abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56387733
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:06 schreef jellyrose het volgende:
hoeveel geld denk je dat alleen de VN al jaarlijks uitgeeft aan het promoten en uitvoeren van hun pro-borstvoedings campagne/beleid? Zal me niets verbazen als dat in de buurt komt van een Nutricia oid.
Alleen heeft Nutricia een heel ander doel voor ogen dan de VN...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_56387789
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
naja evengoed als borstvoeding zal het idd niet zijn, dat geloof ik direct en dat is ook zeker iets dat ik mijn achterhoofd heb gehouden. Maar wel dusdanig goed dat het een geschiktte vervanging voor borstvoeding is.
Idd, daar zeg je het. Het is idd een geschikte vervanger bij problemen.
pi_56387805
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:24 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ooit eens een poging gedaan...
toen heb ik keurig antwoord gegeven, BM en jouw eerste reactie daarop was om dat in het ridicule te trekken.... toen zei ik ook al dat ik dat wel hebben kan.. maar het is voor anderen ms wel reden als ze jouw reactie op mijn uitleg lezen om dan maar weg te blijven uit zo'n topic.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_56387816
nee, dat 'bij problemen' plak jij er aan vast
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:47:39 #255
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56387832
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Zo.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:48:45 #256
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56387852
Ik heb alleen ervaring (en gezien) met de gewone fles(melk) voeding. Dus denk ik dat dat het beste is ipv de borstvoeding. maar ja, wie ben ik
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_56388134
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:46 schreef milagro het volgende:

[..]

toen heb ik keurig antwoord gegeven, BM en jouw eerste reactie daarop was om dat in het ridicule te trekken.... toen zei ik ook al dat ik dat wel hebben kan.. maar het is voor anderen ms wel reden als ze jouw reactie op mijn uitleg lezen om dan maar weg te blijven uit zo'n topic.
Ok, ik heb toen een grapje gemaakt omdat ik het me niet echt kon voorstellen.
Sorry, daarvoor en toch bedankt om een antwoord te geven.
pi_56388155
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:47 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Zo.
Dus het is even belangrijk als de kleur van je kinderwagen?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:04:37 #259
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56388243
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

En die vergelijking slaat op wat?
Red de zeehond!
pi_56388335
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:04 schreef jellyrose het volgende:

[..]

En die vergelijking slaat op wat?
Volgens jou kies je toch niet voor kunstvoeding bij problemen maar 'gewoon', omdat je dat wil.
pi_56388380
quote:

[..]

warom reageer je zo flauw steeds, BM, je legt mensen woorden in de mond, je doet bekant alsof FV kindermishandeling is, zo overdrijf je de "gevaren" ... er zijn geen gevaren... er zijn hooguit PERSOONLIJKE nadelen en voordelen, nadelen (of voordelen) die niet dusdanig zwaar wegen dat je je kind er tekort mee zou doen of op enige wijze in gevaar zou brengen moedwillig of onwetend.

het is een uitstekende vervanger en die keuze om BV te vervangen is een volkomen veilige keuze.
dat mijn prioriteiten de jouwe niet zijn, dat tests uit (zouden) wijzen dat BV het beste is, doen niets af aan die veiligheid.
pi_56388417
Maar Milagro, serieus, dat van die bacterie en sterfgevallen heb ik echt niet zelf verzonnen.
pi_56388423
quote:

[..]

Kan je 'm uitleggen want ik snap de vergelijking niet echt Ik zag je antwoord hierboven al.

Nee je kunt beter de trein nemen
  Admin dinsdag 29 januari 2008 @ 16:15:06 #264
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_56388441
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:26 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik durf niet...
Uit ervaring:
Hé, wat gaf jij me?
fles of borst?

Fles

Wrom?
Vond ik wel handig.

Oh, oké, doeg, ik ben naar * vul maar in*

Of wil je Het Grote Lijden ( mooi voor beide fv en bv in te vullen) Van Mamma vertellen aan een peuter?

of:
Jong volwassen klaagt moeder aan wegens het onthouden van de borst.

Nou ja, whatever.

Ik ga weer terug op mn handen zitten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 16:17:25 #265
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56388498
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:47 schreef _evenstar_ het volgende:
What about.. babietjes met hypoglycemie? of mensen zoals snoopy en Macka, die deels BV en deels KV geven omdat ze spijtig niet voldoende aanmaakten?
Snoopy en ik hebben allebei een heel leuk gezond meiske rondlopen dat het prima heeft gedaan op een combinatie van bv en kv.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_56388608
He hier ook een kerngezond meisje rondhobbelen die bijvoeding dus kunstvoeding nodig had omdat ze anders niet genoeg kreeg dus wat had ik te kiezen?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:27:15 #267
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56388701
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

En toch (als ik nog een keer iets mag zeggen) vind ik het heel jammer dat bv-geven weer direct met depressies, bloedende tepels en instortende moeders geassocieerd wordt. Hier op FOK! kom je heel veel moeilijkheden tegen, maar daar is het ook een forum voor. Het geven van bv hoeft helemaal niet geestelijk en lichamelijk zwaar te zijn, niet zwaarder als fv geven in ieder geval. Ook dan heb je je zorgen of je kindje wel genoeg drinkt, dat je er uit moet, dat ze krampjes hebben, etc.

Misschien moet er idd meer aandacht zijn voor de succes stories, maar ja, als je jubelend vertelt over hoe fijn het is om bv te geven ben je weer bv-maffia kennelijk.
Ik associeer borstvoeding geven niet met depressies, ik zit NU niet lekker in mijn vel. En borstvoeding geven (HORMONEN) zorgt ervoor dat dit langer zal duren dan dat ik geen borstvoeding geef. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mijn eigen lijf het beste ken en me daarom afvraag of ik mezelf na deze 9 maanden met nóg 9 instabiele maanden moet plezieren .

Het is niet het feit dat het zwaar zou kunnen zijn, het ís al zwaar, en dat heeft niks met technische details te maken .

En ik zal heus wel een poging wagen, maar bij de minste twijfel hou ik ermee op.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56388716
als het je echt tegen staat dan wordt BV een straf, en dat is ook niet goed voor je moeder/kind relatie.

ik vind dus serieus dat iedere reden een geldige is, omdat KV simpelweg een goede vervanging is, niet gevaarlijk, niet tekortdoend, niet slecht.

de afweging je helemaal senang voelen de eerste maanden en kiezen voor beter versus je klote voelen en kiezen voor best is wat mij betreft snel gemaakt, en geeft niemand het "recht" ( beetje zwaarbeladen verwoord, soit) om jouw eigen persoonlijke afweging af te serveren, als niet okay, zelfzuchtig, gemakzuchtig of wat dan ook.

we willen allemaal het beste voor ons kind, daar is KV of BV slechts een minieme verwaarloosbare nuance in,
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:29:37 #269
14746 k_i_m
pi_56388768
Dat zeg ik! .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:30:59 #270
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56388799
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Volgens jou kies je toch niet voor kunstvoeding bij problemen maar 'gewoon', omdat je dat wil.
Owwww... snap 'm nog steeds niet?

De kleur van de kinderwagen is immers toch van enorm groot levensbelang? Straks had ik een rode gekozen en zou ik langs een stier zijn gelopen en dan was m'n kind vast doorklieft door een hoorn! Gekkie, die keuze heb ik dus moeten overlaten aan een echte professional, joh!

Oftewel; ga jij lekker door met je spijkers zoeken, dan ga ik ff verder met m'n kind de tiet onthouden
Red de zeehond!
pi_56388850
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:30 schreef jellyrose het volgende:

De kleur van de kinderwagen is immers toch van enorm groot levensbelang?
Volgens velen niet belangrijker dan de keuze tussen bv en fv. 't Is toch allemaal hetzelfde...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:34:11 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56388867
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:17 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Snoopy en ik hebben allebei een heel leuk gezond meiske rondlopen dat het prima heeft gedaan op een combinatie van bv en kv.
mooi toch dat het zo kan

vraag me alleen wel af of BM dan eveneens zo reageert over de KV terwijl het noodzaak was bij jullie om dat bij te voeden. als je snapt wat ik bedoel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56388984
Neen, evenstar. Lees alles nog maar eens na.
Kijk, iedereen kiest wat hij wil maar dat kunstvoeding en borstvoeding even goed zijn is dikke zever. Dat is eigenlijk alles.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:41:05 #274
45621 Suzanna
Mama van...
pi_56389075
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:

Edit: Even om aan te geven wat B-M eerder zei.
pi_56389086
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:28 schreef milagro het volgende:
daar is KV of BV slechts een minieme verwaarloosbare nuance in,
Hmmm, nee, sorry, daar kan ik niet in meegaan. Dat wil de meneer uit de OP ons graag doen geloven, maar vele wetenschappelijke onderzoeken spreken hem tegen. Er ís gewoon een verschil tussen beiden, en elke keer in het voordeel van bv. En nee, dat maakt je geen crimineel als je voor kv kiest, moet je helemaal zelf doen. Maar je mag het niet afdoen als 'het verschil is verwaarloosbaar' (mag wel, maar klopt dan niet).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:43:15 #276
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56389133
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:27 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik associeer borstvoeding geven niet met depressies, ik zit NU niet lekker in mijn vel. En borstvoeding geven (HORMONEN) zorgt ervoor dat dit langer zal duren dan dat ik geen borstvoeding geef. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mijn eigen lijf het beste ken en me daarom afvraag of ik mezelf na deze 9 maanden met nóg 9 instabiele maanden moet plezieren .

Het is niet het feit dat het zwaar zou kunnen zijn, het ís al zwaar, en dat heeft niks met technische details te maken .

En ik zal heus wel een poging wagen, maar bij de minste twijfel hou ik ermee op.
En om precies die reden is mij de tweede keer afgeraden om met borstvoeding te beginnen. Eigenwijs als ik was heb ik het toch geprobeerd (bijna een maand), maar wat was ik blij dat ik weer me normale zelf werd in plaats van dat hoopje mens.

Bij de eerste werd mij gewoon verboden verder te voeden, maar goed, toen werd ik ook opgenomen in het ziekenhuis. Het was stoppen of uit het raam springen ongeveer.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:44:06 #277
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56389161
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Kijk, iedereen kiest wat hij wil maar dat kunstvoeding en borstvoeding even goed zijn is dikke zever. Dat is eigenlijk alles.
wat ik hier lees, en met mij meerderen is dat je KV vergif vind, levensgevaarlijke risico's en alles meer slechts.
Misschien moet jij je eens leren anders uit te drukken dan.

en BV kan ook heel gevaarlijk zijn, voor kindjes met hypoglycemie, of kindjes als arwen die tot in de extreme allergisch zijn en anafylactisch reageren.
en ja die kansen zijn miniem zo even zo met die bacterie /kiemen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 16:44:27 #278
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_56389173
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:23 schreef Mibos het volgende:
He hier ook een kerngezond meisje rondhobbelen die bijvoeding dus kunstvoeding nodig had omdat ze anders niet genoeg kreeg dus wat had ik te kiezen?
De keuze is dan of volledig overgaan op kv of combineren van bv en kv. (Er van uitgaand dat koemelk een slechtere optie is dan kv ) En dan is er ook nog de keuze hoe je het toedient; met de fles, met een borstvoedinghulpset of allebei. Dus er is wel iets te kiezen. Maar om de kv kom je in dit soort gevallen niet heen, als je er prijs op stelt dat je kindje in leven blijft

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 29-01-2008 16:50:06 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:45:47 #279
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56389217
quote:
Lees dan zelf ook nog eens na. Zo moeilijk is het toch niet? Prima dat je nu terugkrabbelt van je eigen stemmingmakerij, maar waar jij precies leest dat iemand hier (buiten de Nutricia-propaganda-professor ) beweert dat beide producten an sich even goed zijn, is mij een raadsel.
Red de zeehond!
pi_56389262
Dat is wat ik bedoel. Jij kan dat veel beter omschrijven als ik Macka66.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:47:57 #281
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56389276
quote:
Bron, link, onderzoeksresultaten en medische rapporten graag?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_56389295
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:45 schreef jellyrose het volgende:

maar waar jij precies leest dat iemand hier (buiten de Nutricia-propaganda-professor ) beweert dat beide producten an sich even goed zijn, is mij een raadsel.
Volgens mij las ik milagro zojuist dat posten. Dat, of ik heb het verkeerd begrepen. Kan ook.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_56389313
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, daaag.
Zoals iemand eerder al zei, je moet onder een steen gelegen hebben de laatste jaren...
pi_56389330
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:29 schreef k_i_m het volgende:
Dat zeg ik! .
ja, zolang je kind er wel bij vaart doet de reden die jij zelf hebt om wat dan ook te kiezen er toch helemaal niet toe?

al doe je het omdat die poederblikken zo leuk matchen bij je keukenkastjes, je kind groeit er groter mee en gezond ook... dat er kindjes zijn die allergisch blijken later, ligt niet aan de KV maar aan eigen persoonlijke aanleg, die met BV zich ms ook wel ontwikkeld zou hebben, je kan helaas enkel twee volkomen verschillende babies vergelijken, niet 1 en dezelfde, met 2 voedingspatronen, want dat zou pas een eerlijke vergelijking zijn.

KV is een goede voeding voor je kind, los van BV dat mogelijk net een tikkie beter zou KUNNEN zijn.

dat KV mogelijk allergieën zou kúnnen aanmoedigen of verergeren, geldt net zo goed voor BV , ook daar kunnen nadelen aanzitten al naar gelang welk babietje het ontvangt, en welke moeder het geeft, en ook die nadelen kun je pas achteraf vaststellen.

toegegeven van BV kun je naar KV , maar omgekeerd niet, maar de kans dat KV slecht gaat vallen bij je kind is niet dusdanig groot dat je je kind a priori bloot zou stellen aan gevaar.... het gros van de kids vaart prima op KV, zou dat niet zo zijn, zou het niet meer in de handel zijn.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:51:19 #285
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56389375
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, daaag.
Zoals iemand eerder al zei, je moet onder een steen gelegen hebben de laatste jaren...
Hey, jíj zegt het zo stellig, put your money where your mouth is dan.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_56389407
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Kolere.

.
pi_56389431
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hmmm, nee, sorry, daar kan ik niet in meegaan. Dat wil de meneer uit de OP ons graag doen geloven, maar vele wetenschappelijke onderzoeken spreken hem tegen. Er ís gewoon een verschil tussen beiden, en elke keer in het voordeel van bv. En nee, dat maakt je geen crimineel als je voor kv kiest, moet je helemaal zelf doen. Maar je mag het niet afdoen als 'het verschil is verwaarloosbaar' (mag wel, maar klopt dan niet).
die meneer doet mij niets geloven, dat is MIJN eigen mening, er is een verschil , dat zeg ik toch ook steeds, beter en best, meer is het niet, nuances voor mij en velen met mij, voor jou een dealbreaker, dat kan, maar dat maakt het geen dealbreaker voor iedereen, dat maakt het niet slecht, gevaarlijk, egoistisch, tekortdoend etc etc etc.

maar als mijn slecht samen moet gaan met babies best, dan kies ik dus liever voor mijn goed met babies beter.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:54:02 #288
14746 k_i_m
pi_56389444
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En om precies die reden is mij de tweede keer afgeraden om met borstvoeding te beginnen. Eigenwijs als ik was heb ik het toch geprobeerd (bijna een maand), maar wat was ik blij dat ik weer me normale zelf werd in plaats van dat hoopje mens.

Bij de eerste werd mij gewoon verboden verder te voeden, maar goed, toen werd ik ook opgenomen in het ziekenhuis. Het was stoppen of uit het raam springen ongeveer.
Nou zou ik dat laatste graag willen voorkomen, maar ik vind het wel "fijn" (niet voor jou natuurlijk) om te horen dat ik me toch niet voor niks zorgen maak.
In my life
Why do I smile
pi_56389474
pi_56389476
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:53 schreef milagro het volgende:

maar als mijn slecht samen moet gaan met babies best, dan kies ik dus liever voor mijn goed met babies beter.
Eens. Maar het blijft best en voldoende goed.
pi_56389496
Jarno, jij hebt goesting!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:57:29 #292
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56389532
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:41 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar is het verschil dan zo groot dat jij in het dagelijks leven feilloos kan aanwijzen wie er bv heeft gehad en wie niet? Nee dus. Ik noem het dan dus wel een verwaarloosbaar verschil. Fijn dat op microscopisch niveau bv als voeding voor zuigelingen als winnaar over de streep komt, maar wel bv of geen bv is in maar zeer weinig situaties een doorslaggevende of zelfs maar aanwijsbare factor. (zie alleen al de voorbeelden die hier aangehaald worden.. ik heb een jaar bv gehad en ben zo allergisch voor van alles en nog wat, mijn broertje op sojamelk en heeft nooit ergens last van gehad.. tja)
Red de zeehond!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:58:17 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56389551
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, zolang je kind er wel bij vaart doet de reden die jij zelf hebt om wat dan ook te kiezen er toch helemaal niet toe?

al doe je het omdat die poederblikken zo leuk matchen bij je keukenkastjes, je kind groeit er groter mee en gezond ook... dat er kindjes zijn die allergisch blijken later, ligt niet aan de KV maar aan eigen persoonlijke aanleg, die met BV zich ms ook wel ontwikkeld zou hebben, je kan helaas enkel twee volkomen verschillende babies vergelijken, niet 1 en dezelfde, met 2 voedingspatronen, want dat zou pas een eerlijke vergelijking zijn.

KV is een goede voeding voor je kind, los van BV dat mogelijk net een tikkie beter zou KUNNEN zijn.

dat KV mogelijk allergieën zou kúnnen aanmoedigen of verergeren, geldt net zo goed voor BV , ook daar kunnen nadelen aanzitten al naar gelang welk babietje het ontvangt, en welke moeder het geeft, en ook die nadelen kun je pas achteraf vaststellen.

toegegeven van BV kun je naar KV , maar omgekeerd niet, maar de kans dat KV slecht gaat vallen bij je kind is niet dusdanig groot dat je je kind a priori bloot zou stellen aan gevaar.... het gros van de kids vaart prima op KV, zou dat niet zo zijn, zou het niet meer in de handel zijn.

serieus ik zit op een BV forum ( zelfs medebeheer daar ) en zij accepteren prima dat ik nooit Bv gegeven hebben, en wijten ook niets dat kv de oorzaak is.
Velen van hun volgen ene hypoallergeen dieet, de provocaties zijn zachter dat vind ik een heel voordeel er aan. maar t feit dat er toch ook heel veel kindjes die Bv krijgen en een allergie of meerderen hebben is heel groot.
pi_56389587
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:57 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Maar is het verschil dan zo groot dat jij in het dagelijks leven feilloos kan aanwijzen wie er bv heeft gehad en wie niet? Nee dus. Ik noem het dan dus wel een verwaasloosbaar verschil. Fijn dat op microscopisch niveau bv als voeding voor zuigelingen als winnaar over de streep komt, maar wel bv of geen bv is in maar zeer weinig situaties een doorslaggevende of zelfs maar aanwijsbare factor. (zie alleen al de voorbeelden die hier aangehaald worden.. ik heb een jaar bv gehad en ben zo allergisch voor van alles en nog wat, mijn broertje op sojamelk en heeft nooit ergens last van gehad.. tja)
Zie jij het verschil tussen kindjes waarvan de mama foliumzuur heeft geslikt, zalm heeft gegeten of ruwe biefstuk op haar bord had?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:59:39 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56389595
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nou zou ik dat laatste graag willen voorkomen, maar ik vind het wel "fijn" (niet voor jou natuurlijk) om te horen dat ik me toch niet voor niks zorgen maak.
Mócht er ooit nog een derde komen (ik hoop en denk van niet, zwanger zijn is niet goed voor de gezondheid van mij en mijn familie ), dan hoop ik dat ik niet eigenwijs ben en niet toch, tegen beter in, toch weer begin met borstvoeding. Wat alle anderen ook zeggen, hoeveel hulp ik ook krijg. Je moet eens weten HOE ik ondersteund ben tijdens mijn tweede zwangerschap! Ik had zelfs fulltime thuishulp! Puur vanwege de kuthormonen. Ik verheug me dan ook al zeer op de overgang Dat zal een feest worden
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:01:24 #296
14746 k_i_m
pi_56389640
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik heb flesvoeding gehad en ben een sterke hollandsche meid ( . ) en mijn broertje heeft een jaar borstvoeding gehad en was een kneus tot zijn 6e, met altijd allergische reacties, chronische bronchitis, een bril en buisjes in zijn oren omdat hij altijd oorontsteking had . Ben benieuwd of ik dat ook allemaal had gehad als ik borstvoeding had gekregen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:01:29 #297
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56389643
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:59 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Zie jij het verschil tussen kindjes waarvan de mama foliumzuur heeft geslikt, zalm heeft gegeten of ruwe biefstuk op haar bord had?
Zie jij mij als kruisridder tekeer gaan tegen vrouwen die geen foliumzuur hebben geslikt?

Je vergelijkingen slaan echt als een tang op een varken.
Red de zeehond!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:07:58 #298
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56389785
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef Jarno het volgende:
Voor Dago dan maar:

http://en.wikipedia.org/w(...)rison_to_other_milks
.
Nietszeggend.
quote:
Ik ga me niet registreren.
quote:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/392766
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8947961
.
Geen vergelijking, de ene link is de samenstelling van menselijke melk, de andere link gaat over nucleitiden in menselijke melk, het effect daarvan op het metabolisme van het kind en de constatering dat flesvoeding zonder die nucleitiden dat effect niet heeft. Da's net zoiets als zeggen dat een dieselmotor met brandstof wel gaat rijden en zonder brandstof niet. Hier valt geen conclusie uit te trekken en dat beogen die artikelen dan ook niet.
quote:
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002448.htm
.
Hejje dat gelezen? Dat zegt alleen maar dat je kinderen niet alleen koemelk moet geven aangezien daar niet genoeg inzit. Niemand zegt ook dat je je baby maar onder de uier (die van de koe dus, niet die van de moeder) moet hangen en dat het dan wel goed komt. Anders hadden ze geen aparte flesvoeding verkocht of wel?
quote:
Om eens mee te beginnen.
Hejje nog meer want dit was niet veel waard.
pi_56389904
quote:
Je hebt er gewoon lol aan om mensen het bloed onder de nagels uit te halen he

Prima wat jij wilt, borstvoeding is het enige juiste en de gezondheid van mijn toekomstige kindje interesseert me geen ruk
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:21:24 #300
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56390095
He, ik vind het zo jammer dat door BM en Jarno's enthousiasme (zullen we het maar noemen) nu opeens de stemming zodanig omslaat dat BV mss slecht zou zijn voor je kind

BV is afgestemd op je kind, want vergelijkbare antistoffen, en als moeder en kind niet bij elkaar zijn, dankrijgt het kind alsnog antistoffen, dus das goed.
KV is ook hartstikke goed, maar bevat geen antistoffen en andere levende cellen.

Je kan veel over BV zeggen, maar het is absoluut niet slechter van kv.

Enne Jellyrose, jij bent ook een topwijf! Zo, ik heb gesproken!

Komt er zometeen een vervolg op dit topic?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')