abonnement Unibet Coolblue
pi_57307345
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:31 schreef dvr het volgende:
Is goed, hopelijk volgend weekend. In koffers met vakken is veel keuze, maar ik wilde perse schuim voor het geval dat zo'n koffer eens omkukelt. Het is misschien ook wel te combineren, schuim en vakken, maar daar heb ik me niet in verdiept. Dit is een model waar je kant en klaar zowel schuim als vak-indelingsstukjes bij krijgt. Ze verkopen ook losse schuimdelen.
Als je een echt goede koffer wilt zou je eens naar een Pelican case moeten kijken. Mijn man heeft er eentje voor zijn laptop en gaat in en uit de helikopter. Niet stuk te krijgen. Kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_57315867
Dank voor de tip Marjo, maar ik heb hem alleen als opbergkoffer voor thuis nodig. Er kan eigenlijk niets ergers mee gebeuren dan dat hij eens omvalt als ik er over struikel of zo..
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:19:42 #178
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_57327370
Gisteren 2 cheape boeken gekocht (á 7,95) bij de Slegte over belichting en wat extra tips voor digitale fotografie. Staan wel nuttige tips in voor beginners...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_57330554
Xilantof: Hij is er! Na een half uurtje plukken en meten kon ik er alles in kwijt: twee bodies met lenzen, 3 losse lenzen en wat klein grut zoals filters, lensadapters, batterijen, lenspen. Ik heb nog ruimte over voor een toekomstige flitser en een lens (hoop ik). Achter het schuim in de klep heb ik een grijskaart verstopt.



De kwaliteit is prima voor dit doel (de boel thuis opbergen), en om achterin de auto mee te slepen is hij zeker ook geschikt, maar hij heeft niet de flightcase-achtige stevigheid die je van een duurder model kunt verwachten. Van een half metertje zou ik hem wel durven laten vallen, maar ik sta niet voor hem in als hij van een trap stuitert en op een stenen vloer terechtkomt. Anderzijds, de inhoud is dan waarschijnlijk nog wel intact, en daar gaat het om!

Dit is nogal een dikke koffer, 18,5 cm hoog (van binnen). Dat had voor mij het voordeel dat sommige lenzen er rechtop inpassen en dan minder ruimte innemen. De bodies zinken helemaal weg in het schuim, maar daardoor is er weer ruimte om de camerariemen weg te frommelen. Als dat niet speelt is een wat platter model net zo geschikt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 maart 2008 @ 17:23:33 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57330684


waarom raak ik die stomme rotdingen toch altijd kwijt
hopenlijk liggen ze morgen in de bus
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57331642
Al bijna een weekje geleden :
Spider 2 express. Dat mijn foto's nog beter van kleur zullen zijn in de toekomst .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf woensdag 12 maart 2008 @ 18:45:47 #182
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_57332417
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 17:17 schreef dvr het volgende:
Xilantof: Hij is er! Na een half uurtje plukken en meten kon ik er alles in kwijt: twee bodies met lenzen, 3 losse lenzen en wat klein grut zoals filters, lensadapters, batterijen, lenspen. Ik heb nog ruimte over voor een toekomstige flitser en een lens (hoop ik). Achter het schuim in de klep heb ik een grijskaart verstopt.

[ afbeelding ]

De kwaliteit is prima voor dit doel (de boel thuis opbergen), en om achterin de auto mee te slepen is hij zeker ook geschikt, maar hij heeft niet de flightcase-achtige stevigheid die je van een duurder model kunt verwachten. Van een half metertje zou ik hem wel durven laten vallen, maar ik sta niet voor hem in als hij van een trap stuitert en op een stenen vloer terechtkomt. Anderzijds, de inhoud is dan waarschijnlijk nog wel intact, en daar gaat het om!

Dit is nogal een dikke koffer, 18,5 cm hoog (van binnen). Dat had voor mij het voordeel dat sommige lenzen er rechtop inpassen en dan minder ruimte innemen. De bodies zinken helemaal weg in het schuim, maar daardoor is er weer ruimte om de camerariemen weg te frommelen. Als dat niet speelt is een wat platter model net zo geschikt.
Tof te lezen! Ik wist helemaal niet dat je ook van die "vakken" kon maken/dat die er waren in zo'n koffer!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_57333576
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:45 schreef Xilantof het volgende:

Tof te lezen! Ik wist helemaal niet dat je ook van die "vakken" kon maken/dat die er waren in zo'n koffer!
Ja, dat is juist de truc. Als je hem koopt zit er nog geen enkel vak in, maar het schuim is voorgestanst in een soort reepjes (van boven gezien vierkantjes), die je van elkaar los kunt maken door er voorzichtig je vinger tussen te duwen en een beetje te wrikken. Daarna kun je de losgemaakte reepjes eruit plukken, en zo ontstaan precies de vakken zoals je die zelf wilt. En mocht je later een heel ander model camera kopen, dan hoef je in principe geen nieuwe koffer maar alleen een nieuwe schuimvulling te kopen.
pi_57340343
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:35 schreef dvr het volgende:

[..]

