Als er 1 parameter wordt meegegeven dan wordt dit als eerste parameter doorgegeven. Zie ook bij Example 5.quote:Op zondag 3 februari 2008 11:21 schreef Tarabass het volgende:
@Geqxon
Ik neem aan dat die 2 in de aanroep dan voor de variable group is? Want het vreemde is dat een admin group-nummer 1 heeft, maar het is dus om alleen admins op de pagina te laten. Is de meegegeven parameter dan een maximum? Want geef ik dit mee dan werkt het niet:
[ code verwijderd ]
Editors (group 2) kunnen nu nog steeds op de pagina komen
@ralfie
Tja, dat was juist mijn vraag. Logisch gedacht check ik inderdaad de group en dan hoeven de eerste twee parameters niet meegegeven te worden, want het werkt zoals ik het er neergezet heb. Maar na wat testen begin ik te twijfelen of het wel de group is die ik check.
Ik denk het niet ....quote:Op zondag 3 februari 2008 16:11 schreef Geqxon het volgende:
Kan PHP geen functies met dezelfde namen hebben? Maar dan met een andere parameter-count of andere parameters? Dus dat je twee maal checklogin hebt, maar dan met een andere parameter-count of type parameters?
Je kunt geen echte overloads maken in PHP, maar met default waarden voor parameters of anders met func_get_args () / func_num_args() kan je wel bereiken wat jij wil.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:11 schreef Geqxon het volgende:
Kan PHP geen functies met dezelfde namen hebben?
1 2 3 4 5 6 | </li> <li class="cat-item cat-item-4 current-cat"><a href="http://localhost:8080/wordpress/?cat=4" title="View all posts filed under Filmpjes">Filmpjes</a> </li> <li class="cat-item cat-item-5 current-cat"><a href="http://localhost:8080/wordpress/?cat=4" title="View all posts filed under Opmerkelijk">Opmerkelijk</a> </li> |
1 |
1 |
Kan als enum, met 0 een 1.quote:Op maandag 4 februari 2008 14:20 schreef super-muffin het volgende:
In deze richting:
[ code verwijderd ]
Vraagje: Hoe slaan jullie booleans op in een MySQL database? gewoon als 0 als false en 1 als true?
een int en dan gewoon 0 en 1quote:Op maandag 4 februari 2008 14:20 schreef super-muffin het volgende:
In deze richting:
[ code verwijderd ]
Vraagje: Hoe slaan jullie booleans op in een MySQL database? gewoon als 0 als false en 1 als true?
Probeer het nu via JomBackup.quote:Op maandag 4 februari 2008 15:51 schreef -J-D- het volgende:
Ben bezig met een cronjob om een testdatabase te backuppen naar een ftp server en een gmail-adres.
Dit lukt niet echt.
Ik hoop dat iemand zin heeft om te helpen via msn ( msn apenstaart maarten.es )
Dan kan die persoon namens mij misschien inloggen en kijken wat ik fout doen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | SELECT c.comp_name FROM whufc_wedstrijden w, whufc_comps c, whufc_teams t WHERE w.wedstrijd_cid = c.comp_id ?> |
1 2 3 4 5 | FROM whufc_comps c LEFT JOIN whufc_wedstrijden AS w ON c.ID = w.wedstrijd_cid LEFT JOIN whufc_teams AS u ON w.HIERHETVELDVOORUITID = u.ID LEFT JOIN whufc_teams AS t ON w.HIERHETVELDVOORTHUISID = t.ID |
Thnx, ga me gelijk weer is inlezen in die joinsquote:Op maandag 4 februari 2008 23:47 schreef Geqxon het volgende:
Ik gok zoiets:
[ code verwijderd ]
Vul de hoofdletters zelf maar in.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?\quote:SELECT ID, QTY, ARTIST, TITLES, MEDIA, PRICE, CTY FROM producten WHERE ARTIST LIKE 'GOODWIN & OTHERS, RON' OR TITLES LIKE 'GOODWIN & OTHERS, RON' OR LABEL LIKE 'GOODWIN & OTHERS, RON' AND QTY > 0 ORDER BY TITLES ASC
1 2 3 | mysql_query("SELECT ID, ARTIST, TITLES, MEDIA, PRICE, CTY FROM producten WHERE (ARTIST LIKE '%$input%') OR (TITLES LIKE '%$input%') OR (LABEL LIKE '%$input%') AND QTY > 0 ORDER BY TITLES ASC") ?> |
1 2 3 4 5 | FROM producten WHERE ((ARTIST LIKE '%$input%') OR (TITLES LIKE '%$input%') OR (LABEL LIKE '%$input%') ) AND QTY > 0 ORDER BY TITLES ASC |
Het is niet zozeer dat het om alle ORs moet. In jouw geval is het "Het moet voldoen aan (A OF B OF C) EN D". En dan moet je de haakjes plaatsen zoals SuperRembo dat hierboven toont.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:43 schreef Doc.Brown het volgende:
Ah, in PHP staan wel haakjes om de individuele OR's, maar niet om álle OR's. Zal het eens proberen
Dat werkt, misschien niet de meest nette oplossing dan? Maar het werktquote:WHERE (ARTIST LIKE '%$input%' AND QTY > 0) or (TITLES LIKE '%$input%' AND QTY > 0) or (LABEL LIKE '%$input%' AND QTY > 0)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |