Kan me nog levendig voor de geest halen dat ik me vol overgave heb zitten verdedigen op OUD voor de keuze fv.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Jelief het volgende:
Marlieske ik heb echt al een hele tijd niet meer gezien dat er iemand zo werd aangevallen.
quote:
Klopt... maar ik denk ook niet dat BM representatief is voor OUD... Toch?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:50 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind anders niet dat BM zich in dit topic tolerant opstelt ten opzichte van mensen die voor flesvoeding kiezen.
Echt... ongenuanceerde en generaliserende heb ik het zelden gezien...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:51 schreef Bass-Miss het volgende:
Ja, mijn overgrootvader pafte twee pakken sigaretten per dag en hij is in de negentig geworden!
En ik denk persoonlijk dat je er dan te zwaar zelf aan tilt, je iets eerder als een aanval ziet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:51 schreef marlieske het volgende:
[..]
Kan me nog levendig voor de geest halen dat ik me vol overgave heb zitten verdedigen op OUD voor de keuze fv.
Ik trok het me toen erg aan omdat ik barste van de hormoontjes en omdat ik dus gewoon geen bv kan geven ivm medicatie en mijn algehele gezondheid. Maar nog voor je dat uitgelegd hebt.... poeh ik vond het niet echt "vriendelijk" vragen ofzo.
Kan ook tijdens de zwangerschap als is dat natuurlijk niet zo goed.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Die zet ik erbij op mijn lijstje. Roken is vergelijkbaar met flesvoeding.
Man, dát is goed nieuws! Kan ik gewoon weer gaan roken na de bevalling.
Na de bevalling? Ik zou meteen een pakje halen Kim, wat zeg ik, ik zou er een sigaar op opsteken. En dan wel lekker inhaleren, ook al hoort het eigenlijk niet!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:54 schreef k_i_m het volgende:
Die zet ik erbij op mijn lijstje. Roken is vergelijkbaar met flesvoeding.
Man, dát is goed nieuws! Kan ik gewoon weer gaan roken na de bevalling.
maar de vergelijking die je moet maken is dus niet tussen jouw fvgevoede zoon en een ander bvgevoed kind, maar tussen hetzelfde kind wat bv krijgt en de situatie die je gehad had als het fv had gekregen. En statistisch gezien zouden die bv-kinderen bij jouw zoon dan nog eens ongeveer anderhalf keer zo vaak ziek zijn geweest.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Vivi het volgende:
Vervolgens hebben de borstgevoedde vriendjes van het KDV mijn zoontje het ene virus na het andere terwijl die van mij nog nooit wat heeft gehad (*afklopt).
Dus ik denk dat die weerstand wel met wat meer factoren te maken heeft hoor.
Moet je ook lekker niet doen natuurlijk. Echt, dat snap ik niet. Je zit op een discussieforum (en dan nog FOK! ookquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:51 schreef marlieske het volgende:
[..]
Kan me nog levendig voor de geest halen dat ik me vol overgave heb zitten verdedigen op OUD voor de keuze fv
Mijn nichtje (kv) is om de drie weken ziek, Anna amper. Wat is je punt?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Vivi het volgende:
Vervolgens hebben de borstgevoedde vriendjes van het KDV mijn zoontje het ene virus na het andere terwijl die van mij nog nooit wat heeft gehad (*afklopt).
Tuurlijk. Het gaat hier immers om kansen en hoe je deze kunt vergroten of verkleinen dmv bepaalde voeding.quote:Dus ik denk dat die weerstand wel met wat meer factoren te maken heeft hoor.
Dus dat BV kind had om te beginnen al minder weerstand dan mijn FV zoon? Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:10 schreef anneja het volgende:
[..]
maar de vergelijking die je moet maken is dus niet tussen jouw fvgevoede zoon en een ander bvgevoed kind, maar tussen hetzelfde kind wat bv krijgt en de situatie die je gehad had als het fv had gekregen. En statistisch gezien zouden die bv-kinderen bij jouw zoon dan nog eens ongeveer anderhalf keer zo vaak ziek zijn geweest.
Precies, en door een sjaal om te doen als het vriest, niet te roken, geen kogelvis te eten....quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mijn nichtje (kv) is om de drie weken ziek, Anna amper. Wat is je punt?
[..]
Tuurlijk. Het gaat hier immers om kansen en hoe je deze kunt vergroten of verkleinen dmv bepaalde voeding.
Dat zou inderdaad zomaar zo kunnen zijnquote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dus dat BV kind had om te beginnen al minder weerstand dan mijn FV zoon? Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Bijv. Of door bv te geven aan een pasgeborene, zoals regelmatig wetenschappelijk is vastgesteld.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Precies, en door een sjaal om te doen als het vriest, niet te roken, geen kogelvis te eten....
Je valt in herhalingquote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Bijv. Of door bv te geven aan een pasgeborene, zoals regelmatig wetenschappelijk is vastgesteld.
mogelijk, maar die heeft geen winstoogmerk. Nutricia en meneer Sauer (dit is echt niet de eerste keer dat hij uit de bocht vliegt) heeft dat wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik weet er echt helemaal niks van, en ik wil me er ook nog lang niet in verdiepen, maar ik wil toch even zeggen dat ik het raar vind dat mensen de bron van het eerste artikel afzeiken omdat hij voor Numico werkt, maar dan wel ter verdediging van borstvoeding gaan quoten van www.borstvoeding.com, wat toch ook niet een geheel neutrale site is.
Ik bevestig je punt alleen maar hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je valt in herhaling. Of denk je dat ik niet weet waar dit topic over gaat?
Misschien heeft Jarno zelf geen bv gekregen en daardoor een lager IQ?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je valt in herhaling. Of denk je dat ik niet weet waar dit topic over gaat? Door dingen vaker te zeggen worden ze niet belangrijker t.o.v al die andere factoren die net zo goed meespelen hoor.
Dan lees je toch niet helemaal goed geloof ik. Jij zegt dat die weerstand van meer factoren afhankelijk is. Dat klopt. Daarom is het ene kind, onafhankelijk van de voeding, vaker ziek dan het andere. Krijgt het vervolgens geen bv, dan is het nog weer vaker ziek dan als het dat wel had gehad, snappie?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dus dat BV kind had om te beginnen al minder weerstand dan mijn FV zoon? Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |