Alleen heeft Nutricia een heel ander doel voor ogen dan de VN...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:06 schreef jellyrose het volgende:
hoeveel geld denk je dat alleen de VN al jaarlijks uitgeeft aan het promoten en uitvoeren van hun pro-borstvoedings campagne/beleid? Zal me niets verbazen als dat in de buurt komt van een Nutricia oid.
Idd, daar zeg je het. Het is idd een geschikte vervanger bij problemen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
naja evengoed als borstvoeding zal het idd niet zijn, dat geloof ik direct en dat is ook zeker iets dat ik mijn achterhoofd heb gehouden. Maar wel dusdanig goed dat het een geschiktte vervanging voor borstvoeding is.
toen heb ik keurig antwoord gegeven, BM en jouw eerste reactie daarop was om dat in het ridicule te trekken.... toen zei ik ook al dat ik dat wel hebben kan.. maar het is voor anderen ms wel reden als ze jouw reactie op mijn uitleg lezen om dan maar weg te blijven uit zo'n topic.quote:
Zo.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Idd, daar zeg je het. Het is idd een geschikte vervanger bij problemen.
Ok, ik heb toen een grapje gemaakt omdat ik het me niet echt kon voorstellen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:46 schreef milagro het volgende:
[..]
toen heb ik keurig antwoord gegeven, BM en jouw eerste reactie daarop was om dat in het ridicule te trekken.... toen zei ik ook al dat ik dat wel hebben kan.. maar het is voor anderen ms wel reden als ze jouw reactie op mijn uitleg lezen om dan maar weg te blijven uit zo'n topic.
En die vergelijking slaat op wat?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dus het is even belangrijk als de kleur van je kinderwagen?
Volgens jou kies je toch niet voor kunstvoeding bij problemen maar 'gewoon', omdat je dat wil.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:04 schreef jellyrose het volgende:
[..]
En die vergelijking slaat op wat?
warom reageer je zo flauw steeds, BM, je legt mensen woorden in de mond, je doet bekant alsof FV kindermishandeling is, zo overdrijf je de "gevaren" ... er zijn geen gevaren... er zijn hooguit PERSOONLIJKE nadelen en voordelen, nadelen (of voordelen) die niet dusdanig zwaar wegen dat je je kind er tekort mee zou doen of op enige wijze in gevaar zou brengen moedwillig of onwetend.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Kan je 'm uitleggen want ik snap de vergelijking niet echt Ik zag je antwoord hierboven al.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Uit ervaring:quote:
Snoopy en ik hebben allebei een heel leuk gezond meiske rondlopen dat het prima heeft gedaan op een combinatie van bv en kv.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:47 schreef _evenstar_ het volgende:
What about.. babietjes met hypoglycemie? of mensen zoals snoopy en Macka, die deels BV en deels KV geven omdat ze spijtig niet voldoende aanmaakten?
Ik associeer borstvoeding geven niet met depressies, ik zit NU niet lekker in mijn vel. En borstvoeding geven (HORMONEN) zorgt ervoor dat dit langer zal duren dan dat ik geen borstvoeding geef. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mijn eigen lijf het beste ken en me daarom afvraag of ik mezelf na deze 9 maanden met nóg 9 instabiele maanden moet plezierenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
En toch (als ik nog een keer iets mag zeggen) vind ik het heel jammer dat bv-geven weer direct met depressies, bloedende tepels en instortende moeders geassocieerd wordt. Hier op FOK! kom je heel veel moeilijkheden tegen, maar daar is het ook een forum voor. Het geven van bv hoeft helemaal niet geestelijk en lichamelijk zwaar te zijn, niet zwaarder als fv geven in ieder geval. Ook dan heb je je zorgen of je kindje wel genoeg drinkt, dat je er uit moet, dat ze krampjes hebben, etc.
Misschien moet er idd meer aandacht zijn voor de succes stories, maar ja, als je jubelend vertelt over hoe fijn het is om bv te geven ben je weer bv-maffia kennelijk.
Owwww... snap 'm nog steeds niet?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:09 schreef Bass-Miss het volgende:
Volgens jou kies je toch niet voor kunstvoeding bij problemen maar 'gewoon', omdat je dat wil.
Volgens velen niet belangrijker dan de keuze tussen bv en fv. 't Is toch allemaal hetzelfde...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:30 schreef jellyrose het volgende:
De kleur van de kinderwagen is immers toch van enorm groot levensbelang?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:17 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Snoopy en ik hebben allebei een heel leuk gezond meiske rondlopen dat het prima heeft gedaan op een combinatie van bv en kv.
Edit: Even om aan te geven wat B-M eerder zei.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Idd, daar zeg je het. Het is idd een geschikte vervanger bij problemen.
Hmmm, nee, sorry, daar kan ik niet in meegaan. Dat wil de meneer uit de OP ons graag doen geloven, maar vele wetenschappelijke onderzoeken spreken hem tegen. Er ís gewoon een verschil tussen beiden, en elke keer in het voordeel van bv. En nee, dat maakt je geen crimineel als je voor kv kiest, moet je helemaal zelf doen. Maar je mag het niet afdoen als 'het verschil is verwaarloosbaar' (mag wel, maar klopt dan niet).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:28 schreef milagro het volgende:
daar is KV of BV slechts een minieme verwaarloosbare nuance in,
En om precies die reden is mij de tweede keer afgeraden om met borstvoeding te beginnen. Eigenwijs als ik was heb ik het toch geprobeerd (bijna een maand), maar wat was ik blij dat ik weer me normale zelf werd in plaats van dat hoopje mens.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik associeer borstvoeding geven niet met depressies, ik zit NU niet lekker in mijn vel. En borstvoeding geven (HORMONEN) zorgt ervoor dat dit langer zal duren dan dat ik geen borstvoeding geef. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mijn eigen lijf het beste ken en me daarom afvraag of ik mezelf na deze 9 maanden met nóg 9 instabiele maanden moet plezieren.
Het is niet het feit dat het zwaar zou kunnen zijn, het ís al zwaar, en dat heeft niks met technische details te maken.
En ik zal heus wel een poging wagen, maar bij de minste twijfel hou ik ermee op.
wat ik hier lees, en met mij meerderen is dat je KV vergif vind, levensgevaarlijke risico's en alles meer slechts.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Neen, evenstar. Lees alles nog maar eens na.
Kijk, iedereen kiest wat hij wil maar dat kunstvoeding en borstvoeding even goed zijn is dikke zever. Dat is eigenlijk alles.
De keuze is dan of volledig overgaan op kv of combineren van bv en kv. (Er van uitgaand dat koemelk een slechtere optie is dan kvquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:23 schreef Mibos het volgende:
He hier ook een kerngezond meisje rondhobbelen die bijvoeding dus kunstvoeding nodig had omdat ze anders niet genoeg kreeg dus wat had ik te kiezen?
Lees dan zelf ook nog eens na. Zo moeilijk is het toch niet? Prima dat je nu terugkrabbelt van je eigen stemmingmakerij, maar waar jij precies leest dat iemand hier (buiten de Nutricia-propaganda-professorquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Kijk, iedereen kiest wat hij wil maar dat kunstvoeding en borstvoeding even goed zijn is dikke zever. Dat is eigenlijk alles.
Bron, link, onderzoeksresultaten en medische rapporten graag?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:38 schreef Bass-Miss het volgende:
Volgens mij las ik milagro zojuist dat posten. Dat, of ik heb het verkeerd begrepen. Kan ook.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:45 schreef jellyrose het volgende:
maar waar jij precies leest dat iemand hier (buiten de Nutricia-propaganda-professor) beweert dat beide producten an sich even goed zijn, is mij een raadsel.
Ja, daaag.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bron, link, onderzoeksresultaten en medische rapporten graag?
ja, zolang je kind er wel bij vaart doet de reden die jij zelf hebt om wat dan ook te kiezen er toch helemaal niet toe?quote:
Hey, jíj zegt het zo stellig, put your money where your mouth is dan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, daaag.
Zoals iemand eerder al zei, je moet onder een steen gelegen hebben de laatste jaren...
Kolere.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bron, link, onderzoeksresultaten en medische rapporten graag?
die meneer doet mij niets geloven, dat is MIJN eigen mening, er is een verschil , dat zeg ik toch ook steeds, beter en best, meer is het niet, nuances voor mij en velen met mij, voor jou een dealbreaker, dat kan, maar dat maakt het geen dealbreaker voor iedereen, dat maakt het niet slecht, gevaarlijk, egoistisch, tekortdoend etc etc etc.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hmmm, nee, sorry, daar kan ik niet in meegaan. Dat wil de meneer uit de OP ons graag doen geloven, maar vele wetenschappelijke onderzoeken spreken hem tegen. Er ís gewoon een verschil tussen beiden, en elke keer in het voordeel van bv. En nee, dat maakt je geen crimineel als je voor kv kiest, moet je helemaal zelf doen. Maar je mag het niet afdoen als 'het verschil is verwaarloosbaar' (mag wel, maar klopt dan niet).
Nou zou ik dat laatste graag willen voorkomen, maar ik vind het wel "fijn" (niet voor jou natuurlijk) om te horen dat ik me toch niet voor niks zorgen maak.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En om precies die reden is mij de tweede keer afgeraden om met borstvoeding te beginnen. Eigenwijs als ik was heb ik het toch geprobeerd (bijna een maand), maar wat was ik blij dat ik weer me normale zelf werd in plaats van dat hoopje mens.
Bij de eerste werd mij gewoon verboden verder te voeden, maar goed, toen werd ik ook opgenomen in het ziekenhuis. Het was stoppen of uit het raam springen ongeveer.
Eens. Maar het blijft best en voldoende goed.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:53 schreef milagro het volgende:
maar als mijn slecht samen moet gaan met babies best, dan kies ik dus liever voor mijn goed met babies beter.
Maar is het verschil dan zo groot dat jij in het dagelijks leven feilloos kan aanwijzen wie er bv heeft gehad en wie niet?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hmmm, nee, sorry, daar kan ik niet in meegaan. Dat wil de meneer uit de OP ons graag doen geloven, maar vele wetenschappelijke onderzoeken spreken hem tegen. Er ís gewoon een verschil tussen beiden, en elke keer in het voordeel van bv. En nee, dat maakt je geen crimineel als je voor kv kiest, moet je helemaal zelf doen. Maar je mag het niet afdoen als 'het verschil is verwaarloosbaar' (mag wel, maar klopt dan niet).
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, zolang je kind er wel bij vaart doet de reden die jij zelf hebt om wat dan ook te kiezen er toch helemaal niet toe?
al doe je het omdat die poederblikken zo leuk matchen bij je keukenkastjes, je kind groeit er groter mee en gezond ook... dat er kindjes zijn die allergisch blijken later, ligt niet aan de KV maar aan eigen persoonlijke aanleg, die met BV zich ms ook wel ontwikkeld zou hebben, je kan helaas enkel twee volkomen verschillende babies vergelijken, niet 1 en dezelfde, met 2 voedingspatronen, want dat zou pas een eerlijke vergelijking zijn.
