abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56376360
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:37 schreef Mammietje het volgende:
Meestal rollen we de inhoud er niet los in, maar vouwen we de luier eerst dicht, Marlieske.
Maar eh... Maak je borst maar nat als het tijd wordt voor het potje!
Haha, wij rollen m ook eerst dicht maar ons klein meisje verspreidt over het algemeen een lucht
En ze heeft een klein kamertje en dat gaat dus echt wel ruiken die emmer *jakkes*

En potjes dat duurt nog ff
Mama van Isa en Ties
pi_56376837
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:09 schreef Lishe het volgende:
Da's dus ook een nadeel bij de Nappy Wrapper , die navulsystemen, daar zit een 'verbergluchtje' aan. Ik vind het niet stinken, maar je ruikt dus de hele tijd dat luchtje.
Hier ruik je gewoon de poeplucht hoor, na een tijd, dus voor de emmer vol zit. Ondanks de 'belofte' van het winkelpersoneel dat de groene navullingen sterker zouden maskeren, zitten we nog steeds met geurtjes...

Het leek ons wel ideaal omdat we geen buiten (tuin of koertje) hebben om het afval te zetten.

Ach ja, zo zijn er wel meer miskopen in kinderland
  dinsdag 29 januari 2008 @ 03:47:31 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_56377123
Hier de Nannywrapper tot grote blijdschap van Bert. Ding werkt uitstekend, luchtje is hier niet overduidelijk aanwezig. Luiers kunnen in de strook die eruitkomt naar het luierverzamelpunt waar ze verwerkt worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2008 @ 07:47:07 #29
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56377615
Goed topic tinny.

