abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3332956
Zoals topictitel al aangeeft zit ik weer eens in de knoop.. Met iets waar ik al een paar keer tegen gevochten heb maar steeds terugkom.. Onzekerheid.. Ik heb niet zoals al die fotomodellen een slank lijntje.. Ik ben zo`n mollige meid.. Op zich geen probleem natuurlijk en dat is hem nou juist ik maak er een probleem van.. Was op de lagere school altijd de langste en dat veranderde toen ik naar de LTS ging.. IK was de kleinste en groeien deed ik niet meer.. Ja groeien in de lengte dan he.. In de breedte ging dat wel.. Ik deed veel aan sport maar dat hielp allemaal niet.. Nu zit dat mollige bij ons in de familie dus ik kom er nooit helemaal vanaf.. En dat wil ik ook eigenlijk helemaal niet.. Denk ik.. Probleem is dat ik zo nu en dan een opvlieging krijg dat ik te dik ben.. Dan eet ik gewoon helemaal niet en wanneer dat ga opvallen doe ik dingen zoals overgeven.. En vooral veel sporten.. Zo heb ik geen zin om naar de sportschool te gaan maar als ik weer eens zo`n bevlieging krijg dan zit ik er elke dag en dan het liefst meteen vanuit mn werk tot dat het tijd is om naar bed te gaan.. Ik heb op de LTS een lange tijd zo`n vreetziekte gehad.. Mezelf helemaal vol vreten en daarna alles uitspugen.. Werd er aan verslaafd want ja de kilo`s vlogen eraf.. Dus waarom zou je stoppen.. Ja je stopt omdat het je van binnen opvreet en je geen energie er van overhoudt.. Met behulp van een lerares ben ik hiervan af gekomen.. Sinds afgelopen week heb ik weer zo`n bui.. Ik ben te dik.. We eten overdag niet.. En savonds eten we wel (anders krijg je gezeik) maar zodra het er in zit gaan we naar de wc om het er uit te spugen.. Ik hoef er geen moeite voor te doen (vinger in mn keel te stoppen ofzo) want als ik me druk maak dan word ik vanzelf misselijk.. En ja.. Ik maak me er druk om.. Ik heb het er gister met mn vriend overgehad.. En die verklaarde me voor gek natuurlijk.. Dit ben jij en ik hou van je zoals je bent.. Als ik er bij nadenk dan heeft ie gelijk.. Ik ben nu eenmaal zo en afvallen kan maar wel op een normale manier.. Waarom ik dit hier neerzet weet ik eigenlijk niet.. Ik wil geen medelijden ofzo of horen nee joh je bent helemaal niet dik.. Ik wil het gewoon kwijt.. Wil dat het niet meer terugkomt.. Wil er levenslang vanaf..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_3333035
We??

Maar besides that, meid, je zal hier nooit vanaf komen als je je gevoel voor eigenwaarde niet eens een flinke boost geeft. Waarom zou je perfect moeten zijn zoals die foto modellen?? Het enige wat ik kan zeggen, accepteer en respecteer jezelf, wellicht dat je dan de 'zin' op kan brengen om gewoon lekker te leven, en te doen wat je zelf wilt, en niet achteraf denkt oh shit ik heb teveel gegeten..!

Sterkte
Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_3333060
Jeetje meid, ik zou zoveel willen zeggen maar je denkt al zo goed na erover. Je geeft alle antwoorden zelf al en dat is nu juist zo moeilijk. Er is zo'n wereld van verschil tussen gevoel en verstand. Dat is vreselijk moeilijk. Je weet het 1 en je doet het ander. En tot het moment komt dat je gevoel en verstand heel dicht bij elkaar liggen is het enige wat ik kan doen volgens mij: Tally, ondanks dat je alle antwooorden zelf al weet hoop ik voor je dat je door jezelf en door de liefde van je vriend er achter komt dat je helemaal geen model hoeft te zijn. je moet houden van jezelf om wie bent en niet om wat je wil zijn. De dierbaren om je heen houden ook van je omdat je bent wie je bent.

Ik weet verder weinig anders te melden, sorry.

Dikke knuffel.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_3333168
Ben met Aphrodite eens je moet je eigen accepteren zoals je bent en niks aantrekken van wat andere van je denken of zouden denken. Aan iedereen mankeert wel iets. Dus dat heeft totaal niks te maken met hoe je eruit ziet. Als jij dat gevoel wel heb dat mensen je niet moeten om je iet wat dik bent dan moet je daar niks van aantrekken je bent zoals je bent.
pi_3333297
Nu ja, het ziet ernaar uit dat je er doorgaans prima mee om kunt gaan, maar dat het soms 'opkomt'. Je kunt daar 2 dingen aan doen. Je kunt die /\/\/\ hoogte- en dieptepunten wat afvlakken -----. Voordeel: minder diepe dalen. Nadeel: minder hoge toppen. Ik zou het je niet adviseren. Die toppen zijn daar te bijzonder voor.

Een tweede oplossing zit hem in het anticiperen van die dalen. De klappen komen er wel, maar je kunt je voorbereiden op hoe je met ze omgaat. Minder toegeven aan die dalen slurpt veel minder energie. Het moet bijzonder uitputtend voor je zijn om in een dergelijk dal te geraken, je depressief te voelen, 1001 plannen maken hoe je alle problemen op gaat lossen en ze allemaal in 1 keer uit willen voeren.

Als het afvallen je verder werkelijk menens zou zijn, dan zou je de beslissing moeten maken er structureel iets aan te doen. Eetpatronen veranderen, eens beginnen 1 keer in de week te sporten oid. Als je probleem echter meer zit in het opvangen van die klappen, dan is het van belang je daarop te concentreren.

Je neemt jezelf denk ik minder kwalijk als je weet dat je er structureel en in kleine stapjes iets aan probeert te doen. Als je er doorgaans niets aan doet en je belandt in zo'n dal, dan hebben alle verwijten naar jezelf toe zich opgestapeld. Je maakt het vooral heel moeilijk voor jezelf, maar dat wist je al. Je probeer inzicht te krijgen in je gedragingen. Dat lijkt me stap 1.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_3333916
Het probleem is niet dat ik me iets aantrek van iemand anders hoor.. Als ik dat zou doen dan zou ik ook die rare haarkleuren niet hebben.. Ik heb scheit aan anderen.. Ik doe wat ik wil.. Het komt in een keer in me op.. Honger mezelf uit.. En als ik al wat eet dan zorg ik er wel voor dat ik over me nek ga.. Ligt aan mezelf.. Ik hoor van andere niet dat ik dik ben.. Over aandacht niet te klagen.. Ik ben een lekker mollig geil vrouwtje.. Das wat ik hoor.. Van andere niet van familie natuurlijk maar van mn vriend en van mijn vrienden.. Maar het dringt niet door.. Het dringt niet door dat ik gewoon mezelf moet blijven das mijn probleem..

Over dat afvallen.. Ik heb ook normale dieeten gevolgd.. 1 x in de week sporten.. Niet snoepen.. Geen cola.. Normaal eten.. Maar daar raak ik net zo depressief van als van de dingen die ik nu doe.. Ben er al bij de arts voor geweest.. Ik heb ook al enkele praatsessies gehad bij een depressiegroep.. Die praatsessies zijn niet alleen over deze problemen hoor.. Over meerdere problemen..

pi_3333985
als je zo sterk bent dat je je geest zover kunt krijgen dat je je niks van anderen aantrekt, zou je volgens mij ook je geest zover kunnen krijgen dat je stopt met vreetbuien

maar ben je nou echt ontevreden met jezelf of wordt dat min of meer aangepraat door de maatschappij?

pi_3334152
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:22 schreef matthijn99 het volgende:
als je zo sterk bent dat je je geest zover kunt krijgen dat je je niks van anderen aantrekt, zou je volgens mij ook je geest zover kunnen krijgen dat je stopt met vreetbuien

maar ben je nou echt ontevreden met jezelf of wordt dat min of meer aangepraat door de maatschappij?

Ik probeer het in elk geval wel.. Ik heb een dikke muur om me heen gebouwd wat betreft opmerkingen over mn uiterlijk.. Ik wil het ook echt..

Of het aanword gepraat of dat ik zelf zo ontevreden ben dat weet ik nie.. Weet niet welke van de 2 het is..

pi_3334213
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik probeer het in elk geval wel.. Ik heb een dikke muur om me heen gebouwd wat betreft opmerkingen over mn uiterlijk.. Ik wil het ook echt..

Of het aanword gepraat of dat ik zelf zo ontevreden ben dat weet ik nie.. Weet niet welke van de 2 het is..

dat lijkt me een 1e vereiste om te weten voordat je kan proberen iets aan het probleem te doen...
pi_5860373
quote:
Op donderdag 28 februari 2002 11:38 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

dat lijkt me een 1e vereiste om te weten voordat je kan proberen iets aan het probleem te doen...

Nou duurde ff maar heb dus een antwoord op die vraag..
Het word aangepraat door de maatschappij.. De dikke huid die ik heb opgebouwd vertoond nog enige gaten.. Ik trek me van sommige mensen toch wel wat aan.. Helemaal depri word ik al ik kleren moet gaan kopen.. Dit probeer ik ook zo veel mogelijk te mijden.. Want ik weet dat ik dan weer een klote bui heb.. Ik heb een maat die net buiten de gewone maatjes val.. Zoals S - M - L.. Als ik dan iets leuks ziet dan is het meestal in een van die maatjes.. En die kan ik helaas net niet aan..
Als ik dan thuis kom van kleren kopen.. Dan heb ik weer zo`n bui van ik MOET afvallen..

Heb op dit moment weer zo`n 'bui'.. Ik moet zeggen dat ik t dit keer lang heb vol gehouden.. Februari tot september.. In de tussentijd geen vreetbui gehad.. Maar op dit moment is t weer mis... Neem geen eten mee naar mn werk.. Als ze dan vragen je moet toch wat eten zeg ik altijd ja maar heb nog liggen van gister..
En t avondeten is ook weer rampzalig.. Wel eten maar daarna ff naar de wc.. Pff.. t gaat weer lekker...

woensdag 18 september 2002 @ 14:45:09 #11
35673 Chamilan
B-) wie anders? B-)
pi_5860549
Ik ken jou probleem ik kan ook bijna niks eten of ik ben dik, Me vriendin zegt dat het schattig is dat als ik een buikje heb. Maar ik vind er niks aan. Ik zit 4 keer in de week op de sportschool en train s' avonds ook thuis nog eens. Het enige dat ik niet gedaan heb is dat heel veel eten en weer opspugen. Maar ik heb wel een aantal dagen niet gegeten dat hielp ook, maar ik word er ziek van. Nu train ik gewoon zoveel dat ik geen buikje meer heb. (komt zelfs een sixpack door) mijn advies als je er echt zo mee zit veel trainen gezond eten. En je raakt het beetje bij beetje kwijt. Ik ben er ook al 2 jaar mee bezig. Maar geduld is een schone zaak.
pi_5860697
quote:
Op woensdag 18 september 2002 14:45 schreef Chamilan het volgende:
Ik ken jou probleem ik kan ook bijna niks eten of ik ben dik, Me vriendin zegt dat het schattig is dat als ik een buikje heb. Maar ik vind er niks aan. Ik zit 4 keer in de week op de sportschool en train s' avonds ook thuis nog eens. Het enige dat ik niet gedaan heb is dat heel veel eten en weer opspugen. Maar ik heb wel een aantal dagen niet gegeten dat hielp ook, maar ik word er ziek van. Nu train ik gewoon zoveel dat ik geen buikje meer heb. (komt zelfs een sixpack door) mijn advies als je er echt zo mee zit veel trainen gezond eten. En je raakt het beetje bij beetje kwijt. Ik ben er ook al 2 jaar mee bezig. Maar geduld is een schone zaak.
Dat deed ik dus ook.. Zat elke avond in de sportschool.. Na t avondeten meteen door naar t sporten.. savonds thuis komen.. douche en dan naar bed.. Dat was bijna elke door de weekse avond zo..
pi_5860819
ik ben ook niet een van de dunste.. ik weeg 105 kilo.. op een lengte van 186 cm.. en ik kan je verklappen dat dat niet weinig is..

En ja.. ach.. ik heb die spoiler nou eenmaal hangen.. Lijnen doe ik niet aan.. En in de sportschool hebben ze me verteld dat als ik nu zou gaan trainen dat ik dan nooit meer onder de 95 a 100 kilo zal komen..

Ik bedoel.. ik heb het er wel moeilijk mee gehad.. en iedere keer als ik onder mijn t-shirt kijk, dan zie ik tog wat meer buik hangen dan ik had gewilt.

k denk dat je (en dat doe je al) er meer schijt aan moet hebben..

En besides.. zo'n gratenpakhuis is helemaal niet mooi.. meiske moet wel iets om het lichaam hebben.. Krijg je een veel hoger knuffel gehalte van...

Ik vind het wel dapper van je dat je het durft te zeggen dat je er moeite mee hebt.. Kan ook best wel begrijpen dat iemand het er moeilijk mee kan hebben..

Probeer eens voor de spiegel te gaan staan en je zelf gewoon mooi te vinden.. En denk dat gewoon iedere keer als je voor een spiegel staat.. des noods 10000 keer per dag.. wandel ook expres langs een spiegel en zeg het gewoon tegen jezelf.. Wedden dat het iedere keer steeds makkelijker gaat ?

Geloof in jezelf.. daar gaat het om..

Sterkte

woensdag 18 september 2002 @ 14:58:45 #14
1687 poep
praat geen poep
pi_5860878
heel veel succes en sterkte.. klinkt dubbel maar ik hoop dat je snapt dat ik het goed bedoel!

houdt van spannend...
pi_5861256
-edit- sorry, foutje -edit-

[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 18-09-2002 15:27]

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_5861357
quote:
Op woensdag 18 september 2002 14:55 schreef Phreak het volgende:

Ik vind het wel dapper van je dat je het durft te zeggen dat je er moeite mee hebt.. Kan ook best wel begrijpen dat iemand het er moeilijk mee kan hebben..

Sterkte

Als ik het niet zou zeggen.. Dan zou je het wel merken.. Mijn vriend is iemand die meteen merkt als er iets aan de hand is.. Durf hem nooit alles te vertellen omdat ik al weet wat zijn antwoord is.. Je bent zoals je bent en zo hou ik van je.. Maar daar heb ik dus weinig aan.. Hem ook al een keer gezegd maar hij weet niet wat hij er mee aan moet..

Sterkte kan ik idd gebruiken.. Dank je
Jij ook Poep

woensdag 18 september 2002 @ 15:29:10 #17
13909 annabegins
dappere Galliër
pi_5861523
quote:
Op woensdag 18 september 2002 14:37 schreef Tally het volgende:

[..]

Nou duurde ff maar heb dus een antwoord op die vraag..
Het word aangepraat door de maatschappij.. De dikke huid die ik heb opgebouwd vertoond nog enige gaten.. Ik trek me van sommige mensen toch wel wat aan.. Helemaal depri word ik al ik kleren moet gaan kopen.. Dit probeer ik ook zo veel mogelijk te mijden.. Want ik weet dat ik dan weer een klote bui heb.. Ik heb een maat die net buiten de gewone maatjes val.. Zoals S - M - L.. Als ik dan iets leuks ziet dan is het meestal in een van die maatjes.. En die kan ik helaas net niet aan..
Als ik dan thuis kom van kleren kopen.. Dan heb ik weer zo`n bui van ik MOET afvallen..

Liefste Tally,

ik herken me wel een beetje in je verhaal. Ik post niet zo heel veel op dit forum (hoewel...) maar ik weet wel wie je bent en hoe je eruitziet. Geflipt leuk haar, leuke commentaren, schijt aan wat anderen van je denken. Maar ik weet ook dat er soms een breuk komt in dat imago, en dat is heel verwarrend want dan besef je dat alles dat jij denkt dat je bent (sterk, niet van de wijs te brengen, lak aan commentaar van anderen) niet helemaal blijkt te kloppen. I know the feeling.. Soms gaat het supergoed en ben ik een jaar annabegins die zich geen reet van anderen aantrekt, maar soms kan ik me door één rotte opmerking slecht voelen, en dat kan ook best lang duren.

Ik heb geen pasklaar antwoord, maar volgens mij staat of valt het allemaal met jezelf graag zien. En dat moet nu eenmaal met vallen en opstaan, en nog eens vallen en weer rechtkrabbelen.

Luister eens naar 'video' van India Arie, een nummer over van jezelf houden zoals je bent.

Im not the average girl from your video
And I aint built like a supermodel
But I learned to love myself unconditionally,
Because I am a queen

Het is niet altijd even simpel, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat je meer bent dan je gewicht, en dat anderen dat ook wel weten.

Ik wens je heel erg veel succes, in elk geval

pi_5861711
quote:
Op woensdag 18 september 2002 15:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

ik wil je eventueel wel mailen. Of kom eens op me ICQ.

Die dikke huid kan idd het probleem zijn nu ik er over nadenk..
Die heb ik opgebouwd door wat dingen in het verleden.. En ook door die dingen ben ik in de breedte gaan groeien. Wanneer ik me rot voel dan ga ik eten.. En dan niet rot in de zin van he wat een klote dag vandaag.. Maar rot in de zin van t leven heeft allemaal geen zin meer.. En wat doe ik hier eigenlijk nog..

Op school heb ik die vreetziekte dus ontwikkeld.. Daar heb ik geen hulp gezocht van een arts.. Was altijd bang voor die man.. Had het gevoel van geloven me toch niet.. Dus heb ik toen hulp gezocht bij het meisjescontactpersoon op school.. Ik heb altijd tussen de jongens gezeten dus hadden wij.. Uhm IK.. Want was geen ander meisje.. een eigen contactpersoon.. En die heeft me geholpen.. Ja geholpen van de vreetziekte.. Sinds ik verkering heb met mijn huidige vriend heb ik het niet dagelijks meer maar gewoon een periode.. Een periode waarin ik het allemaal ff niet ziet zitten en ja dan eigenlijk gekke dingen gaat doen.. Ik heb vroeger wel eens van die pogingen gedaan om helemaal uit het leven te stappen.. Maar met de komst van mijn nichtje ben ik daar mee gestopt.. Leven is toch eigenlijk wel iets moois..
Mijn vriend weet daarvan en heeft het op sommige momenten ff moeilijk.. Dan vind hij het moeilijk om me naar mn werk te laten gaan omdattie bang is dat ik dan wat zou doen of iets zou uithalen ofzo.. T word nu gelukkig steeds minder.. Omdat ik er steeds beter over kan praten maar perfect gaat het nog niet..

Had je maar een knop die je kon omzetten.. Of een knop om je even te resetten

[Dit bericht is gewijzigd door Tally op 18-09-2002 15:37]

pi_5861715
quote:
Op woensdag 18 september 2002 15:14 schreef ElizabethR het volgende:
-edit- sorry, foutje -edit-
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_5861769
quote:
Op woensdag 18 september 2002 15:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Lief is ze, he?

(sorry, dat was offtopic, maar moest even)

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_5861818
quote:
Op woensdag 18 september 2002 15:38 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Lief is ze, he?

(sorry, dat was offtopic, maar moest even)

Ja..
pi_5862504
Eetproblemen zijn soms gerelateerd aan (traumatische) gebeurtenissen... Bij mij is dat sowieso het geval. Heel duidelijk. Ik heb nog nooit een vinger in mijn keel gestoken, godzijdank, want ik weet zeker dat het dan niet bij één keer zou blijven.

Ik quote even een stukje uit een voor mij bijzonder boek:
"Fat becomes protection from anything you need protection from: men, women, sexuality (blossoming or developed), frightening feelings of any sort; it becomes your rebellion, your way of telling your parents, your lovers, the society around you, that you don't have to be who they want you to be. Fat bevomes your way of talking. It says: I need help, go away, come closer, I can't, I won't, I'm angry, I'm sad. It becomes your vehicle for dealing with every problem you have"

Bovendien wordt erin beschreven (maar dat kan ik even niet vinden) dat het probleem met gewicht het vervangende probleem wordt. Je gaat je streefgewicht idealiseren... "Als ik maar slank was, dan zou ik wel meer vrienden hebben" en dat soort dingen. Alle nadruk ligt op je gewicht en op je eetpatronen en dus hoef je je niet meer druk te maken om de eigenlijke problematiek die bij jou een rol speelt.

Ik wilde het je even meegeven. Als je er meer over wilt weten dan hoor ik het wel. Dikke knuf!

prrrrrrr

If you're not confused, you're not paying attention
pi_5867483
Allereerst een hele dikke knuffel

Het vervelende is denk ik dat je van de ene kant wel wilt (stoppen met vinger in keel enzo) maar van de andere kant die drang hebt cq blijft houden. Toch liggen er waarschijnlijk (diepere) oorzaken aan het geheel ten grondslag.
Ik kan alleen over die dikke huid praten aangezien ik vroeger tot in extremen ben gepest (tot op fysiek geweld toe) en daarvoor toen die muur heb opgericht. Die is inmiddels redelijk ver afgebroken, mn met dank aan mijn geweldige vrouw Sophia, maar soms, soms onverwacht, soms verwacht wordt die muur weer heel snel opgetrokken en is het voor iedereen onmogelijk om daar doorheen te breken. Ik blijf op mijn veilige plekje zolang ik daar behoefte aan heb. Het belangrijkste wat ik inmiddels geleerd heb is de signalen en aanleidingen hiervoor te herkennen en hierop op een goede (dus niet muur-manier) te reageren. Maar dit kost tijd, van jezelf, van de mensen om je heen...

Ik hoop dat je er iets mee kunt, in ieder geval sterkte gewenst...

Peter.

woensdag 18 september 2002 @ 21:46:03 #24
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_5867723
Ken je nu al tig jaar. Waarvan een behoorlijke tijd de meeste dagen van een week dat we elkaar zagen. En in al die tijd heb ik je ook volgens mij nooit dik genoemd, of klein. Gek dat wel Maarja, dat zijn we met z'n allen. Moet zeggen dat ik toch wel even schrik van deze openbaring hoor. En net als A. zeg ook ik, je bent nou eenmaal wie je bent. Daarnaast heb je iemand die jou gewoon de leukste van de hele wereld vind. Iets wat ik niet eens kan zeggen, en ik ben dan wel een fotomodel naja.... Dus praat erover, dit is echt niet een goede manier om af te vallen. Het lijkt een goed plan, maar uiteindelijk is het geen gezonde oplossing. En als je dan weer normaal gaat eten knalt het er allemaal weer bij, en geraak je waarschijnlijk in een nog diepere put. Dus schoudertjes eronder, gewoon weer eten, praat, en sta even stil bij hetgeen waar je mee bezig bent.
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
pi_5870958
Lieve Tally,

Ik herken veel in je verhaal, en berijp daarom heel goed hoe je, je moet voelen.. Soms heb je perioden waarin je, je goed voelt en dan gaat het weer een tijdje wat slechter. Iets wat je vanbinnen helemaal kan opvreten, ook al laat je dat niet zien aan de buitenkant.

Je weet dat je altijd bij me terecht kan als je je even hart wilt luchten!

*hele dikke knuffol*

Rebecca

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')