abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56368753
Ja het is bijna zover.
en toen ineens zag ik .... een luieremmer...
nou schijn je daar een keuze in over te hebben.

Simpele plastice met een dekseltje

ingenieuze systemen waarin luiers luchtdicht worden opgeborgen

tot zelfs hele vacuum systemen...

Maar dan nu de vraag heeft er iemand ervaring mee?
pi_56369032
Wij hebben een simpel ikea bakje dat aan de commode hangt. Met deksel. Ideaal!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56369055
Gewoon een simpele prullenbak met zwaaiklep. Gooi de luiers zo in. Poepluiers eerst in een zakje van de etos. Werk prima hier. Geen dure nappywrapper hier.
pi_56369061
wat is er mis met gewoon kind verschonen als: luier uit, luier ff opzij leggen, kind ff wegleggen (uiteraard veilig) en dan gewoon eerst luier wegmikken?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 28 januari 2008 @ 19:55:53 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56369087
Wij hadden gewoon een normaal emmertje met deksel op de gang staan. En was het plastic zakje vol, dan gingen de luiers richting grote vuilnisbak. Erg handig.
De nappywrapper (ofzoiets) ken ik uit de kindergarten van mijn kinderen. Ook wel een handig en geurloos systeem, maar het lijkt me wat duur.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56369109
gewoon meteen in de groene container pleuren zonder zakje eromheen werkt ook prima. Met zakje kunnen ze daar niet meer in overigens.
pi_56369165
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:56 schreef MarMar het volgende:
gewoon meteen in de groene container pleuren zonder zakje eromheen werkt ook prima. Met zakje kunnen ze daar niet meer in overigens.
zijn luiers niet deels van plastic?

maar de laatste keer dat ik een luier verschoonde was in 1988
  maandag 28 januari 2008 @ 20:02:27 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56369238
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:40 schreef tinny het volgende:
tot zelfs hele vacuum systemen...
Ik vraag me af... waarom?!
Dan pomp je alle stank *uit* de emmer en *in* je kamer
censuur :O
  maandag 28 januari 2008 @ 20:02:31 #9
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56369241
Wij hebben een zogenaamde Nappy Wrapper en gebruiken 'm eigenlijk nooit. luiers gaan gewoon de kliko in, of in een zak voor het inzamelpunt. Ik zou mijn geld wel beter weten te besteden en er gewoon iets leuks voor kopen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 28 januari 2008 @ 20:05:24 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56369316
Wij hebben de diaper champ. bener erg tevreden over. kn een gewone vuilniszak in (50 L is ons formaat (20 cent per 50 of zo bij de blokker, ietsjes duurder, maar geen rib uit je lijf, zeg maar)), dus je hoeft niet zoals met zo'n nappywrapper ding steeds dure navulverplakkingen kopen. luier erin, hengsel draaien en je ruikt niets meer!
Ons (mijn ) idee was als je steeds een deksel omhoog moet gooien, dan zit je iedere keer in de stank. En zeker poepluiers even op de commode laten liggen, liever nier

Maarreh, gefeliciteerd met de aanstaande aanwinst
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:06:23 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56369335
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik vraag me af... waarom?!
Dan pomp je alle stank *uit* de emmer en *in* je kamer
Klopt niet. met dergelijke systemen wordt iedere luier apart vacuum verpakt, dus helemaal geen stank meer.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:07:35 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56369362
Hier gewoon een emmer met een deksel op het kamertje zelf. Tot nu toe geen problemen mee ondervonden.
pi_56369370
wij hebben een pedaalemmer
pi_56369400
Hier staat een gewone afvalemmer, met een deksel. De plasluiers gaan daarin. De poepluiers gaan in een plastic zakje en direct richting de container.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:09:11 #15
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56369403
Da's dus ook een nadeel bij de Nappy Wrapper , die navulsystemen, daar zit een 'verbergluchtje' aan. Ik vind het niet stinken, maar je ruikt dus de hele tijd dat luchtje.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56369422
Wij hebben gewoon zo'n plastic geval met deksel. Daarin een pedaalemmerzak.
En weinig last hoor als je de deksel optilt.
In iemand zei hier dat de luiers in de groene container belandden, nou, ik had ook eens iemand gehoord die zei dat dat dus mocht. Heb de reinigingsdienst eens gebeld, en het mag NIET
Alleen Groente, Fruit en Tuinafval
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56369525
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:59 schreef simmu het volgende:

[..]

zijn luiers niet deels van plastic?

maar de laatste keer dat ik een luier verschoonde was in 1988
tegenwoordig is het ademend alom

Er zitten wel deeltjes aan die niet tot compost kunnen worden verwerkt, maar die worden er uitgefilterd zegt de brochure van de gemeente waar ik in woon.

Enneh in '88 was ik 12... denk dat ik toen ongeveer voor mijn eerste keer een luier verschoonde.
pi_56369683
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:13 schreef MarMar het volgende:

[..]

tegenwoordig is het ademend alom

Er zitten wel deeltjes aan die niet tot compost kunnen worden verwerkt, maar die worden er uitgefilterd zegt de brochure van de gemeente waar ik in woon.

Enneh in '88 was ik 12... denk dat ik toen ongeveer voor mijn eerste keer een luier verschoonde.
toen was ikke 16, maar mijn broertje 0
  maandag 28 januari 2008 @ 20:33:00 #19
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_56370049
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Wij hebben de diaper champ. bener erg tevreden over. kn een gewone vuilniszak in (50 L is ons formaat (20 cent per 50 of zo bij de blokker, ietsjes duurder, maar geen rib uit je lijf, zeg maar)), dus je hoeft niet zoals met zo'n nappywrapper ding steeds dure navulverplakkingen kopen. luier erin, hengsel draaien en je ruikt niets meer!
Ons (mijn ) idee was als je steeds een deksel omhoog moet gooien, dan zit je iedere keer in de stank. En zeker poepluiers even op de commode laten liggen, liever nier

Maarreh, gefeliciteerd met de aanstaande aanwinst
Die hebben wij dus ook hier en we zijn er erg tevreden over. We hadden eerst een gewone luieremmer, maar ik vond het toch teveel stinken.
Het grote voordeel van deze ten opzichte van veel andere systemen vind ik dat je geen navulcassettes hoeft te kopen omdat het werkt met gewone zakken. Je hebt dus eenmalig een aanschaf maar daarna is het goedkoop.
  maandag 28 januari 2008 @ 21:03:00 #20
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_56370705
Ik heb destijds gekozen voor de sangenic/nappywrapper. Op zich ben ik er wel tevreden over, maarja elke keer dat gedoe als ie vol is en navulverpakkingen kopen. Ik denk dat ik uiteindelijk blijer was geweest met de diaper champ.
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  Milf maandag 28 januari 2008 @ 22:17:32 #21
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_56372525
Gewoon een curver prullenbakje. Bij poepluiers een zakje erom van de Etos en klaar. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_56373282
Ik heb vandaag de Sangenic Nappy Wrapper gekocht
Kan over 20 weekjes ofzo pas zeggen of die bevalt
pi_56375706
Hier een (wat zeg ik... 2) luieremmer met deksel. Maar man, man, wat stinken die dingen zodra je de deksel opendoet! En hoe ouder de kids worden, hoe erger. Het enige wat daar een tikkie tegen helpt is zo'n geurbeestje voor in de auto. Gekocht voor in de auto, maar de geur was niet naar wens en veel te opdringerig, dus is hij in de luieremmer gaan wonen om die geur te overstemmen! Voordeel van zo'n ding is dat je het om het hengsel (handvat) kan hangen en dus niet per ongeluk weggooit als je de emmer leegt.
pi_56375877
Ik gooi iedere luier direct in de kliko, heb een luieremmer staan maar gebruik hem alleen voor vieze rompers enz.
Vind het niet zo fijn drollen in een emmertje
Mama van Isa en Ties
pi_56375913
Meestal rollen we de inhoud er niet los in, maar vouwen we de luier eerst dicht, Marlieske.
Maar eh... Maak je borst maar nat als het tijd wordt voor het potje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')