abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56380995
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef LadyS het volgende:
Ik weet nog wel dat Evenstar zich "moest verantwoorden" over het feit dat ze geen foliumzuur nam.
Het risico op een open ruggetje (hét argument voor foliumzuur kennelijk) is ook heel laag. Misschien tegenwoordig zelfs lager dan het risico op borstkanker. Iets waar bv tegen kan beschermen, trouwens. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 11:17:45 #102
5428 crew  miss_sly
pi_56381015
Als er sprake is van BV-maffia is BM daar absoluut lid van. Als je haar opmerkingen leest, staat FV geven gelijk aan je kind mishandelen of op z'n minst verwaarlozen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56381060
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet... ik bedoelde en linkje naar topics waarin mensen worden aangevallen...

Ow, sorry.
Zwangerschap en geboorte deel 186
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:20:54 #104
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56381084
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef LadyS het volgende:
Ik weet nog wel dat Evenstar zich "moest verantwoorden" over het feit dat ze geen foliumzuur nam.
klopt, weet ik dat ik heus niet de enige ben.
Ik heb mijn keuzes weloverwogen gemaakt, en de eerste beste idioot die beweerd daarom is je kind zo allergisch oid.. kan wat my treft een one way ticket ergens naar krijgen.
Dat soort dingen gebeuren nl.
en in haar geval was het niet door BV, folium of wat voor andere dingen dan ook te voorkomen geweest.
Ondanks dat ik nooit een drup BV gegeven heb ben ik wel pro BV, maar laat elkaar nou in zijn waarde zonder dramatiek gedoe over een bacteri die ook bij BV kan voorkomen..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 11:25:38 #105
5428 crew  miss_sly
pi_56381213
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
heb ik gedaan en ik kom ook het volgende daarbij tegen
[..]
Met andere woorden: het ligt niet aan de FV maar aan de manier waarop ermee omgegaan wordt.
Vergelijkbaar misschien met moeders die roken, alcohol drinken of drugs gebruiken in de periode dat ze bv geven.
pi_56381378
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met andere woorden: het ligt niet aan de FV maar aan de manier waarop ermee omgegaan wordt.
Ja precies, er staat zelfs een lijst bij met dingen die je kunt doen om het te voorkomen. Dus om met dit soort dingen aan te geven dat flesvoeding slecht is...mwoa denk dat je dan een beetje grijpt naar alles wat je kunt vinden om flesvoeding als slecht te bestempelen.
pi_56381406
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vergelijkbaar misschien met moeders die roken, alcohol drinken of drugs gebruiken in de periode dat ze bv geven.
De kiem zit al in het poeder van bij het produktieproces, het eventjes laten staan maakt het idd erger.
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 11:37:32 #109
5428 crew  miss_sly
pi_56381497
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:33 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

De kiem zit al in het poeder van bij het produktieproces, het eventjes laten staan maakt het idd erger.
En door het water waarmee je de fv aanmaakt te koken, kun je elk risico uitsluiten. Goed ermee omgaan is dus van belang, zoals met zoveel zaken.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:39:32 #110
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56381532
Ik vreet mijn koelkast ook niet leeg als alles over datum is .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56381545
En hoeveel mensen koken het water?
De tekst op de verpakking dat je de melk niet op voorhand mag klaarmaken staat er ook nog niet zolang op. Deze is er pas gekomen nadat er sterfgevallen waren en de producent wil natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:42:21 #112
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56381590
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Bass-Miss het volgende:
De tekst op de verpakking dat je de melk niet op voorhand mag klaarmaken staat er ook nog niet zolang op. Deze is er pas gekomen nadat er sterfgevallen waren en de producent wil natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden.
Jeetje, overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Heel veel mensen koken het water voor ze de fles maken.... Mensen die flesvoeding geven zijn niet achterlijk ofzo hoor...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:42:47 #113
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56381598
Dat is net zoiets als thee maken met warm water uit de kraan, lijkt mij. Een bij voorbaat stom idee.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56381604
Maar ik wou eigenlijk maar zeggen dat het risico op listeriose ook heus niet zo groot is.
En toch ben je volgens dezelfde mensen die kiezen voor kunstvoeding slecht bezig als je gerookte zalm eet...
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 11:43:34 #115
5428 crew  miss_sly
pi_56381614
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Bass-Miss het volgende:
Die link van dat artikel is inmiddels 4 jaar oud! De informatie wordt steeds beter, mensen zijn zich van meer zaken bewust, dus ik denk dat je die risico's echt niet moet overdrijven, zoals jij doet.
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 11:44:10 #116
5428 crew  miss_sly
pi_56381632
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar ik wou eigenlijk maar zeggen dat het risico op listeriose ook heus niet zo groot is.
En toch ben je volgens dezelfde mensen die kiezen voor kunstvoeding slecht bezig als je gerookte zalm eet...
Is er een relatie tussen mensen die voor fv kiezen en het al dan niet eten van gerookte zalm

Daarbij vind ik persoonlijk dat ieder zijn eigen keuzes maakt. In de periode van mijn cyclus dat ik zwanger zou kunnen zijn, rook ik niet, drink ik niet, eet ik geen van de dingen die je niet zou moeten eten (filet americain, gerookte zalm, etc) en drink ik voortaan geen koffie meer. Dat is mijn keuze, daar voel ik me prettig bij. Als anderen dat niet doen, is dat hun keuze waar ze zich prettig bij voelen. En in alle gevallen ga ik ervan uit dat zij echt zwanger willen worden en een gezond kind willen krijgen en doen wat zij dneken dat daarvoor nodig is. Laat jij anderen toch ook eens in hun waarde.
pi_56381636
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:42 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Jeetje, overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Heel veel mensen koken het water voor ze de fles maken.... Mensen die flesvoeding geven zijn niet achterlijk ofzo hoor...
Hier is de norm nochtans dat kraantjeswater gekookt wordt, fleswater niet.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 januari 2008 @ 11:44:42 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56381645
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:19 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ow, sorry.
Zwangerschap en geboorte deel 186
Ok... gelezen, het is dus eens voorgekomen dat er vraagtekens gesteld werden. Prima, was mij tot nu toe nog niet opgevallen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:45:29 #119
54772 Silmarwen
pi_56381659
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:44 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Hier is de norm nochtans dat kraantjeswater gekookt wordt, fleswater niet.
Nou het was mij nog nooit opgevallen eerlijk gezegd.
pi_56381740
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:45 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nou het was mij nog nooit opgevallen eerlijk gezegd.
Koken jullie echt steeds het water vlak voor de fles? Dan duurt het toch enorm lang eer dat drinkbaar is?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:49:36 #121
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56381770
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Dat, en alle belgen eten alleen maar friet en drinken alleen maar bier.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:50:23 #122
54772 Silmarwen
pi_56381794
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Koken jullie echt steeds het water vlak voor de fles? Dan duurt het toch enorm lang eer dat drinkbaar is?
Ik ben zwanger van de eerste, dus nee. En ik was van plan, als alles goed gaat, borstvoeding te geven.
pi_56381904
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En door het water waarmee je de fv aanmaakt te koken, kun je elk risico uitsluiten.
Nope. daarmee dood je eventuele bugs in het water, niet die al in de poeder aanwezig zijn. Opkoken van de voeding zelf zou de enige oplossing zijn, maarja, dan moet je daarna weer wachten tot het spul afgekoeld is.
quote:
Goed ermee omgaan is dus van belang, zoals met zoveel zaken.
uiteraard.

En Sauer moet zijn literatuur maar eens bijwerken. In westerse landen zie je net zo goed gezondheidsnadelen van geen borstvoeding krijgen. Nou is alleen voor prematuren dat verschil echt van levensbelang, voor a terme babies zit het hem meer in bijvoorbeeld hoe vaak en hoe lang ze verkouden zijn of poepproblemen hebben (tot ongeveer anderhalf keer vaker/langer voor kinderen die nooit borstvoeding gehad hebben) en in kleine veranderingen in kansen die an sich al niet heel groot zijn (allergie, eczeem, kanker e.d.).
En daarvoor hoef je heus niet op pro-borstvoedingsites te gaan zoeken, in pubmed (www.pubmed.com) vind je genoeg.
pi_56382019
Als de kiem van die bacterie in het poeder zelf zit, dan maakt het niet uit of je kraanwater kookt of fleswater, want die kiem gaat zich vermenigvuldigen tot gevaarlijke waarden zodra het in contact met water komt. Om die kiem uit te roeien, is 10 minuten kooktemperatuur nodig, en dat haal je niet want zodra je gekookt water erbij gooit is het al onder kooktemperatuur en het koelt in die hoeveelheden snel af tot temperaturen waar die bacterie zich juist heel lekker bij voelt en zich gaat vermenigvuldigen als de ziekte. Dus zeker niet lekker warm laten staan afkoelen.
Zo laat mogelijk toevoegen juist.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_56382143
Dus heeft water koken weinig nut voor deze kiem die in het poeder kan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')