Het risico op een open ruggetje (hét argument voor foliumzuur kennelijk) is ook heel laag. Misschien tegenwoordig zelfs lager dan het risico op borstkanker. Iets waar bv tegen kan beschermen, trouwens.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef LadyS het volgende:
Ik weet nog wel dat Evenstar zich "moest verantwoorden" over het feit dat ze geen foliumzuur nam.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet... ik bedoelde en linkje naar topics waarin mensen worden aangevallen...
klopt, weet ik dat ik heus niet de enige ben.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef LadyS het volgende:
Ik weet nog wel dat Evenstar zich "moest verantwoorden" over het feit dat ze geen foliumzuur nam.
Met andere woorden: het ligt niet aan de FV maar aan de manier waarop ermee omgegaan wordt.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
heb ik gedaan en ik kom ook het volgende daarbij tegen
[..]
Ja precies, er staat zelfs een lijst bij met dingen die je kunt doen om het te voorkomen. Dus om met dit soort dingen aan te geven dat flesvoeding slecht is...mwoa denk dat je dan een beetje grijpt naar alles wat je kunt vinden om flesvoeding als slecht te bestempelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met andere woorden: het ligt niet aan de FV maar aan de manier waarop ermee omgegaan wordt.
De kiem zit al in het poeder van bij het produktieproces, het eventjes laten staan maakt het idd erger.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met andere woorden: het ligt niet aan de FV maar aan de manier waarop ermee omgegaan wordt.
Vergelijkbaar misschien met moeders die roken, alcohol drinken of drugs gebruiken in de periode dat ze bv geven.
En door het water waarmee je de fv aanmaakt te koken, kun je elk risico uitsluiten. Goed ermee omgaan is dus van belang, zoals met zoveel zaken.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:33 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
De kiem zit al in het poeder van bij het produktieproces, het eventjes laten staan maakt het idd erger.
Jeetje, overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Heel veel mensen koken het water voor ze de fles maken.... Mensen die flesvoeding geven zijn niet achterlijk ofzo hoor...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Bass-Miss het volgende:
En hoeveel mensen koken het water?
De tekst op de verpakking dat je de melk niet op voorhand mag klaarmaken staat er ook nog niet zolang op. Deze is er pas gekomen nadat er sterfgevallen waren en de producent wil natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden.
Die link van dat artikel is inmiddels 4 jaar oud! De informatie wordt steeds beter, mensen zijn zich van meer zaken bewust, dus ik denk dat je die risico's echt niet moet overdrijven, zoals jij doet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Bass-Miss het volgende:
En hoeveel mensen koken het water?
De tekst op de verpakking dat je de melk niet op voorhand mag klaarmaken staat er ook nog niet zolang op. Deze is er pas gekomen nadat er sterfgevallen waren en de producent wil natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden.
Is er een relatie tussen mensen die voor fv kiezen en het al dan niet eten van gerookte zalmquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar ik wou eigenlijk maar zeggen dat het risico op listeriose ook heus niet zo groot is.
En toch ben je volgens dezelfde mensen die kiezen voor kunstvoeding slecht bezig als je gerookte zalm eet...
Hier is de norm nochtans dat kraantjeswater gekookt wordt, fleswater niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:42 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Jeetje, overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Heel veel mensen koken het water voor ze de fles maken.... Mensen die flesvoeding geven zijn niet achterlijk ofzo hoor...
Ok... gelezen, het is dus eens voorgekomen dat er vraagtekens gesteld werden. Prima, was mij tot nu toe nog niet opgevallen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:19 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ow, sorry.
Zwangerschap en geboorte deel 186
Nou het was mij nog nooit opgevallen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:44 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hier is de norm nochtans dat kraantjeswater gekookt wordt, fleswater niet.
Koken jullie echt steeds het water vlak voor de fles? Dan duurt het toch enorm lang eer dat drinkbaar is?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:45 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou het was mij nog nooit opgevallen eerlijk gezegd.
Dat, en alle belgen eten alleen maar friet en drinken alleen maar bier.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar ik wou eigenlijk maar zeggen dat het risico op listeriose ook heus niet zo groot is.
En toch ben je volgens dezelfde mensen die kiezen voor kunstvoeding slecht bezig als je gerookte zalm eet...
Ik ben zwanger van de eerste, dus nee. En ik was van plan, als alles goed gaat, borstvoeding te geven.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Koken jullie echt steeds het water vlak voor de fles? Dan duurt het toch enorm lang eer dat drinkbaar is?
Nope. daarmee dood je eventuele bugs in het water, niet die al in de poeder aanwezig zijn. Opkoken van de voeding zelf zou de enige oplossing zijn, maarja, dan moet je daarna weer wachten tot het spul afgekoeld is.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En door het water waarmee je de fv aanmaakt te koken, kun je elk risico uitsluiten.
uiteraard.quote:Goed ermee omgaan is dus van belang, zoals met zoveel zaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |