abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56382202
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Dus heeft water koken weinig nut voor deze kiem die in het poeder kan zitten.
Maar hey, iedereen is vrij om dat "risico" voor zijn of haar kind te willen nemen, toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:08:21 #127
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56382233
Ik zal het onthouden. Als ik van mijn kind afwil, hoef ik me niet meer bij de Bijenkorf naar beneden te storten, maar kan ik ook gewoon een bus Nutrilon kopen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56382256
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar hey, iedereen is vrij om dat "risico" voor zijn of haar kind te willen nemen, toch?
Tuurlijk.
Alleen nooit slecht om de risico's te kennen, vind ik.
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 12:10:03 #129
5428 crew  miss_sly
pi_56382282
quote:

[..]

Ik ga er maar weer mee kappen, wat een nare toon zit er toch telkens weer in dit soort topics...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:10:23 #130
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56382291
Mja.. ik lees bewust over de posts van mensen als BassMiss heen (niets persoonlijks, maar ik weet toch al dat ik er kriebel van krijg - coute que coute spijkers op laag water zoeken is niet mijn ding )

Wel even reactie op dat 'druk' verhaal wat Stiemie al aanhaalde.

De druk is enorm om maar vooral bv te geven. En ik was dan nog een moeder die het zelf zo ontzettend graag wilde. Ik kon me niet eens voorstellen dat ik fv zou gaan geven, gewoon omdat bv zo vanzelfsprekend was in mijn beleving. Maar ja.. dan zit je met een geweldig aanhappende baby die uit alle macht iets uit je tiet probeert te zuigen dat er gewoon niet is en zichtbaar per uur achteruit gaat. En dan weet je opeens wel wat iedereen vantevoren nou toch bedoelde met die bv-maffia cultuur in Nederland ("goh.. hij is 15% van z'n geboortegewicht kwijt, maar ga vooral door met aanleggen en geef 'm dan maar 10cc fv uit een spuitje als hij honger lijkt te hebben", 10cc voor een baby van bijna een week is net zoiets als Bonnie St. Claire te laten overleven op 1 slok sherry per dag..)

En ja, achteraf had ik me veel assertiever op moeten en kunnen stellen, maar probeer dat maar eens als de lactatiekundige je als nieuwbakken moeder laat weten dat "mevrouw door de stress vast niet goed kolft en daarom geen melk produceert".

Merkwaardig genoeg was de enige persoon zonder een veroordelend vingertje de vrouw die mij ruim een jaar borstvoeding heeft gegeven: mijn moeder En nu weet ik: moeders hebben altijd gelijk
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:15:07 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56382423
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:08 schreef k_i_m het volgende:
Ik zal het onthouden. Als ik van mijn kind afwil, hoef ik me niet meer bij de Bijenkorf naar beneden te storten, maar kan ik ook gewoon een bus Nutrilon kopen .
Een beetje off-topic, maar K_I_M, ik vind je echt stoer !!! Ik hou wel van die humor.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:17:11 #132
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56382490
In mijn ogen is de keuze voor flesvoeding een keuze die je als as moeder maakt voor jezelf. Niet voor je kind. Dat vrouwen kiezen voor flesvoeding uit eigenbelang snap ik ondertussen wel. Je kan mij echter niet wijs maken dat flesvoeding net zo gezond is voor een kind als borstvoeding. Het is een vervanging van de oorspronkelijke natuurlijke voeding. En nee je kind zal er niet (meestal niet) aan dood gaan of er ziek van worden.
Daarom krijgt mijn kind borstvoeding wat een andere moeder doet moet ze zelf ween al hoop ik wel dat ze een bewuste keuze maakt.

edit: Met bewust bedoel ik eigenlijk een weloverwogen keuze waar je voor de volle 100% achter staat. je kunt geen van beide vormen 'proberen'

ow en ik vind het bedroevend dat een moeder die gekozen heeft vor flesvoeding niet net zo veel informatie er over kan vinden als over borstvoeding.

[ Bericht 21% gewijzigd door Jelief op 29-01-2008 12:22:18 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56382612
quote:

[..]

Het is niet altijd mogelijk om borstvoeding te kunnen of willen geven. Iedereen moet daar toch gewoon zelf over kunnen beslissen, zonder dat daar door allerlei omstanders kritiek op wordt gegeven. Het aanpraten van een schuldgevoel bij toch al (door hormonen) labiele jonge ouders wordt al genoeg gedaan.
En hier in Oud zeggen dat je flesvoeding geeft of hebt gegeven is inderdaad genoeg om een heel topic vol met verwijten te krijgen. Dus houdt iedereen die anders over borstvoeding en flesvoeding denkt maar weer zijn mond.
pi_56382666
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:21 schreef Verida het volgende:

En hier in Oud zeggen dat je flesvoeding geeft of hebt gegeven is inderdaad genoeg om een heel topic vol met verwijten te krijgen. Dus houdt iedereen die anders over borstvoeding en flesvoeding denkt maar weer zijn mond.
Hier in OUD zijn de mensen doorgaans erg voorzichtig.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:24:07 #135
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56382706
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:21 schreef Verida het volgende:

[..]

Het is niet altijd mogelijk om borstvoeding te kunnen of willen geven. Iedereen moet daar toch gewoon zelf over kunnen beslissen, zonder dat daar door allerlei omstanders kritiek op wordt gegeven. Het aanpraten van een schuldgevoel bij toch al (door hormonen) labiele jonge ouders wordt al genoeg gedaan.
Wel eens meegelezen in het bvtopic? Daar worden de dames die toch overstappen op flesvoeding echt niet met de nek aangekeken.
En ik geloof dat ik de laatste was die verwijtend reageerde op iemand die flesvoeding ging geven en dat is al ruim een jaar geleden dacht ik zo..
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:24:14 #136
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56382711
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:23 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee. Zie dit topic bijvoorbeeld eens. Maar tegenwoordig is het inderdaad wel wat minder geworden.
pi_56382734
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:24 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee. Zie dit topic bijvoorbeeld eens. Maar tegenwoordig is het inderdaad wel wat minder geworden.
Doorgaans zei ik ook.
Ik niet dus.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:26:04 #138
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56382755
Waarom noemen jullie het trouwens flesvoeding? Als je kolft kun je borstvoeding ook met de fles geven. ik vind het dus een beetje een niet toereikende term. Waarom niet gewoon poedervoeding?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:28:12 #139
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56382790
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Bass-Miss het volgende:
En hoeveel mensen koken het water?
Iedereen? Ik ken in ieder geval niemand die het water niet kookte.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56382975
Ik heb het ook wel opgewarmd in de magnetron. Tot de goede temperatuur, als het te heet was deed ik er wat koud water bij. En dan pas de poeder. Maar toen waren ze wel al ouder (vanaf een maand of 3/4 denk ik).
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:37:14 #141
14746 k_i_m
pi_56382982
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:15 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Een beetje off-topic, maar K_I_M, ik vind je echt stoer !!! Ik hou wel van die humor.
.

Ik ga altijd rare grapjes maken als het over eigen verantwoordelijkheid gaat. Daar kan ik niet zo goed mee omgaan geloof ik .
In my life
Why do I smile
pi_56383055
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:23 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja onder bepaalde voorwaarden:
A. eerst bv proberen!
B. een volgens OUD legitieme reden hebben om direct met fv te beginnen, en die reden word dan ook direct gevraagd maar ook meteen in twijfel getrokken. Want medicatie kan je laten wijzigen en je kan zus en zo, en dan kan het best....

Denk dat er vele dames hier zijn die fv geven maar er maar wijs over zwijgen.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:46:08 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_56383165
Marlieske ik heb echt al een hele tijd niet meer gezien dat er iemand zo werd aangevallen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:46:19 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56383169
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het risico op een open ruggetje (hét argument voor foliumzuur kennelijk) is ook heel laag. Misschien tegenwoordig zelfs lager dan het risico op borstkanker. Iets waar bv tegen kan beschermen, trouwens. .
Goh, raar dan dat mijn ma BV heeft gekregen en óók borstkanker

En ja, ik snap dat het risico kleiner wordt etc etc...maar hoe jij het neerzet lijkt het wel een wondermiddel, en dat is het dus ook weer niet.

Vervolgens hebben de borstgevoedde vriendjes van het KDV mijn zoontje het ene virus na het andere terwijl die van mij nog nooit wat heeft gehad (*afklopt).

Dus ik denk dat die weerstand wel met wat meer factoren te maken heeft hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:47:26 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56383205
oke als er toch gepraat wordt over risico's ( los van het feit waarom ik KV gegeven heb en nog doe) BV kan ook flink wat risico's voor sommige kindjes meebrengen.
En ja ik weet er bestaat hypoallergeen dieet, maar als het in dusdanig zoverre streng is.. is dat ook neit meer verantwoord.
What about.. babietjes met hypoglycemie? of mensen zoals snoopy en Macka, die deels BV en deels KV geven omdat ze spijtig niet voldoende aanmaakten?

Nogmaals ikzelf vind BV beter, zal bij een eventuele tweede ook alles er aan doen. Maar ik heb geen spijt.

en kim
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:48:30 #146
14746 k_i_m
pi_56383234
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Goh, raar dan dat mijn ma BV heeft gegeven en óók borstkanker heeft gekregen
Jamaar Vivi, dat komt omdat.. . ehh,.... . . Nouja eh . OMdat eh.... .

[ Bericht 1% gewijzigd door k_i_m op 29-01-2008 12:56:58 (Zoiets?) ]
In my life
Why do I smile
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:48:52 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56383247
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Goh, raar dan dat mijn ma BV heeft gekregen en óók bordstkanker
ik kan me heel goed je gevoel gedachten gang voorstellen, maar wil wle even rechtzetten dat jarno bedoelt dat het geven van BV de kans wta verkleint.

verkleinen wil niet zeggen dat het niet alsnog kan komen hoe spijtig ook.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:49:21 #148
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56383259
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:48 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Jamaar Vivi, dat komt omdat.. . ehh,.... . . Nouja eh . OMdat eh.... .
Wacht nou ff met quoten, Ik was mijn typo nog aan het verbeteren
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:49:53 #149
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56383278
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:48 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik kan me heel goed je gevoel gedachten gang voorstellen, maar wil wle even rechtzetten dat jarno bedoelt dat het geven van BV de kans wta verkleint.

verkleinen wil niet zeggen dat het niet alsnog kan komen hoe spijtig ook.
Zie mijn edit .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:50:56 #150
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56383301
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:46 schreef Jelief het volgende:
Marlieske ik heb echt al een hele tijd niet meer gezien dat er iemand zo werd aangevallen.
Ik vind anders niet dat BM zich in dit topic tolerant opstelt ten opzichte van mensen die voor flesvoeding kiezen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')