1 2 | test1:(tweede tekst), |
Regular expression icm replace()?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:55 schreef Chandler het volgende:
Nu wil ik het liefst alle inhoud van test1 verwijderen dus "test1{***)," hoe kan ik dit doen zonder dat ik weet wat de inhoud van test1 is?
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | // verwijder eerdere tekst saver.replace('/\r\n' + noemer + ':\(\w+ \),/',""); // voeg nieuwe tekst toe saver = saver + "\r\n" + noemer + ":(" + tekst + "),"; document.getElementById('options').value = saver; |
1 |
1 2 | alert('/foo/bar/'.replace(/foo/, 'FOO')); // regexp, geeft "/FOO/bar/" |
1 |
1 |
1 2 3 4 5 | str = 'naamsborduring_naam:(abc ghi),\r\nnaamsborduring_kleur:(Standard),\r\nnaamsborduring_font:(standaard),'; str1 = 'naamsborduring_naam'; alert(str.replace(new RegExp(str1 + ':\(\w+\)'), "naamsborduring_naam:(woei)")) </script> |
1 |
In je regexp wil je een ( gebruiken,quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:11 schreef Chandler het volgende:
ik wilde iig niet een slash gebruikenalleen voor escapen van de ( en ) maar verder niet.
1 2 3 4 5 | function AcceptImage(){ opener.document.form1.fObjImage.value = "$afbeelding"; window.close(); } |
1 |
1 2 3 | echo "var afbeelding = {$afbeelding};" ; ?> |
Nee daar dacht ik ook al aan, toen ik dit gepost had. Maar toen was ik al onderweg naar huis. Thnx voor meedenken iigquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:47 schreef mcDavid het volgende:
Je probeert met javascript een PHP-variable aan te spreken?gaat niet werken uiteraard.
Je zult met PHP een stukje javascript moeten wegschrijven om de javascript variable te declareren. Bijvoorbeeld zoiets:
[ code verwijderd ]
Vergeet de quotes niet, aangezien $afbeelding een string is denk ikquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:47 schreef mcDavid het volgende:
Je probeert met javascript een PHP-variable aan te spreken?gaat niet werken uiteraard.
Je zult met PHP een stukje javascript moeten wegschrijven om de javascript variable te declareren. Bijvoorbeeld zoiets:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 | function AcceptImage(){ opener.document.form1.fObjImage.value = (afbeelding); window.close(); } </script> |
1 2 3 4 5 | <script language="javascript" type="text/javascript"> var afbeelding = "<?php echo "$afbeelding"; ?>"; </script> <?php |
hee en dan werkt het ook nogquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:18 schreef CraZaay het volgende:
Haal die nutteloze " eens weg uit: <?php echo "$afbeelding"; ?>
En datzelfde geldt voor ( en ) in: opener.document.form1.fObjImage.value = (afbeelding);
Begrijp ik goed dat je daar je php-code afsluit, anderhalve regel html tikt, weer een stukje php invoegt, weer anderhalve html en dat dan je php-script weer verder gaat?quote:
Zo begint iedere hobbyist toch? Het is niet netjes nee, maar om nou te verwachten dat hobbyisten vanaf dag 1 weten wat bijvoorbeeld een MVC patroon is?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:35 schreef mcDavid het volgende:
Begrijp ik goed dat je daar je php-code afsluit, anderhalve regel html tikt, weer een stukje php invoegt, weer anderhalve html en dat dan je php-script weer verder gaat?
Als dat zo is wil ik niet weten hoe je document eruit ziet en raad ik andere mensen die hier wat aan zouden kunnen hebben aan zelf een nettere oplossing te verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |