Ik vind niet dat de bladen dit kunnen maken. Volgens mij lopen ze nog kans om een rechtzaak wegens laster aan hun broek te krijgen.
De media laat zich opFok!ken door ons forum. Wij laten ons opFok!ken door elkaar en de media. Eigenlijk loopt het hier en daar een beetje uit de hand.
In alle redelijkheid; Iemand kan toch niet zo aan de schandpaal genageld worden ??????
Ik heb Sabien niets zien doen wat ik niet in het dagelijkse leven al om me heen gezien heb. Zonder die felle reacties. Tuurlijk niet iedereen 'doet' 't op TV. Swa, maar we doen 'het' allemaal wel...., toch?!
We zijn ook allemaal wel eens geirriteerd lijkt me. En ach, nooit een vakantie vriendje/dinnetje gehad waarvan je wist dat het maar ‘voor de time being’ was ?
Het is niet zo zeer dat ik hier op wil komen voor Sabien maar dat ik duidelijk wil maken dat ik vraagtekens zet bij de BB hype. En dan niet het success maar hoe over mensen geschreven en gesproken wordt. Wat een bekrompenheid.
Het bijzondere aan deze 9tal lui is niet dat ze mee wilden doen maar dat ze door de selectie heen zijn gekomen. Een paar duizend aanmeldingen waren er. En ik herken in allemaal wel dingen die ik ook herken in mensen in mijn omgeving. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dat voor de meesten geldt. En tja, dat we zo massaal op elkaar af zitten te geven en dat normaal vinden maakt mij treurig…
Tuurlijk, amusement, grappen, voyeurisme hoort er allemaal bij maar, uh, trots, ben ik ineens niet meer op ‘ons’. Want vergeet niet. Niet alleen de bewoners worden bekeken. Ook wij via het internet, wij via de TV en wij via de andere media laten ons ineens zien. Het is echt veel meer BIG BROTHER dan de meesten door hebben denk ik. BIG BROTHER insinueerd ook dat je in de gaten wordt gehouden en dat er geoordeeld wordt. Nou, dat blijkt.
Tja, er wordt door sommige beweerd dat de wereld een reflectie is van je innerlijk. Nou, ik ga maar effe flink aan mezelf werken dan…
[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 28 Oktober 1999).]
quote:
op 10-28-1999 om 11:07 AM schreef hobbes het volgende:
jeetje smile, wat verdrietig dat je er zo verdrietig van wordt!
het is toch duidelijk: met zijn allen tegen hunnie. en we hebben niks met ze te maken, dus hoeven we ons er ook niks van aan te trekken dat we ze kwetsen.
het is ongestoord roddelen (zoals je ook graag over collega's of familie zou doen) zonder dat er een kans is dat je ze in de toekomst nog eens nodig hebt (iets wat je er meestal van weerhoudt in het geval van collega's of familie)
en dat alles onder het mom van: hadden ze maar niet mee moeten doen
ethisch onjuist, doch ook voor mij té verleidelijk!
Er is alleen 1 ding dat je vergeet: het heeft misschien geen gevolgen voor jouw maar wel voor de negen mensen in dat huis en hun omgeving. Mensen kunnen echt kapot gemaakt worden op deze manier. Sta je daar nooit bij stil? Dat is juist iets wat ik nooit kan vergeten maar wat altijd in mijn achterhoofd zit. Daarom kan ik me ook helemaal aansluiten bij Smile, en ik word er ook verdrietig van als ik de grove en soms werkelijk haatvolle opmerkingen op het forum lees.
[Dit bericht is gewijzigd door sombie (Datum 28 Oktober 1999).]
Sabien is dus gewoon een slettebak!
Een beetje bezinning lijkt hier zkere op zijn plaats, en voor de verandering is eens je domme kretologie motiveren.
7
ach, en ik roep ook van alles over daphne deckers ('het is geen toeval dat ze dezelfde initialen heeft als donald duck') want ik vind dat het straf verdient als je op tv iets gaat doen wat je niet kunt (presenteren), alleen voor je eigen ijdelheid.
niemand maakt me wijs dat onze vrienden dit avontuur ingegaan omdat ze het een interessant experiment vinden. ze zijn mediageil en wíllen aandacht! en dan liever negatieve dan geen!
maar de bewoners hebben, net als de makers, deze hype niet aan zien komen, en gaan het inderdaad nog moeilijk krijgen.
anyway, wie zonder zonden is.....
zijn er mensen die nooit roddelen?
Ten slotte, mijn vraag hierboven: sta jij er nooit bij stil wat dit voor de BB'ers zal betekenen als ze het huis uitkomen en lezen en horen wat er allemaal over ze gezegd is? Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw antwoord.
quote:
op 10-28-1999 om 06:16 PM schreef Smile het volgende:
Het is niet alleen het roddelen... Het gaat nog veel verder.
Ik haal eigenlijk meer kennis op over het leven/maatschappij door het gebeuren om BB heen dan door de BB-bewoners te begluren
Ik vind het onzin om net te doen alsof de (ex) BB bewoners zielig zouden zijn of onredelijk behandeld door de media e.d.
Mensen die zich hebben ingeschreven voor dit spel wisten van te voren dat ze onderwerp zouden zijn van veel media exposure. Van een aantal weet ik zelfs zeker dat ze het daarvoor doen. Iedereen weet toch dat dit zowel negatief als positief kan werken?!
De deelnemers kunnen veel verliezen (met name in de prive sfeer) maar ook heel veel winnen (ze krijgen nu kansen voor banen, nieuwe partners, etc die ze anders nooit gekregen zouden hebben. En niet te vergeten de 250k natuurlijk...)
Ze hebben zelf ervoor gekozen om met dit high profit/ high risk spel mee te doen, dus GEEN GEZEUR!!
Dus FOK!Forum : SHOW NO MERCY!
quote:
op 10-28-1999 om 07:56 PM schreef sombie het volgende:
Oké, ze hebben er zelf voor gekozen (dan laten we even buiten beschouwing dat ze natuurlijk nooit hebben beseft dat ze dit allemaal over zich heen zouden krijgen) maar dat geeft toch niemand het recht om op deze manier over ze te praten? Dat maakt toch niet goed dat ze respectloos worden behandeld door mensen op dit forum en op andere plaatsen? Dat rechtvaardigt toch niet dat Mona een dikke trol wordt genoemd, Sabine een slet, enzovoort, enzovoort?
Als ze "nooit hebben beseft dat ze dit allemaal over zich heen zouden krijgen" zijn ze wel heel erg dom en naief!
Wat betreft je laatste statement: inderdaad zijn dat soort uitspraken niet netjes, maar het valt gewoon te verwachten dat dat soort dingen worden gezegd. Het is voor de BB-ers misschien niet leuk maar daar staat dan ook erg veel tegenover.
NIET ZEUREN DUS!!
quote:
op 10-28-1999 om 02:10 PM schreef zeef het volgende:
<...>
Net een kompjoethur gekocht om 'Moon te kunnen bekijken, en een van de kids die op 't fokforum ziet dat z'n moeder voor dikke zeug wordt uitgemaakt, of erger nog, de kindjes karin die vragen wat "Maurice pijpen" is aan pa Karin.
Ik hoop dat pa Karin en pa Mona hun kinderen hierin een beetje beschermen. Als je moeder voor vieze vis wordt uitgemaakt is het natuulijk erg persoonlijk, maar op het internet zijn wel meer beledigingen, racisme, sex enz. enz. te vinden.
Het is een vrij medium, laten we dat zo houden. Dat je daar meningen aantreft die je pijn kunnen doen is jammer, maar ik vind het middel (censuur) erger dan de kwaal.
Misschien ben ik naief als ik denk dat een beetje schelden hier geen kwaad kan, ik ga er van uit dat degenen die dat doen (inc. mijzelf) als ze sabje of een andere bb'er tegenkomen niet over straat AUPING!!! gaan lopen roepen.
Degenen die dat wel doen hou je met een verzoek om _hier_ niet te schelden niet tegen.
Lees even de topic 'Aan de kinderen van Mona...'
Dit is geen zeuren. Ik ben blij om te zien dat steeds meer mensen 'wakker' worden !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |