abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:50:49 #251
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_59312638
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:28 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Ik houd je/jullie wel op de hoogte!
Ben benieuwd, laat maar horen! Wel wat cuts gedaan voor Marshal Blueberry, erg tof geworden. Komt dit jaar uit op vinyl (uiteraard) en cd.
  woensdag 11 juni 2008 @ 21:51:02 #252
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_59318977
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:29 schreef Paramnesia het volgende:

[..]

Nieuwe album al beluisterd?
duh ;d

Samen met de Cunninlynguists mijn favo soort hiphop.
When all else fails, you always have delusion.
pi_59332931
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:51 schreef Mirel het volgende:

[..]

duh ;d

Samen met de Cunninlynguists mijn favo soort hiphop.
Cunninlynguists is zeker vet, luister bijna elke dag

Op dit moment staan er trouwens wel wat andere albums op de repeat bij mij:
- Everliven Sound Freedom
- Giant Panda Electric Laser
- Little Vic Each Dawn I Die
- Metafor Standing On The Shoulders Of Giants

Stuk voor stuk het luisteren waard
pi_59339763
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:01 schreef FlashingLights het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat er een aantal mensen zitten te wachten op de release van "Tha Carter III", echter de populairste durf ik te betwijfelen. Heb nooit zoveel aan gevonden aan Lil' Wayne, de lyrics zijn mijn iets te achtelijk, ik bedoel: "I leave skit marks on everywhere I sit". Shmmm. Overigens de Remix van lollipop met kanye was top ...



Geef mijn maar de beat selectie van de Game ... LAX > "Tha Carter III".
quote:
Lil Wayne's new CD sells 423,000 in a day

June 11, 2008, 5:29 PM EST
NEW YORK (AP) -- The excessive leaks and bootlegging of Lil Wayne's new album haven't prevented it from being a hot seller: The rapper's "Tha Carter III" sold 423,000 copies in its first day of release, according to Billboard magazine, citing figures from Nielsen SoundScan.

With such sales, Lil Wayne is on pace to sell about 900,000 copies of the CD in its first week and post the best sales debut of the year. Last year's first-week top-seller was from Kanye West, who sold some 957,000 copies of "Graduation."

Daily Access: Vintage fashion for a cause?
Though Lil Wayne has been on the rap scene for years, "Tha Carter III," released Tuesday, was expected to be the album that catapults the critically acclaimed rapper into pop superstardom. Ubiquitous on mixtapes and a frequent collaborator, he has owned the No. 1 spot on Billboard's Hot 100 pop chart for the past few weeks with his song "Lollipop," and "Tha Carter III" is among this year's most anticipated CDs.

His last two albums, "Tha Carter" and "Tha Carter II," sold 1.1 million and 1.4 million copies, respectively.

The release date for "Tha Carter III" was pushed back several times because the album was frequently leaked and bootlegged.

The year's best first-week seller so far was posted by Mariah Carey. Her "E=MC2" sold about 463,000 in the first week, according to Nielsen SoundScan.

MSN - Music News
Dat zijn toch meer mensen die zitten te wachten dan ik dacht.
pi_59340392
Voor het grootste deel ook een top album!
pi_59353340
vond et niks aan maar is ook niet mijn ding
  vrijdag 13 juni 2008 @ 11:30:20 #257
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_59359140
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:59 schreef FlashingLights het volgende:

[..]


[..]

Dat zijn toch meer mensen die zitten te wachten dan ik dacht.
Pfffft, even een paar tracks gecheckd, dit vind ik dus echt drie keer niks he...

Maar goed, smaken verschillen.
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_59359646
Wayne is de beste rapper van de afgelopen 2 jaar imo. Hij haalt op dit album niet het niveau van Da Drought 3, maar nog steeds goed om te horen en qua producties zit het voor het grootste deel wel goed. Vooral de beats van Kanye en die Swizz Beats track met die David Axelrod sample springen er uit voor mij! Album van het jaar tot nu toe, maar ik vind dat er verder ook nog niet zoveel sterks is uitgekomen.
pi_59360451
lil wayne beste rapper tis dan maar goed dat ik weinig nieuwe shit check
pi_59360553
Zo'n beetje de hele hiphopwereld die de ontwikkelingen nog serieus volgt is het daar wel over eens dacht ik.
pi_59362273
ik moet eerlijk toegeven dat ik nauwelijks iets van hem ken, maar wat ik wel van m ken is echt dramatisch slecht
pi_59362862
Ik kan me voorstellen dat niet al z'n tracks en die Lollipop single hier niet aanslaan, maar hij heeft echt een meer dan gezonde dosis talent als 't op rappen aankomt:







  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:17:23 #263
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_59363124
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 12:30 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zo'n beetje de hele hiphopwereld die de ontwikkelingen nog serieus volgt is het daar wel over eens dacht ik.
Tsja, ligt eraan welke ontwikkelingen natuurlijk en binnen welk subgenre. Lil Wayne de beste rapper van de afgelopen 2 jaar noemen vind ik persoonlijk erg ver gaan. Tekstueel stelt het allemaal geen ene drol voor (is mijn bescheiden mening) en zijn flow vind ik nou ook niet echt vernieuwend of zo. Snap best dat een hoop mensen dit leuke muziek vinden, maar goed, de vogeltjesdans en de Macarena zijn ook wereldwijde hits geweest, dus dat zegt allemaal niet zo veel.

Als het op goede rappers aankomt val ik toch terug op mensen als Immortal Technique, Jus Allah, Nas, MF DOOM, Busta Rhymes, Canibus, etc. Voor mij is een goede rapper iemand die zich kenmerkt door een unieke eigen stijl, iemand die bovendien weet hoe hij een show moet geven, maar ook iemand die een boodschap over de buhne brengt. Lil Wayne doet dat in mijn ogen niet.

Then again, ik ken niet zoveel van die gozer, dus als ik me vergis, bij deze mijn excuses.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:34:25 #264
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_59365241
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik kan me voorstellen dat niet al z'n tracks en die Lollipop single hier niet aanslaan, maar hij heeft echt een meer dan gezonde dosis talent als 't op rappen aankomt:








Die laatste

Hip hop heeft zoals vele andere muziek soorten een aantal subgenres. Dus het is een beetje vreemd om te zeggen dat hij de beste rapper/hiphopper is op dit moment aangezien Lil Wayne een echte ganstahh rapper ( ) is. Ik weet natuurlijk niet welke site's jij checked om goeie hiphop te vinden maar ik had maar eens wat dieper gezocht als ik jou was
pi_59365415
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 14:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik kan me voorstellen dat niet al z'n tracks en die Lollipop single hier niet aanslaan, maar hij heeft echt een meer dan gezonde dosis talent als 't op rappen aankomt:








mja, ik hoor t nog steeds niet.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 15:49:35 #266
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_59365669
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 15:34 schreef andre347 het volgende:

[..]

Die laatste

Hip hop heeft zoals vele andere muziek soorten een aantal subgenres. Dus het is een beetje vreemd om te zeggen dat hij de beste rapper/hiphopper is op dit moment aangezien Lil Wayne een echte ganstahh rapper ( ) is. Ik weet natuurlijk niet welke site's jij checked om goeie hiphop te vinden maar ik had maar eens wat dieper gezocht als ik jou was
Achja, ik ben ook geen liefhebber van Lil Wayne, en ik weet dat lks misschien nog wel meer hiphop luistert dan dat ik geluisterd heb (zeker wat south en westcoast hiphop betrefd), smaken verschillen nou eenmaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 13-06-2008 15:57:53 ]
pi_59366564
Tja smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb het dan ook in het bijzonder over de afgelopen 2 jaar he. Ik heb veel respect voor Doom, Nas, Busta etc. maar de laatste 2 jaar hebben ze wat mij betreft niet echt veel boeiends gebracht, sommigen al langer dan 2 jaar niet.

Andre347 ik verdiep me in genoeg hiphop, maak je geen zorgen
  vrijdag 13 juni 2008 @ 17:08:28 #268
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_59367672
true, de laatste 2 jaar vind ik ook op underground gebied maar weinig interessants, zegmaar een jaar of 5 geleden kocht ik nog makkelijk 10 hiphop albums per maand, en zelfs als ik ze tegenwoordig wil kopen dan luister ik ze vooraf(iets wat ik zegmaar 5 jaar geleden niet hoefde te doen), nou komt dat natuurlijk ook omdat ik zoals eerder gezegd nooit echt een fan geweest ben van de meeste west- en southcoast hiphop acts(afgezien van een aantal klassiekers) waardoor mijn eigen visie wat die sound betrefd smaakmatig beperkt is.
pi_59369465
Helaas wel, ik zou maar wat blij zijn als op Stones Throw weer eens een plaat als The Unseen uitkwam.

Wat mij betreft de beste release uit de laatste 2 jaar van de oude garde/underground (hoe je 't ook maar wil noemen):
  vrijdag 13 juni 2008 @ 18:35:58 #270
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_59369701
Het probleem bij dat soort labels is dat de sound zo erg uitgemergeld word , dat ipv dat er 1 a 2 goede albums per jaar uitgebracht worden, het meer 10 a 15 middelmatige (veelal onnodig opgevuld met skits, freestyles en andere zooi) albums zijn, maarja het vekoopt natuurlijk als een tiet als je eenmaal je naam in de scene gevestigd hebt jammergenoeg.
pi_59370086
Idd, bij Stones Throw bijvoorbeeld werp(t)en Madlib en Jay Dee hun schaduw behoorlijk over het label. Sowieso heeft Dilla naar mijn idee (onbedoeld) iets te veel invloed gehad in de underground, vooral sinds z'n overlijden, maar daarvoor waren er ook al meer dan genoeg Dilla rip-offs.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 19:07:14 #272
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_59370502
Geld ook voor Def Jux, Murs en Aesop Rock(mits je zijn stem kan waarderen) kunnen best toffe lyrics droppen, maar als je het merendeel van de producties overlaat aan EL-P dan weet je van te voren eigenlijk al wat je kan verwachten(alhoewel je natuurlijk ook nog RJD2 hebt, en Blockhead de 'betere' producties' op de Aesop Rock albums doet)
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:37:21 #273
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_59373090
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 19:07 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Geld ook voor Def Jux, Murs en Aesop Rock(mits je zijn stem kan waarderen) kunnen best toffe lyrics droppen, maar als je het merendeel van de producties overlaat aan EL-P dan weet je van te voren eigenlijk al wat je kan verwachten(alhoewel je natuurlijk ook nog RJD2 hebt, en Blockhead de 'betere' producties' op de Aesop Rock albums doet)
Ik vind dat Bronze Nazareth wel een dope album gedropt heeft (in 2006 volgens mij). Ben de titel ff kwijt, iets in de trant van "The Great Migration". Wat vonden jullie daarvan PaRo en LKS?

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:56:13 #274
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_59373545
Ik denk dat ik deze na albums als s.a. smash, die acid jazz crossover van El-P en dat rare parodie album, overgeslagen heb, ik zal hem eens een luistersessie geven.
pi_59383186
Nog niet gehoord, zal 'm eens checken, bedankt voor de tip AA!

Van Aesop Rock vond ik Bazooka Tooth nog wel wat dope tracks hebben. Ik kan er niet te lang naar luisteren, maar als ik zegmaar in de stemming ben voor wat Sun Ra of Ornette Coleman, dan kan ik hier ook nog wel zin in hebben en klinkt het zeker goed!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')