abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2008 @ 07:09:44 #76
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61000366
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:50 schreef Troel het volgende:

[..]

Maar dan zal het wel loslopen met de hoeveelheid luiers die jullie gebruiken
Hopelijk wel ja!

Alhoewel, als mijn vrouw tien jaar jonger was geweest en het aan haar had gelegen ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_61007450
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef hassanjassan het volgende:
Ik heb hier thuis de Diaper Champ !!!

[ afbeelding ]

Die hebben wij ook en het id een ideaal ding! Ik heb onder de zak op de bodem een paar was-geurbuiltjes liggen en dat scheelt wel in geur. Poepluiers gaan in een hema-luierzakje in de emmer en dan ruik je ze bijna niet meer. En je kunt zo ook mooi je overschot aan boodschappentassen wegwerken want die passen ook in de emmer
pi_61007860
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:15 schreef hassanjassan het volgende:
Maar wat dus niet begrijp, hoe kunnen mensen in dit forum nu die luieremmer, soms een normale notabene gewoon op de babykamer houden? Da's toch smerig? De hele kamer meurt dan naar luiers, da's bijna alsof ik een wcpot in mijn eigen kamer heb hangen en effe een grote boodschap heb gedaan. De geur is niet te harden, en da's dan 1 ding, het lijkt me ook verre van gezond om een hele nacht in die geur te slapen.
Hij staat bij ons op de babykamer omdat we anders net zo goed de luiers in de vuilnisbak kunnen doen. Voor het gemak dus. Soms hebben we hem wel op de gang gezet maar als hij zo erg stinkt dat het hinderlijk is op de babykamer is het gewoon tijd om de zak te verwisselen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61110464
wij hebben een grote voorraadbak die eigenlijk voor hondenbrokken oid bedoeld is, kan luchtdicht afgesloten. Zit een zak van de recycling in voor de wegwerpers die we 's nachts gebruiken, en daarnaast gaan de katoentjes gewoon los. Poepopvangvel met poep gaat direct in de groenbak. De wegwerpers gaan eens in de 2-3 weken naar de niet-meer-Knowaste container, dat stinkt dus, maar doordat de bak luchtdicht afsluit ruik je dat niet heel lang.
pi_65149103
Hmmm... niet zo handig als het leek dus en inderdaad beetje weggegooid geld. Gewoon een emmer met deksel voldoet prima Weer 100 euro uitgespaard
pi_65149455
zo, evalutatie dan we hadden uiteindelijk gewoon een klein pedaalemmertje gekocht (sangdrax riep "maar dan moet je dat elke dag verschonen!, waarop ik zei: "dat klopt, dat is dan ook het idee, anders gaat het stinken")

en dat werkt prima, zowel 4 hoog zonder lift, als nu in een eensgezins met kliko en alles. luiers mogen hier trouwens niet bij het gft.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:38:59 #82
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_65152135
Wij hebben een NappyWrapper gekocht was maar 19 euro als je lid werd van Wij Jonge Ouders , lijkt me handig maar die navullingen zijn inderdaad nogal aan de dure kant. Als het te duur wordt, kan ik altijd nog omschakelen. Inmiddels wel een site gevonden waar je de navullingen goedkoper kan kopen. Maar ja dan heb je wel weer verzendkosten...
Make love, not war ☮
  zaterdag 17 januari 2009 @ 21:28:19 #83
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_65153754
Om eerlijk te zeggen vind ik dat ook nog nogal duur, die navullingen... Voor die prijs vind ik het meteen helemaal niet erg meer om de luiers vanuit onze simpele luieremmer in een plastic zakje te doen en deze in de grijze bak te dumpen
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_65154849
ik gooi alles meteen de zakken in voor de inzamelpunt. ik heb in de bijkeuken beneden een zak liggen en die is met 2 kids zo vol dus elke week 2 grote zakken wegbrengen.
ik dacht ow die nappywrapper is zo handig maar met 2 kids niet te doen.
wij hebben hem op zolder staan(om te verkopen).
mama van 3 kids!
pi_65163710
Hier moet je betalen om je luiers in die luierbakken te gooien... Dan gaan ze gewoon in inze container hoor. Ik wil best afval scheiden, maar er niet meer voor betalen...
Fake it till you make it...
  zondag 18 januari 2009 @ 09:36:39 #86
114177 Diaan73
pi_65163761
Ik heb even gekeken wat het "beleid" hier is, maar dit vond ik:

Luiers
Op laten halen
Luiers en incontinentiemateriaal worden niet apart aan huis ingezameld. U mag luiers in uw grijze container gooien.

Zelf wegbrengen
Luiers en incontinentiemateriaal kunt u gratis naar het afvalbrengpunt brengen. Dit afval wordt hier verzameld in speciale luiercontainers. Voor het bewaren van de luiers kunt u gebruik maken van zogenaamde luierzakken. Deze luierzakken zijn gratis verkrijgbaar bij de Servicecentra van de gemeente Enschede.

Nou dat vind ik toch wel veel gedoe hoor, want die afvalpunten zijn niet echt in de buurt en altijd erg druk.
Make love, not war ☮
pi_65164005
Ik had een NappyWrapper gekocht maar die staat inmiddels op marktplaats
Ondertussen gebruik ik gewoon een pedaalemmertje met een zak erin en de poepluiers gaan in de poepzakjes van de ikea (zijn poepzakjes voor honden, ideaal ervoor)
pi_65164042
Diaan wij moeten ook 7 km rijden voordat we ze moeten inleveren. in het begin met 1 kind deed ik het ook niet. maar nu met 2 kids krijgen we onze kliko niet meer dicht. hij zit nu al elke 2 weken vol.
dus nu moet ik wel. i ga bijv.dinsdag even naar de winkel nou 1 straat verder staan die containers nou dat is ook geen extra moeite eigenlijk. ik neem die luierzakken altijd bij het cb mee, als ik er toch ben

nijna wat raar dat je daarvoor moet betalen
mama van 3 kids!
pi_65164066
Wij hebben ook gewoon een emmertje en voor de poepluiers de poepzakjes van de kruidvat, werkt prima

7 km rijden tot een inzamelingspunt, stom...hier hebben we er 2 vlakbij liggen en 1 ervan is gewoon bij het kdv waar Dana zit.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:21:47 #90
114177 Diaan73
pi_65164080
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:16 schreef Popples het volgende:
Diaan wij moeten ook 7 km rijden voordat we ze moeten inleveren. in het begin met 1 kind deed ik het ook niet. maar nu met 2 kids krijgen we onze kliko niet meer dicht. hij zit nu al elke 2 weken vol.
dus nu moet ik wel. i ga bijv.dinsdag even naar de winkel nou 1 straat verder staan die containers nou dat is ook geen extra moeite eigenlijk. ik neem die luierzakken altijd bij het cb mee, als ik er toch ben

nijna wat raar dat je daarvoor moet betalen
Bij ons blijft het maar bij 1 kind met luier voorlopig, dus dat gaat wel lukken denk ik. Het is ook niet helemaal logisch dat je die luierzakken weer bij een servicecentrum moet ophalen.. is weer helemaal ergens anders. Nou ja, we zien het wel.
Make love, not war ☮
pi_65164157
jeejtje dat is wel heel raar idd. nou hier is het zo dat ze heel veel punten door die zakken hebben waar jeze kunt halen en ook 3 punten ofzo waar je de volle zakken kunt inleveren.
achja 1 keer in de week even afleveren is ook geen probleem.

hopelijk verhuizen we snel en wonen we wat dichterbij want nu wonen we in een boeregatwaar niks zit.
mama van 3 kids!
pi_65164297
Wij waren ook dapper aan die zakken begonnen. Maar bij het inleveren bleek dat ze op het afvalpunt niet eens een luiercontainer hadden (Enschede-oost). Die zakken belanden dus alsnog bij het gewone vuil.
Sindsdien gaan de plasluiers boven in een kleine pedaalemmer (max eens in de 2 dagen legen), de plasluiers beneden en de poepluiers gaan direct naar de container. En dat werkt al een jaar prima..

Diaan, het schijnt dat je die zakken soms ook bij KDV's en buurtcentra kunt inleveren, maar ik heb die nog niet gezien hier in de buurt. Dus ik heb nog wel wat luierzakken voor je liggen
  zondag 18 januari 2009 @ 10:57:01 #93
114177 Diaan73
pi_65164431
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij waren ook dapper aan die zakken begonnen. Maar bij het inleveren bleek dat ze op het afvalpunt niet eens een luiercontainer hadden (Enschede-oost). Die zakken belanden dus alsnog bij het gewone vuil.
Sindsdien gaan de plasluiers boven in een kleine pedaalemmer (max eens in de 2 dagen legen), de plasluiers beneden en de poepluiers gaan direct naar de container. En dat werkt al een jaar prima..

Diaan, het schijnt dat je die zakken soms ook bij KDV's en buurtcentra kunt inleveren, maar ik heb die nog niet gezien hier in de buurt. Dus ik heb nog wel wat luierzakken voor je liggen
Enschede-Oost gaan wij ook altijd heen Ik zal tzt eens bij kdv informeren. ik wist dat je in Enschede woonde, maar misschien ook wel dichtbij...
Make love, not war ☮
pi_65164867
psst, ik woon op stokhorst, nabij het spoor.
pi_65164942
Hier moet je dus een rol zakken kopen waar je ze dan in kan doen om ze in te leveren. De inleverpunten (2) zijn bij de 2 KDV hier en ik denk dat ze wel mooi verspreid liggen zeg maar. Maar ik ga dus niet betalen voor die zakken...
Ik heb hier een inleverpunt heel dichtbij zitten dus het was maar een kleine moeite geweest.
Fake it till you make it...
pi_65165051
Hier ook de nappywrapper en erg tevreden.
Bij ons staat de kliko vlak bij de voordeur dus om de luiers hier direct in te gooien lijkt me niet zo fris. Ruik ik het elke keer bij thuiskomst Zeker niet nadat ik ook nog het verhaal had gehoord van iemand die in de zomer maden in zijn kliko kreeg van de poepluiers bleehhh.
pi_65165069
wij kunnen die zakken gewooin gratis afhalen bij de gemeente of bij 1 van de leverpunten. Vind het stom dat het zo verschillend is per plaats.
  zondag 18 januari 2009 @ 11:56:37 #98
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_65165572
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 03:47 schreef Troel het volgende:
Hier de Nannywrapper tot grote blijdschap van Bert. Ding werkt uitstekend, luchtje is hier niet overduidelijk aanwezig. Luiers kunnen in de strook die eruitkomt naar het luierverzamelpunt waar ze verwerkt worden.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  zondag 18 januari 2009 @ 12:01:43 #99
114177 Diaan73
pi_65165689
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:25 schreef Deepfreeze het volgende:
psst, ik woon op stokhorst, nabij het spoor.
dan woon je idd dichtbij, ik woon op het Ribbelt. Aan het Florapark. Mijn vriendin woont ook op het stokhorst
Make love, not war ☮
pi_65165837
Hier een nappywrapper, we hebben dat ding gekregen, en de aanvullingen koop ik in de aanbieding.
Maar we gebruiken hem wel alleen voor Poepluiers, dan doen we zo'n 3 maanden met 1 zo'n vulling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')