KV is een goede voeding voor je kind, los van BV dat mogelijk net een tikkie beter zou KUNNEN zijn.
dat KV mogelijk allergieën zou kúnnen aanmoedigen of verergeren, geldt net zo goed voor BV , ook daar kunnen nadelen aanzitten al naar gelang welk babietje het ontvangt, en welke moeder het geeft, en ook die nadelen kun je pas achteraf vaststellen.
toegegeven van BV kun je naar KV , maar omgekeerd niet, maar de kans dat KV slecht gaat vallen bij je kind is niet dusdanig groot dat je je kind a priori bloot zou stellen aan gevaar.... het gros van de kids vaart prima op KV, zou dat niet zo zijn, zou het niet meer in de handel zijn.
Zie jij het verschil tussen kindjes waarvan de mama foliumzuur heeft geslikt, zalm heeft gegeten of ruwe biefstuk op haar bord had?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:57 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Maar is het verschil dan zo groot dat jij in het dagelijks leven feilloos kan aanwijzen wie er bv heeft gehad en wie niet?Nee dus. Ik noem het dan dus wel een verwaasloosbaar verschil. Fijn dat op microscopisch niveau bv als voeding voor zuigelingen als winnaar over de streep komt, maar wel bv of geen bv is in maar zeer weinig situaties een doorslaggevende of zelfs maar aanwijsbare factor. (zie alleen al de voorbeelden die hier aangehaald worden.. ik heb een jaar bv gehad en ben zo allergisch voor van alles en nog wat, mijn broertje op sojamelk en heeft nooit ergens last van gehad.. tja)
Mócht er ooit nog een derde komen (ik hoop en denk van niet, zwanger zijn is niet goed voor de gezondheid van mij en mijn familiequote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou zou ik dat laatste graag willen voorkomen, maar ik vind het wel "fijn" (niet voor jou natuurlijk) om te horen dat ik me toch niet voor niks zorgen maak.
Ik heb flesvoeding gehad en ben een sterke hollandsche meid (quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, zolang je kind er wel bij vaart doet de reden die jij zelf hebt om wat dan ook te kiezen er toch helemaal niet toe?
al doe je het omdat die poederblikken zo leuk matchen bij je keukenkastjes, je kind groeit er groter mee en gezond ook... dat er kindjes zijn die allergisch blijken later, ligt niet aan de KV maar aan eigen persoonlijke aanleg, die met BV zich ms ook wel ontwikkeld zou hebben, je kan helaas enkel twee volkomen verschillende babies vergelijken, niet 1 en dezelfde, met 2 voedingspatronen, want dat zou pas een eerlijke vergelijking zijn.
Zie jij mij als kruisridder tekeer gaan tegen vrouwen die geen foliumzuur hebben geslikt?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:59 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Zie jij het verschil tussen kindjes waarvan de mama foliumzuur heeft geslikt, zalm heeft gegeten of ruwe biefstuk op haar bord had?
Nietszeggend.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:55 schreef Jarno het volgende:
Voor Dago dan maar:
http://en.wikipedia.org/w(...)rison_to_other_milks
.
Ik ga me niet registreren.quote:
Geen vergelijking, de ene link is de samenstelling van menselijke melk, de andere link gaat over nucleitiden in menselijke melk, het effect daarvan op het metabolisme van het kind en de constatering dat flesvoeding zonder die nucleitiden dat effect niet heeft. Da's net zoiets als zeggen dat een dieselmotor met brandstof wel gaat rijden en zonder brandstof niet. Hier valt geen conclusie uit te trekken en dat beogen die artikelen dan ook niet.quote:
Hejje dat gelezen? Dat zegt alleen maar dat je kinderen niet alleen koemelk moet geven aangezien daar niet genoeg inzit. Niemand zegt ook dat je je baby maar onder de uier (die van de koe dus, niet die van de moeder) moet hangen en dat het dan wel goed komt. Anders hadden ze geen aparte flesvoeding verkocht of wel?quote:http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002448.htm
.
Hejje nog meer want dit was niet veel waard.quote:Om eens mee te beginnen.
Je hebt er gewoon lol aan om mensen het bloed onder de nagels uit te halen hequote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:00 schreef Bass-Miss het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |