Doe het zoals bol.com: een text input per regel. Het is dan veel duidelijker wat er op welke regel komt en de gebruiker kan zelf de regeleinden bepalen. Ook ben je dan niet afhankelijk van JS ondersteuning; wat jij wilt is namelijk geen enhancement maar core functionaliteit.quote:Op woensdag 24 september 2008 13:53 schreef LordNemephis het volgende:
Had zelf ook al het gevoel dat we het moeilijker maken dan het is![]()
Ik denk dat het idd handiger is om 4 inputs te maken, en eventueel een script maken dat zorgt dat je na een x aantal tekens automatisch doortypt in de volgende textbox!quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 13:53 schreef LordNemephis het volgende:
@mcDavid:
Voor backspace moet ik idd nog even een uitzondering maken (dat ie die niet telt als een toetsaanslag). Dat ie bij enter ook 40 tekens eraf wil halen heb ik niet...
Het gaat erom dat er een advertentie kan worden ingevoerd van max. 400 tekens waarin ook witregels kunnen worden gebruikt zonder dat de maximaal beschikbare ruimte voor de advertentie wordt overschreden (omdat de advertenties moeten worden afgedrukt).
Had zelf ook al het gevoel dat we het moeilijker maken dan het is
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | var li = document.getElementById("nav").getElementsByTagName("li") for (var i=0;i<li.length;i++){ if (li[i].getElementsByTagName("ul")[0]){ li[i].onmouseover=aperate; li[i].onmouseout=disaperate; } } //het menu zichtbaar maken function aperate(){ this.getElementsByTagName("ul")[0].style.display="inline"; this.style.background="#6565c4"; this.style.border="1px solid #998ac6"; } //het menu laten verdwijnen function disaperate(){ this.getElementsByTagName("ul")[0].style.display="none"; this.style.background="url('images/menu.gif')"; this.style.border="1px solid #6565C4"; } |
quote:foto Op woensdag 24 september 2008 @ 14:41 schreef Litso het volgende:
En wat is 'aperate'. De beoordeling die je een aap geeft?
1 2 3 4 5 | function disaperate(){ var t = setTimeout("disaperate2()",1000); } //en dan disaperate2() zoals disaperate() in het voorbeeld hierboven |
nope dan snapt'ie this.getElementsByTagName niet meer:quote:foto Op woensdag 24 september 2008 @ 14:41 schreef Litso het volgende:
http://www.sitemasters.be/?pagina=overzicht/overzicht&cat=4&id=267 kan dat gewoon lijkt me?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | var li = document.getElementById("nav").getElementsByTagName("li"); for (var i=0;i<li.length;i++){ if (li[i].getElementsByTagName("ul").length > 0){ li[i].onmouseover= function(){ aperate(this); } li[i].onmouseout= function(){ disaperate(this); } } } //het menu zichtbaar maken function aperate(element){ element.getElementsByTagName("ul")[0].style.display="inline"; element.style.background="#6565c4"; element.style.border="1px solid #998ac6"; } //het menu laten verdwijnen function disaperate(element) { setTimeout(function() { disaperate2(element); },1000); } function disaperate2(element){ element.getElementsByTagName("ul")[0].style.display="none"; element.style.background="url('images/menu.gif')"; element.style.border="1px solid #6565C4"; } |
Er gebeurt zo wel wat inderdaad maar het gaat nog niet goed: de uitklapmenu's verdwijnen nu sowieso na 1 seconde, ook als je er gewoon op blijft staan!quote:
uiteraard heeft die child-elementen, anders viel er niets uit te klappen (zie ook broncode).quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 21:37 schreef DionysuZ het volgende:
Waarschijnlijk omdat het element waar je onmouseover op doet child elementen heeft, en het geheel daardoor in de soep loopt.
http://waynepan.com/wp-co(...)useover-example.htmlquote:Op woensdag 24 september 2008 21:45 schreef mcDavid het volgende:
[..]
uiteraard heeft die child-elementen, anders viel er niets uit te klappen (zie ook broncode).
Maar als je op een child-element zit, zit je óók op de parent toch? Anders zou het met mijn eigen versie ook al fout moeten gaan...
quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 21:52 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
http://waynepan.com/wp-co(...)useover-example.html
hierquote:Op woensdag 24 september 2008 22:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
:D! dat is humor :')
Ik ga nog ff puzzelen :P
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | var mytimeout = Array(); var li = document.getElementById("nav").getElementsByTagName("li"); for (var i=0;i<li.length;i++){ if (li[i].getElementsByTagName("ul").length > 0){ li[i].id = i; li[i].onmouseover= function(){ aperate(this); } li[i].onmouseout= function(){ disaperate(this); } } } //het menu zichtbaar maken function aperate(element){ element.getElementsByTagName("ul")[0].style.display="inline"; element.style.background="#6565c4"; element.style.border="1px solid #998ac6"; } //het menu laten verdwijnen function disaperate(element) { clearTimeout(mytimeout[element.id]); mytimeout[element.id] = setTimeout(function() { element.getElementsByTagName("ul")[0].style.display="none"; element.style.background="url('images/menu.gif')"; element.style.border="1px solid #6565C4"; },1000); } |
1 |
ik zou voor die preview button een tweede submit button maken, maar dan eentje die onclick de actie van het formulier verandert. Volgens mij moet dat werken...quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 22:36 schreef schwa78 het volgende:
Ik heb een forum waarbij ik een 'preview' button in wil voeren.
Daarbij wil ik dat er 2 buttons onderaan staan. De eerste is preview dat verwijst naar preview.php. De ander is bericht plaatsen dat verwijst naar process.php. Bij beide buttons moeten alle gegevens die ingevuld zijn (het te plaatsen bericht) mee gestuurd worden.
Momenteel heb ik:
[ code verwijderd ]
(de 'plaats bericht' button werkt gewoon met type=submit)
Het werkt allemaal prima, maar alleen haalt het script alle enters uit de value die bij send_comment ingevoerd wordt.
Hoe zorg ik er nou voor dat het bericht niet als 1 grote woordenbrij aankomt bij preview.php?
Hey ik wil zelf ook nog wat doen!quote:
Ik heb je eerste suggestie geprobeerd, maar de volgende code werkt niet (het formulier wordt wel verzonden maar gewoon naar process.php ipv preview.php).quote:Op woensdag 24 september 2008 23:09 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ik zou voor die preview button een tweede submit button maken, maar dan eentje die onclick de actie van het formulier verandert. Volgens mij moet dat werken...
-edit-
anders een 2e form maken, met wat hidden inputs die de waardes van het eerste form overnemen...
1 |
Dat is het probleem. Je moet gewoon één form maken dat post naar één php script dat zowel het bericht kan plaatsen als een preview kan tonen afhankelijk van de knop waar op geklikt is. Het is erg onhandig om dit via javascript in elkaar te gaan knoeien.quote:foto Op woensdag 24 september 2008 22:36 schreef schwa78 het volgende:
Ik heb een forum waarbij ik een 'preview' button in wil voeren.
Daarbij wil ik dat er 2 buttons onderaan staan. De eerste is preview dat verwijst naar preview.php. De ander is bericht plaatsen dat verwijst naar process.php. [...]
1 2 3 4 5 | <input type="submit" onclick="document.comments2.send_comment.value = document.comments.send_comment.value;" value="Preview" class="button" /> <input type="hidden" name="send_comment" value="" /> <input type="hidden" name="tid" value="<?=$tid?>" /> </form> |
Daar heb je ook wel een goed punt inderdaad!quote:foto Op donderdag 25 september 2008 @ 09:22 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat is het probleem. Je moet gewoon één form maken dat post naar één php script dat zowel het bericht kan plaatsen als een preview kan tonen afhankelijk van de knop waar op geklikt is. Het is erg onhandig om dit via javascript in elkaar te gaan knoeien.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 | <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl" lang="nl"> <head> <title>Form submission</title> <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1" /> <meta http-equiv="Content-Language" content="nl" /> <meta name="description" content="" /> <meta name="keywords" content="" /> <script type="text/javascript"> // <![CDATA[ function submitall(elm) { // create new form var element = document.createElement("form"); element.setAttribute("action","index.php"); element.setAttribute("method","post"); var forms = document.getElementsByTagName("form"); for (var i=0;i<forms.length;i++) { // walk through array, form by form if (forms[i] != elm) { element.innerHTML += forms[i].innerHTML; } } // and submit your newly generated form =) element.submit(); return false; } // ]]> </script> </head> <body> <? if (isset($_POST)) { echo "<pre>\n"; print_r($_POST); echo "</pre>\n"; } ?> <!-- FORM 1 --> <fieldset> <legend>Form1</legend> <form action="index.php" method="post"> <input type="text" name="var[0]" value="test" /><br /> <input type="text" name="var[1]" value="test" /><br /> <input type="text" name="var[2]" value="test" /><br /> <input type="text" name="var[3]" value="test" /><br /> <input type="text" name="bla" value="test" /><br /> <input type="submit" value="submit" /> </form> </fieldset> <fieldset> <legend>Form2</legend> <!-- FORM 2 --> <form action="index.php" method="post"> <input type="text" name="var[4]" value="test" /><br /> <select name="test"> <option value="1">1</option> <option value="2">2</option> <option value="3">3</option> </select><br /> <input type="submit" value="submit" /> </form> </fieldset> <fieldset> <legend>Form3</legend> <!-- FORM 3 --> <form action="index.php" method="post"> <input type="radio" name="var[5]" value="true" checked="checked" />true<br /> <input type="radio" name="var[5]" value="false" />false<br /> <input type="checkbox" name="var[6]" value="true" checked="checked" />var6<br /> <input type="checkbox" name="var[7]" value="true" checked="checked" />var7<br /> <input type="checkbox" name="var[8]" value="true" />var8<br /> <input type="submit" value="submit" /> </form> </fieldset> <br /> <form> <input type="submit" value="Submit all" onclick="submitall(this.parentNode)" /> </form> </body> </html> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | { var forms = document.forms; for (var i = 1; i < forms.length; ++i) { var elms = forms[i].elements; for (var j = 0; j < elms.length; ++j) { forms[0].appendChild(elms[j]); } } forms[0].submit(); } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop