Ik moest lachenquote:Op maandag 28 januari 2008 16:00 schreef jpg97 het volgende:
De Johan Fruitschaal. Maar da's logisch.
Appels moet je niet in de koelkast bewaren, dan moet je ze wat later kopen. Ze liggen bij de kweker en groothandel al lang genoeg (maanden) in de koeling. Harde groenten en fruit moet je buiten de koeling bewaren. Zachte erin, maar dan nog moet alles op temperatuur zijn voordat je het eet.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:30 schreef Candaasje het volgende:
Misschien een beetje offtopic, maar de koelkast werkt nog gewoon het beste om je fruit goed te houden.
Zeker voor appels geldt dat. (Kiwi's e.d. zou ik er een paar dagen tevoren uit halen wil je je tanden niet breken, en ja, een platte fruitschaal werkt dan vaak het beste)
echt waar?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:28 schreef Lienekien het volgende:
Fruit schijnt ook sneller te bederven als je een vaas bloemen in de buurt hebt staan.
Appels moet je wel degelijk inde koelkast bewaren, wil je ze écht goed houden. Ze worden er minder melig van. (Althans, ik heb een aantal maanden bij een groenteboer gewerkt, en dat is wat mij verteld werd, en ik kan wel zeggen dat die mensen écht veel verstand van groente en fruit hadden)quote:Op maandag 28 januari 2008 20:18 schreef Fixers het volgende:
[..]
Appels moet je niet in de koelkast bewaren, dan moet je ze wat later kopen. Ze liggen bij de kweker en groothandel al lang genoeg (maanden) in de koeling. Harde groenten en fruit moet je buiten de koeling bewaren. Zachte erin, maar dan nog moet alles op temperatuur zijn voordat je het eet.
Voor fruitschalen is het belangrijk dat deze goed is schoon te maken en dat schimmelsporen er niet in blijven hangen. Daarom is glas, porcelein en rvs aan te raden. Ander belangrijk punt is dat er voldoende lucht bij kan zodat vocht kan weglopen of verdampen. Daarvoor is ook de speciale fruittest: een schaal met onderin gaatjes als een soort vergiet.
Ha! Verkeerd onthouden.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:05 schreef dwerg het volgende:
Het is juist omgekeerd, het fruit zorgt ervoor dat bloemen sneller rijp worden. Dat komt door de ethyleen die vrij komt als het fruit rijper wordt.
Bananen zijn niet echt hard toch..quote:Op maandag 28 januari 2008 20:18 schreef Fixers het volgende:
Harde groenten en fruit moet je buiten de koeling bewaren. Zachte erin, maar dan nog moet alles op temperatuur zijn voordat je het eet.
Waarom zou je ze in de koelkast bewaren? Doe ik eigenlijk nooit, behalve als het heel warm is. Tegen de fruitvliegjes.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 06:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Bananen zijn niet echt hard toch..
Waarom moet je die dan toch buiten de koelkast bewaren?
Ik bewaar ze ook niet in de koelkast...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 06:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zou je ze in de koelkast bewaren? Doe ik eigenlijk nooit, behalve als het heel warm is. Tegen de fruitvliegjes.
Bananen verkleuren erg snel als je ze thuis in de koelkast legt. Door de te lage temperatuur worden ze zwart.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 06:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Bananen zijn niet echt hard toch..
Waarom moet je die dan toch buiten de koelkast bewaren?
Okquote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
Bananen verkleuren erg snel als je ze thuis in de koelkast legt. Door de te lage temperatuur worden ze zwart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |