abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:35:06 #76
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56380016
Spruw is toch ook een ziekte? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_56380041
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:35 schreef k_i_m het volgende:
Spruw is toch ook een ziekte? .
Iets minder gevaarlijk.
En kan de baby ook krijgen door flesvoeding.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 januari 2008 @ 10:39:00 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56380090
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:28 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

En dat je weet wat de risico's zijn en de voor- en nadelen.
Juist en op basis daarvan neem je een beslissing die van toepassing is op je eigen situatie. Niemand anders kan die keuze voor je maken en niemand anders kan bepalen of jouw keuze wel de juiste is... Dat doe je helemaal zelf
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:39:33 #79
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56380108
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeen het volgende:
Als we nu eens gewoon allemaal bepalen wat het beste is voor ons kind... En verder niet willen bepalen wat het beste is voor het kind van de buren... Als je flesvoeding wilt geven, geef je flesvoeding... Als je borstvoeding wilt geven, geef je borstvoeding. Het allerbelangrijkste is dat je er zelf achter staat, niet wat anderen denken dat moet.
Hear hear.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:39:50 #80
14746 k_i_m
pi_56380118
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:36 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Iets minder gevaarlijk.
En kan de baby ook krijgen door flesvoeding.
Vrijdag dertien blijft gevaarlijk, van veel lezen word je blind
Trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind
Als ik maar geen lekke band krijg en stink ik niet uit m'n mond
Ben ik niet te laag verzekerd, dokter ben ik wel gezond
Van tomaten krijg je puistjes, van veel koffie word je rood
Van sigaretten zieke longen en van leven ga je dood

Met dank aan Robert Long.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:41:17 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56380140
En die kan het weten
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:45:29 #82
14746 k_i_m
pi_56380238
Ja, kan mij het schelen, ik rook toch niet!
In my life
Why do I smile
pi_56380260
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Vrijdag dertien blijft gevaarlijk, van veel lezen word je blind
Trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind
Als ik maar geen lekke band krijg en stink ik niet uit m'n mond
Ben ik niet te laag verzekerd, dokter ben ik wel gezond
Van tomaten krijg je puistjes, van veel koffie word je rood
Van sigaretten zieke longen en van leven ga je dood

Met dank aan Robert Long.

Klopt ook. Maar waarom dan wel panisch doen over het eten van rood vlees, rauwe kaas,...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 januari 2008 @ 10:47:32 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56380284
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:46 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Klopt ook. Maar waarom dan wel panisch doen over het eten van rood vlees, rauwe kaas,...
Omdat iedereen voor zichzelf bepaalt welke risico's aanvaardbaar zijn en welke niet. Dat is geloof ik een van de grondrechten van de mens
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:48:02 #85
14746 k_i_m
pi_56380296
Ik word altijd al panisch van rood vlees. Gadverdamme wat goor! .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:51:30 #86
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56380372
Weet je wat het is met borstvoeding/flesvoeding? Het is net als bij de zwangerschap. Men denkt opeens het recht te hebben op heel gedetailleerd te gaan vragen hoe je je voelt. Normaal is het "hoe gaat het?" en dan kan je volstaan met "goed", maar tijden de zwangerschap word je hele lichaam onder de loep genomen. ben je misselijk, ben je moe, heb je last van je rug, heb je alst van dit heb je lastt van dat, het is werkelijk een halve anamnese die wordt afgenomen, ook door vreemden.
en welke voeding je gaat geven, hoort daar ook bij. ik vond het ook storend dat men zomaar vroeg of ik bv gaf en daar dan vrolijk een oordeel aan hing. nu niet echt meer.
nu denk ik meer als mensen zeggen "goh, wat goed van je dat je bv geeft" dat het een soort bewondering is. bv geven is gewoon fysiek zwaar. kan je hoog en laag over springen, maar dat is nu eenmaal zo. en als je dat doet, en je houdt het vol, is dat goed. dat betekent niet dat je zwak of slecht bent als je fv geeft, maar fv geven is fysiek minder belastend. simple as that.
tja, en men heeft altijd wel ergens een ongefunceerde mening over, en bij de keuze fv danwel bv is de vrouw soms een beetje hormonaal, dus wordt eea wat zwaarder opgevat.

hierbij wil ik wel nuanceren voor de totale onverlaten zoals stiemie die beschrijft die denken dat je nog ff kan relacteren als je net gestopt bent omdat het niet loopt. maar dat lijkt me duidelijk. bovenstaande geldt voor de "gemiddelde" bemoeial.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56380386
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Omdat iedereen voor zichzelf bepaalt welke risico's aanvaardbaar zijn en welke niet. Dat is geloof ik een van de grondrechten van de mens
Dat mag, maar daarvoor moet je de risico's eerst kennen.
En mag ik het dan gek vinden dat mensen wel worden aangevallen op het eten van een biefstuk of op het niet nemen van foliumzuur?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:55:13 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56380459
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:52 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

En mag ik het dan gek vinden dat mensen wel worden aangevallen op het eten van een biefstuk of op het niet nemen van foliumzuur?
Dat levert dan ook gevaar op. Het geven van flesvoeding echter niet.
pi_56380500
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat levert dan ook gevaar op. Het geven van flesvoeding echter niet.
Jawel, dat zei ik juist eerder.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 januari 2008 @ 10:56:56 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56380507
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:52 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Doe eens een linkje... dat ben ik hier namelijk nou nog nooit tegengekomen.

Overigens, ik niemand aanvallen op hun keuzes. Als je de voor- en nadelen kent en een keuze gemaakt hebt, wie ben ik dan om te bepalen dat die keuze niet goed is? Ik ben namelijk ook niet perfect ( ), doe ook dingen waarvan anderen roepen dat ze dat nooit zouden doen. Prima, dan doe je het niet, ik doe het wel omdat ik de voor- en nadelen tegen elkaar heb afgewogen...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:00:03 #91
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56380584
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:56 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat gevaar vind ik vergelijkbaar met het risico wat je neemt door de straat op te gaan. Je kunt nooit alle gevaar uitsluiten. Om nu over "het risico van kunstvoeding" te spreken vind ik nogal opgeblazen .
  Moderator dinsdag 29 januari 2008 @ 11:02:23 #92
5428 crew  miss_sly
pi_56380632
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:56 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

zoals in de tekst van Robert Long: van leven ga je dood.
je hebt risico's en risico's. Waarom gaan vrouwen die zwanger zijn nog de straat op? Stel je voor dat ze een ongeluk krijgen en er iets met de babvy gebeurt? Eigenlijk zouden ze gewoon 9 maanden opgenomen moeten worden in het ziekenhuis, zodat er altijd medische hulp is als er iets gebeurt....

Jeetje, je kunt het ook overdrijven allemaal, en dat kun jij echt heel erg goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56380675
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Doe eens een linkje... dat ben ik hier namelijk nou nog nooit tegengekomen.
Google eens op ''Enterobacter sakazakii.''
pi_56380763
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

zoals in de tekst van Robert Long: van leven ga je dood.
je hebt risico's en risico's. Waarom gaan vrouwen die zwanger zijn nog de straat op? Stel je voor dat ze een ongeluk krijgen en er iets met de babvy gebeurt? Eigenlijk zouden ze gewoon 9 maanden opgenomen moeten worden in het ziekenhuis, zodat er altijd medische hulp is als er iets gebeurt....

Jeetje, je kunt het ook overdrijven allemaal, en dat kun jij echt heel erg goed.
Dat is het juist. Waarom is het risico op listeriose erger dan het risico op een andere kiem?
Van beiden kan je doodgaan. En niet iedereen die rauwe kaas gegeten heeft heeft die pech, eigenlijk zelfs maar een heel klein deel. En toch wordt er serieus op gehamerd.
pi_56380765
heb ik gedaan en ik kom ook het volgende daarbij tegen
quote:
Als poedervormige zuigelingenvoeding niet juist bereid of na het bereiden niet juist bewaard wordt, kan de bacterie in het gebruiksklare product uitgroeien. Vooral het bewaren van al bereide voeding kan risico’s met zich meebrengen. Als de voeding echter hygiënisch wordt bereid en onmiddellijk wordt gegeven zijn de risico’s voor gezonde baby’s thuis verwaarloosbaar klein. Bij pasgeboren of te vroeg geboren baby’s die met een verminderde weerstand in het ziekenhuis liggen, is het risico groter.
pi_56380800
Maar goed, even back on-topic: het is redelijk schandalig dat een 'arts' door dit soort gesponsorde 'onderzoeken' met allerlei vage kreten (" zo gaf een van de schrijvers van het WHO-rapport over borstvoeding onlangs vertrouwelijk aan Sauer toe." - ofwel: ik heb wel een bron maar mag lekker niet zeggen wie en hoe) komt. Je kunt je afvragen waarom dit gebeurt - het antwoord is simpel: met borstvoeding is geen fabrikant gebaat, er wordt geen geld verdiend door producenten. Dat zou je des te wantrouwiger moeten maken jegens de producten die zij maken.

Alles imho dan he. Voordat er weer mensen zich aangevallen voelen ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:11:47 #97
14746 k_i_m
pi_56380891
Maar het is toch ook logisch dat het risico van bepaalde infecties/ziektes voor baby's groter is dan dezelfde ziektes voor volwassen mensen?

Trouwens, als ik zelf al ziek ben dan is de kans ook veel groter dat ik van een rare bacterie het hoekje omga.
In my life
Why do I smile
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 januari 2008 @ 11:12:17 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56380898
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:04 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Google eens op ''Enterobacter sakazakii.''
Dat bedoelde ik niet... ik bedoelde en linkje naar topics waarin mensen worden aangevallen...
pi_56380961
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet... ik bedoelde en linkje naar topics waarin mensen worden aangevallen...
Het leuke is (OUD-symptoon) dat je continue mensen hoort over dat ze aangevallen worden door de BV-maffia, de Quinny-maffia en de anti-dekbed-maffia, maar dat je dat eigenlijk heel weinig ziet gebeuren. Veel huilen voordat je geslagen wordt, dus. Enkele hardliners als Bass-Miss (sorry BM, maar eh, fanatiek ben je wel!) daargelaten valt het allemaal wel mee hoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56380963
Ik weet nog wel dat Evenstar zich "moest verantwoorden" over het feit dat ze geen foliumzuur nam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')