abonnement Unibet Coolblue
pi_56849540
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 22:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Luie donder.

Je krijgt hem in je pm als ik um vind.
Ik heb er wel twee gevonden, maar er stond bij dat deze zwak waren:
quote:
"Do love Arabs for three reasons: because I am an Arabian, the Qur'an is in Arabic and the language of inhabitants of Paradise is Arabic."
» door: Al-Tabrani
quote:
"I am an Arabian, the Qur'an is in Arabic, and the conversation of people of Jannah is in Arabic."
» door: Al-Tabrani
Ik heb ook een link gevonden met 52 veelgebruikte, maar zwakke Ahadith:

http://www.irfi.org/articles/articles_251_300/52_weak_ahadith.htm

Wat vinden jullie ervan? Ook de Hadith ''The ink of a scholar is holier than the blood of a martyr.'' staat erbij, waarvan ik altijd had gedacht dat het een sterke was.
pi_56850115
Edit.
pi_56850397
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 22:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik ga het later opzoeken heb nu geen tijd eerlijk gezegd, en dan post ik het wel met bron etc. Maar sowieso heb ik bij Pakistanen het gevoel net alsof ze soms iets heel anders volgen dan wij (Turken Hanafi). MAar goed het is niet dat ik zooooveeel Pakistanen ken om ook maar daar een vooroordeel over te maken. MAar goed wel een interessante discussie . Welke mahdab volg jij als ik vragen mag?
Volgens mij is de kern wel hetzelfde hoor, wat betreft salaat enzo. Alleen zijn de Pakistanen wat stricter wat betreft baard/muziek. Die ik in Engeland leerde kennen in ieder geval dan, dat waren Hanafi's van de deobandi kant uit Azie.

Ik probeer Maliki madhab te volgen, heb er wat basis info van. Ben er pas recentelijk achter gekomen dat je wel Maliki leraren hebt in Nederland. Moskee el-Islam in Den Haag en in Rotterdam worden Maliki fiqh-lessen gegeven, waar ik volgende week voor het eerst naartoe hoop te gaan inshaAllah.

Maliki madhab zegt als minimale vereiste over de lihya (baardje) dat het een (geiten)sik moet zijn.
Maar de intentie is belangrijker en ik vind dat je je uiterlijk aan je innerlijk moet afspiegelen, en daarnaast moet je meestal in zulke dingen 'groeien' beginnende met de 5 zuilen, extra gebeden etc.
X
pi_56850989
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:17 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Afl. 3: De Islam in Europa - Ierland
Respect voor deze sjeik en zijn gezin.
pi_56853908
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:38 schreef Alulu het volgende:

[..]

Volgens mij is de kern wel hetzelfde hoor, wat betreft salaat enzo. Alleen zijn de Pakistanen wat stricter wat betreft baard/muziek. Die ik in Engeland leerde kennen in ieder geval dan, dat waren Hanafi's van de deobandi kant uit Azie.

Ik probeer Maliki madhab te volgen, heb er wat basis info van. Ben er pas recentelijk achter gekomen dat je wel Maliki leraren hebt in Nederland. Moskee el-Islam in Den Haag en in Rotterdam worden Maliki fiqh-lessen gegeven, waar ik volgende week voor het eerst naartoe hoop te gaan inshaAllah.

Maliki madhab zegt als minimale vereiste over de lihya (baardje) dat het een (geiten)sik moet zijn.
Maar de intentie is belangrijker en ik vind dat je je uiterlijk aan je innerlijk moet afspiegelen, en daarnaast moet je meestal in zulke dingen 'groeien' beginnende met de 5 zuilen, extra gebeden etc.
Oeii.... je zei stricter... daar heb je bij mij een dood broertje aan. Tjek it.. je volgt die regels of niet. En zoals ik al zei is het volgens mij (en dus vele andere Turken) zoals ik eerder heb beschreven. Zo had Bediüzzaman geen baard. En zo heeft Hoca Efendi (Fethullah Güllen) geen baard. Zulke grote mensen hebben vast wel goede redenen om die niet te dragen (het niet daar latend dat je het zelf ook moet onderzoeken hé). Maar goed me stageplek wil weer dat ik werk
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56858622
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oeii.... je zei stricter... daar heb je bij mij een dood broertje aan. Tjek it.. je volgt die regels of niet. En zoals ik al zei is het volgens mij (en dus vele andere Turken) zoals ik eerder heb beschreven. Zo had Bediüzzaman geen baard. En zo heeft Hoca Efendi (Fethullah Güllen) geen baard. Zulke grote mensen hebben vast wel goede redenen om die niet te dragen (het niet daar latend dat je het zelf ook moet onderzoeken hé). Maar goed me stageplek wil weer dat ik werk
Mijn fout akhi, verkeerde woordkeuze dus mijn verontschuldiging.
Uiteindelijk gaat alles op intentie.
X
pi_56858696
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oeii.... je zei stricter... daar heb je bij mij een dood broertje aan. Tjek it.. je volgt die regels of niet. En zoals ik al zei is het volgens mij (en dus vele andere Turken) zoals ik eerder heb beschreven. Zo had Bediüzzaman geen baard. En zo heeft Hoca Efendi (Fethullah Güllen) geen baard. Zulke grote mensen hebben vast wel goede redenen om die niet te dragen (het niet daar latend dat je het zelf ook moet onderzoeken hé). Maar goed me stageplek wil weer dat ik werk
Je vergelijking gaat wat null in mijn optiek, de profeet a.s.w.s was onder de moeilijkste omstandigheden dan wie dan ook en hij was de uitvoering van de Koran en heeft ten alle tijden een baard gedragen, geen excuus lijkt me valide als je constant voor de Soenah opkomt.
pi_56860886
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat wat null in mijn optiek, de profeet a.s.w.s was onder de moeilijkste omstandigheden dan wie dan ook en hij was de uitvoering van de Koran en heeft ten alle tijden een baard gedragen, geen excuus lijkt me valide als je constant voor de Soenah opkomt.
Dan hoeft het nog geen fard te zijn. Als de profeet (vzmh) dat ten alle tijden heb gedragen dan is het soennah. Op het moment dat hij zegt dat het MOET of dat het in de Qur'an staat als bevel dan is het fard. Ik wil nou wel eens een hadith zien waar in ik kan lezen dat het fard is.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56860945
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:00 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dan hoeft het nog geen fard te zijn. Als de profeet (vzmh) dat ten alle tijden heb gedragen dan is het soennah. Op het moment dat hij zegt dat het MOET of dat het in de Qur'an staat als bevel dan is het fard. Ik wil nou wel eens een hadith zien waar in ik kan lezen dat het fard is.
Lees eerst even :
[Centraal] Vragen over de Islam #6 goed, daarna post waar je op reageert en daarna mag je me vertellen waar ik claim dat het Fard is.
pi_56861449
Allah:
quote:
"O ye who believe! Obey Allah, and obey the Messenger, and those charged with authority among you." (Quran 4:59)
quote:
"What Allah has bestowed on His Messenger (and taken away) from the people of the townships,- belongs to Allah,- to His Messenger and to kindred and orphans, the needy and the wayfarer; in order that it may not (merely) make a circuit between the wealthy among you. So take what the Messenger gives you, and refrain from what he prohibits you. And fear Allah: for Allah is strict in Punishment." (Quran 59:7)
De Profeet vzmh:
quote:
(1) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said "I have no connection with one who shaves, shouts and tears his clothing eg. in grief or affication."
- Reported by Abu Darda (R.A.) in Muslim, Hadith no. 501
quote:
"Wat betreft mijn Heer (Allah), verheven en gezegend is Hij, Hij heeft mij bevolen om mijn baard (met rust) te laten en mijn snor bij te knippen."
quote:
(2) The teachings of Hadhrat Ammar Bin Yaasir, Abdullah Ibn Umar, Sayyidina Umar, Abu Hurairah and Jaabir (R.A.), indicate that ALL used to keep beards that were one fist length or more. Hadhrat Jaabir (R.A.) had said: "We used to grow long beards and only during Hajj and Umrah did we trim them to the required length (i.e. fist length)."

(3) Hadhrat Abdullah Ibn Umar (R.A.) relates that: "He who imitates the kuffar (non-believers) and dies in that state, he will be raised up with them on the Day of Qiyamat (Judgement)."

(4) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) says: "Trim closely the moustache, and let the beard flow (Grow)."
- Narrated Ibn Umar (R.A.) in Muslim, Hadith no. 498

(5) "Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar.
- Muslim, Hadith no. 449

(6) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam)said: "Act against contrary to the polythesists, trim closely the moustache and grow the beard."
- Reported by Ibn Umar (R.A.) in Muslim, Hadith no. 500

(7) Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said "Trim closely the moustache and grow the beard."
- Reported by Abu Hurairah (R.A.) in Muslim, Hadith no. 501

( 8 )Â Â Allah's Apostle said, "Cut the moustaches short and leave the beard (as it is)."
-Narrated Ibn 'Umar R.A:Sahih Bukhari: Volume 7, Book 72, Number 781.
quote:
Narrated Nafi' (Radhiallaahu Án) "Ibn Umar (Radhiallaahu Án) said, The Prophet said, "Do the opposite of what the pagans do. Keep the beards and cut the moustaches short." [Sahih Al-Bukhari, Volume 7, Book 72, Hadith # 780]
Alle 'Oelamaa van de Salaf-us-Saalih (de oprechte voorgangers), waaronder ook de vier Imaams (Aboe Haniefah, Maaliek, Shaaficie en Ahmad (moge Allah hen genade schenken), zijn het er allen over eens dat het scheren van de baard haraam (verboden) is en dat het een verboden vorm van mutilatie (verminking) is, zoals dit ook is overgeleverd door 'Omar ibn 'Abdel-'Aziz. Zij beschouwden degene die zijn baard scheerde als een verwijfde man en velen van hen (de oprechte voorgangers) accepteerden hen niet als getuige en stonden hen ook niet toe om voor te gaan in het gebed."

Imaam Abu Hanifah (Rahimahullah) and the Ahnaaf
quote:
Imam Muharnmed (Rahimahullah) writes in his book "Kitabul Aathaar" where he relates from Imam Abu Hanifah (Rahimahullah) who relates from Hazart Haytham (Rahimahullah) who relates from Ibn Umar (Radhiallaahu Án) that he (Ibn Umar) used to hold his beard in his hand and cut off which was longer. Imam Muhammed (Rahimahullah) says that this is what we follow and this was the decision of Imam Abu Hanifah (Rahimahullah). (From one of the most authentic books of Hanafi Fiqh "Kitabul Aathaar" with direct quotes from Imaam Abu Hanifah)

Imaam Ibn Abidayn (Rahimahullah) said: "It is prohibited for a man to cut his beard." [Recorded in Radd-ul-Muhtar Vol. #2 Page #418]

In the book Durre Mukhtar it is stated "To trim the beard when it is less than a fist⤙s length, as done by some western people and hermaphrodites is not permissible in the opinion of all the jurists. To shave the beard as done by the Jews, Hindus and others is also not permissible."

The well known hanafi scholar Moulana Ashraf Ali Thanvi (Rahimahullah) writes, "It is an unanimous verdict for the Ummah that to shorten the beard less than a grip of the hand is (Haraam) forbidden!".
Imaam Malik (Rahimahullah) and the Malikiyyah
quote:
Al-Adwi said "It has been reported from Imaam Malik that he hated shaving anything under the jaws, until he said, 'It is from the doings of the fire worshipers (Magians). And it is prohibted (Haraam) to remove the hair of the beard." [Sharh-ur-Risalah with commentary by Al-Adwi]

Shaikh Ahmad Nafarawi Maliki in the commentary of Imam Abu Zayed's booklet states, "to shave the beard is without doubt haraam according to all Imaams", it is also mentioned in 'Tamheed' which is a commentary of "Muwatta" Sunnan Imam Malik (Rahimahullah) that to shave the beard is haraam and among males the only ones to resort to this (practice) are the HERMAPHRODITES! [From the book "At-Tamheed"]

It is also recorded Kitab-ul- Ib⤙dah [Book containing maliki Fiqh] To shave the beard is haraam and to trim it in such a manner that it changes one⤙s natural and normal facial features (Less than a fist) is also haraam. And that without doubt the four Madhhabs are agreed that the beard should be lengthened and that shaving it is haraam. [From the book "Kitab-ul-Ib⤙dah"]

Abu Al-Hasan quotes "Shaving the beard is prohibited, as is cutting it if it causes a (clear) mutilation. But if it becomes oversized, and if cutting it would not appear as a mutilation, then it may be cut; but that would be disliked and contary to that which is better." [Sharh-ur-Risalah]
Imaam Ash-Shafi'ee (Rahimahullah) and the Shafiyyah
quote:
Imam Shafi (Rahimahullah) in his Al-Umm states, "To shave the beard is HARAAM". [Al-Umm]

Imaam Ibn Ar⤙rifaah (Rahimahullah) quoting from Imaam Shafi (Rahimahullah)
It is quoted in Al Ibaab⤙, that Imaam Ibn Ar⤙rifaah says that Imaam Shafi, has categorically stated that shaving the beard is haram. (From the book "Al Ibaab")

Al-Athru'i (Rahimahullah)says that the correct position in the Shafi'ee maddhab is that to shave the beard without a valid medical reason is haraam. Similar verdict of prohibition has been issued by Zarakhshi, Baihaqi in his book, Shu⤙ab Al Iman, and by his teacher Qa⤙ffal Shashi in Muhasin As Shar⤙iyyah. [From the book "Shu⤙ab Al Iman"]
quote:
Imaam Ahmad Bin Hanbal (Rahimahullah) and the Hannaballah
quote:
It is mentioned in Al-Insaf, Sharh-ul-Muntaha "The Hanbalis agree with exception that it is prohibited to shave the beard."

Shaikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah (Rahimahullah) states the opinion of his maddhab (Hanbali Maddhab) in Al-Ikhtiyarat-ul-Ilmiyyah "It is prohibited to shave the beard."

Shaikh As-Saffarini (Rahimahullah) Said "It is agreed in our Maddhab (Hanbali Maddhab) that it is prohibited (Haraam) to shave the beard." [Ghitha-ul-Albab Vol.# 1, page # 376]

The Hannaballah in their famous Al-Khan Wa Hanbli Fatawa state that "to grow the beard is essential and to shave it is HARAAM. This is also stated in other famous books of Hanbali fiqh like Sharahul Muntaha' and "Shari Manzoomatul Aadaab."

Shaikh Ibn AbdurRahman Al Banna stated "Shaving the beard is strictly haraam. This is in the Hanabli Madhab." [From his book "Fathur Rabbani"]
Ibn Taymiyyah:
quote:
Shaikhul-Islam Ibn Taimiyah (Rahimahullah) Stated that: "Shaving the beard is HARAAM". [Al-Ikhtiyarat Al-Ilmiyyah, page 6].

Shaikh-ul-Islam Ibn Taymiyah (Rahimahullah) said: ⤽The Quran, Sunnah and ijmaa⤙ (scholarly consensus) all indicate that we must differ from the kuffaar in all aspects and not imitate them, because imitating them on the outside will make us imitate them in their bad deeds and habits, and even in beliefs, which will result in befriending them in our hearts, just as loving them in our hearts will lead to imitating them on the outside. Al-Tirmidhi reported that Rasulullah said, ⤽He is not one of us who imitates people other than us. Do not imitate the Jews and Christians." According to another version reported by Imaam Ahmad Bin Hanbal: ⤽Whoever imitates a people is one of them."
Ibn Hazm
quote:
Ibn Hazm (Rahimahullah)
Said "All the scholars of Islam have agreed (Ijmaa)that shaving of the beard is a form of mutilation, which is forbidden. As Allah says in the Quran " No change let there be in Khalq­illah (creation of Allah), that is the straight religion, but most of men know not." [Surah #30;Ayah #30]
Albaani:
quote:
Shaikh Albaani (Rahimahullah) stated: It is not permissible for the Muslim to remove any hair from the beard except what the Lawgiver has allowed. It is reported from one of the companions who narrated the hadith, "Leave the beard and trim the moustaches," 'Abdullah bin 'Umar, that he used to remove from his beard what was below a fistful. Apart from that, trimming the beard is against the Sunnah, whether or not the man's beard is pleasing to him, and whether or not it is pleasing to others, for all of Allah's creation is handsome, as in the Sahih hadith, where the Prophet saw a man with a long waist-shirt and ordered him to have his izaar halfway up his shins; the man gave the excuse that he had a defect in his ankles, so the Prophet said, "All of Allah's creation is handsome." (Sahih from Imaam Ahmad and others. This phrase is actually of Quran origin see surah Sajdah # 32 verse #7). According to His Wisdom, Allah has differentiated between men and women, created man with a beard and created women without a beard; He did not do this without reason.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2008 15:27:27 ]
pi_56861930
Je beseft dat dat allemaal op toepassing is op een baard. Nu de definitie van een baard. Een vuistdike volgens abu Hanifa. Dan pas zijn de regels van toepassing. Verder het dikgedrukte stuk: Hij heeft mij bevolen om mijn baard (met rust) te laten is puur op toepassing op de profeet. Nou moet ik nog even lezen over de brei die je post, maar kan je alvast ook de url erbij editten van de site waarvan je het vandaan hebt.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56862083
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:48 schreef Burakius het volgende:
Je beseft dat dat allemaal op toepassing is op een baard. Nu de definitie van een baard. Een vuistdike volgens abu Hanifa. Dan pas zijn de regels van toepassing.
Wat jij wilt, maar Beduizamman en Gulen hebben er geen, welke definite van baard je ook hanteert.
quote:
Verder het dikgedrukte stuk: Hij heeft mij bevolen om mijn baard (met rust) te laten is puur op toepassing op de profeet.
1: Hoe kom je erbij?
2: Laten we zeggen dat je gelijk hebt:
quote:
"Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) ordered us to trim the moustache closely and spare the beard" says Ibn Umar.
- Muslim, Hadith no. 449
quote:
Allah's Apostle said, "Cut the moustaches short and leave the beard (as it is)."
-Narrated Ibn 'Umar R.A:Sahih Bukhari: Volume 7, Book 72, Number 781
quote:
Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam)said: "Act against contrary to the polythesists, trim closely the moustache and grow the beard."
- Reported by Ibn Umar (R.A.) in Muslim, Hadith no. 500
Was alleen voor Ibn Umar?
quote:
Nou moet ik nog even lezen over de brei die je post, maar kan je alvast ook de url erbij editten van de site waarvan je het vandaan hebt.
Ik ben niet site gebonden, wil je alsnog de fora waar het verschenen is, prima:
Google is your friend.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2008 15:56:41 ]
pi_56862503
Ik kan me toch niet voorstellen dat de vork zo in de steel zit. Dan zouden echt heeeeel veeeeel moslims een baard moeten laten nu. Of zie ik dat nou verkeerd? Maar ik zal het sowieso opzoeken want een a'lim zoals Bediüzamman heeft daar wel een antwoord op.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56862571
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:11 schreef Burakius het volgende:
Ik kan me toch niet voorstellen dat de vork zo in de steel zit. Dan zouden echt heeeeel veeeeel moslims een baard moeten laten nu. Of zie ik dat nou verkeerd? Maar ik zal het sowieso opzoeken want een a'lim zoals Bediüzamman heeft daar wel een antwoord op.
Agie Wallah geen idee, durf er zelf ook geen antwoord op te geven omdat het zich toch richt naar een waardeoordeel van 'goed/fout' wat niet voor is weggelegd, neem van mijn kant genoegen met Allah Alem goed?
pi_56863115
Agie Triggershot, waar blijft de Hadith die je mij belooft hebt?
pi_56863393
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Agie Wallah geen idee, durf er zelf ook geen antwoord op te geven omdat het zich toch richt naar een waardeoordeel van 'goed/fout' wat niet voor is weggelegd, neem van mijn kant genoegen met Allah Alem goed?
Allah Alem sowieso, maar ik moet zelf zeker ff de boeken induiken (vanavond wellicht). Eventjes mijn risale doorspitten en tefsirtjes erbij pakken. Dit baard gedoe is iets wat me al lang dwars zit (de onduidelijkheid).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56863597
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:34 schreef TheMagnificent het volgende:
Agie Triggershot, waar blijft de Hadith die je mij belooft hebt?
Die heb jij zelf toch al gepresenteerd?
pi_56863618
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:44 schreef Burakius het volgende:

[..]

Allah Alem sowieso, maar ik moet zelf zeker ff de boeken induiken (vanavond wellicht). Eventjes mijn risale doorspitten en tefsirtjes erbij pakken. Dit baard gedoe is iets wat me al lang dwars zit (de onduidelijkheid).
Ik zou niet weten waar de ondiudelijkheid zit.
pi_56863883
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die heb jij zelf toch al gepresenteerd?
Het zijn dus zwakke Ahadith?
pi_56863916
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:07 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Het zijn dus zwakke Ahadith?
Geen idee, jij zei het?
Er is geen geldig reden om zwakke hadiths te verwerpen tenzij ze botsen met sterkere of Quran, wel?
pi_56871937
Jongens zijn jullie niet bang dat als je weet hoe het ermee staat met die baard dat je dan ook meteen verantwoordelijk bent voor het niet dragen van een baard
Of mag ik zo niet redeneren
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_56872415
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:13 schreef kazakx het volgende:
Jongens zijn jullie niet bang dat als je weet hoe het ermee staat met die baard dat je dan ook meteen verantwoordelijk bent voor het niet dragen van een baard
Of mag ik zo niet redeneren
Ik heb er een.

pi_56872467
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb er een.

Ik heb een 3 musketiers snor en sikje geld dat ook
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_56872554
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:31 schreef kazakx het volgende:

[..]

Ik heb een 3 musketiers snor en sikje geld dat ook
Als het niet aan jou ligt volgens mij wel.
pi_56872792
Ik heb vorige week of de week daarvoor een leuk stukje gelezen in een van said nursi's boeken en ik vraag me af of jullie hierover ook een hadith kennen.
Het gaatt namelijk over de 3 verschillende manieren van weten:
1) ilmel yakin
2) aynel yakin
3) hakkel yakin

1) is het weten of achterhalen via het verstand. Voorbeeld je ziet in de verte op een berg rook dus leid je af dat daar vuur moet zijn. Je weet dat daar vuur is via je verstand.

2) Weten door middel van je 5 zintuigen. Voorbeeld: Je loopt naar die berg en ziet het vuur met je ogen.

3) De meest ultieme vorm van weten waarbij je iets tot in je diepste zeker weet. Voorbeeld: Je steekt je hand in het vuur en je gelooft en weet dat daar vuur is.

Weten jullie hier toevallig een hadith over?
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')