Wanneer op game consoles? En is dat voor élke media markt?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:11 schreef tcr het volgende:
maandag op tv's, audio enz. De dag erna op tft's en pc's. Dat is wat ik meekreeg, de 2e dag misschien eens kijken, zo'n 22' breedbeeld tft is wel geinig.
Inderdaad, net stond het er nog nietquote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:17 schreef Risp het volgende:
Haha hebben ze echt net 10 minuten geleden de site geupdate.. nouja nu weten tenminste nog meer fokkers het
Maandag maar ff bellen dan. Als het zo is, dan ga ik zeker even een bezoekje brengen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:16 schreef tcr het volgende:
kijk op www.mediamarkt.nl, het staat d'r groot aangegeven, elke dag open van 8u-22u. Laat ik nou net die twee dagen vrij hebben
Als game-console's er al onder vallen (ik betwijvel het), gok ik dag 2.
Inderdaad. Ik denk dat er nog genoeg mensen zijn die denken dat ze de volle 19% krijgen, en dat is natuurlijk ook de bedoeling.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:25 schreef RacerDKB het volgende:
Tevens, als zij zeggen dat je geen btw betaald, krijg je geen 19 euro korting.
Kost een artikel bijvoorbeeld 119 euro (makkelijk voorbeeld) dan zou je, als je geen btw betaald, 100 euro moeten betalen. Krijg je 19% korting, dan betaal je ruim 96 euro.
Ik neem aan dat ze gewoon de btw eraf halen, dus: (prijs artikel)/1.19
Bel een filiaal dat op zondag open is (Rotterdam Centrum bijvoorbeeld)quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:28 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Maandag ga ik ze bellen, dan post ik wel even of ze het doen.
Morgen moet ik werken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:00 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Bel een filiaal dat op zondag open is (Rotterdam Centrum bijvoorbeeld)
Dat is dus geen addertje. Als je geen belasting betaald, betaal je gemiddeld 16% minder.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Het enige addertje onder het gras is dat je 16% korting krijgt en dus niet 19%. In het verleden hebben ze dit ook eens gedaan met cameras en een keer met plasma schermen. Heb zelf destijds een camera gehaald, dus het is gewoon waar, maar dan iets minder korting. Blijft alsnog een leuke aanbieding voor sommige dingen.
Valt tegen, aangezien de mediamarkt met dit soort kortingen graag uitgaat van de Advies Winkel Verkoop Prijs van de fabrikant/importeur. Ook als de gangbare marktprijs een stuk lager dan de AWVP is. Ik herinner me nog dat ik een camera wilde kopen in zo'n MEGA-GEEN-BTW-KOPUH-KOPUH-KOPUH-KORTINGS-ACTIE van de mediamarkt wilde kopen. Toch maar niet gedaan aangezien de prijs van dezelfde camera zonder een dergelijke actie bij een gewone winkelier al een paar tientjes lager was dan de actieprijs van de mediamarkt.quote:
Dat is wel een addertje, omdat je op een bepaalde manier wordt misleid. Het zijn bepaalde presentatie-methodes die je gebruikt zodat de onoplettende ontvanger misleid wordt. Men zal al heel snel denken dat er 19% korting wordt gegeven. Dit topic is een goed bewijs, sommigen dachten namelijk ook dat het 19% korting is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:12 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat is dus geen addertje. Als je geen belasting betaald, betaal je gemiddeld 16% minder.
Zoals mijn post hierboven, maar dan met voorbeeld:
Digitale camera. 100 euro excl btw.
Inclusief btw (19%) = 100*1.19 = 119
Stel, je krijgt 19% korting: 119*0.81=96,36.
Stel, je krijgt 16% korting: 119*0.84=99.96
Als je 19% korting zou krijgen, krijg je dus meer terug, dan alleen de belasting.
Tof, bedankt!.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:17 schreef Risp het volgende:
Haha hebben ze echt net 10 minuten geleden de site geupdate.. nouja nu weten tenminste nog meer fokkers het
Ik had wel geluk gehad met mijn camera destijds. Ik was eerst bij MM Leeuwarden geweest en zat te twijfelen tussen twee camera's. Toen ik besloten had om het aan te schaffen ging ik naar MM Groningen, daar was de camera zonder korting al 50 euro goedkoper. Ik had daarvoor al op internet gezocht, en de prijs dat 50 euro lager was, was vrij marktconform (webshop). Met 16% extra korting was de keus al snel gemaakt.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Valt tegen, aangezien de mediamarkt met dit soort kortingen graag uitgaat van de Advies Winkel Verkoop Prijs van de fabrikant/importeur. Ook als de gangbare marktprijs een stuk lager dan de AWVP is. Ik herinner me nog dat ik een camera wilde kopen in zo'n MEGA-GEEN-BTW-KOPUH-KOPUH-KOPUH-KORTINGS-ACTIE van de mediamarkt wilde kopen. Toch maar niet gedaan aangezien de prijs van dezelfde camera zonder een dergelijke actie bij een gewone winkelier al een paar tientjes lager was dan de actieprijs van de mediamarkt.
Maar daar is de mediamarkt goed in goedkoop lijken maar duur zijn. Die prijzen, die zo groot staan afgebeeld in de krantjes en advertenties zijn vaak gewoon de AWVP afgerond tot een opvallend bedrag. Bijvoorbeeld ¤459 wordt ¤444, dat is maar 3,2% korting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |