abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56967432
Ik ben het eens met dat sporten altijd helpt, niet alleen psychisch, maar ook lichamelijk. Zware training maakt dopamine vrij, een stofje waar je vrolijk en zelfverzekerd van wordt. Ik heb altijd, hoe erg ik ook in de put zit, na een uurtje hard sporten ben ik weer helemaal vrolijk en straal dat ook uit. Voor de rest ben ik geen bioloog, maar schijn ergens gelezen te hebben dat je door zware krachttraining een hoger testosteronlevel krijgt --> zelfverzekerder. Maar de grootste gevolgen zijn toch psychisch.

En voor jezelf hoge doelen stellen op gebied van onderwijs, werk, sport, hobbies enz en die vervolgens halen doet wonderen voor je zelfbeeld. En loop niet te veel achter de dames aan, dat werkt alleen maar averechts.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 21:36:23 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_56997459
RZ hoe is het nu?
KuikenGuppy
pi_57002773
tvp...
pi_57012678
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 21:36 schreef Burdie het volgende:
RZ hoe is het nu?
Iets beter. Ik heb nu in elk geval door waardoor het komt en wat ik tegen dat negatieve gevoel kan doen. Helaas nog niet altijd.
Maar het is al een hele stap dat ik weet hoe het werkt.
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:03:37 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_57015384
Erkenning is de eerste stap naar genezing.
Of hoe ze dat altijd maar zo mooi kunnen zeggen .
.
KuikenGuppy
pi_57015780
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:03 schreef Burdie het volgende:
Erkenning is de eerste stap naar genezing.
Of hoe ze dat altijd maar zo mooi kunnen zeggen .
.
Nou, erkennen deed ik het al wel, maar ik snap nu ook hoe het werkt.

En dat is vooral heel belangrijk, ik kan het kutgevoel aan zien komen en ik heb het laatst kunnen keren.

Ik voelde me ellendig en dacht toen:"Is dat wel realistisch, wat ik voel?"
Nee, dat was het niet. Ik kan immers niet in de toekomst kijken, niet weten wat een ander voelt of denkt.

En ik heb nou een kaartje met een paar zinnen die ik elke dag een paar keer lees.

Je bent goed zoals je bent, met sterke en zwakke kanten.

Je kunt niet weten wat een ander denkt.

Je kunt niet in de toekomst kijken.

Je kunt dingen niet sturen, het gaat zoals het gaat.

En nou ben ik benieuwd wat er gebeurt als ik qua gevoel weer echt in een lastig parket zit.
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:47:46 #157
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_57022388
Stiekeme TVP

Herken een groot gedeelte van het verhaal van TS wel, maar werk er ook al aan. Heb trouwens ook dat boek besteld, vind het toch wel interessant om hier meer over te weten te komen. Het grootste probleem bij mij is ook het doorbreken van gewoontes. Ook van kleine dingen die je vaak niet eens in de gaten hebt dat ze gewoontes geworden zijn. Ligt bij mij er ook aan dat ik altijd "veilig" ben opgevoed. Risico's nemen was uit den boze, altijd moest alles volledig ingedekt worden. Onbewust deden mijn ouders dat altijd, maar daardoor heb ik dus weinig lef om eens wat te doen dat onbekend voor me is. Gelukkig heb ik een groot relativeringsvermogen en praat ik mezelf niet zomaar de put in, maar ik wil graag minder onzeker overkomen en daar moet je gewoon hard aan werken.
Don't let my username fool you...
pi_57043974
mijn mening is dat sport niet noodzakelijk is om van je onzekerheid af te komen.
eerder in dit topic werd er advies gegeven om in de horeca te gaan werken,
alleen jij kan/wil niet vanwege je huidige baan als chauffeur.
als je het echt heel erg belangrijk vind om van je onzekerheid af te komen, stop met je huidige baan en ga de horeca in. Als ober, barman etc. in ieder geval een baan waar je veel contact hebt met mensen.
Misschien verdien je wat minder, maar je krijgt er wel wat anders voor terug. Zie het als een investering in jezelf!

edit: het heeft mij wel geholpen
pi_76040044
Hey,

Ik heb dze topic helemaal gelezen en volgens mij komt het hier een beetje op neer
1, Ga werken met mensen: Je hoeft de eerste tijd (zo lang als je wilt) niet super gericht praatjes maken maak het gevoel van onder de mensen zijn je eigen en ga daarna een stapje verder of niet het ligt allemaal in jouw hand Vraag in het begin desnoods kleine dingen heb je nog papier voor printer of kan je me de afwasmiddel aangeven ect.. Bouw het stelsel matig op Doe er zo lang mogelijk als je wilt. Maak stappenplan (zonder data of tijd.)
2, Ga naar een sportschool en nu weet ik als je iets minder prettig in je lichaam voelt stap je niet zo snel een sportschool in Ga gewoon eerst hardlopen in het donker niemand die je ziet. Probeer met een aardige regelmaat te jokken en loop net zo kg er af tot het tot een normaal gemiddelt mannen gewicht is voor jouw leeftijd en lengte. ( Ik weet niet of je ongezond eet maar dat zou ik minimaliseren tot 0) Emaal kilo's eraf (Messchien ben je een beetje sterker van geest geworden, ook al voel je dat niet meestal wel zo;) ) Probeer daarna de sportschool.(door gezond eten word je zelfbeeld ook weer beter;) ) Ga bruine;) verzin zelf ook leuke dingen na dat je "basis" hebt gedaan.
3, Praat er met iemand over Gewoon een vertruiwens persoon ( Moeder)
Probeer het overzichtelijk te zien en toch een beetje plezier te hebben.
Probeer relevant te blijven en de dingen die gebeuren te eveluweren voor jezelf.

Nog vragen stel ze gewoon er is een heel asenaal aan mensen dat je graag en met liefde willen helpen

Fabian

( Er is al en tijdje voorbei gaat het al beter dan 665 dagen geleden?:)
pi_76040890
Gast Het topic is bijna twee jaar oud.
pi_76046377
Nu het topic toch weer gekickt is ben ik wel benieuwd hoe het nu met je gaat?
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:27:13 #162
273257 nadiaschoonheid
the dream..help me to remember
pi_76047920
mijn probleem is juist dat ik te zeker van mezelf ben..daar word ik onderhand ook moe van.
pi_76048310
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 13:27 schreef nadiaschoonheid het volgende:
mijn probleem is juist dat ik te zeker van mezelf ben..daar word ik onderhand ook moe van.
Ik wil onderhand wel eens een foto zien van je. Ik vind je lief !
pi_76049658
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:34 schreef Moja het volgende:
Nu het topic toch weer gekickt is ben ik wel benieuwd hoe het nu met je gaat?
Zolang er vrouw is die ik leuk vind gaat het prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')