SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
quote:Op zondag 27 januari 2008 16:24 schreef hierissieweer het volgende:
is het niet normaal dat bij een koude motor de motor soms wat anders loopt?Als dat zo is, dit valt in elk geval dan niet binnen de normale grenzenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit heeft de motor ook nog nooit gedaan...
Je rijd een automaat, die zal in feite nooit zover doortrekken dat het schadelijk zou zijn voor de motor.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:18 schreef UncleFunk het volgende:
Sinds gisteren heb ik het probleem dat als mijn auto een koude start maakt, hij behoorlijk trilt. Als ik wegrijd, is het vrijwel direct over, maar soms treedt het probleem op als ik bij een verkeerslicht moet wachten. Het gaat om een Daewoo Leganza 2.0 16v automaat uit 1998 die op weg naar de 220.000 km is.
Nu heb ik wat gezocht op internet, en kom er dan op dat de motor op drie cilinders loopt i.p.v. vier. Door de onbalans gaat hij trillen. Het kan dan aan verschilllende dingen liggen:
- probleem in de ECU;
- probleem in de ontsteking;
- probleem in een van de cilinders.
De motor maakt tijdens het trillen een veel rauwer geluid dan normaal. Ook de uitlaat trilt behoorlijk. Misschien is het toeval, maar tijdens een rit van 450 km afgelopen vrijdag heb ik twee keer tot net boven de 5500 toeren doorgetrokken (vanzelfsprekend met warme motor!). Redline begint op 6500. Misschien is dat net teveel geweest?
Ik ga er komende week mee naar de garage natuurlijk, maar op voorhand vraag ik me af hoeveel dit geintje zou kunnen gaan kosten... En waarschijnlijk een domme vraag, maar als er een cilinder vervangen zou moeten worden, is dat dan mogelijk? Of is dan m'n motorblok economisch en/of technisch afgeschreven?
Alvast dank voor de antwoorden
Als 'ie daar niet tegenkan is het best wel een gare bak...quote:Op zondag 27 januari 2008 16:18 schreef UncleFunk het volgende:
Misschien is het toeval, maar tijdens een rit van 450 km afgelopen vrijdag heb ik twee keer tot net boven de 5500 toeren doorgetrokken (vanzelfsprekend met warme motor!). Redline begint op 6500. Misschien is dat net teveel geweest?
Nouja, ging er niet vanuit. Ik rijd er al meer dan 50.000 km redelijk probleemloos meequote:Op zondag 27 januari 2008 17:41 schreef Spamblik het volgende:
[..]
Als 'ie daar niet tegenkan is het best wel een gare bak...
Oké, dat zou dus qua kosten ook meevallen...quote:Op zondag 27 januari 2008 17:42 schreef -chefke- het volgende:
meestal negen van de 10 keer is dit een ontstekingsprobleem.
stukke bobine/kabel/power transistor.
ligt er aan wat je meevallen noemt, 4x bougies= 50,-quote:Op zondag 27 januari 2008 17:55 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Oké, dat zou dus qua kosten ook meevallen...
Tuurlijk, ik doe liever iets leuks van dat geld, maar laten we zeggen dat mijn grens van "valt mee" getrokken wordt bij 250 euro.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ligt er aan wat je meevallen noemt, 4x bougies= 50,-
4x bougie kabels = 50,-
-----=
100,-
mss is er wel meer aan de hand..
je gasklephuis mss..
't Is niet zo dat ik er niet meer voor wil uitgeven, maar dan doet 't pijn zeg maarquote:Op zondag 27 januari 2008 18:28 schreef siekman het volgende:
ja het kunnen ook nog andere dingen zijn
verotte klep
koelvloeistof bij de cilinder ( koppakking )
motorsteun
maar als je een gat in je zuiger , kapotte klep , koppakking oid hebt , red je het denk ik nog niet voor 4 keer je limiet
quote:Op zondag 27 januari 2008 18:36 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
't Is niet zo dat ik er niet meer voor wil uitgeven, maar dan doet 't pijn zeg maarMaar de koppakking sluit ik idd niet uit. De auto rookt meer dan normaal, lijkt het wel. Maar geen witte rook... Nouja, de garage zal het maar moeten bepalen. Als de koppakking echt gaar is (goed mogelijk na 10 jaar...), dan moet ik maar een andere auto kopen.
Ja met als gevolg dat je hem binnen een week alsnog naar de garage kan brengen zekerquote:Op zondag 27 januari 2008 18:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezoo..?? Voor 50,- heb je em zo voor de deur binne 2/3 uurtjes verwisseld man!!
quote:Op zondag 27 januari 2008 20:24 schreef siekman het volgende:
[..]
Ja met als gevolg dat je hem binnen een week alsnog naar de garage kan brengen zeker![]()
maar volgens mij gaat TS richting garage en dan mag je je portemonee wel trekken hoor
BTW , als mijn koppakking er een keer uitligt , mag jij hem in 3 uurtjes komen vervangen , dat wil ik zien .
Jack Daniels is ook goed, lust geen bierquote:Op dinsdag 29 januari 2008 07:41 schreef siekman het volgende:
denk dat je het dan nog niet red in die tijd , maar ik zal het in mijn achterhoofd houden
en een kratje bier koud zetten .
ps , het is een v6 en je moet er op een trapje bij gaan staan he , en het ligt nogal vol onder die kap .![]()
moet binnenkort btw wel de pakkingen voor het upper en lower manifold vervangen , dat is al een hels
karwei
Is het deze?:quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:03 schreef siekman het volgende:
jack daniels heb ik al in de kast staan
nee het is niet een van de hondehokken die je opnoemt , maar degene in mijn sig.
namelijk FORD USA F150 EXT. CAB 4.2 V6 AUT![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |