abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57131119
quote:
Op maandag 3 maart 2008 16:44 schreef Komakie het volgende:
btw, kennen jullie wat importeurs van snowboardspullen in nederland?
Zijn we naar op zoek.
Merken als Rome, Forum, Bataleon, Sessions, etc

Ik heb begrepen dat Burton het allemaal zelf regelt...

Als er trouwens een shop zou zijn in Nederland met een goede webshop (groot aanbod, goede levering, etc) zouden jullie daar dan ook bestellen? Eerder dan bij een buitenlandse shop (blue Tomato, Hot Zone, etc)
Gewoon ff een paar vraagjes voor een idee
Hoewel ik een groot voorstander van online shoppen ben (vanwege eenvoudig prijsvergelijk ed) zou ik mijn snowboard spulletjes niet snel online kopen. Die dingen wil ik graag toch eerst even zien en voelen voordat ik ze koop. Dat gaat natuurlijk alleen op voor de grote dingen als boards, bindingen etc. Maar ook voor kleding, tassen en kleine accessoires (<= spelling??). Die dingen kocht ik vroeger altijd online, maar vielen soms tegen toen ik ze in huis kreeg.
Als ik je een advies mag geven over je toekomstige shop.
Ik zou een gewone winkel openen die óók via postorder verkoopt. Ik vermoed dat het grote publiek waar je toch je omzet vandaan moet halen, niet online wil bestellen.
Verder zou ik proberen om een groot pand te krijgen waar je veel spullen ruim kunt stallen. Bij de meeste winkels waar ik kom valt het mij erg op dat ze te veel spullen in hun kleine pandje proberen te proppen. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de paadjes tussen de kleding rekken waar je amper fatsoenlijk je kont kan keren, laat staan met een rugzak (ik heb eigenlijk bijna altijd een rugzak bij me).
En vooral belangrijk! De ligging! Ik zie in je profiel dat je in Utrecht woont. Dat is mooi want volgens mij zit alleen Cellblock in Utrecht. Nou ben ik daar zelf nooit geweest, maar ik lees hier niet zoveel goede ervaringen met hun. Dus als jij een goede shop neer kan zetten, heb je bijna heel Utrecht en omstreken voor jou alleen! Ander voordeel van Utrecht is uiteraard de centrale ligging in Nederland. Zitten er verder goede winkels in de buurt van Utrecht? Als in, minder dan een uur reistijd? Dan houd je alleen Amsterdam over denk ik? Dus een groot afzetgebied.

Verder neem ik aan dat je ook al gedacht had aan punten als; marktonderzoek, financiering, startkapitaal, het gelikte buisinessplan etc? Dan is er nog het puntje dat als je voor komende wintercolletie je spullen op wilt hebben, het al bijna tijd is om je bestellingen de deur uit te doen!

En als laatste toevoeging, hoe verwacht je de zomer door te komen? Je zult toch omzet moeten draaien in de zomer om het allemaal rendabel te houden denk ik.

Anyway, deze post wordt weer veel te lang.. Ik wil je in ieder geval heel erg veel succes wensen als je het allemaal echt gaat doorzetten! Ik kom dan in ieder geval even langs om een nieuw jasje uit te zoeken

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn post
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')