Weet je zeker dat je geen typo hebt gemaakt met Cylinder?quote:
Weet je toevallig ook een gratis (webbased) facturatiesysteem?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:35 schreef Chandler het volgende:
Doe maar een factuursysteem waarbij de facturen ook opgeslagen worden in de database eventueel ook een klanten tabel! plus opslag van facturen om eventueel bij nieuwe layout de facturen in een nieuwe layout te zetten
Was het maar waar, dan zou ik daar zekers gebruik van makenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:17 schreef saban het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook een gratis (webbased) facturatiesysteem?
Dat ken ik. Nog leuker is het als je iets maakt voor een klant en er dan achter komt dat het niet werkt omdat er php-instellingen niet goed staan. Dingen als register_globals en magic_quotes_gpc mogen wmb wel uit, maar sommige hosters laten het niet toe dat aan te passen (zelfs niet met .htaccess bestandjes)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:01 schreef Farenji het volgende:
Ik zit overigens op mijn werk ook opgescheept met mysql 4.0 (uit debian sarge), die heeft geen subquery support.![]()
Upgraden van tientallen servers en bovendien met software die niet 100% op nieuwere versies draait is niet zo makkelijk. Maar binnenkort moeten we wel, dat wordt dus nog leuk...
Niets, tenzij je zerofill aanzet. En da's een overbodige optie, want dat past beter in een presentatie-layer.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:05 schreef Chandler het volgende:
Leuke vraag,
Wat is het verschil met tinyint(1) en tinyint(2) etc, zelfde geld voor INT
Dit getal heeft alleen invloed op eventuele padding, en alleen als je ZEROFILL voor de kolom aanzet. Het heeft geen invloed op wat je in het veld kan stoppen of hoeveel ruimte je nodig hebt. Dus als je de waarde 1 in een tinyint(3) stopt in een veld met zerofill, komt dat eruit als 001.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:05 schreef Chandler het volgende:
Leuke vraag,
Wat is het verschil met tinyint(1) en tinyint(2) etc, zelfde geld voor INT
1 2 3 | ftp-nb-fget ?> |
er van uitgaande dat het veld unsigned is:quote:Op dinsdag 12 februari 2008 18:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit getal heeft alleen invloed op eventuele padding, en alleen als je ZEROFILL voor de kolom aanzet. Het heeft geen invloed op wat je in het veld kan stoppen of hoeveel ruimte je nodig hebt. Dus als je de waarde 1 in een tinyint(3) stopt in een veld met zerofill, komt dat eruit als 001.
Goed lezen:quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:29 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
er van uitgaande dat het veld unsigned is:
een tinyint(1) kan 10 verschillende waardes hebben namelijk 0 t/m 9
een tinyint(2) kan 100 verschillende waardes hebben 0 t/m 99
een tinyint(3) kan 256 verschillende waardes hebben 0 t/m 255
signed:
een tinyint(1) kan 19 verschillende waardes hebben namelijk -9 t/m 9
een tinyint(2) kan 199 verschillende waardes hebben -99 t/m 99
een tinyint(3) kan 256 verschillende waardes hebben -128 t/m 127
-edit- bron
quote:The display width does not constrain the range of values that can be stored in the column, nor the number of digits that are displayed for values having a width exceeding that specified for the column. For example, a column specified as SMALLINT(3) has the usual SMALLINT range of -32768 to 32767, and values outside the range allowed by three characters are displayed using more than three characters.
1 2 3 4 5 6 7 | $GLOBALS['queries']++; $GLOBALS['query'][$GLOBALS['queries']] = array("sql" => $sql, "start" => $start, "end" => $end, "time" => round($end - $start, 2)); ?> |
Dan heb je die variabele waarschijnlijk als global in een functie gebruikt. Dan komt hij namelijk automatisch ook in de $GLOBALS array te staan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:56 schreef Chandler het volgende:
Was wel een array! maar blijkbaar heeft het gebruik gemaakt van een variabel die ook $query heet! ik heb de namen gerenamed en zag deze error niet meer!.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | function MakeTD($tr_start,$width,$height,$bgcolor,$value,$tr_end) { $td = ''; if (!empty($tr_start)) { $td .= '<tr>'; } if (empty($bgcolor)) { $td .= '<td width="'. $width .'" height="'. $height .'">'. $value .'</td>'; } else { $td .= '<td width="'. $width .'" height="'. $height .'" bgcolor="#'. $bgcolor .'">'. $value .'</td>'; } if (!empty($tr_end)) { $td .= '</tr>'; } echo $td; } ?> |
1 2 3 4 5 6 | MakeTD("tr","70","25","000","waarde",""); // output: // <tr><td width="70" height="25" bgcolor="#000">waarde</td> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | MakeTD("","70","25","000","waardes",""); MakeTD("","70","25","000","waardes",""); MakeTD("","70","25","000","waardes",""); // output: // <td width="70" height="25" bgcolor="#000">waardes</td> // <td width="70" height="25" bgcolor="#000">waardes</td> // <td width="70" height="25" bgcolor="#000">waardes</td> ?> |
1 2 3 4 5 6 | MakeTD("","70","25","000","waardes","tr"); // output: // <td width="70" height="25" bgcolor="#000">waardes</td></tr> ?> |
Moet veel overzichten weergevenquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:23 schreef Geqxon het volgende:
Wat dacht je ervan om een complete table-array in een object te gooien?
Verder, heb je dan echt zoveel tabellen nodig?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | class Menu{ private $selected; public function Menu($selected){ $this->selected = $selected; } public function getOutput(){ global $input_parent; $result = mysql_query(" SELECT Name, HTML FROM mod_parent ORDER BY Sort ASC "); $output = '<ul id="menu">'; if ($result){ $first = true; while ($row = mysql_fetch_assoc($result)){ $selected = ($this->selected == $row['Name']); $classes = array(); if ($first){ $classes[] = 'first'; } if ($selected){ $classes[] = 'selected'; } $first = false; $class = (!empty($classes)) ? ' class="'.implode(" ", $classes).'"' : ''; $output .= sprintf('<li%s><a href="%s?parent=%s">%s</a></li>', $class, BASE_PAGE, mod_format_string($row['Name']), mod_format_string($row['HTML'])); } } $output .= '</ul>'; return $output; } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | function MakeTable($table_start,$table_width,$table_bgcolor,$tr_start,$td_width,$td_height,$td_bgcolor,$td_value,$tr_end,$table_end) { $table = ''; if (!empty($table_start) AND empty($table_bgcolor)) { $table .= '<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" width="'. $table_width .'">'; } if (!empty($table_start) AND !empty($table_bgcolor)) { $table .= '<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" width="'. $table_width .'" bgcolor="#'. $table_bgcolor .'">'; } if (!empty($tr_start)) { $table .= '<tr>'; } if (empty($td_bgcolor)) { $table .= '<td width="'. $td_width .'" height="'. $td_height .'">'. $td_value .'</td>'; } else { $table .= '<td width="'. $td_width .'" height="'. $td_height .'" bgcolor="#'. $td_bgcolor .'">'. $td_value .'</td>'; } if (!empty($tr_end)) { $table .= '</tr>'; } if (!empty($table_end)) { $table .= '</table>'; } echo $table; } MakeTable("table_start","500","000000","tr","100","30","ffffff","waarde van veld 1","",""); MakeTable("","","","","100","30","ffffff","de waarde van veld 2","",""); MakeTable("","","","","100","30","ffffff","de waarde van veld 3","",""); MakeTable("","","","","100","30","ffffff","de waarde van veld 4","",""); MakeTable("","","","","100","30","ffffff","de waarde van veld 5","tr","table_end"); // output: // // <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" width="500" bgcolor="#000000"> // <tr> // <td width="100" height="30" bgcolor="#ffffff">waarde van veld 1</td> // <td width="100" height="30" bgcolor="#ffffff">de waarde van veld 2</td> // <td width="100" height="30" bgcolor="#ffffff">de waarde van veld 3</td> // <td width="100" height="30" bgcolor="#ffffff">de waarde van veld 4</td> // <td width="100" height="30" bgcolor="#ffffff">de waarde van veld 5</td> // </tr> // </table> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $td_style = array( 'width' => '70px', 'height' => '25px', 'bgcolor' => '#000' ); $td_options = array( 'class' => 'blabla classe' ); MakeTD("waarde",$td_options, $td_style); ?> |
Zo ver ben ik nog niet dat ik met classes kan werken.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:43 schreef fokME2 het volgende:
@saban: Is het geen idee om sommige opties als array mee te geven?
[ code verwijderd ]
Als je dan vaak dezelfde waardes gebruikt kan je het makkelijk aanpassen door een array in je config oid. Je kan het zo gek niet bedenken!![]()
Edit: Je hebt zelf al geklust. Misschien dat het tijd wordt voor classes!![]()
Voor hetgene wat je wil is het gewoon heel geschikt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:47 schreef saban het volgende:
[..]
Zo ver ben ik nog niet dat ik met classes kan werken.
Ben bezig met teveel dingen tegelijk. Zit ook een beetje te knoeien met CSS
Vandaag mijn eerste 'ontwerp' in CSS met DIV'jes gemaakt
Haha, zou ik niet durven. Heb pas vandaag geleerd hoe CSS (DIV'jes) ongeveer werkt, ga niet gelijk door een validatorquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:05 schreef fokME2 het volgende:
[..]
Voor hetgene wat je wil is het gewoon heel geschikt.
@CSS: Gooi het eens door de w3-validator?
escape ofquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:27 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een handige functie die het zelfde werkt als addslashes / magic quotes en ga zo maar door!
Als je een functie zoekt die hetzelfde doet als addslashes zou ik toch addslashes willen adviserenquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:27 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een handige functie die het zelfde werkt als addslashes / magic quotes en ga zo maar door!
dat kan met mod_rewrite, maar dat is geen php (maar meer een optie van de serversoftware zelf). Google er maar eens op, zat voorbeeldenquote:Op donderdag 14 februari 2008 19:37 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb een cms geschreven zelf. Heel simpel, je kan pagina's aanmaken, met titel enzo. Maar hoe kan ik het makkelijkst, en het veiligst die informatie uit een database halen. In zon database staat de inhoud van de pagina, de titel enz. Moet ik dat met een GET doen? Ik dacht zelf aan iets, dat je gewoon een .html moet intypen, maar dat hij dan stiekemin php de pagina pakt. Dus bijvoorbeeld: about.html , moet op een manier, met php een variable about krijgen. Als ik die variable heb, is het genoeg.
dat is pittig. Hoe kan ik het dan het beste doen?quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:42 schreef ralfie het volgende:
[..]
dat kan met mod_rewrite, maar dat is geen php (maar meer een optie van de serversoftware zelf). Google er maar eens op, zat voorbeelden
Waarom denk je dat dat veiliger is dan bijvoorbeeld about.php of index.php?page=about?quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:37 schreef Flaccid het volgende:
Ik dacht zelf aan iets, dat je gewoon een .html moet intypen, maar dat hij dan stiekemin php de pagina pakt. Dus bijvoorbeeld: about.html , moet op een manier, met php een variable about krijgen. Als ik die variable heb, is het genoeg.
iemand zei dat als je include door get doet, dat het dan mis gaat?quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:53 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat veiliger is dan bijvoorbeeld about.php of index.php?page=about?
1 2 3 | include( 'content/' . $_GET[ 'content' ] . '.php' ); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | # Allowed content $allowed = array( 'home', 'foo', 'bar' ); # Check for content and if content in allowed if( isset( $_GET[ 'content' ] ) AND in_array( $_GET[ 'content' ], $allowed ) ) { # Allowed include( 'content/' . $_GET[ 'content' ] . '.php' ); } elseif( false == isset( $_GET[ 'content' ] ) ) { # Not set } elseif( false == in_array( $_GET[ 'content' ], $allowed ) ) { # Not allowed } ?> |
Ja dat doe ik ook altijd zo.quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:09 schreef colourAgga het volgende:
Als jij gewoon
[ code verwijderd ]
Doet dan kan het inderdaad gruwelijk misbruikt worden ja. Als jij echter ook een array gebruikt (of uit de database) met toegestane waarden is het wel redelijk proof hoor
[ code verwijderd ]
Er zijn zat diensten waar je sms-credits in kan kopen en vervolgens met PHP via een API berichten kan versturen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:14 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Ja dat doe ik ook altijd zo.
is het btw ook mogelijk/moeilijk sms berichten te versturen/ontvangen via php?
Had namelijk een idee voor een script:quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:15 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Er zijn zat diensten waar je sms-credits in kan kopen en vervolgens met PHP via een API berichten kan versturen.
Goed idee, kun je beter zelf bepalen. Ik ga niet naar school. Kijk of er vraag is, zoek eventueel een investeerder, schrijf een goede robuuste applicatie. Kom met een plan om er geld mee te verdienen en gaan!quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:20 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Had namelijk een idee voor een script:
Een online cijferkaart, waar je je cijfers naar kan toe sms'en, en dat ie dan automatisch het gemiddelde uitrekent en dergelijken. Wat je dan ook weer via sms kan opvragen. Met format: 8.5 nederlands 3x - cijfer , vak, weging. Ook kan je online toevoegen en bekijken. Is het een goed idee of te complex?
Als 16 jarige is dat lastig allemaal.quote:Op donderdag 14 februari 2008 20:24 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Goed idee, kun je beter zelf bepalen. Ik ga niet naar school. Kijk of er vraag is, zoek eventueel een investeerder, schrijf een goede robuuste applicatie. Kom met een plan om er geld mee te verdienen en gaan!
Da's helemaal niet zo lastig, als je meer vragen hebt over technisch/financieel haalbaar moet je me maar contacten via mail/msn op adres in mijn profiel anders slibt het hier ook weer zo dichtquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:36 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Als 16 jarige is dat lastig allemaal.
added @ msnquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:38 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Da's helemaal niet zo lastig, als je meer vragen hebt over technisch/financieel haalbaar moet je me maar contacten via mail/msn op adres in mijn profiel anders slibt het hier ook weer zo dicht
http://nl3.php.net/ftp/#ftp.examples ?quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:09 schreef Dzy het volgende:
Niemand die iets weet van FTP files downloaden en tijdens het downloaden al doorflushen naar de browser?
ik denk dat hij een filmpje aan het downloaden is die op60% is en hij al een deel wil zien?quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://nl3.php.net/ftp/#ftp.examples ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | value ), sum( `count` ) AS counter FROM statreferer WHERE sid = '7' AND TYPE = 'E' AND ( statreferer.year >= '2008' AND statreferer.month >= '08' AND statreferer.day >= '11' ) AND ( statreferer.year <= '2008' AND statreferer.month <= '11' AND statreferer.day <= '19' ) GROUP BY value ORDER BY `counter` DESC LIMIT 0 , 250 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |