Je hebt het al opgelost, maar er zijn toch nog een paar puntjes waar je op kunt letten:quote:Op maandag 11 februari 2008 13:40 schreef Tarabass het volgende:
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf ben ik bezig met een oop-cms. Alles gaat lekker alleen loop ik tegen een probleempje aan. Inloggen gaat goed, session-variables worden geset, en de user wordt doorgestuurd naar de index page. Daar include ik een 'safe-file' die check of de session is aangemaakt, die safe.php ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
Echter blijft de safe-file redirecten naar de login-page. Ik heb getest of de session is geset en dit is zeker weten het geval. Zien jullie wat ik verkeerd doe, want dit is erg frustrerend :(
ps: Heb deze manier van werken al in een andere website gebruikt en daar werkte het perfect. Met een safe.php en een safe_admin.php beveiligde ik de pages, met een redirect naar login.php. Dit was echter wel zonder classes..
1 2 3 4 5 6 7 | $result = $connector->query("SELECT pass,thegroup FROM cmsusers WHERE id='".$_COOKIE['user_id']."'"); $row = $connector->fetchArray($result); $dbpass = $row->pass; $dbstatus = $row->thegroup; ?> |
En als ik nu wel een iets te oude versie hebquote:Op maandag 11 februari 2008 20:42 schreef SuperRembo het volgende:
[ code verwijderd ]
(Als je niet een hele oude MySQL versie gebruikt)
Dan moet je eens kijken naar de mogelijkheden om te upgradenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 07:44 schreef Chandler het volgende:
[..]
En als ik nu wel een iets te oude versie heb
Dan moet je het in 2 aparte queries doen: eerst een lijst van de recente records ophalen, en deze vervolgens wissen in een tweede query. Veel queries met subqueries kun je herschrijven tot een enkelvoudige query, maar bovenstaande is een goed voorbeeld waar dat niet kan.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:30 schreef Chandler het volgende:
True True! maar als die mogelijkheid er nu niet is?
Loginsysteem met challenge-response systeem, sessie management en verschillende userrollen?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:24 schreef saban het volgende:
* saban heeft nog steeds genoeg vrije tijd over om iets te bouwen .. ben er nog steeds niet uit 'wat'
Gastenboek? Heb je binnen paar uur klaar.
Factuursysteem? Kan, lijkt me leuk met FPDF bijv..
More?
quote:Op maandag 11 februari 2008 20:45 schreef BaggerUser het volgende:
hoi,
ben aan het proberen om advertenties van marktplaats uit te lezen en op die manier ook op een eigen site te zetten (anders moeten ze altijd twee keer worden toegevoegd op twee verschillende sites en dat is nogal een werk.
ik heb op dit moment dit:
[ code verwijderd ]
probleem waar ik mee zit (ik heb even een willekeurige advertentie gepakt, zie link in script)
is dat ik de bovenste info wel kan uitlezen , maar de onderste info (in het 2e kopje dus oa die met cyllinderinhoud) niet. iemand enig idee hoe dat kan?
sowieso, niet iemand die een minder omslachtige manier weet?
Weet je zeker dat je geen typo hebt gemaakt met Cylinder?quote:
Weet je toevallig ook een gratis (webbased) facturatiesysteem?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:35 schreef Chandler het volgende:
Doe maar een factuursysteem waarbij de facturen ook opgeslagen worden in de database eventueel ook een klanten tabel! plus opslag van facturen om eventueel bij nieuwe layout de facturen in een nieuwe layout te zetten
Was het maar waar, dan zou ik daar zekers gebruik van makenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:17 schreef saban het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook een gratis (webbased) facturatiesysteem?
Dat ken ik. Nog leuker is het als je iets maakt voor een klant en er dan achter komt dat het niet werkt omdat er php-instellingen niet goed staan. Dingen als register_globals en magic_quotes_gpc mogen wmb wel uit, maar sommige hosters laten het niet toe dat aan te passen (zelfs niet met .htaccess bestandjes)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:01 schreef Farenji het volgende:
Ik zit overigens op mijn werk ook opgescheept met mysql 4.0 (uit debian sarge), die heeft geen subquery support.![]()
Upgraden van tientallen servers en bovendien met software die niet 100% op nieuwere versies draait is niet zo makkelijk. Maar binnenkort moeten we wel, dat wordt dus nog leuk...
Niets, tenzij je zerofill aanzet. En da's een overbodige optie, want dat past beter in een presentatie-layer.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:05 schreef Chandler het volgende:
Leuke vraag,
Wat is het verschil met tinyint(1) en tinyint(2) etc, zelfde geld voor INT
Dit getal heeft alleen invloed op eventuele padding, en alleen als je ZEROFILL voor de kolom aanzet. Het heeft geen invloed op wat je in het veld kan stoppen of hoeveel ruimte je nodig hebt. Dus als je de waarde 1 in een tinyint(3) stopt in een veld met zerofill, komt dat eruit als 001.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:05 schreef Chandler het volgende:
Leuke vraag,
Wat is het verschil met tinyint(1) en tinyint(2) etc, zelfde geld voor INT
1 2 3 | ftp-nb-fget ?> |
er van uitgaande dat het veld unsigned is:quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit getal heeft alleen invloed op eventuele padding, en alleen als je ZEROFILL voor de kolom aanzet. Het heeft geen invloed op wat je in het veld kan stoppen of hoeveel ruimte je nodig hebt. Dus als je de waarde 1 in een tinyint(3) stopt in een veld met zerofill, komt dat eruit als 001.
Goed lezen:quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:29 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
er van uitgaande dat het veld unsigned is:
een tinyint(1) kan 10 verschillende waardes hebben namelijk 0 t/m 9
een tinyint(2) kan 100 verschillende waardes hebben 0 t/m 99
een tinyint(3) kan 256 verschillende waardes hebben 0 t/m 255
signed:
een tinyint(1) kan 19 verschillende waardes hebben namelijk -9 t/m 9
een tinyint(2) kan 199 verschillende waardes hebben -99 t/m 99
een tinyint(3) kan 256 verschillende waardes hebben -128 t/m 127
-edit- bron
quote:The display width does not constrain the range of values that can be stored in the column, nor the number of digits that are displayed for values having a width exceeding that specified for the column. For example, a column specified as SMALLINT(3) has the usual SMALLINT range of -32768 to 32767, and values outside the range allowed by three characters are displayed using more than three characters.
1 2 3 4 5 6 7 | $GLOBALS['queries']++; $GLOBALS['query'][$GLOBALS['queries']] = array("sql" => $sql, "start" => $start, "end" => $end, "time" => round($end - $start, 2)); ?> |
Dan heb je die variabele waarschijnlijk als global in een functie gebruikt. Dan komt hij namelijk automatisch ook in de $GLOBALS array te staan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:56 schreef Chandler het volgende:
Was wel een array! maar blijkbaar heeft het gebruik gemaakt van een variabel die ook $query heet! ik heb de namen gerenamed en zag deze error niet meer!.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | function MakeTD($tr_start,$width,$height,$bgcolor,$value,$tr_end) { $td = ''; if (!empty($tr_start)) { $td .= '<tr>'; } if (empty($bgcolor)) { $td .= '<td width="'. $width .'" height="'. $height .'">'. $value .'</td>'; } else { $td .= '<td width="'. $width .'" height="'. $height .'" bgcolor="#'. $bgcolor .'">'. $value .'</td>'; } if (!empty($tr_end)) { $td .= '</tr>'; } echo $td; } ?> |
1 2 3 4 5 6 | MakeTD("tr","70","25","000","waarde",""); // output: // <tr><td width="70" height="25" bgcolor="#000">waarde</td> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | MakeTD("","70","25","000","waardes",""); MakeTD("","70","25","000","waardes",""); MakeTD("","70","25","000","waardes",""); // output: // <td width="70" height="25" bgcolor="#000">waardes</td> // <td width="70" height="25" bgcolor="#000">waardes</td> // <td width="70" height="25" bgcolor="#000">waardes</td> ?> |
1 2 3 4 5 6 | MakeTD("","70","25","000","waardes","tr"); // output: // <td width="70" height="25" bgcolor="#000">waardes</td></tr> ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |