abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56315797
Ik wil laminaat gaan leggen op een goede houten vloer, nu zijn er verschillende soorten ondervloeren te koop, folie op rol (zilvere en gouden) en de wel bekende dikke isolatieplaten.

Het probleem waar ik tegenaan loop is het feit dat ik laminaat wil leggen in een gangetje waar veel deuren naar toe opengaan en een niet al te dikke ondervloer kan leggen ivm drempel- en deur hoogte

Ondervloeren reduceren het geluid niet allemaal even goed maar ik wil het toch zo goed mogelijk aanpakken. Ik heb op het moment een rol van het zilveren ondervloer wat 8db geluid reduceert. De dikte hiervan samen met de laminaatplaten past perfect, ik zou zelfs een milimeter of 2 over.
Dikke isolatieplaten zullen niet gaan werken bij mij, maar ik las op de verpakking dat ze 10db reduceren, evenveel als een rol gouden folie! een rol gouden folie is ietsje dikker dan de zilvere folie en zou in mijn situatie net gaan passen.

Maar omdat ik nu al een rol zilvere folie heb (en het bonnetje heb weggegooid - stom!) zit ik met het volgende idee te spelen: kan ik 2 lagen zilvere folie op elkaar leggen en daarop laminaat? of is dat niet aan te raden? Of de zilvere rol bewaren voor een andere ruimte en toch maar een rol gouden folie halen?

Alvast bedankt.
pi_56315859
Het lijkt mij dat het veel te erg gaat veren met dubbele ondervloer.

Misschien heb ik het helemaal mis, maar dat lijkt me een logisch gevolg.
pi_56315885
Dat lijkt mij ook, maar mocht het kunnen is het mooi meegenomen, vandaar dat ik het toch even vraag
  maandag 28 januari 2008 @ 08:37:09 #4
545 dop
:copyright: dop
pi_56355507
ik heb wel eens een stukje met 2 lagen ondervloer gelegd het kan wel maar je voelt dat het iets veert
het heeft echter nooit problemen gegeven

ik heb hier ook een overgang van een houte overloop naar een betonvloer en dan voel je ook dat de hout meer veert als beton geeft een beetje het zelfde gevoel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_56355529
Hm, ik heb ergens gelezen dat je geen niet ademende ondervloer onder parket, hout of laminaat mag leggen i.v.m het niet kunnen doorlaten van vocht waardoor je houten vloer kan gaan rotten.
Het vocht onder je huis slaat tegen je houten balken aan en kan door de folie niet weg waardoor je balken kunnen gaan rotten zo iets was het d8 ik.
  maandag 28 januari 2008 @ 08:42:30 #6
545 dop
:copyright: dop
pi_56355566
quote:
Op maandag 28 januari 2008 08:39 schreef Sorella het volgende:
Hm, ik heb ergens gelezen dat je geen niet ademende ondervloer onder parket, hout of laminaat mag leggen i.v.m het niet kunnen doorlaten van vocht waardoor je houten vloer kan gaan rotten.
dat geld vooral voor beneden vloeren maar minder voor een verdieping
maar je moet er inderdaat mee oppassen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_56362547
Op een van onderen dampdichte houten vloer mag je geen dampdichte ondervloer (rollen) leggen.
pi_56367035
De hogere dempingswaarde vanwege het geluid is alleen nodig voor appartementen, zelf merk je er vrijwel niets van, je onderburen zullen je er dankbaar voor zijn.
Mar als je die niet heb, gewoon leggen op hetgeen je nu heb, 2 lagen is niet nodig en ook af te raden.
pi_56457934
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:26 schreef klipper het volgende:
De hogere dempingswaarde vanwege het geluid is alleen nodig voor appartementen, zelf merk je er vrijwel niets van, je onderburen zullen je er dankbaar voor zijn.
Mar als je die niet heb, gewoon leggen op hetgeen je nu heb, 2 lagen is niet nodig en ook af te raden.
Ik kwam van de week op het zelfde idee.

Maar het is dus niet zo ik geluid van onder mij minder ga horen? En werkt het goed tegen muziek enzo?

2 lagen wel of niet doen? Want het lijkt mij dat je dan dubbele demping hebt dus beter.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_56463113
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ik kwam van de week op het zelfde idee.

Maar het is dus niet zo ik geluid van onder mij minder ga horen? En werkt het goed tegen muziek enzo?

2 lagen wel of niet doen? Want het lijkt mij dat je dan dubbele demping hebt dus beter.
Laminaat en muziek gaat nooit goed samen, als je bedoelt om het geluid te dempen.
De isolatielaagis om ervoor te zorgen dat het contactgeluid naar beneden sterk verminderd word.
Op de begane grond heeft een hogere dempingswaarde dan ook weinig zin.
In de kamer zelf zal het geluid altijd wat harder klinken doordat er minder oppervlak is wat geluid dempt.
laminaat dempt namelijk niet, vloerbedekking wel.
Een vloerkleed ook,maar of dat de bedoeling is.
pi_56501288
Bedankt allemaal
Ben toch naar de bouwmarkt gegaan om die dikke platen te kopen, wil niet dat de onderburen helemaal gek worden van het geluid en heb de deuren ingekort. Was wel veel extra werk allemaal maarja dan is het nu tenminste wel goed en het houdt je van de straat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')