Ik heb het al geherinstalleerd. Standaard modules als TinyMCE en FCKEditor werken niet (dat kan aan instellingen liggen, maar standaard werkt dat zonder tweaks op eigen server) en het lijkt er om dat permissies ook niet vlekkeloos staan/gaan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:44 schreef Light het volgende:
[..]
15 seconden voor 30 queries bij een vers geinstalleerd cms is niet goed. Die trage server is vast te druk. Ik zou eens met die hoster gaan praten hoe ze denken het op te gaan lossen. Misschien voor de zekerheid eerst nog wel even dat cms herinstalleren, om zeker te weten dat daar niets fout is gegaan.
Een cms is niet zo zwaar dat 15 seconden voor 30 queries te verklaren is. 0,15 seconden klinkt al een heel stuk beter.
10eurohost.nl?quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:26 schreef MoreMark het volgende:
Hoi!
ik zoek een nieuwe webhoster, middel groot pakketje, niet al te duur en goede service. Daarnaast gewoon php5, mysql etc. zonder extra kosten. Wat raden jullie me aan? Ik heb al wat rondgekeken naar bv hosting2go maar las toch wel erg veel negatieve ervaringen..
ik zit nu bij hostgator, die is ook wel goedquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:26 schreef MoreMark het volgende:
Hoi!
ik zoek een nieuwe webhoster, middel groot pakketje, niet al te duur en goede service. Daarnaast gewoon php5, mysql etc. zonder extra kosten. Wat raden jullie me aan? Ik heb al wat rondgekeken naar bv hosting2go maar las toch wel erg veel negatieve ervaringen..
Exacte locatie niet, maar met een traceroute kom je al een heel eind (als 't gehost is in de VS krijg je bijv een veel langere trace ).quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:29 schreef poepeneesje het volgende:
T.v.p.
Hoe kan ik er trouwens achterkomen waar een server daadwerkelijk staat?
Hoe snel kan je met hostgator downloaden/uploaden?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
ik zit nu bij hostgator, die is ook wel goed
Heb nu een maandje antagonist en het bevalt prima. Geen problemen en kan er alles mee wat ik wil. Het DirectAdmin control panel werkt ook relaxt.quote:Op zaterdag 29 maart 200811:29 schreef poepeneesje het volgende:
T.v.p.
Antagonist is voor mij een mogelijke nieuwe "partner".
Ik heb goede ervaring met PCextreme.
Ik heb ook goede ervaring met MijnDomein.
Ik heb slechte ervaring met KanAlles. Ze veranderen om de zoveel tijd jouw gegevens en die van hun zelf...
Hoe kan ik er trouwens achterkomen waar een server daadwerkelijk staat?
http://www.deziweb.nl/quote:Op maandag 7 april 2008 23:00 schreef Schepseltje het volgende:
Ik zoek een snelle en stabiele reseller.. iemand een idee?
Moet nederlands zijn en goede support hebben.. en uiteraard een duidelijk controlpanel voor het beheren van domeinen e.d
Ik zie nu bij helderhosting, maar die is meer offline dan online
Opsparen van dataverkeerquote:Op donderdag 24 april 2008 18:58 schreef Tournesol het volgende:
Ik heb een website ideetje. geen idee of het wat wordt.. maar wil het gewoon eens proberen. heb geen ervaring met websites.
ik wil eigenaar worden van mijn domein. het liefst wil ik er twee registreren.. een .com en een .net. weet niet precies hoe het werkt.. maar één website had het erover dat je geen eigenaar wordt maar een licentie neemt.. iemand die me kan vertellen hoe dit werkt?
ik heb een plek nodig om mijn site te draaien. 50 mb is genoeg in het begin, enkele subdomeinen zijn ook voldoende, php doen ze allemaal volgens mij. de site zal adult georienteerd worden, niet helemaal in het begin maar in de toekomst misschien wel, lijkt me wel handig als daar niet moeilijk over gedaan wordt.
niet verbruikt data verkeer kan worden meegenomen naar de volgende maand, lijkt me ook handig.. kan ik lekker opsparen tijdens de uitrol fase.
en wil het vanavond nog afsluiten.
help.
Daarvoor kan je het beste even zelf contact opnemen met Antagonist.nl! :-)quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:57 schreef Tournesol het volgende:
kun je bij antogonist ook adult hosten?
Ja, volgens ISPgids.com wel.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:57 schreef Tournesol het volgende:
kun je bij antogonist ook adult hosten?
Komt ook bijna niet voorquote:Op vrijdag 25 april 2008 12:17 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Opsparen van dataverkeerIs het raar dat ik daar nog nooit van heb gehoord?
Heel simpel: NIET DOEN! Je wilt gewoon je domeinnaam op je eigen naam, i.p.v. overgeleverd zijn aan de grillen van een bedrijf dat alles met je domein kan doen wat ze willen!quote:Op donderdag 24 april 2008 18:58 schreef Tournesol het volgende:
...
ik wil eigenaar worden van mijn domein. het liefst wil ik er twee registreren.. een .com en een .net. weet niet precies hoe het werkt.. maar één website had het erover dat je geen eigenaar wordt maar een licentie neemt.. iemand die me kan vertellen hoe dit werkt?
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |