Dat ik in zo'n topic zou antwoorden ...
Emmertje met deksel, in de badkamer. Hoe dat zo gekomen is, weet ik niet, maar wij verschonen niet meer op de commode, maar in de badkamer op een speciaal daartoe als vrijwilliger aangewezen handdoek op de grond. Dit is zo ongeveer de enige gymnastiek die we hebben, dus het kan geen kwaad

.
Zo'n geurzakje maskeert wel wat, maar niet alles

. Ik heb inmiddels de 'schwung' gevonden om het deksel niet langer dan 0,5 seconden open te hebben om zo'n luier erin te mikken
En wie mag het zakje eruit halen? Juist

.
Diep inademen, deksel eraf, zakje eruit en direct dichtknopen, deksel eraf laten om de emmer te laten luchten (raampje staat toch altijd open), deur dicht, twee stappen zetten en uitademen. Da's tenminste wakker worden

.
Kliko? Gescheiden afval?
Wij hebben hier een paar grooooote groene containers in de straat staan (die worden hier 'Kikkers' genoemd) waar al-les ingemikt wordt en die worden 2-3 keer per week geleegd.
Er wordt hier wel een poging gewaagd tot gescheiden afval inleveren, maar het loopt nog geen vaart.
Waarschijnlijk ziet het er over 10 jaar wel beter uit ...
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)