abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 februari 2008 @ 21:09:43 #201
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_56651974
Met wat voorwerk kun je dat script véél efficienter maken.. Enkele voorbeelden:

*gebruik eerst array_key_search oid, grote kans dat de meeste browsers er dan al uitrollen zonder dat je die hele tabel 400 keer op en neer moet

* foreach: niet gebruiken. Foreach gebruikt een kopie van de array waar je um op zet, dus als je array om en nabij de 300 kb is en je foreach in foreach in foreach lust ben je niet slim bezig

* Verschillende keren zie je parent=naamxxxx staan. Kijk eens of je daar een numerieke verwijzing aan kan hangen, gaat veel sneller

* Splitsen van browserherkenning en info in verschillende bestanden, bijvoorbeeld met binary trees

* Erg omslachtig natuurlijk, maar databases zijn erg goed in het snel opzoeken van dit soort informatie in dit soort tabellen

etc

EDIT, oh enneh

1
2
3
4
5
6
<?php
foreach ($brows as $g => $r)
            {
                if (
$t['Parent'] == $g)
                {
?>

Wat is er mis met $brows[ $t['parent'] ] ?
pi_56652088
-

[ Bericht 94% gewijzigd door Geqxon op 10-02-2008 21:15:13 ]
pi_56654741
quote:
Op zondag 10 februari 2008 20:16 schreef Chandler het volgende:

[..]

Ja ja Brouwser

Maaruh gewoon, ik wil deze statistieken bewaren
Dan is het toch voldoende om $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] op te slaan bij iedere request?
pi_56655448
Ik heb nu een functie gemaakt die idd de meest gangbare browsers detecteerd, maar om er zeker van te zijn ga ik nu ook gewoon de browser string opslaan!

Ps. Is het handig om alle data zoals, dag, maand, jaar, cookies, plugins, referer, zoekwoorden en dergelijke infomatie in 1 tabel te zetten of is het handiger om dit in apparte tabellen te zetten?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_56655770
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:01 schreef Chandler het volgende:
Ik heb nu een functie gemaakt die idd de meest gangbare browsers detecteerd, maar om er zeker van te zijn ga ik nu ook gewoon de browser string opslaan!

Ps. Is het handig om alle data zoals, dag, maand, jaar, cookies, plugins, referer, zoekwoorden en dergelijke infomatie in 1 tabel te zetten of is het handiger om dit in apparte tabellen te zetten?
Is dat niet nog simpeler? Enkel de browser-string opslaan, en pas bij het uitlezen deze "encoden" ?
pi_56656589
quote:
Die functie werkt toch ook op basis van de browserstring? Dus meer heb je echt niet nodig.

Trouwens, een browserstring is manipuleerbaar. Je kunt er geen 100% garantie uit halen. Ik heb zo snel geen voorbeeld van een programma waar je die string volledig zelf kunt bepalen, maar er zijn vast wel van die programma's.
  zondag 10 februari 2008 @ 23:54:06 #207
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_56656715
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:47 schreef Light het volgende:

[..]

Die functie werkt toch ook op basis van de browserstring? Dus meer heb je echt niet nodig.

Trouwens, een browserstring is manipuleerbaar. Je kunt er geen 100% garantie uit halen. Ik heb zo snel geen voorbeeld van een programma waar je die string volledig zelf kunt bepalen, maar er zijn vast wel van die programma's.
Er zijn legio plugins voor FireFox waar je het mee kan doen, ikzelf gebruik "Modify Headers", kan je alles zelf invullen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_56656895
"User Agent Switcher".
pi_56656904
Waarom wil je in godensnaam al die dingen opslaan? Als je zo graag die dingen wil hebben ga dan gewoon je apache logs parsen?
quote:
Apache/2.0.59 (Unix) mod_perl/1.99_17-dev Perl/v5.8.6 mod_ssl/2.0.59 OpenSSL/0.9.8e PHP/5.2.3 Server at www.ericbruggema.nl Port 80
Edit: Je hebt realtime statistieken die je aanbied oid? Dan schiet het inderdaad niet op.

[ Bericht 53% gewijzigd door fokME2 op 11-02-2008 00:08:20 ]
pi_56657040
quote:

Het is niet handig om dat nu allemaal op te slaan. Ten eerste ga je nooit al die info nodig hebben of gebruiken en ten tweede hoef je niet alles te berekenen - sla alleen de data op waaruit je de info kan destilleren,gewoon in ruwe vorm. Dan maak je later wel een scriptje om de benodigde velden te berekenen. Als je het on the fly gaat bereken met dat scriptje dat je hebt gepost dan trek je de server snel op zijn bek denk ik.
pi_56659140
@Iedereen; het scriptje dat browscap.ini parst ga ik niet gebruiken. Aangezien het toch nogal wat preformance vraagt van de server. Ik doe nu gewoon 2 dingen voor mijn statistieken script. 1 is de $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] opslaan plus dat ik deze string op een paar bekende browsers check, en deze sla ik ook weer op.

Iemand nog een antwoord op mijn gebruik van de database? is dit te behappen wat ik doe of moet ik apparte tabellen voor alle onderdelen gebruiken?

[PHP/(My)SQL] voor dummies - deel 55
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_56659413
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:04 schreef Chandler het volgende:
@Iedereen; het scriptje dat browscap.ini parst ga ik niet gebruiken. Aangezien het toch nogal wat preformance vraagt van de server. Ik doe nu gewoon 2 dingen voor mijn statistieken script. 1 is de $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] opslaan plus dat ik deze string op een paar bekende browsers check, en deze sla ik ook weer op.

Iemand nog een antwoord op mijn gebruik van de database? is dit te behappen wat ik doe of moet ik apparte tabellen voor alle onderdelen gebruiken?

[PHP/(My)SQL] voor dummies - deel 55
Deze vraag is al vaker langsgeweest, ook op Tweakers.... dus met even zoeken moet je er wel komen

Volgens mij (uit m'n hoofd) is de meest gangbare manier om alles apart in 1 tabel, maar na een week / maand / jaar / etc. samen te vatten in een nieuwe tabel met alleen de totalen. Op die manier blijft je logtabel te behappen, en kan je gemakkelijk de overzichten maken

Het lijkt me niet onverstandig om aparte tabellen maken voor de browsers, schermresolutie, etc. en daar alleen de unieke waarden in opslaan. Dan heb je in je logtabel alleen nog een ID nodig, dat lijkt me een stuk sneller en eenvoudiger te verwerken...
pi_56660114
Ik heb even gezocht op Tweakers en daar staat dat het handiger is om alles in 1 tabel te stoppen ik ben dus al goed bezig! maar denk dat het toch handiger is voor mij om een tabel voor tekst en een tabel voor nummeriek op te zetten. Zo splits ik wat data en zal het zoeken / lezen van records sneller gaan!
Like trump...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2008 @ 11:52:24 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56662397
Daar ben ik weer eens.

Momenteel ben ik met een scriptje bezig waarbij de pagina die je voorgeschotelt krijgt afhankelijk is van welk persoon de pagina bekijkt. Nu kan ik dat uiteraard met een login script doet, maar aangezien het nogal vaak gebruikt moet worden is dat niet erg gebruiksvriendelijk.

Nu zit ik hier op het bedrijfsnetwerk en zijn mensen uiteraard al ingelogd. LDAP dus.

Ondertussen kan ik al info uit de LDAP server lezen, maar ik wil nu de credentials waar mensen mee zijn ingelogd vergelijken met de server om te authenticeren. Maar..., ik dnek dat ik het niet goed benader, want je credentials worden denk ik niet in de header info meegestuurd ofzo? Is dit uberhaupt mogelijk?
pi_56662622
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Daar ben ik weer eens.

Momenteel ben ik met een scriptje bezig waarbij de pagina die je voorgeschotelt krijgt afhankelijk is van welk persoon de pagina bekijkt. Nu kan ik dat uiteraard met een login script doet, maar aangezien het nogal vaak gebruikt moet worden is dat niet erg gebruiksvriendelijk.

Nu zit ik hier op het bedrijfsnetwerk en zijn mensen uiteraard al ingelogd. LDAP dus.

Ondertussen kan ik al info uit de LDAP server lezen, maar ik wil nu de credentials waar mensen mee zijn ingelogd vergelijken met de server om te authenticeren. Maar..., ik dnek dat ik het niet goed benader, want je credentials worden denk ik niet in de header info meegestuurd ofzo? Is dit uberhaupt mogelijk?
Draait de webserver toevallig in hetzelfde domain als waar de gebruikers ingelogd zijn?
1
2
3
<?php
$_SERVER
['LOGON_USER']
?>
of
1
2
3
<?php
$_SERVER
['AUTH_USER']
?>
is dan een optie. Werkt enkel onder IIS, voor Apache heb je mod_ntlm nodig.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2008 @ 12:52:11 #216
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56663546
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:02 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Draait de webserver toevallig in hetzelfde domain als waar de gebruikers ingelogd zijn?
[ code verwijderd ]

of
[ code verwijderd ]

is dan een optie. Werkt enkel onder IIS, voor Apache heb je mod_ntlm nodig.
Hij draait in hetzelfde domain, onder apache
mod ntlm heb ik volgens mij al, ik ga ff checken, thanks

-edit- herinner me nu dat ik me een jaar geleden al eens de tering gezocht heb. mod_ntlm is in apache2 vervangen door mod_auth_sspi

[ Bericht 10% gewijzigd door Swetsenegger op 11-02-2008 13:06:47 ]
pi_56664027
@Chandler: Als ik jou was zou ik die server strings opslaan voor de stats en dan met een cronjob periodiek de info bereken etc. Dan lopen je grafieken wel xx tijd achter, maar dan heb je denk ik wel de meeste performance.

Als ik als gebruiker de pagina laad, dan sla je alleen mijn browser-string op en merk ik verder geen traagheid.

@Swetsenegger: Met LDAP authorisatie heb ik ook eens gespeeld en het werkte goed. Ik dacht dat ik er een classe voor had gebruikt. Misschien dat ik het thuis nog kan vinden.
pi_56664392
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf ben ik bezig met een oop-cms. Alles gaat lekker alleen loop ik tegen een probleempje aan. Inloggen gaat goed, session-variables worden geset, en de user wordt doorgestuurd naar de index page. Daar include ik een 'safe-file' die check of de session is aangemaakt, die safe.php ziet er zo uit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
require_once('includes/dbconnector.class.php');
$connector = new DbConnector();

if(isset(
$_SESSION['user_id'])) {

//Login correct, update lastactive in db

$connector->query("UPDATE cmsusers SET lastactive=NOW() WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'");
}
else{
    if(isset(
$_COOKIE['user_id'])) {

$result = $connector->query("SELECT pass,thegroup FROM cmsusers WHERE id='".$_COOKIE['user_id']."'");

$row = $connector->fetchArray($result);

$dbpass = $row->pass;

$dbstatus = $row->thegroup;
        if(
$dbpass == $_COOKIE['user_password']) {

$_SESSION['user_id'] = $_COOKIE['user_id'];

$_SESSION['user_status'] = $dbstatus;
        }
        else {

setcookie("user_id", "", time() - 3600);

setcookie("user_password", "", time() - 3600);
            echo
"Cookies incorrect. Cookies verwijderd.";

header("Location: login.php");
        }
    }
    else{

//Hij blijft hierheen gaan

header("Location: login.php");
    }
}
?>

Echter blijft de safe-file redirecten naar de login-page. Ik heb getest of de session is geset en dit is zeker weten het geval. Zien jullie wat ik verkeerd doe, want dit is erg frustrerend :(

ps: Heb deze manier van werken al in een andere website gebruikt en daar werkte het perfect. Met een safe.php en een safe_admin.php beveiligde ik de pages, met een redirect naar login.php. Dit was echter wel zonder classes..
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2008 @ 13:55:10 #219
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56664631
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:16 schreef fokME2 het volgende:

@Swetsenegger: Met LDAP authorisatie heb ik ook eens gespeeld en het werkte goed. Ik dacht dat ik er een classe voor had gebruikt. Misschien dat ik het thuis nog kan vinden.
Ik had alles blijkbaar al eens geconfigureerd, en de login is nu transparant (met IE, met elke andere browser krijg je gewoon een login prompt). Maar.... ik wil nu de username terug vinden van degene die op de pagina zit. De suggesties van geqxon geeft niets terug en ook $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] geeft niets terug.
pi_56664691
Swets, wat mij bij staat is dat als je de boel met .htaccess en .htpasswd beveiligd, dat Internet Explorer dan eerst met de username en password van de domein-gebruiker in probeert te loggen. Misschien een optie?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 februari 2008 @ 14:11:46 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56664894
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:58 schreef Geqxon het volgende:
Swets, wat mij bij staat is dat als je de boel met .htaccess en .htpasswd beveiligd, dat Internet Explorer dan eerst met de username en password van de domein-gebruiker in probeert te loggen. Misschien een optie?
Nee, de authenticatie op zich werkte al, ik kon alleen nog niet achterhalen wie de ingelogde gebruiker was. In principe mag elke gebruiker van het domein op die pagina komen, maar afhankelijk van de gebruiker kan het zijn dat je andere opties hebt.

$_SERVER['REMOTE_USER']; does the trick
pi_56665009
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:40 schreef Tarabass het volgende:
Zoals ik al eerder in dit topic aangaf ben ik bezig met een oop-cms. Alles gaat lekker alleen loop ik tegen een probleempje aan. Inloggen gaat goed, session-variables worden geset, en de user wordt doorgestuurd naar de index page. Daar include ik een 'safe-file' die check of de session is aangemaakt, die safe.php ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]

Echter blijft de safe-file redirecten naar de login-page. Ik heb getest of de session is geset en dit is zeker weten het geval. Zien jullie wat ik verkeerd doe, want dit is erg frustrerend

ps: Heb deze manier van werken al in een andere website gebruikt en daar werkte het perfect. Met een safe.php en een safe_admin.php beveiligde ik de pages, met een redirect naar login.php. Dit was echter wel zonder classes..
Laat de login.php eens zien, want volgens mij set je je cookies niet goed.

Edit: En dit gaat uiteraard ook niet werken:

1
2
            echo "Cookies incorrect. Cookies verwijderd.";
            header("Location: login.php");

Want een header sturen na output is natuurlijk te laat.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_56665089
quote:
[ code verwijderd ]

Echter blijft de safe-file redirecten naar de login-page. Ik heb getest of de session is geset en dit is zeker weten het geval. Zien jullie wat ik verkeerd doe, want dit is erg frustrerend

Waarschijnlijk gaat het ophalen van de sessie data niet goed in je safe include. Initialiseer je de sessie wel goed?
Die safe include is overigens niet echt oop.
Het idee achter OOP is dat je functionaliteit groepeert in logische bouwblokken waaruit je je applicatie opbouwt. Het is dan logisch om een session class te maken, waar je alle session management in regelt. Eventueel zou je die sessie class deel kunnen laten uitmaken van de user class (als in: wel aparte classes maar een user object bevat/encapsuleert een session object). Het idee is dan dat je een objectmethode maakt (bijv $user->isLoggedIn()) die je overal kan gebruiken. Deze methode van de class user kijkt dan in de sessie (maw in het sessie object dat in het user object zit) van betreffende user of alles ok is en geeft dan een 1 (ingelogd) of een 0 (niet ingelogd) terug. Aan de hand daarvan kun je dan de gevraagde pagina tonen of redirecten naar de loginpagina.
pi_56665119
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:18 schreef Dzy het volgende:

[..]

Laat de login.php eens zien, want volgens mij set je je cookies niet goed.

Edit: En dit gaat uiteraard ook niet werken:
[ code verwijderd ]

Want een header sturen na output is natuurlijk te laat.
De login gebruikt een functie in een class om in te loggen en eventueel cookies te zetten.

Cookies worden zo gezet:

1
2
3
4
5
6
<?php

function setCookie($userid$userpass) {

setcookie("user_id"$useridtime() + 365 86400);

setcookie("user_password"$userpasstime() + 365 86400);
    }
?>
pi_56665188
Als je je code even duidelijk indent zie je dat hij dus altijd over de if constructie met isset(cookie) heen knalt. Daarom moeten je cookies wel niet goed staan. Ik hoop dat je wel session_start ook aanroept he?
pi_56665203
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaat het ophalen van de sessie data niet goed in je safe include. Initialiseer je de sessie wel goed?
Die safe include is overigens niet echt oop.
Het idee achter OOP is dat je functionaliteit groepeert in logische bouwblokken waaruit je je applicatie opbouwt. Het is dan logisch om een session class te maken, waar je alle session management in regelt. Eventueel zou je die sessie class deel kunnen laten uitmaken van de user class (als in: wel aparte classes maar een user object bevat/encapsuleert een session object). Het idee is dan dat je een objectmethode maakt (bijv $user->isLoggedIn()) die je overal kan gebruiken. Deze methode van de class user kijkt dan in de sessie (maw in het sessie object dat in het user object zit) van betreffende user of alles ok is en geeft dan een 1 (ingelogd) of een 0 (niet ingelogd) terug. Aan de hand daarvan kun je dan de gevraagde pagina tonen of redirecten naar de loginpagina.
Dat is inderdaad de bedoeling. Maar omdat het niet werkte ben ik eerst een stap terug gegaan naar een losse file waarin gecheckt wordt of de sessie wel bestaat. De functionaliteit komt inderdaad in een functie in de sentry-class die ik dan bovenaan de pages aanroep. Maar nogmaals, classes zijn nieuw voor mij en daarom probeer ik eerst op een manier wat duidelijk voor mij is de code uit.

De sessie bestaat overigens wel (en wordt ook aangemaakt door de class 'sentry' in dit geval) want in het menu heb ik linkjes verborgen achter een "if(isset($_SESSION['user_id']))" en die linkjes zie ik ook na inloggen..
pi_56665294
Als de sessie daadwerkelijk zou bestaan zou hij niet naar login.php gaan. Doe eens een var_dump op $_SESSION en op $_COOKIE boven de if-then-else constructies.
pi_56665368
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:34 schreef Dzy het volgende:
Als de sessie daadwerkelijk zou bestaan zou hij niet naar login.php gaan. Doe eens een var_dump op $_SESSION en op $_COOKIE boven de if-then-else constructies.
Geeft inderdaad NULL, terwijl de linkjes in het menu in het if(isset($_SESSION['user_id'])-statement wel worden weergegeven :S
pi_56665442
Het heeft inderdaad te maken met session_start, terwijl ik die wel in de class 'sentry' in de function login() aanroep en daarna de variables vul. Als ik dus op de index.php voor de include van safe.php session_start() meegeef doet hij het wel.
pi_56666420
Werd er niet per ongeluk al output gegenereerd? (Denk het niet want dan zou je header redirect ook niet werken maar je weet het maar nooit). Kan ook whitespace zijn.
pi_56669502
quote:
Op maandag 11 februari 2008 15:41 schreef Dzy het volgende:
Werd er niet per ongeluk al output gegenereerd? (Denk het niet want dan zou je header redirect ook niet werken maar je weet het maar nooit). Kan ook whitespace zijn.
Nee, ik weet al waar het in zat. De session werd gestart in de constructor van de sentry-class, maar die had een verkeerde naam. Nu werkt alles zoals het moet. Erg bedankt voor het meedenken want zo wist ik welke richting ik op moest zoeken
pi_56670929
Ik heb nog een leuke, ik wil records verwijderen maar de 10 meest recente laten staan... hoe kan ik dit verwezenlijken zonder een query te doen op het aantal regels?
Like trump...
pi_56671611
1
2
3
4
5
6
7
DELETE FROM foo
WHERE id NOT IN (
   SELECT id 
   FROM foo
   ORDER BY created DESC
   LIMIT 10
)

(Als je niet een hele oude MySQL versie gebruikt)
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  maandag 11 februari 2008 @ 20:45:22 #234
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_56671683
hoi,

ben aan het proberen om advertenties van marktplaats uit te lezen en op die manier ook op een eigen site te zetten (anders moeten ze altijd twee keer worden toegevoegd op twee verschillende sites en dat is nogal een werk.

ik heb op dit moment dit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
function getLine($page$keyword$pattern) { 
  foreach (
$page as $line_num => $line) { 
    if(
strstr($line$keyword)){ 
      if(
ereg($pattern$line$output)){ 

$result $line_num
      } 
    } 
  } 
  return 
$result

// URL van de pagina die doorzocht moet worden
$url "http://auto.marktplaats.nl/audi/132476134-150x-audi-a3-a4-a6-tdi-golf-4-5-tdi-benzine-seat-leon-tdi.html?return=eJwdyEEOgyAQheG7mOiuIJIuxBhDb0KURiLIhBmTpk3v3qGbme9%2FzijzCaaf0Ki7Mg16V9Z92onASHlk8KdIrhwE0TlCcUbpLso35LcFuY5a7JTi8oqz6jacKbfaqlY%2FIh87%2FjVU6SpivQMw8bkhBwvq2DMS7%2Fa8ki9h5cwYuIcO4Jr7Zvr%2BAA4JNF8%3D&fta=eNptVm1uGzkMvcv86G%2FxSxQ1yBX2CoFRp10DTmLETje7Qe5ejuiRVGBRIGheKJKPfCTnUEv9vPqP5f3t%2FPjrcL4uq%2F8qdfk4P8C34%2FXh9lphPUM1%2F4nVaD3f6n%2Bny3r9cbzW9XKraX2%2B1Jf356e30%2Ff1%2FFGREpmt53%2BrYC6E6%2Bv1VPHb5fL%2BkDbnXJfL4efTsp7c8bVSXU5Hj3qokKh%2BntzftVpdgJA1A%2FFuuGGOFEoFNgx3OyZjQ9ww6naKRilvGO9Y9oeU2luZ7LLG2zxjSLJhuscQIvEoG1Z2Oyol59Ji2PQWC2vLeSfCnjUxBpHOhPw5SoA4WeaC1MDORVjBCTawkwFk49SShIkNmHJYdjqIbgwtddBumYATRZ6dEEKyogHujJBLLqW0QNgZpYyg1vLEzsgdkFe5gZ2RgKjlFh07I1A1k9LAzkjZgCh8zowYc%2FicGgRkUU%2FUP5K%2F%2B%2ByMMmQQaAVBG3mqsjZL6oxcsm4YItoZEWlJrsMG4oievCQtT6KhBXMdtjypMxIyUAiwM3K5qVJEzyNPcbU2RqRDIQRQInoZfUeQFNE7I05IaO05pylPL12rPMMfeQZN7oxQsfifGjgYKakEd%2B6MCF3yGpajR5i8nG2ueDAyTUnj%2BaQ6E5YmMC4TqG7dwJ0RFSWy0qokQ3VIHijAzojZhHJ7LqNH2ew%2BMtIZ5eLMpSlZOiMvvc9hamBnJEmdaWyKPGTjC4rjuQ4li9cvno%2FFQFuRIs%2BhOvHB5tajnOYWl1hxecyR7ymJPZXHZrDs%2FWyVzzTRlBJTnHkabSixGfLOyIWYwCB8jh7l5AsjwM4oS1aOec9ltMPdcmOUbci7METjNE0poUrTvMLw6XoIeStOYGFqpVOaQGVqKSnPzzWUrDJbQmot1s6IuKQcI6M6gwUjzzKDEHOkNoMYNMvoEXjqsVjKdIcsSYih9EOUIXGOFpcxRwSC1miWoTp2IUJYDkbmF4rixuReedmSj%2BidkfcS%2FV8Dy3Qafau20pXBKPkaCJqWRuOEOU6PzZdVfEIaOHrki94XYwNptqQ4E8b9QLrs7sNlMhaLOB4%2Bp81QXLOR0pij7NA9z3GPkGw%2FsPY%2FXwCQ0uzUBzzQaZJE7mvVpTI8%2BCxu%2BX9d%2FcrW5fZ6ORyvj%2Benl5%2B3v%2FevCEh1%2Bf7%2B9vZ4ejk%2BfWzoPdbz4eNx%2B37xT5ZjbHCsy%2BGfZf3r%2Ft9f27dMqp9fX78BmNgwHA%3D%3D&fta_ind=1&df=1"

// Naar welk begindeel moet er worden gezocht:
$search1 'Vermogen'

// Naar welk einddeel moet er worden gezocht: 
$search2 'Cylinderinhoud'

// Wat moeten er van die regel worden opgenomen:
// Het patroon maakt gebruik van reguliere expressies 
//$pattern = '.*'; 
$pattern '.*.'

//////

$lines file($url); 
$begin getLine($lines$search1$pattern); 
$end getLine($lines$search2$pattern); 

for(
$i=$begin$i $end$i++) { 
  echo 
$lines[$i]; 

?>

probleem waar ik mee zit (ik heb even een willekeurige advertentie gepakt, zie link in script)

is dat ik de bovenste info wel kan uitlezen , maar de onderste info (in het 2e kopje dus oa die met cyllinderinhoud) niet. iemand enig idee hoe dat kan?

sowieso, niet iemand die een minder omslachtige manier weet?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_56672763
quote:
Op maandag 11 februari 2008 20:42 schreef SuperRembo het volgende:

[ code verwijderd ]

Handig!
Wist niet dat MySQL ook kon sorteren op created
ne okuyon, bokmu var?
pi_56672955
quote:

[ code verwijderd ]

"created? Geniaal, die maakte ik normaal altijd zelf.

Bestaat "updated" ook?
pi_56673072
"created" is gewoon een veld in de tabel, die moet wel bestaan of moet je zelf aanmaken. Maar als je "created" van het type timestamp maakt en het is de enige timestamp in de tabel, dan wordt ie automatisch uptodate gehouden door MySQL, met de tijd van laatste aanpassing, of creatie van het database record.
pi_56673270
O, ik dacht dat MySQL dat veld altijd zelf aanmaakt. In dat geval hou ik het wel zoals ik het nu doe, een veld date_added en een veld date_updated.
pi_56673680
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:51 schreef Geqxon het volgende:
O, ik dacht dat MySQL dat veld altijd zelf aanmaakt. In dat geval hou ik het wel zoals ik het nu doe, een veld date_added en een veld date_updated.
En die noem ik dus meestal created en modified
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_56677138
quote:
Op maandag 11 februari 2008 18:55 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Nee, ik weet al waar het in zat. De session werd gestart in de constructor van de sentry-class, maar die had een verkeerde naam. Nu werkt alles zoals het moet. Erg bedankt voor het meedenken want zo wist ik welke richting ik op moest zoeken
Geen probleem. Blij dat het gelukt is.

Een korte vraag deze keer maar vooral even laten weten wat voor tofs ik aan het maken ben

Ik en mijn vrienden hebben best wel een gedeelde muzieksmaak (livesets van DJs) en hebben samen wel een verzameling van zo'n 2 terabyte. Nu heb ik helaas niet genoeg ruimte om dat alles op te slaan, net als de rest overigens. Nu heb ik ze zo ver gekregen dat ze allemaal wel een FTP servertje willen draaien maar om niet moeilijk te doen met FTP clients en rechten instellen en files slepen gaan ze gewoon allemaal 1 root account aanmaken die overal bij kan en dan kunnen ze zelf bestanden aan de database toevoegen (locatie welke FTP server en waar op de FTP server). Mijn files komen rechtstreeks van mijn webserver die hier dus draait af. Dat werkt allemaal prima, maar als iemand een bestand wil downloaden die op een van de andere FTP servers draait moet mijn webserver eerst dat ding daarvandaan downloaden en dan versturen. Is er niet iets mogelijk dat die rechtstreeks daarvandaan gedownload word zonder met een FTP client in te loggen en toch niet die dubbele download te hebben? Of bijvoorbeeld mogelijk om elke 1024 bytes die de server download alvast door te sturen naar de downloader? Daar ken ik het FTP protocol niet goed genoeg voor en ik weet ook niet of daar al ftp classes voor zijn.

Iemand een idee?
pi_56677976
quote:
[ code verwijderd ]

Echter blijft de safe-file redirecten naar de login-page. Ik heb getest of de session is geset en dit is zeker weten het geval. Zien jullie wat ik verkeerd doe, want dit is erg frustrerend :(

Je hebt het al opgelost, maar er zijn toch nog een paar puntjes waar je op kunt letten:

1
2
3
4
5
6
7
<?php
        $result 
$connector->query("SELECT pass,thegroup FROM cmsusers WHERE id='".$_COOKIE['user_id']."'");

$row $connector->fetchArray($result);

$dbpass $row->pass;

$dbstatus $row->thegroup;
?>

$_COOKIE is externe input en dus onbetrouwbaar. Je geeft $_COOKIE['user'] mee als string (terwijl het waarschijnlijk een integerwaarde is) en dan mag je daar wel mysql_real_escape_string() overheen halen. Of iets als intval() om er een integer van te maken.

Ik ken je functie fetchArray niet, maar de naam doet mij vermoeden dat er een array wordt opgehaald en dat $row dus een array wordt. Die kun je dan niet uitlezen met $row->pass, wel met bijvoorbeeld $row[0] of $row['pass'], afhankelijk van de opbouw van de array.
pi_56678098
quote:

[ code verwijderd ]

En als ik nu wel een iets te oude versie heb
Like trump...
pi_56678136
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 07:44 schreef Chandler het volgende:

[..]

En als ik nu wel een iets te oude versie heb
Dan moet je eens kijken naar de mogelijkheden om te upgraden
pi_56678334
True True! maar als die mogelijkheid er nu niet is?

[ Bericht 85% gewijzigd door Chandler op 12-02-2008 10:21:52 ]
Like trump...
pi_56678835
Mijn hosting-provider gebruikt altijd de laatste versie van PHP, MySQL en cPanel.
pi_56681545
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:30 schreef Chandler het volgende:
True True! maar als die mogelijkheid er nu niet is?
Dan moet je het in 2 aparte queries doen: eerst een lijst van de recente records ophalen, en deze vervolgens wissen in een tweede query. Veel queries met subqueries kun je herschrijven tot een enkelvoudige query, maar bovenstaande is een goed voorbeeld waar dat niet kan.

Ik zit overigens op mijn werk ook opgescheept met mysql 4.0 (uit debian sarge), die heeft geen subquery support.
Upgraden van tientallen servers en bovendien met software die niet 100% op nieuwere versies draait is niet zo makkelijk. Maar binnenkort moeten we wel, dat wordt dus nog leuk...
pi_56682923
* saban heeft nog steeds genoeg vrije tijd over om iets te bouwen .. ben er nog steeds niet uit 'wat'

Gastenboek? Heb je binnen paar uur klaar.
Factuursysteem? Kan, lijkt me leuk met FPDF bijv..
More?
ne okuyon, bokmu var?
pi_56683118
Doe maar een factuursysteem waarbij de facturen ook opgeslagen worden in de database eventueel ook een klanten tabel! plus opslag van facturen om eventueel bij nieuwe layout de facturen in een nieuwe layout te zetten
Like trump...
pi_56684003
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 13:24 schreef saban het volgende:
* saban heeft nog steeds genoeg vrije tijd over om iets te bouwen .. ben er nog steeds niet uit 'wat'

Gastenboek? Heb je binnen paar uur klaar.
Factuursysteem? Kan, lijkt me leuk met FPDF bijv..
More?
Loginsysteem met challenge-response systeem, sessie management en verschillende userrollen?
Automatische login en username/password opvragen met een 'geheime vraag' zijn leuke extra's
  dinsdag 12 februari 2008 @ 15:14:02 #250
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_56684701
quote:
Op maandag 11 februari 2008 20:45 schreef BaggerUser het volgende:
hoi,

ben aan het proberen om advertenties van marktplaats uit te lezen en op die manier ook op een eigen site te zetten (anders moeten ze altijd twee keer worden toegevoegd op twee verschillende sites en dat is nogal een werk.

ik heb op dit moment dit:
[ code verwijderd ]

probleem waar ik mee zit (ik heb even een willekeurige advertentie gepakt, zie link in script)

is dat ik de bovenste info wel kan uitlezen , maar de onderste info (in het 2e kopje dus oa die met cyllinderinhoud) niet. iemand enig idee hoe dat kan?

sowieso, niet iemand die een minder omslachtige manier weet?

iemand?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')