Zie je.... Ik kán het wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Langzaam maar zeker wordt ik toch wijzer in dit topic en bedankt voor je eerdere post.
Geen probleem, ik weet dat ik hiermee een taboe doorbreek, praten over een verrot gebit is in deze tijd van mensen met allemaal een perfect witte smile uit den boze.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:51 schreef Baird het volgende:
[..]
Zie je.... Ik kán het wel.
Succes ermee.
Jij poetst nooitquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:24 schreef twiFight het volgende:
tvp :$
Aangezien ik niet tegen poetsen kan (ik snij liever mijn aderen open)
Kan wel, maar voor beter dekkende verzekeringen geldt een tandheelkundige selectie, en daar kom ik vast niet zonder consequenties door. Ik heb momenteel een aanvullende verzekering tand (standaard), wat 80% van de kosten dekt, tot een maximum van 250 euro.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:29 schreef Flurry het volgende:
Sowieso kijken of je je zorgverzekering kan uitbreiden met alle mogelijke tandartsopties (en een zorgverzekering nemen als je die nog niet hebt!).
Zo'n assessment door een faculteit lijkt me wel wat, maar ¤300 voor alleen een consult is voor mij al aardig wat qua geld.quote:80% van de kosten tot een maximumbedrag van ¤ 250,- per kalenderjaar.
Techniekkosten, orthodontie en cosmetische behandelingen worden niet vergoed.
Ik poets wel, maar omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb dus niet zo vaak als zou moeten om mijn gebit status quo te houden. Ook gebruik ik wel mondwater tussendoor, maar dat gaat niet echt tandbederf tegen.quote:
mijn tandarts heeft al mijn tanden opgehoogt(zonder pijn)quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:24 schreef twiFight het volgende:
tvp :$
Aangezien ik niet tegen poetsen kan (ik snij liever mijn aderen open) en de tandarts niet verder kwam dan "gewoon doen joh" is mijn gebit nogal belabberd. Ik heb stapels gaatjes en ook enkele kiezen brokkelen al af. Omdat het eten soms pijn doet wil ik hier graag wat aan laten doen, maar ik zal het ws allemaal zelf moeten betalen en heb niet echt geld.
Weet iemand of ze chronisch rotte tanden en afgebrokkelde kiezen nog fatsoenlijk kunnen fixen? En in welke orde van geld ik dan terecht kom? Pijn bij behandeling lijkt me erg kut, maar neem ik op de koop toe, het is tenslotte mijn eigen schuld.
ik denk dat jij niet meer kan poetsen omdat zijn gebit zo gevoelig is geworden door de slechte staat waarin het verkeertquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:25 schreef DonDavilla het volgende:
Misschien verschilt het van faculteit tot faculteit maar ik heb nog nooit gehoord dat een opleiding geld vraagt van aanstaande patienten. Ze hebben die mensen nodig om studenten op te leiden. Ook op de sites staat volgens mij niets over intake kosten. (nu heb ik niet zo lang gezocht)
http://www.acta.nl/Patienten/index.cfm/news_overzicht.cfm/
Misschien wil je dat "poetsen" toch nog maar eens proberen, anders hebben we over een jaartje of wat deze discussie weer...
De Don
kosten?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:58 schreef bob1234 het volgende:
Gewoon naar een narcose tandarts toe of laten doorverwijzen. En alles eruit laten trekken en dan kunstgebitje erin. Heb ik zelf vorig jaar gedaan was 19 en me tanden waren zwaar verrot. Eerste paar dagen ff kut gevoel maar daarna stuk beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |