Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:56 |
Hoi Mijn BMW 325iX Touring heeft meer werk nodig om 'm door de APK te krijgen dan waar ik zin in heb. Ook heb ik er het laatste jaar nauwelijks in gereden. (2e auto) Voor de handige liefhebber dus! ![]() Paar gegevens: -April 1990 -km stand. ongeveer 310.000 km ![]() -Malachit Groen -APK tot 21 feb 2008. -Airco, werkt! -Schuifdak, lekt niet -ABS -4-wielaandrijving-M20 2500 cc 6 cylinder, tikt wel een beetje de laatste 2 jaar dat ik 'm heb. ![]() -Gele Koni's -Nieuwe voorruit (2000 km geleden) mit Grünkeil ![]() -BMW Sportstoelen -Becker/Porsche radio krijg je d'r bij, staat ook niet op de foto -Klassieke zwengelramen. ![]() -2 vrijwel nieuwe Toyo Proxes en 2 met minder dan 5000 km erop. -Trekhaak -2 ongebruikte sneeuwkettingen krijg je er ook nog bij. edit: heeft ook nog: -centrale vergrendeling met 2 stuks afstandbediening -Leren M-Tech stuur -Leren Pookknop, vlgns mij ook M-Tech Probleempjes: -paar roestplekjes/ken -deuk van paaltje onder de achterbumper -benzineslang bij blok lekt. -1 of meerdere hoezen van de aandrijfassen lek. -remleiding komt maar net door de keuring, moet dus eigenlijk vernieuwd worden. -olieafvoerplug kennelijk ooit door prutsgarage dichtgelast. Is geen probleem maar "nieuw" iX carter krijg je er bij. ![]() -tikkend blok dus. Als je het echt goed wil doen compleet reviseren; dan loopt ie zo nog 3 ton! -toerenteller doet het niet en Service LED's blijven branden. 2e iX instrumentenpaneel krijg je erbij. Ik wil er eigenlijk toch wel ¤750 voor vangen. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ie waard is. Nieuwprijs in 1990: 106000 Oud Hollandsche Guldens. 12 stuks van verkocht in NL dat jaar; dus zeldzaam! ![]() Ding staat bij mijn garage in Friesland. Meer details per PM of mailadres in mijn profiel. Plaatjes: ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 29-01-2008 20:08:12 ] | |
sander89 | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:10 |
Succes ![]() ![]() | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:21 |
waarom zitten de roestplekjes? Krikpunten? Mooie bak.... ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Sloper op 29-01-2008 19:27:21 ] | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:28 |
Krikpunten/onderkant is hard/goedOnderranden van deuren. Achterklep. (Heb nog nooit een roestvrije E30 Touring achterklep gezien ![]() Motorkap, 1 gare hoek Kan alleen geen foto vinden van die deuk. Stel je voor een keepershandschoen die in het scherm onder de achterbumper 3 cm. indrukt. ![]() motorkap ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door Hyperdude op 29-01-2008 19:58:18 ] | |
BYM | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:29 |
Je vergeet wat dingetjes : Mtech2 stuurwiel (niet zeldzaam, wel geld waard) Mtech2 versnellingspook (zie ^^^^) | |
BYM | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:32 |
quote:PS Ga naar http://www.bmwclub2003.nl/ en naar www.bmwfan.nl meld je aan en zet hem daar op het forum, zitten veel liefhebbers, zeker voor de IX alsmede de touring ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door BYM op 29-01-2008 19:53:57 ] | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:43 |
quote:Volgens mij is dat geen M-pook.... | |
Hbjr | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:51 |
Is het niet raadzaam om even je nummerplaten te vervagen of weg te halen? ![]() | |
SuperShark | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:00 |
quote:Waarom doen mensen altijd zo moeilijk over nummerplaten die online staan ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:00 |
quote:Ik heb zelf altijd een beetje "minachting"voor mensen die zich ergens aanmelden, alleen maar om zooi te verkopen. Nederlandse BMW fora vind ik ook niet allemaal even gezellig/van (oa. technisch) niveau. Maar je hebt denk ik wel gelijk. ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:03 |
quote:Waarom? Ik verkoop 'm toch. En in E30 Touring rijden veel nettere mensen dan in een gewone Prollen 316 4-deurs. ![]() Ik hoop alleen niet dat RDW.nl al een energielabel aan al die auto's heeft gehangen. Het is nl. niet echt een A++ model ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 29-01-2008 20:09:35 ] | |
BYM | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:08 |
quote: "BYM vertelde me dat ik me hier moest aanmelden, omdat er hier kenners en liefhebbers zitten die wellicht intresse in deze E30 325iX touring zouden kunnen hebben" Goed onderbouwd, en bij beide heb ik ook een account ![]() ![]() Wel netjes, snap precies wat je bedoelt, mensen met 1posting geschiedenis en die daarna ook nooit meer terug komen enzo ![]() Ik zou destijds bijna z'n grotere broertje de E34 gekocht hebben, 525iX touring automaat. gescheiden klima, cr contr, etc etc etc, full options. Bak bleef storing geven, tussenbak was net volledig gereviseerd ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:14 |
quote:525 iX hebben ze op het laatst ook nog met M50B52 blok gemaakt. Dat is een mooie combi om in een E30 te zetten! | |
Sloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:19 |
Zijn er nog dingen vervangen afgelopen 2jr hyperdude? Laatste naamsoverschrijving was overigens afgelopen maart 2007? | |
santax | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:21 |
Die afschrijving op zo een auto! Prachtig! Maargoed (sorry moest even reageren eerste keer dat ik hier zo een bak zie, in elk geval succes met de verkoop en ik gok dat als je doet wat andere hier zeiden, een liefhebbersforum opzoekt je er nog wel wat meer voor krijgt hoor.) | |
Hyperdude | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:30 |
quote:Klopt. Mijn pa heeft er een tijdje in gereden. Ik heb nog wel het ongeldige deel II dat ie in maart 2005 op mijn naam is gezet. Een paar maanden later is ie op naam van mijn vader gezet, en voorjaar 2007 weer op mijn naam. Net voordat ik 'm kocht in 2005 zijn er nieuwe schijven en blokken in gezet. Ik heb de laatste 2 jaar 4 nieuwe banden en een nieuwe voorruit laten monteren. Koni's zijn ook nog prima, net zoals de koppeling/versnellingsbak.. Er is nog wel meer gedaan, maar dan meer bougies/olie/verdelerkap en ander klein grut. Rekeningen zijn ook compleet aanwezig vanaf ongeveer 2000 Maar voor de duidelijkheid: ding heeft wel wat aandacht nodig. Blok moet eigenlijk open en roest moet ook wat aan gedaan worden. Ik heb hier nog een projectje en gewoon geen tijd, en geld, er voor over om deze te "redden". Als dagelijks vervoermiddel zou ik niet in zo'n iX rijden: verbruik is 1 op 8 of slechter als je een beetje doorrijdt [ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 29-01-2008 20:39:33 ] | |
Hyperdude | woensdag 30 januari 2008 @ 18:17 |
Nu ook nog een gratis en handig boek er bij! KICKEN dus! ![]() ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 30 januari 2008 @ 18:29 |
quote:Dus de olie is de afgelopen 3 jaar niet vervangen? Dat zou het tikken kunnen verklaren. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 30 januari 2008 @ 18:35 |
dubbel ![]() [ Bericht 79% gewijzigd door Hyperdude op 30-01-2008 18:41:02 ] | |
Hyperdude | woensdag 30 januari 2008 @ 18:40 |
quote:Natuurlijk is de olie wel vervangen. ![]() Als je alles op moet schrijven wat je aan zo'n ding doet, dan wordt het een beetje lange tekst. Laatste 2 jaar: -versnellingsbakolie -differentieelolie -tussenbak ook nwe olie. -zelfs de remvloeistof tot in de leiding naar de koppelingsnemercylinder is gedaan. en nog steeds tikte dat blok. ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 30 januari 2008 @ 18:40 |
quote:De vorige eigenaar heeft de olieplug dicht gelast.... Of doelde je op je zelf aangzien hij nou op je vaders naam staat. ![]() Het zou natuurlijk mooi zijn als het tikken door slechte olie veroorzaak zou zijn. Voordelig om te maken. ![]() | |
Hyperdude | woensdag 30 januari 2008 @ 18:40 |
quote:Hee wijsneus. Kopen of lopen ![]() Maar als een blok meer dan 3 ton heeft gelopen en er komen geluiden uit dan moet je gewoon dat blok openhalen. Nieuwe olie en kleppenstellen (ook nog gedaan de laatste 5000 km) helpt dan ook niet meer. [ Bericht 43% gewijzigd door Hyperdude op 30-01-2008 18:48:04 ] | |
Hyperdude | donderdag 31 januari 2008 @ 19:41 |
Weer een KICKJE. Iemand moet 'm wel ff kopen Anders eindigt ie in de pers. ![]() Of bijna net zo erg: http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=5325 ![]() | |
Mr.Saboteur | donderdag 31 januari 2008 @ 19:56 |
ik bied 450. Waar staat de auto eigenlijk precies? | |
Hyperdude | donderdag 31 januari 2008 @ 20:03 |
Ik stuur je wel even een mail. Denk niet dat mijn garagehouder veel zin heeft in allemaal meelezende FOKnerds op zijn terrein. ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Hyperdude op 31-01-2008 20:13:59 ] | |
fathank | vrijdag 1 februari 2008 @ 11:19 |
Tikken bij een E30 is volgens mij een veel voorkomend probleem, en als ik het me goed herinner heeft het iets met de klepstoters te maken, maar pin me er niet op vast. Is pas geleden ook nog een topic over geweest in PTA, dus als je daar even rondzoekt kun je nog wat tips vinden. Succes met de verkoop, vette bak ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 1 februari 2008 @ 11:28 |
quote:Te vet ben ik bang voor de gemiddelde fokker ![]() ![]() En tikken kan meerdere oorzken hebben. Ding tikt al de laatste 10000 km ofzo die ik er mee heb gereden, dus dat zal nog wel even zo doorgaan. Maar als je goed wil doen moet je zo'n blok na 3 ton gewoon eens open halen. Maar daar heb ik dus geen tijd/kennis voor. ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:31 |
Een ouderwetsche AlvesvrijdagavondKICK dan maar weer! ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 2 februari 2008 @ 14:02 |
Nog maar een KICK dan. Is iedereen naar de carnaval? ![]() | |
Hyperdude | zondag 3 februari 2008 @ 15:19 |
quote: | |
Hyperdude | woensdag 6 februari 2008 @ 18:37 |
Ik doe nog maar eens een kick. Maar wel bijna de laatste keer. Dan maar naar de eeuwige jachtvelden ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 6 februari 2008 @ 18:41 |
quote:In dat geval, 11ct per kilo. ![]() | |
Nuvole | donderdag 7 februari 2008 @ 15:37 |
quote: quote:Vandaag verkocht? Hopelijk niet naar de sloop. | |
Hyperdude | donderdag 7 februari 2008 @ 17:09 |
quote:Angstaanjagend snel dat internet. ![]() Zit nu in de bedrijfsvoorraad van mijn garage. APK loopt af 21 feb. en op deze manier is het wat handiger voor mij. Topic kan dus wel dicht. ![]() | |
NanKing | donderdag 7 februari 2008 @ 17:49 |
Sluitje |