quote:ZEER ZWARE WINDSTOTEN
Morgen tussen 15 en 20 uur (donderdag 31 januari) voornamelijk in het noordwestelijk kustgebied kans op ZWARE tot ZEER ZWARE WINDSTOTEN met een windsnelheid van 95 tot 105 km/uur. Elders in het land is er kans op zware windstoten tot ongeveer 90 km/uur.
http://www.knmi.nl/quote:Storm op komst
30 januari 2008 - Het KNMI verwacht donderdag en vrijdag onstuimig weer. Langs de kust gaat het stormen (windkracht 9) uit het zuidwesten met ook landinwaarts zware windstoten. Blijf de berichten volgen! Waarschuwingen Europa: www.meteoalarm.eu.
In Roodeschool hing de windzak er woensdagochtend nog rustig bij (foto: Jannes Wiersema)
In Roodeschool hing de windzak er woensdagochtend nog rustig bij (foto: Jannes Wiersema)
Het noordwestelijk kustgebied maakt donderdagmiddag ook kans op zeer zware windstoten. De storm gaat vergezeld van regen en vrijdag kan er ook natte sneeuw vallen. De storm hangt samen met een bijzonder actieve depressie die donderdag over de Noordelijk Noordzee koerst. Boven zee komt een zware storm te staan. Ook het zuiden van Scandinavië en Duitsland krijgen te maken met de storm. De stormdepressie zorgt in Duitsland voor een korte terugkeer van de winter: in de middelgebergten wordt tot vrijdagmiddag al 20 cm sneeuw verwacht en vooral in de nacht van donderdag op vrijdag worden hier door storm en sneeuwbuien problemen verwacht in het verkeer.
De laatste keer dat het in ons land stormde was 2 december, toen langs onze kust korte tijd windkracht 9 werd bereikt. Op 9 november 2007 kreeg Europa te maken met de eerste herfststorm, die geschiedenis maakte door de zeer hoge waterstanden. Ook op 11 en 18 januari 2007 kwam het in ons land tot storm met zeer zware windstoten, op 18 januari woedde langs onze kust zelfs enige tijd een zware storm, windkracht 10 (zie onder nieuws).
Met een groot stuk landbouw plasticquote:
pak nu je windmeter maar, waarschuwingen gelde n nu voor het hele land!quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:25 schreef Fredo55 het volgende:
Zo!
We hebben al een voorwaarschuwing.![]()
Dan ga ik als de sodemieter mijn windmeter plaatsen.
edit: laatmaar, alleen een waarschuwing voor het noorden van het land.
Ik zit aan de Zeeuws Kust.
ja, ik zag het gelukkig een tijd voor zonsondergang.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:55 schreef JohnFoK het volgende:
[..]
pak nu je windmeter maar, waarschuwingen gelde n nu voor het hele land!
Tja hoop ik ook hier woei vorig jaar het dak dr af.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:32 schreef LeNeHe het volgende:
Spannend! Ben benieuwd, misschien worden we morgen wel weer eerder naar huis gestuurd, net als vorig jaar :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |