Dat gevaar vind ik vergelijkbaar met het risico wat je neemt door de straat op te gaan. Je kunt nooit alle gevaar uitsluiten. Om nu over "het risico van kunstvoeding" te spreken vind ik nogal opgeblazenquote:
zoals in de tekst van Robert Long: van leven ga je dood.quote:
Google eens op ''Enterobacter sakazakii.''quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Doe eens een linkje... dat ben ik hier namelijk nou nog nooit tegengekomen.
Dat is het juist. Waarom is het risico op listeriose erger dan het risico op een andere kiem?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zoals in de tekst van Robert Long: van leven ga je dood.
je hebt risico's en risico's. Waarom gaan vrouwen die zwanger zijn nog de straat op? Stel je voor dat ze een ongeluk krijgen en er iets met de babvy gebeurt? Eigenlijk zouden ze gewoon 9 maanden opgenomen moeten worden in het ziekenhuis, zodat er altijd medische hulp is als er iets gebeurt....
Jeetje, je kunt het ook overdrijven allemaal, en dat kun jij echt heel erg goed.
quote:Als poedervormige zuigelingenvoeding niet juist bereid of na het bereiden niet juist bewaard wordt, kan de bacterie in het gebruiksklare product uitgroeien. Vooral het bewaren van al bereide voeding kan risico’s met zich meebrengen. Als de voeding echter hygiënisch wordt bereid en onmiddellijk wordt gegeven zijn de risico’s voor gezonde baby’s thuis verwaarloosbaar klein. Bij pasgeboren of te vroeg geboren baby’s die met een verminderde weerstand in het ziekenhuis liggen, is het risico groter.
Dat bedoelde ik niet... ik bedoelde en linkje naar topics waarin mensen worden aangevallen...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:04 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Google eens op ''Enterobacter sakazakii.''
Het leuke is (OUD-symptoon) dat je continue mensen hoort over dat ze aangevallen worden door de BV-maffia, de Quinny-maffia en de anti-dekbed-maffia, maar dat je dat eigenlijk heel weinig ziet gebeuren. Veel huilen voordat je geslagen wordt, dus. Enkele hardliners als Bass-Miss (sorry BM, maar eh, fanatiek ben je wel!) daargelaten valt het allemaal wel mee hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet... ik bedoelde en linkje naar topics waarin mensen worden aangevallen...
Het risico op een open ruggetje (hét argument voor foliumzuur kennelijk) is ook heel laag. Misschien tegenwoordig zelfs lager dan het risico op borstkanker. Iets waar bv tegen kan beschermen, trouwens.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef LadyS het volgende:
Ik weet nog wel dat Evenstar zich "moest verantwoorden" over het feit dat ze geen foliumzuur nam.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet... ik bedoelde en linkje naar topics waarin mensen worden aangevallen...
klopt, weet ik dat ik heus niet de enige ben.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:14 schreef LadyS het volgende:
Ik weet nog wel dat Evenstar zich "moest verantwoorden" over het feit dat ze geen foliumzuur nam.
Met andere woorden: het ligt niet aan de FV maar aan de manier waarop ermee omgegaan wordt.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
heb ik gedaan en ik kom ook het volgende daarbij tegen
[..]
Ja precies, er staat zelfs een lijst bij met dingen die je kunt doen om het te voorkomen. Dus om met dit soort dingen aan te geven dat flesvoeding slecht is...mwoa denk dat je dan een beetje grijpt naar alles wat je kunt vinden om flesvoeding als slecht te bestempelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met andere woorden: het ligt niet aan de FV maar aan de manier waarop ermee omgegaan wordt.
De kiem zit al in het poeder van bij het produktieproces, het eventjes laten staan maakt het idd erger.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met andere woorden: het ligt niet aan de FV maar aan de manier waarop ermee omgegaan wordt.
Vergelijkbaar misschien met moeders die roken, alcohol drinken of drugs gebruiken in de periode dat ze bv geven.
En door het water waarmee je de fv aanmaakt te koken, kun je elk risico uitsluiten. Goed ermee omgaan is dus van belang, zoals met zoveel zaken.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:33 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
De kiem zit al in het poeder van bij het produktieproces, het eventjes laten staan maakt het idd erger.
Jeetje, overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Heel veel mensen koken het water voor ze de fles maken.... Mensen die flesvoeding geven zijn niet achterlijk ofzo hoor...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Bass-Miss het volgende:
En hoeveel mensen koken het water?
De tekst op de verpakking dat je de melk niet op voorhand mag klaarmaken staat er ook nog niet zolang op. Deze is er pas gekomen nadat er sterfgevallen waren en de producent wil natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden.
Die link van dat artikel is inmiddels 4 jaar oud! De informatie wordt steeds beter, mensen zijn zich van meer zaken bewust, dus ik denk dat je die risico's echt niet moet overdrijven, zoals jij doet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Bass-Miss het volgende:
En hoeveel mensen koken het water?
De tekst op de verpakking dat je de melk niet op voorhand mag klaarmaken staat er ook nog niet zolang op. Deze is er pas gekomen nadat er sterfgevallen waren en de producent wil natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden.
Is er een relatie tussen mensen die voor fv kiezen en het al dan niet eten van gerookte zalmquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Maar ik wou eigenlijk maar zeggen dat het risico op listeriose ook heus niet zo groot is.
En toch ben je volgens dezelfde mensen die kiezen voor kunstvoeding slecht bezig als je gerookte zalm eet...
Hier is de norm nochtans dat kraantjeswater gekookt wordt, fleswater niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:42 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Jeetje, overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Heel veel mensen koken het water voor ze de fles maken.... Mensen die flesvoeding geven zijn niet achterlijk ofzo hoor...
Ok... gelezen, het is dus eens voorgekomen dat er vraagtekens gesteld werden. Prima, was mij tot nu toe nog niet opgevallen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:19 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ow, sorry.
Zwangerschap en geboorte deel 186
Nou het was mij nog nooit opgevallen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:44 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Hier is de norm nochtans dat kraantjeswater gekookt wordt, fleswater niet.
Koken jullie echt steeds het water vlak voor de fles? Dan duurt het toch enorm lang eer dat drinkbaar is?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:45 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou het was mij nog nooit opgevallen eerlijk gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |