Ja, dat dus. Wat is ze goed zegquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:37 schreef Norrage het volgende:
Zo dat was me een potje goed zegHad me er niet zoveel van verwacht, maar het was echt fenomenaal goed. En een leuke podium presence, dat had ik ook niet bij haar ingeschat
Daar hoef je voorlopig niet op te rekenen gezien de woorden van Julia Stone iets waren als: "Ons duo was bedoeld om solocarrieres te lanceren en ik ben nu eigenlijk wel blij dat ik niet meer aan hem vastzit omdat ik nieuwe dingen kan doen. Aan de andere kant waren we precies op elkaar ingespeeld. Maar voorlopig eerst even solo". En als hun solocarriere dan zo goed loopt, dan verwacht ik niet dat ze snel weer bij elkaar komen. Helaas.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:03 schreef Arn0 het volgende:
In ander nieuws: Angus Stone komt terug in februari. Jammer, ik had gehoopt dat broer en zus dan terug de studio in zouden duiken.
Serieus?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daar hoef je voorlopig niet op te rekenen gezien de woorden van Julia Stone iets waren als: "Ons duo was bedoeld om solocarrieres te lanceren en ik ben nu eigenlijk wel blij dat ik niet meer aan hem vastzit omdat ik nieuwe dingen kan doen. Aan de andere kant waren we precies op elkaar ingespeeld. Maar voorlopig eerst even solo". En als hun solocarriere dan zo goed loopt, dan verwacht ik niet dat ze snel weer bij elkaar komen. Helaas.
Ongelofelijk, bijna twee jaar na datum is dit magische concert volledig online gezet door de venue, genieten geblazen:quote:Op woensdag 15 december 2010 15:30 schreef Arn0 het volgende:
Voor de mensen die ze live gaan zien vanavond: Veel plezier! Heb ze in Brussel mogen aanschouwen deze maandag en het was absoluut prachtig
oooeh snel eens naar luisterenquote:Op zondag 4 november 2012 14:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ongelofelijk, bijna twee jaar na datum is dit magische concert volledig online gezet door de venue, genieten geblazen:
Legendarisch, die eerste volledige Europese headlinetour.
Heel erg goedquote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:51 schreef Norrage het volgende:
Jeej vanavond eindelijk eens zien. Hoe waren ze gisteren in TiVre??
Ja ik zag dat ze maar 13 nummers speelden en geen toegift. Dat is wel heel weinig voor een toch vrij duur concert.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:57 schreef Spies het volgende:
[..]
Heel erg goedLeuke setlist ook, ze improviseerden wat en speelden daarom wat nummers die ze deze tour normaal nooit spelen. Show was wel wat aan de korte kant vond ik.
Leuk! Welke speciale nummers voegden ze toe? (setlist.fm betrouw ik inderdaad niet helemaal). En normaal spelen ze anderhalf uur bijna, laatste keer dat ik ze zag toch, nu niet?quote:Op dinsdag 23 juni 2015 13:57 schreef Spies het volgende:
[..]
Heel erg goedLeuke setlist ook, ze improviseerden wat en speelden daarom wat nummers die ze deze tour normaal nooit spelen. Show was wel wat aan de korte kant vond ik.
Ze speelden What You Wanted omdat iemand die via Instagram had aangevraagd en Draw Your Swords omdat iemand in het publiek daar steeds om schreeuwde. Death Defying Acts hadden ze ook nog niet gespeeld dit jaar en dat was echt één van de hoogtepunten.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 14:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Leuk! Welke speciale nummers voegden ze toe? (setlist.fm betrouw ik inderdaad niet helemaal). En normaal spelen ze anderhalf uur bijna, laatste keer dat ik ze zag toch, nu niet?
quote:Eindelijk had ik dan de kans om Angus & Julia Stone samen op het podium te kunnen zien. Meerdere keren viste ik buiten de boot: of ze stonden in een te grote zaal (HMH), of ze stonden te ver weg (Groningen) of ik was op vakantie, of ze stonden op een festival (BKS) en had ik geen kans om te gaan. Ook nu miste ik ze bijna, maar nadat ze een tweede concert in Tivoli aankondigden, toen het eerste in no-time was uitverkocht, was ik er toch nog last-minute bij!
Wel zag ik Julia al een paar keer solo; en dat is denk ik een goed startpunt voor dit concertverslag. Hoe goed de gezamenlijke albums van broer en zus ook zijn, op het podium is het toch vooral een Julia show. Zo neemt Julia meer dan eens de vocalen in haar eentje op haar rekening - de nummers waarbij ze dat deed waren ook meteen de hoogtepunten - en is ze zoals altijd de schattigheid zelve in de interactie met het publiek. Het fantastische Grease covertje You're The One That I Want was weer een prachtige afwisseling aan het einde van de set, en het epische Death Defying Acts en het oude (tevens door het publiek aangevraagde) A&J liedje Charms zijn toch vooral Julia krachtuitspattingen. Uiteraard zorgde Angus ook voor wat kippenvel, maar dat deed ie nooit in zijn eentje. Het samenspel van het duo kwam het beste naar voren in het vrolijker dan op plaat gearrangeerde Private Lawns (met schattige trompetsolo van Julia) en de upbeat en rockende opener (naja, tweede nummer) Heart Beats Slow en set-afsluiter A Heartbeat (beiden overigens van de live wél zeer overtuigende laatste plaat). Alles vormgegeven door een prachtig samenspelende rock-band die in de meeste nummers langzaam naar keiharde gitaar-uitbarstingen toewerkt; al werd het geluid op een gegeven moment wel wat voorspelbaar.
Dealniettemin: het absolute hoogtepunt was de toegift, waarbij enkel Angus en Julia het podium betraden: met een ongekend ontroerend en bijzonder klein gehouden Santa Monica Dream lieten ze het publiek euforisch achter.
Vond het praten tijdens voorprogramma ook wel meevallen (voor een voorprogramma tenminste). Toch knap met die ingetogen muziek van Sue The Night.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:24 schreef portie het volgende:
Kort maar krachtig. Was na het voorprogramma wel een beetje bang dat er door het concert heen gepraat zou worden. Maar het was goed stil tijdens de rustige nummers.
Julia was in ieder geval top gister
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |