abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3334175
Tenminste, dat gevoel krijg ik steeds vaker. Ik ken mijn plaats in de maatschappij niet, ken eigenlijk ook geen knooppunten om contact te leggen met mensen waarmee ik overweg zou kunnen en vice versa :/

Een tijd lang werd dit gevoel minder, doordat ik voortdurend chatte en mailde met anderen van het internet. Dit zal helaas niet meer lang kunnen, vanwege gezondsheidsredenen (ik kan 's avonds niet meer achter de PC vanwege de pijn in mijn armen; beginselen RSI en moet dus noodgedwongen sterk minderen, zelfs tijdelijk helemaal stoppen) ..

Ik merk het nu echt goed dat ik zonder computer niet lijk te bestaan. Dan rest mij de vraag hoe kom ik in contact met mensen zonder hulp van het internet?

Op teamsporten kan ik niet gaan, vanwege de interne prestatiedrang waaraan ik nooit zou kunnen voldoen. Ook heb ik vaak niet de tijd om toe te kunnen zeggen dat ik elke week ergens heen ga (vanwege werk en studie, maar ook manische buien waar ik gewoon zeer graag alleen ben). Wat dus alleen maar tot teleurstelling zal leiden...

In mijn eentje het uitgaansleven in is een groot probleem. Ik ben niet degene die zomaar contacten legt en praat met anderen, daarbij komt dat ik niet bekend ben met diverse aspecten van interrelationeel gedrag. Ik doe niet aan smalltalk en kan mij vaak maar erg moeilijk aanpassen aan anderen :/

Ook heeft dit laatste vaak tot gevolg dat ik soms verkeerd of arrogant overkom, waardoor er situaties ontstaan die ik liever vermijd. Ik krijg voor ik het weet zo ruzie met anderen :S

Wat blijft over? Welke sociale gelegenheden / clubs zijn zodanig dat er geen prestatiedrang is? Waar je persoonlijke vrijheid gehandhaafd blijft en je zelf bepaalt wanneer je komt?

Ik kom alsmaar tot de conclusie dat ik te star / onflexibel ben om mij te mengen of langere perioden met mensen om te gaan. En het lukt me ook niet daarin te veranderen

Just watch me!
pi_3334307
Schouten&Nelissen
Training en Opleiding 2002; pag. 59
Cursus: Goed waarnemen, juist interpreteren, effectief communiceren

www.sn.nl

succes!

pi_3334387
Ehm, ga bij de scouting Serieuz, daar leer je dat soort dingen snel genoeg. En het is positief en stimulerend. Presatiedrang is er wel, maar op een gezonde manier. Het preseteren met elkaar is belangrijker dan onderlinge competitie. Daarnaast gaat men met de scouting (ik weet niet hoe oud je bent) vaak uit na de opkomt. Ik heb gezien (zit er al 12 jaar ) dat dit mensen meetrekt en stimulerend werkt. En als je een beetje leuke groep treft word je snel opgenomen. En is begeleiding aanwezig die daar of toezicht op houd of als adviesorgaan fungeert. Dat is afhangelijk van de deelnemers. En het kost je een dagdeel in de week. En als ik voor mezelf spreek heb ik daar de dingen geleerd en geleerd zien worden waarvan jij aangeeft dat je ze verder zou willen ontwikkelen. Suscces
pi_3334388
Ga sporten. Fitnessen. Leren dansen. Er zijn zoveel dingen die te doen zijn. Maar zolang je jezelf zo opsteld blijf je gesloten achter slot en grendel. Binnenhuis dus.
Suc6
pi_3334396
-deze was dubbel-

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 28-02-2002 12:02]

pi_3334420
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:35 schreef P4R4N01D het volgende:
Ik kom alsmaar tot de conclusie dat ik te star / onflexibel ben om mij te mengen of langere perioden met mensen om te gaan. En het lukt me ook niet daarin te veranderen
Tja, als je zelf geen moeite wilt doen om daar iets aan te veranderen, dan zit er niets anders op dan te accepteren dat je GEEN normaal contact met anderen kunt hebben.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_3334451
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:53 schreef _BouwiE_ het volgende:
Ehm, ga bij de scouting
Mjah, ik ben 21 jaar oud. Wegens mijn werk en tamelijk zware opleiding heb ik nauwelijks tijd. Ik werk 40 uur per week en volg daarnaast een HBO opleiding tot Software Engineer..

Wat bedoel je precies met een dagdeel en wat wordt er zoal gedaan bij Scouting?

Just watch me!
pi_3334462
Jammer, maar bovenal heel erg vervelend voor jezelf.
Ik kan me erg zelf weinig bij jouw probleem voorstellen. Zelf ben ik juist iemand die zich heel makkelijk aanpast en daardoor ook snel leuke contacten (smalltalks) maakt. Als is het maar voor 10 sec. Ook mensen die mij niet zo goed liggen, kan ik toch waarderen op sommige punten. Dit wil niet zeggen dat ik ze als vriend of vriendin zou willen hebben. Ik bekijk het van meerdere kanten.

Anyway, jij hebt dus een probleem. Je bent waarschijnlijk van jezelf uit niet of onvoldoende spontaan en zoals je zelf al zegt kun je je niet of niet goed aanpassen. En dat is tegenwoordig toch wel een beetje voor nodig om je te mengen in 'de maatschappij'.

Je werkt en je studeert, je komt dus wel dagelijks met mensen in aanraking, maar je hebt moeite je aan te passen ?
Aan wat ? Als je een praatje maakt met iemand hoef je je in pricipe toch niet aan te passen ?

Ik zou het zo snel niet weten. Een psycholoog kan waarschijlijk wonderen doen in jouw situatie.

Sterkte ermee !

________
Blaat
pi_3334516
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:53 schreef lantapara het volgende:
Ga sporten. Fitnessen. Leren dansen. Er zijn zoveel dingen die te doen zijn. Maar zolang je jezelf zo opsteld blijf je gesloten achter slot en grendel. Binnenhuis dus.
Suc6
Pff, ik weet..

Tja, sporten doe ik al (Taekwondo), maar met mensen omgaan ligt daarbij helemaal op de achtergrond. Iedereen volgt ff zijn les en gaat weer naar huis :/

Leren dansen? Mwah, daar zat ik ook al aan te denken.. ik weet niet of er al mensen ervaringen mee hebben? Wie komt eigenlijk allemaal zoal op een dansschool?

Just watch me!
pi_3334545
Je zou kunnen verhuizen naar een wat hechtere samenleving, een dorp ofzo. Voordeel: ons kent ons. Nadeel: ons kent ons.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_3334546
1st of all.. rsi werk je zelf een beetje in de hand.. ict opleiding, en dan al rsi? waarschijnlijk eens op je houding letten, en laat die muis los! die loopt niet weg, en tijdens typen heb je m niet nodig.
Als je enigzins gevorderd windoos gebruiker bent weet je ook dat je daar voor ook geen muis nodig hebt.
Waarom kom ik hier mee? Ik werk zelf al enige tijd (jaren) in de ict en heb nog nooit blijvend last van rsi gehad.. ja na een nacht cs voel je t wel, maar als je jezelf gelijk aanleert de tab toets wat vaker te gebruiken, in de juiste houding te gaan zitten etc, dan krijg je er bijna geen last van.
een social life buiten chat groepen en forums is trouwens wel aan te raden, en als je geen groepen weet.. probeer lan parties e.d. en stel jezelf geintereseerd naar anderen op. Mischien niet jou onderwerp, of interesse waar ze t over hebben, maar voor hun wel belangrijk (werkt ook goed richting je andere hobby )
-this message was created with 100% recycled electrons-
pi_3334551
~ imagination fills the void of my existence ~

Wat betekent dit als ik vragen mag?

pi_3334562
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:58 schreef hollandse_drop het volgende:
Je werkt en je studeert, je komt dus wel dagelijks met mensen in aanraking, maar je hebt moeite je aan te passen ?
Aan wat ? Als je een praatje maakt met iemand hoef je je in pricipe toch niet aan te passen ?
Ik kom dagelijks niet zoveel met mensen in aanraking. Werken doe ik bij mijn vader en de opleiding volg ik op afstand bij de PBNA.

Met het aanpassen bedoel ik vooral het gedrag van mensen en wat ze leuk vinden. Ik laat me nooit gaan, heb geen plezier in discotheken en in kroegjes zit ik uiteindelijk alleen maar in mijn uppie een biertje te drinken..

Doordat ik het enkele jaren geleden erg druk had met werk, verwaterde ook het contact met vrienden van school, waardoor ik nu dus letterlijk alleen ben. Aan de ene kant mag ik dat wel, aan de andere kant is het natuurlijk erg vervelend..

Just watch me!
pi_3334579
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 12:06 schreef Damusic2me het volgende:
1st of all.. rsi werk je zelf een beetje in de hand.. ict opleiding, en dan al rsi? waarschijnlijk eens op je houding letten, en laat die muis los! die loopt niet weg, en tijdens typen heb je m niet nodig.
Als je enigzins gevorderd windoos gebruiker bent weet je ook dat je daar voor ook geen muis nodig hebt.
Waarom kom ik hier mee? Ik werk zelf al enige tijd (jaren) in de ict en heb nog nooit blijvend last van rsi gehad.. ja na een nacht cs voel je t wel, maar als je jezelf gelijk aanleert de tab toets wat vaker te gebruiken, in de juiste houding te gaan zitten etc, dan krijg je er bijna geen last van.
Ik krijg hier bijna een lachkick van

Zelf werk ik met meerdere systemen (Windows 2000, Linux, FreeBSD, enz) achter meerdere computers.. gemiddeld 14 uur per dag..

Klinkt het nu misschien iets logischer?

[edit]
Dit moet ik dus noodgedwongen minderen, maar daardoor val ik in een gat waar ik op mijn kamer zit en niks meer te doen heb.

[Dit bericht is gewijzigd door P4R4N01D op 28-02-2002 12:19]

Just watch me!
pi_3334613
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 12:07 schreef Newsbie het volgende:
~ imagination fills the void of my existence ~

Wat betekent dit als ik vragen mag?

Precies wat er staat. Mijn leven speelt zich tussen de oren af, in mijn fantasieen en vult daarmee de leegte van mijn bestaan. Daarbij gaat het vooral om hoop en dromen, hoewel ze steeds minder worden..

Ofwel: ik heb geen vrienden, nooit vriendin gehad, of wat dan ook.

Ergo: ik moet iets doen..

Just watch me!
  donderdag 28 februari 2002 @ 12:26:36 #16
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_3334762
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 12:11 schreef P4R4N01D het volgende:

[..]

Ik krijg hier bijna een lachkick van

Zelf werk ik met meerdere systemen (Windows 2000, Linux, FreeBSD, enz) achter meerdere computers.. gemiddeld 14 uur per dag..

Klinkt het nu misschien iets logischer?

Nee, klint helemaal niet logisch. RSI ligt echt aan jezelf en je houding. Ik werk al 7 jaar als systeembeheerder met veel vesrchillende besturingssystemen en ik heb nog nooit last van RSI gehad. Ik heb wel een tijdje een collega gehad die in een half jaar tijd helemaal de gort in ging van de RSI. Hij zat dan altijd als een zoutzak op zijn stoel, het enige wat er aan hem bewoog was rechterarm met daarin de vastgegroeide muis.
Je moet af en toe ff opstaan vanuit je stoel, niet te lang in dezelfde houding blijven zitten, en...., het allerbelangrijkste, af en toe even de tijd voor jezelf nemen.

BOfH

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 28 februari 2002 @ 12:29:47 #17
15223 roelio
lieffffffffffff!!!!!!!!!!!!!!
pi_3334796
DoctorB, u got it right! Goed op je houding letten, niet te veel in 1 houding zitten en alleen je handen bewegen (muis, keyboard) en niet continu doorrousen maar pauzes nemen, eens even opstaan en een kopje koffie halen, etc.etc.
[url=http://www.qotsa.com]Queens Of The Stone Age[/url]
pi_3334834
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 12:26 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Nee, klint helemaal niet logisch. RSI ligt echt aan jezelf en je houding. Ik werk al 7 jaar als systeembeheerder met veel vesrchillende besturingssystemen en ik heb nog nooit last van RSI gehad.[/b]

Ik krijg het al van het typen. Maar goed, wie zit er ook 14 uur per dag achter de computer

Dit heb ik inmiddels trouwens teruggedrongen op 8 uur voor mijn werk. Thuis zit ik momenteel niet meer achter mijn computers. Alleen even in het weekend voor mijn opleiding.

quote:
[b]Hij zat dan altijd als een zoutzak op zijn stoel, het enige wat er aan hem bewoog was rechterarm met daarin de vastgegroeide muis.
Je moet af en toe ff opstaan vanuit je stoel, niet te lang in dezelfde houding blijven zitten, en...., het allerbelangrijkste, af en toe even de tijd voor jezelf nemen.
Daar heb je gelijk in. Het ligt bij mij niet aan de houding, maar aan de hoeveelheid en intensiviteit. Ik vervul meerdere taken, zowel als technisch CAD tekenaar (veel met muis, kan niet zonder), en lokaal systeembeheerder (geen muis, alleen toetsenbord ). Daarbij kwam dan altijd dat ik thuis wederom 6 uurtjes bezig was met opleiding, chatten, surfen, eigen netwerkje, etc, etc...

Als je zo lang continu aan het schrijven en tekenen bent, gaat het gewoon fout. Vroeger had ik er ook weinig last van, maar zat dan ook niet zoveel achter de computer.

Just watch me!
pi_3334885
RSI is een behoorlijke eye-opener. Je ziet hoe je levenswijze draait om computers. En als je daar even mee moet stoppen omdat je moet, is het nogal wrang en weet je niet wat je moet doen. Ik ben op dat moment meer gaan fitnessen, boeken lezen, contract werk opgezegd, een paar andere colleges volgen (in een andere faculteit, dus geen pc's), uitgaan etc.
Volgens mij vereenzaam je. Je moet pple zoeken waar je je 'thuisvoelt'. De mens is een kuddedier . En elke kudde is anders.
Don't you feel a whole lot better?
pi_3334990
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 12:37 schreef Dessignator het volgende:
RSI is een behoorlijke eye-opener. Je ziet hoe je levenswijze draait om computers. En als je daar even mee moet stoppen omdat je moet, is het nogal wrang en weet je niet wat je moet doen.
Dat ervaar ik nu ook ja..
quote:
Volgens mij vereenzaam je. Je moet pple zoeken waar je je 'thuisvoelt'. De mens is een kuddedier . En elke kudde is anders.
Inderdaad, ik leefde de laatste 4 jaar zowat uitsluitend achter de computer en vervreemde nogal van anderen. Daar komt bovenop dat ik zowiezo een Einzelganger ben, zoals ze dat noemen.. maar op een gegeven moment wordt het toch te erg..
Just watch me!
pi_3335015
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:57 schreef P4R4N01D het volgende:

[..]

Mjah, ik ben 21 jaar oud. Wegens mijn werk en tamelijk zware opleiding heb ik nauwelijks tijd. Ik werk 40 uur per week en volg daarnaast een HBO opleiding tot Software Engineer..

Wat bedoel je precies met een dagdeel en wat wordt er zoal gedaan bij Scouting?

Je hebt zo te zien geen ontspanning. Internetten na je werk beschouw ik niet echt als ontspanning. Ik werk ook in de IT en studeer ook daarbij. Maar ik zoek andere dingen om te doen na mijn werk en studie en niet achter mijn PC. Er zijn ook andere dingen in het leven dan behalve werken en studeren.
Suc6
pi_3335100
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 12:02 schreef P4R4N01D het volgende:

[..]

Pff, ik weet..

Tja, sporten doe ik al (Taekwondo), maar met mensen omgaan ligt daarbij helemaal op de achtergrond. Iedereen volgt ff zijn les en gaat weer naar huis :/

Leren dansen? Mwah, daar zat ik ook al aan te denken.. ik weet niet of er al mensen ervaringen mee hebben? Wie komt eigenlijk allemaal zoal op een dansschool?

Ik voelde me een tijdtje geleden ook K.. Ik werkte en was om 17:15 al thuis en daar zat ik dan. Ik heb toen contact gehad met een vriendin die op salsales zat en zij adviseerde me om een keertje gewoon mee te gaan om te kijken. Sindsdien ben ik niet meer te stoppen en het is iets dat ik telkens als het donderdag is er naar uit kijkt. Het is weekend dus ga ik dansen. Lekker ontspannen.
Je krijgt van allerlei soorten mensen daar. Blank Zwart Bruin Geel, maar men is met hetzelfde bezig nl zich te ontspannen van het dagelijks gesleur van de week.
Neem ergens een proefles ik weet niet waar je woont en je zult het zelf zien.
pi_3335160
quote:
Inderdaad, ik leefde de laatste 4 jaar zowat uitsluitend achter de computer en vervreemde nogal van anderen. Daar komt bovenop dat ik zowiezo een Einzelganger ben, zoals ze dat noemen.. maar op een gegeven moment wordt het toch te erg..
Het is pas erg als je er ongelukkig mee bent. Einzelgänger zijn is een onderdeel van je persoonlijkheid, maar volgens mij wil je daar gedeeltelijk mee breken, of tenminste weet je dat dit niet zo door kan gaan. Niemand zegt dat dat makkelijk is. Is die baan van je wel alles wat je wilt? Of je opleiding? Zoek iets waarbij je onder de mensen komt, want het is gebleken dat je ze toch wel waardeert.

btw, computerfreaks in hart en nieren weten hoe je moet zitten 8er een pc. Stress is in RSI een veel grotere (mediërende) factor dan mensen geloven.

Don't you feel a whole lot better?
pi_3335638
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 13:02 schreef Dessignator het volgende:

[..]

Het is pas erg als je er ongelukkig mee bent. Einzelgänger zijn is een onderdeel van je persoonlijkheid, maar volgens mij wil je daar gedeeltelijk mee breken, of tenminste weet je dat dit niet zo door kan gaan. Niemand zegt dat dat makkelijk is. Is die baan van je wel alles wat je wilt? Of je opleiding? Zoek iets waarbij je onder de mensen komt, want het is gebleken dat je ze toch wel waardeert.

Ik ga ten laatste deze zomer wel ergens anders werken... en dan fulltime de IT in als beginnend programmeur... de opleiding wil ik ook voltooien
quote:
btw, computerfreaks in hart en nieren weten hoe je moet zitten 8er een pc. Stress is in RSI een veel grotere (mediërende) factor dan mensen geloven.
Ben ik het ook mee eens
Just watch me!
  donderdag 28 februari 2002 @ 14:01:26 #25
17061 mvt
blame Canada
pi_3336049
Zelfde probleem. Ben een beetje een Einzelganger en heb maar weinig vrienden (waar ik niet vaak langs ga).
Voor mijn stage moet ik nu veel lezen (veel artikelen zijn electronisch verkrijgbaar) en typen. Voorde afwisseling print ik zo veel mogelijk uit en gga af en toe koffie drinken.
Tegen de mogelijke RSI en voor de contacten ben ik steeds meer mee gaan doen aan andere dingen. Vergaderingen zjin altijd verplicht, is wel afwisseling. Maar 's ochtends aan de koffie met een vaste groep en 's middags lunchen helpt enorm met je contacten. (het goede is van hier is dat de LOL factor hoog in het vaandel staat, het ziektepercentage is hier ook maar iets van 1,5 % (afdeling op universiteit))
Ik heb ook wel het voordeel dat ik zaterdag nog werk. Dit is gewoon in een groep waar je veel met elkaar werkt. Sociaal heb ik eigenlijk geen contact met ze. Uitgaan vind ik ook geen ruk aan, dus doe ik dat niet en ik heb geen vriendin.
Jammergenoeg deel ik op mijn stage de kamer niet meer, dus dat is ook wel jammer, ook al vind ik het niet prettig om met meerdere op een kamer te werken is het wel leuk als er 1 ander iemand zit.
Zolang ik dit allemaal heb vind ik het wel goed, echter heb ik ook vaak 's avonds dat ik me alleen voel (ook al woon ik nog gewoon thuis)
We were to understand there would be pie and punch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')