abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58411662
quote:
Op woensdag 30 april 2008 23:35 schreef SuperRembo het volgende:
S-je vergeten, 't moet document.forms[0] zijn.
Great!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
     function totaalprijs()
     {
        if( parseInt(this.value)!=''){     
        document.forms[0].elements['price'].value = '€ ' + parseInt(this.value) * 79 + ',00'
        }
        else
        {
        document.forms[0].elements['price'].value = '€ 0,00'
        }     
     }

in een functie werkt dit niet... Ik zie zeker iets over het hoofd? aanroepen is toch gewoon met totaalprijs bij je onchange?

[ Bericht 67% gewijzigd door Flaccid op 01-05-2008 10:25:08 ]
pi_58412161
Dat komt doordat in de functie de betekenis van "this" is veranderd. In de onclick attribuut verwijst "this" naar het element waar de onclick attribuut bij hoort. In jouw functie verwijst "this" naar het object waar de functie bij hoort (waarschijnlijk "window").

1onclick="totaalprijs(this)"

1
2
3
4
5
6
7
8
9
function totaalprijs(quantityField)
{
   var quantity = parseInt(quantityField.value);
   if (isNaN(quantity)) quantity = 0;

var price = quantity * 79;

document.forms[0].elements['price'].value = '¤ ' + price + ',00'
}
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_58418064
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:57 schreef SuperRembo het volgende:
Dat komt doordat in de functie de betekenis van "this" is veranderd. In de onclick attribuut verwijst "this" naar het element waar de onclick attribuut bij hoort. In jouw functie verwijst "this" naar het object waar de functie bij hoort (waarschijnlijk "window").
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]
hulde!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 16:50:44 #179
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_58438348
Ik ben met een nieuwe website bezig, en zit wat te experimenteren met een jQuery script.
Het idee is redelijk simpel, ik wil gewoon met een button een div triggeren om naar voren te komen faden na het voorbeeld op: http://www.mredesign.com/demos/jquery%2Deffects%2D1/
Het probleem is alleen dat wanneer ik hem probeer te triggeren buiten de division van de knop, het niet lukt. Is dit een bekend probleem, of gewoon een beperking van jQuery/AJAX/whatever...

Ik zal zo uploaden wat ik tot nu toe heb..
niets
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:43:50 #180
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_58445224
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:50 schreef Ewaldus het volgende:
[...] het niet lukt. Is dit een bekend probleem[...]
Dat iets niet lukt is inderdaad een bekend probleem.
pi_58479634
Ik ben bezig met het maken van een invoer formulier (in dit geval voor een poll, bevat invoervelden voor een vraag en 10 antwoord opties). Standaard wil ik het invoerveld voor de vraag/stelling en 2 antwoord opties weergeven, de rest wordt pas zichtbaar als er in het voorgaan antwoordveld getyped wordt.

Dit bovenstaande lukt allemaal. Echter moet ik voor elk invoerveld vooraf aanmaken en aangeven dat hij verborgen moet blijven tot dit veranderd.

Is er niet een manier om dit middels javascript automatisch te laten gebeuren, zeg maar dat een div en invoerveld (<div><input ...></div>) automatisch aangemaakt wordt middels een script. Ik heb al verschillende keren hierop proberen te zoeken maar het lukt me niet om wat te vinden dat lijkt te werken.

Hier is een voorbeeld van hoe ik bovenstaande bedoel: Klik
paginabron bevat alles

Edit
Oplossing is eigenlijk niet meer nodig, heb het al opgelost door het met php te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door BugWorks op 04-05-2008 22:38:35 ]
pi_58484002
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:27 schreef BugWorks het volgende:
Ik ben bezig met het maken van een invoer formulier (in dit geval voor een poll, bevat invoervelden voor een vraag en 10 antwoord opties). Standaard wil ik het invoerveld voor de vraag/stelling en 2 antwoord opties weergeven, de rest wordt pas zichtbaar als er in het voorgaan antwoordveld getyped wordt.

Dit bovenstaande lukt allemaal. Echter moet ik voor elk invoerveld vooraf aanmaken en aangeven dat hij verborgen moet blijven tot dit veranderd.

Is er niet een manier om dit middels javascript automatisch te laten gebeuren, zeg maar dat een div en invoerveld (<div><input ...></div>) automatisch aangemaakt wordt middels een script. Ik heb al verschillende keren hierop proberen te zoeken maar het lukt me niet om wat te vinden dat lijkt te werken.

Hier is een voorbeeld van hoe ik bovenstaande bedoel: Klik
paginabron bevat alles

Edit
Oplossing is eigenlijk niet meer nodig, heb het al opgelost door het met php te doen.
Ben wel benieuwd hoe je het dan gedaan hebt?
pi_58493787
quote:
Op maandag 5 mei 2008 00:58 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe je het dan gedaan hebt?
Om die invoervelden te automatisch aan te laten maken (optie 3 en meer) heb ik het volgende gebruikt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$max 
10;
for(
$i=3;$i<=$max;$i++)
{
    echo 
'<tr>';
    echo 
'<td>';
    echo 
'<div id="po'.$i.'" style="display:none">Optie'.$i.': <input id="ipo'.$i.'" type="text" name="pollOption" onkeydown="showNext('.$i.')" onkeyup="emptyCheck('.$i.')" /></div>';
    echo 
'</td>';
    echo 
'</tr>';
}
?>

Dit is overigens niet te zien in de broncode van de link die ik eerder meegaf.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 mei 2008 @ 13:47:22 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58511354
Ik heb een script om de png transparency bug in < IE7 op te vangen

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<!--[if lt IE 7]>
      <script language="JavaScript">
         function correctPNG() // correctly handle PNG transparency in Win IE 5.5 & 6.
            {
            var arVersion = navigator.appVersion.split("MSIE")
            var version = parseFloat(arVersion[1])
            if ((version >= 5.5) && (document.body.filters)) 
            {
            for(var i=0; i<document.images.length; i++)
               {
               var img = document.images[i]
               var imgName = img.src.toUpperCase()
               if (imgName.substring(imgName.length-3, imgName.length) == "PNG")
                  {
                  var imgID = (img.id) ? "id='" + img.id + "' " : ""
                  var imgClass = (img.className) ? "class='" + img.className + "' " : ""
                  var imgTitle = (img.title) ? "title='" + img.title + "' " : "title='" + img.alt + "' "
                  var imgStyle = "display:inline-block;" + img.style.cssText 
                  if (img.align == "left") imgStyle = "float:left;" + imgStyle
                  if (img.align == "right") imgStyle = "float:right;" + imgStyle
                  if (img.parentElement.href) imgStyle = "cursor:hand;" + imgStyle
                  var strNewHTML = "<span " + imgID + imgClass + imgTitle
                  + " style=\"" + "width:" + img.width + "px; height:" + img.height + "px;" + imgStyle + ";"
                  + "filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader"
                  + "(src=\'" + img.src + "\', sizingMethod='scale');\"></span>" 
                  img.outerHTML = strNewHTML
                  i = i-1
               }
            }
         }    
      }
      window.attachEvent("onload", correctPNG);
   </script>
<![endif]-->

dit werkt perfect, alleen verneukt hij af en toe de image size :?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 mei 2008 @ 13:48:07 #185
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58511376
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:04 schreef BugWorks het volgende:

[..]

Om die invoervelden te automatisch aan te laten maken (optie 3 en meer) heb ik het volgende gebruikt:
[ code verwijderd ]

Dit is overigens niet te zien in de broncode van de link die ik eerder meegaf.
Maar je zet er dus gewoon 10 in je bron. Als je nu 11 antwoorden heb?
pi_58515219
Dat stuk gebruik ik als er een nieuwe poll aangemaakt moet worden. Het aantal opties kan de persoon die gebruikt maakt van dat script dus zelf instellen, kan 5 zijn maar ook 100 bijv (moet wel vooraf ingesteld zijn vooralsnog). Volgens mijn opzet kan de poll alleen gemaakt worden door een beheerder/admin.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:38:19 #187
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_58708857
Geachte JS-experts O-)

Ik ben redelijk een noob in JS en ik zit met een prolbeempje.

Ik wil uit een textfield de waarde uitlezen en deze in een variabele stoppen (String) zodat ik deze weer met andere strings aan elkaar kan 'plakken'. De waardes worden goed uitgelezen maar als ik meer als één woord in het tekstveld invoer wordt de variabele alleen gevuld met de inhoud voor de spatie.

Dit is mijn code:

1
2
3
4
var d = document.forms[0];
var titel = d.title.value;

afkort = "string 1" + titel + "string 2";

Wat doe ik fout?
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:44:23 #188
3677 SuperRembo
Sinds 1998
pi_58711058
In dat stukje code zit geen fout.
  maandag 19 mei 2008 @ 10:14:48 #189
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_58757157
Hmm dat is raar, ik zal even de hele code geven:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
tinyMCEPopup.requireLangPack();

var AfkortingDialog = {
   init : function() {
      var f = document.forms[0];

// Get the selected contents as text and place it in the input
      f.someval.value = tinyMCEPopup.editor.selection.getContent({format : 'text'});

},

insert : function() {

var d = document.forms[0];
      var titel = d.title.value;

//tags erbij zetten
      afkort = "<acronym title="+ titel +">"+tinyMCEPopup.editor.selection.getContent({format : 'text'})+"</acronym>";

// tags met input weer terugsturen
      tinyMCEPopup.editor.execCommand('mceInsertContent', false, afkort);
      tinyMCEPopup.close();
   }
};

tinyMCEPopup.onInit.add(AfkortingDialog.init, AfkortingDialog);

Zoals je ziet ben ik een eigen custom plugin aan het maken voor TinyMCE waarbij je in de editor een woord kan selecteren en op een knop drukt. Hierbij komt een popup waar je de 'titel' attribuut opgeeft.
Als je dat gedaan hebt druk je op OK en klaar, maarja hij pakt maar één woord indien je er meer typt
  maandag 19 mei 2008 @ 11:56:26 #190
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_58758924
Opgelost,

oude situatie:
1afkort = "<acronym title="+ titel +">"+tinyMCEPopup.editor.selection.getContent({format : 'text'})+"</acronym>";

nieuwe situatie:
1afkort = "<acronym title=\""+ titel +"\">"+tinyMCEPopup.editor.selection.getContent({format :'text'})+"</acronym>";
  zaterdag 7 juni 2008 @ 20:30:35 #191
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_59201861
Ik ben een enorme dummie op het gebied van javascript, maar hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik ben op zoek naar een scriptje om m'n website wat bijzonderder maakt. Ik heb nu een menu wat standaard niet wordt weergegeven tot je in de buurt komt met je muis dan komt het omhoog. Voorbeeld staat hier: http://www.60graden.nl/klanten/kik/

Nu is mijn vraag of ik met een eenvoudig scriptje het menu langzaam omhoog kan laten komen en nadat de muis weer weg is het weer langzaam kan laten zakken?
I don't shine if you don't shine
pi_59330139
Ik maak gebruik van een contactformulier met CSS om een invulveld onzichtbaar voor gebruikers te maken. Dit invulveld moet leeg blijven, anders word je geredirect naar een andere website. De zichtbare velden moeten worden ingevuld, daarvoor maak ik gebruik van Javascript.

Het vreemde echter is dat ik nu na een paar dagen al om de dag toch een spam-mailtje ontvang, waarbij helemaal niks is ingevuld! Is javascript met een normale submitknop soms niet voldoende om een bot te dwingen velden in te vullen?

Vb zoals het zou moeten zijn:
quote:
emails:
Naam: JJasperO
Emailadres: email@adres.nl
Tekstveld: En wat tekst.

co202206-a.almel1.ov.home.nl
Opera/9.26 (Windows NT 6.0; U; nl)
Spammailtje:
quote:
crawl-66-249-72-9.googlebot.com
Mozilla/5.0 (compatible; Googlebot/2.1; +http://www.google.com/bot.html)
Javascript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<script type="text/javascript">
<!--
function MM_validateForm() { //v4.0
  if (document.getElementById){
    var i,p,q,nm,test,num,min,max,errors='',args=MM_validateForm.arguments;
    for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) { test=args[i+2]; val=document.getElementById(args[i]);
      if (val) { nm=val.name; if ((val=val.value)!="") {
        if (test.indexOf('isEmail')!=-1) { p=val.indexOf('@');
          if (p<1 || p==(val.length-1)) errors+='- '+nm+' dient een correct e-mailadres te bevatten.\n';
        } else if (test!='R') { num = parseFloat(val);
          if (isNaN(val)) errors+='- '+nm+' must contain a number.\n';
          if (test.indexOf('inRange') != -1) { p=test.indexOf(':');
            min=test.substring(8,p); max=test.substring(p+1);
            if (num<min || max<num) errors+='- '+nm+' must contain a number between '+min+' and '+max+'.\n';
      } } } else if (test.charAt(0) == 'R') errors += '- '+nm+' dient te worden ingevuld.\n'; }
    } if (errors) alert('Het contactformulier is niet correct ingevuld:\n'+errors);
    document.MM_returnValue = (errors == '');
} }
//-->
</script>

PHP
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php 
// Configuration Settings 
if ($_POST['emails'] == '') { 
$SendFrom =    "Geinteresseerde <info@buitendedoos.nl>"; 
$SendTo =      "info@buitendedoos.nl"; 
$SubjectLine = "Reactie via creabee.nl"; 
$ThanksURL =   "uwberichtisverzonden.html";  //confirmation page 

// Build Message Body from Web Form Input 
foreach ($_POST as $Field=>$Value) 
   $MsgBody .= "$Field: $Value\n"; 
$MsgBody .= "\n" . @gethostbyaddr($_SERVER["REMOTE_ADDR"]) . "\n" . 
   $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]; 
$MsgBody = htmlspecialchars($MsgBody, ENT_NOQUOTES);  //make safe 

// Send E-Mail and Direct Browser to Confirmation Page 
mail($SendTo, $SubjectLine, $MsgBody, "From: $SendFrom"); 
header("Location: $ThanksURL"); 

else { 
header("Location: http://www.google.com/"); 

?>

CSS
1
2
3
4
.email { 
    margin-left: -5000px; 
    position: absolute; 
}
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:42:27 #193
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_59330608
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:29 schreef JJasperO het volgende:
Ik maak gebruik van een contactformulier met CSS om een invulveld onzichtbaar voor gebruikers te maken. Dit invulveld moet leeg blijven, anders word je geredirect naar een andere website. De zichtbare velden moeten worden ingevuld, daarvoor maak ik gebruik van Javascript.

Het vreemde echter is dat ik nu na een paar dagen al om de dag toch een spam-mailtje ontvang, waarbij helemaal niks is ingevuld! Is javascript met een normale submitknop soms niet voldoende om een bot te dwingen velden in te vullen?

Vb zoals het zou moeten zijn:
[..]

Spammailtje:
[..]

Javascript:
[ code verwijderd ]

PHP
[ code verwijderd ]

CSS
[ code verwijderd ]
als je wil dat google daar niet meer komt moet je ff een rel="nofollow" in je link naar 'contact' zetten

<a href="Contact/contact.html">CONTACT</a>
\/
<a href="Contact/contact.html" rel="nofollow">CONTACT</a>
pi_59330649
tvp.
pi_59330935
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:42 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

als je wil dat google daar niet meer komt moet je ff een rel="nofollow" in je link naar 'contact' zetten

<a href="Contact/contact.html">CONTACT</a>
\/
<a href="Contact/contact.html" rel="nofollow">CONTACT</a>
Ok de handeling is duidelijk, dank. Begrijp ik uit je reactie ook goed dat het hier niet zozeer gaat om spam, maar een zgn crawler? Ander voorbeeldje van een binnengekomen mail:
quote:
llf520125.crawl.yahoo.net
Mozilla/5.0 (compatible; Yahoo! Slurp; http://help.yahoo.com/help/us/ysearch/slurp)
Een crawler is toch juist nuttig om op je website te krijgen voor indexering. Alleen vreemd dat deze dan gebruik maakt van het contactformulier dat klaarblijkelijk toch 'lek' is omdat er iets kan worden verstuurd zonder dat de invulvelden zijn ingevuld (met javascript afgedwongen).

Maw, ik begrijp het niet helemaal .
pi_59331005
JJasperO, als je toch PHP gebruikt, gebruik van ook PHP om de boel te beveiligen. Javascript is leuk om bijvoorbeeld veldjes die niet van toepassing zijn uit te schakelen ( disablen ), maar om Javascript voor beveiliging te gebruiken is niet echt slim, en erg achterhaald.

Overigens maken veel crawlers/spyders geen gebruik van het "rel" attribuut, vooral niet die wat bedoeld zijn voor spam.
pi_59331598
Maar ik maak geen gebruik van javascript om te beveiligen. Ik gebruik CSS en PHP. Javascript is er alleen om er zeker van te zijn dat bezoekers alle velden invullen.
pi_59331724
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:16 schreef JJasperO het volgende:
Maar ik maak geen gebruik van javascript om te beveiligen. Ik gebruik CSS en PHP. Javascript is er alleen om er zeker van te zijn dat bezoekers alle velden invullen.
Ja, met PHP doen dus.
pi_59331983
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 12:16 schreef JJasperO het volgende:
En juist dat is je fout; niet alleen op Javascript rekenen om te kijken welke velden er allemaal ingevuld zijn, ook in PHP doen!

Gewoon checken op lege parameters!
pi_59332293
Ok. Ook met PHP de zichtbare velden verplicht maken dus. Daar moet ik wel uitkomen. Dank je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')