Bij de prenatal waren verschillende systemen te koop, en allemaal net iets te duur naar mijn mening. Voorlopig vind ik het 'pleur het in de kliko' idee het aantrekkelijkst. Alleen ken ik mezelf en zal ik aardig wat dicipline nodig hebben om die ook netjes op tijd aan de straat te zetten.
pi_56377658
Bij ons moeten luiers ook in de GFT-bak. Ik gooi ze altijd een of twee keer per dag weg (na poepluiers dus direct) en de slaapkamer blijft stankvrij. Ze liggen tot die tijd gewoon in een afvalzakje te wachten (gewone afvalbak).
pi_56377815
Wij hebben de diaperchamp maar ik denk dat een 'gewone ' afvalemmer met kanteldeksel ook had gewerkt. Zeker in het eerste half jaar, borstvoedingspoep stink niet zo heel erg. En nu stop ik de poepluiers in een luierzakje omdat de kamer anders alsnog naar poep ruikt. Peuterpoep ruik je gewoon door de diaperchamp heen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56377886
Ik was ook al aan het twijfelen of ik een gewome luieremmer of zo'n systeem ging aanschaffen, maar ik denk dat ik nu toch maar voor een gewone emmer met losse zakje ga. Als de stank me gaat irriteren kan ik altijd alsnog zo'n systeem halen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:03:14 #33
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56378267
Hier gewoon vuilnisbakje met zo'n ronde 'rol' deksel. Mooi klein maatje zodat ie vaak genoeg geleegd moet worden.
Het eerste half jaar stinken poepluiers nog niet (of amper) doordat ze geen bijvoeding krijgen.. Sinds de bijvoeding gaan de poepluiers in een luierzakje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56378315
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Wij hebben de diaper champ. bener erg tevreden over. kn een gewone vuilniszak in (50 L is ons formaat (20 cent per 50 of zo bij de blokker, ietsjes duurder, maar geen rib uit je lijf, zeg maar)), dus je hoeft niet zoals met zo'n nappywrapper ding steeds dure navulverplakkingen kopen. luier erin, hengsel draaien en je ruikt niets meer!
Wij hebben die ook, inclusief de zakjes van de Blokker Komt vooral omdat wij op 5 hoog in een appartement wonen met een open keuken waar de grote prullenbak staat. Even een luier in de kliko gooien is er dus niet bij en poepluiers in de gewone prullenbak is met een open keuken ook geen succes.
Al doe ik de poepluiers nog wel eerst in zo'n luierzakje, maar dat is vooral om de enorme walm die vrijkomt bij het wisselen van de zak wat te beperken
pi_56378451
Begonnen met een luieremmer met een losse deksel. Maar die vonden we allebei niet zo handig omdat je de deksel moet optillen en nu die kleine wat beweeglijker wordt op de commode word dat wat lastig.
Dus we hebben laatst bij de praxis en gezellig gekleurde pedaalemmer gekocht, ideaal. Regelmatig legen en dan komt het best goed.
Fake it till you make it...
pi_56379572
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:19 schreef Jelief het volgende:
Wij hebben de diaperchamp maar ik denk dat een 'gewone ' afvalemmer met kanteldeksel ook had gewerkt. Zeker in het eerste half jaar, borstvoedingspoep stink niet zo heel erg. En nu stop ik de poepluiers in een luierzakje omdat de kamer anders alsnog naar poep ruikt. Peuterpoep ruik je gewoon door de diaperchamp heen
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:03 schreef E.T. het volgende:
Hier gewoon vuilnisbakje met zo'n ronde 'rol' deksel. Mooi klein maatje zodat ie vaak genoeg geleegd moet worden.
Het eerste half jaar stinken poepluiers nog niet (of amper) doordat ze geen bijvoeding krijgen.. Sinds de bijvoeding gaan de poepluiers in een luierzakje.
Ik hou hier mijn hart al vast... ik vind het allemaal wel stinken. Te verdragen, dat wel, maar toch, stinken
pi_56383185
Hier ook een gewone luieremmer alleen voor de plasluiers want poepluiers stinken de tent uit dus die gaan meteen in een zakje en dan naar de grijze bak.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_56383540
Hier een gewone emmer met deksel, poepluiers gaan in een luierzakje van de etos. Regelmatig leeghalen en dan heb je amper last van de stank.
pi_56436455
ik heb hier een nappywrapper, ideaal ding
totdat een behulpzame vriendin dat ding gaat legen en je ineens de helft kwijt bent
maar voorderest geen geurtjes ...wereldding
  woensdag 6 februari 2008 @ 15:29:34 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56562687
ik heb ff een vraagje voor de mensen die de diaper champ gebruikn:
hoe houden jullie dat ding schoon? ik gooi er nu regelmatig een baby wipe of ander doekje tegenaan, maar haal hem niet uit elkaar. doen jullie dat wel?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56563481
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 15:29 schreef DaviniaHR het volgende:
ik heb ff een vraagje voor de mensen die de diaper champ gebruikn:
hoe houden jullie dat ding schoon? ik gooi er nu regelmatig een baby wipe of ander doekje tegenaan, maar haal hem niet uit elkaar. doen jullie dat wel?
Ik ga ook met een doekje door de draaibak zeg maar. Verder hoef ik hem niet schoon te maken. Heb onderin een geurzakje van zwitzal liggen en poepluiers doe ik in een poepzakje Dus echt vies word ie niet.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56565043
Wat zijn die luierzakjes van ethos?
Soort zakje om de pamper iets geurvrijer weg te gooien?
(sorry ben totale leek)
pi_56565123
De nappy wrapper staat nu bij babydump voor 29,95 zag ik trouwens net .
pi_56565767
Liza, dat zijn geurzakjes zodat je de poeplucht niet meer ruikt.
pi_56569537
Wij hebben ook een diaper champ. Bevalt goed. Staat hier in de "bijschuur".
We hebben bij de action "poepzakjes" gekocht. Dat scheelt aardig. Alleen hij wordt nu wat stroef. Dus misschien tijd om los te halen en goed schoon te maken. Normaal maak ik het met een schoonmaakdoekje/billendoekje schoon.
  woensdag 6 februari 2008 @ 21:33:58 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_56570006
Wij hebben overigens een witte plasticzak in de nannywrapper zitten en halen hem dan na verloop van tijd leeg en brengen de luiers naar de gemeentewerf waar ze op een speciale manier verwerkt worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56570191
Wij hebben ook een luieremmer gebruikt, maar vond het lastig om telkens dat ding te legen.
( was het type: luier erin, 2 slagen met het deksel en de luier zat in een plastic zakje wat een luierrups als gevolg had )
Tegenwoordig gewoon een plastic zak op de overloop die om de dag de kliko in gaat.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_56570937
Plastic emmer met deksel Staat in de badkamer, en ja hij stinkt
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56571415
Stinkende poepluiers gaan uiteraard rechtstreeks de kliko in.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:13:58 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60948643
Pfoe... hier een gewoon emmertje met pedaalemmerzak en verder niks, maar men wat meurt dat.
Hier nu de laatste dagen zo'n 3-4 tandenluiers per dag en dat is toch wel heel erg veel van het goed hoor.

Ik overweeg nu toch ook een diaper champ ofzo.
Eerst maar eens van die geurzakjes proberen, die heb ik nog liggen van de vakantie, maar had ik helemaal niet aan gedacht voor thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')