Ja, dat is juist de truc. Als je hem koopt zit er nog geen enkel vak in, maar het schuim is voorgestanst in een soort reepjes (van boven gezien vierkantjes), die je van elkaar los kunt maken door er voorzichtig je vinger tussen te duwen en een beetje te wrikken. Daarna kun je de losgemaakte reepjes eruit plukken, en zo ontstaan precies de vakken zoals je die zelf wilt. En mocht je later een heel ander model camera kopen, dan hoef je in principe geen nieuwe koffer maar alleen een nieuwe schuimvulling te kopen.
Dat ziet er wel heel handig uit om je spullen goed beschermd te bewaren. Netjes
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57398137
Handig M42 -> Minolta AF bajonet converterdingetje zodat ik mijn ouwe objectiefjes ook met mijn digitale camera kan gebruiken

Het is gewoon een metalen ring met de bajonet aan de buitenkant en aan de binnenkant zit de schroefdraad. Door de constructie van de camera zijn er verder geen extra correctielensjes nodig en kan ik gewoon normaal (handmatig) scherpstellen. Shutterlock op "off" en programmaknop op A en klikken maar!

...
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:58:35 #186
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57402914
Call me insane, maar ik heb weer twee van die schattige Ricoh 500G meetzoekertjes op de kop getikt.

Nr 1 voor 4 euro, hierbij bleef de ontspanknop hangen. Er zit namelijk wat corrosie rondom de knop en de pen daaronder moet gesmeerd worden. Lichtafdichtingsfoam aan de binnezijde van de achterklep is in verre staat van ontbinding, dus daar komt nieuw vilt in. Verder werkt hij helemaal.

Nr 2. kocht ik voor 1 euro 2 dagen daarna, en deze werkte ook prima en is in zeer goede staat (met origineel tasje erbij). Alleen de belichtingmeter deed 't niet, dat bleek een los draadje te zijn. Na een paar mislukte pogingen een stukje isolatie eraf te strippen heb ik het hele draadje maar vervangen. Belichtingsmeter werkt nu weer . Ook hier moet ik het foam weer vervangen.

ach, voor 5 euro toch weer lekker aan het hobby'en

De eerste 500G kocht ik pasgeleden, inmiddels 'n rolletje of 4 mee vol geschoten .

Stond inderdaad te kijken van de scherpte van het lensje Ouwesok!
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_57417731
Canon HV30


Ikelite Housing


en voor m;n 300D een nieuw:
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 maart 2008 @ 19:04:43 #188
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_57417802
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:00 schreef Kamermans het volgende:
Canon HV30
[ afbeelding ]

Ikelite Housing
[ afbeelding ]

en voor m;n 300D een nieuw:
[ afbeelding ]
die laatste toch niet bij Konijn besteld he?
die komen nl pas over 2 weken binnen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_57417853
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

die laatste toch niet bij Konijn besteld he?
die komen nl pas over 2 weken binnen
heheh nee, bij cameranu.nl krijg het dinsdag binnen geloof ik
  zondag 16 maart 2008 @ 19:25:11 #190
137524 Monotomo
Ook wel mono.
pi_57418149
Wtf moet je met die housing?
Bier ende tieten.
pi_57418439
quote:
Op zondag 16 maart 2008 19:25 schreef Monotomo het volgende:
Wtf moet je met die housing?
voor onderwater,... Ik gebruikte tot nu toe de Canon powershot A75 voor onderwater fotografie, maar merkte dat ik onderwater meer film dan fotografeer. dus heb nu een betere camera gekocht

had ook een onderwater huis voor mijn 300D kunnen kopen, maar onderwater kan je niet echt kijken door de zoeker. dus dan had ik een camera met live view moeten kopen en een onderwater huis er voor. maar dan had ik weer niet de mogelijkheid om te filmen.
Dus nu heb ik de A75 voor fotos en de HV30 voor film
pi_57419292
Wat doe je dan zoal onder water? Daar zie je niks anders dan vissen en water, verder niks bijzonders.
pi_57419409
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:25 schreef ThinAir het volgende:
Wat doe je dan zoal onder water? Daar zie je niks anders dan vissen en water, verder niks bijzonders.
hier paar fotos: 1, 2 & 3
deze zijn dus gemaakt met de powershot A75
pi_57419550
Zal wel veel kosten om dat te kunnen doen en te kunnen blijven doen?
  zondag 16 maart 2008 @ 20:55:30 #195
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57419857
- Een Lomo Smena Symbol (35mm).
- Een Olympus Trip 35 (die met metalen body).
- Panagor 85-205mm f/3.8
- 'n Draadontspanner.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_57420137
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:38 schreef Flatus het volgende:
Zal wel veel kosten om dat te kunnen doen en te kunnen blijven doen?
waarom dat?, je zit eigenlijk alleen met aanschaft kosten, veder niet,...
  zondag 16 maart 2008 @ 22:54:07 #197
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_57422395
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:32 schreef Kamermans het volgende:

[..]

hier paar fotos: 1, 2 & 3
deze zijn dus gemaakt met de powershot A75
Mooi man
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_57422423
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:25 schreef ThinAir het volgende:
Wat doe je dan zoal onder water? Daar zie je niks anders dan vissen en water, verder niks bijzonders.
(kijk ook hier eens voor een aantal schitterende onderwaterfoto's van zwemmende kinderen)
pi_57422861
tamron 90 mm f2.8
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_57426401
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:10 schreef prupke het volgende:
tamron 90 mm f2.8
Feli Prup... maar had ik al gezegd he
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')