abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56507740
Een spray idd, gaat nog niet zo snel tot nu toe, maar dat komt ook omdat 't een nogal sterke geur is, dus 1 spray is al ruim genoeg.
  zondag 3 februari 2008 @ 21:12:38 #52
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_56508263
Morgen ben ik op het vliegveld, ff aan heel , heel veel verschillende luchtjes ruiken.

Of zal ik ook zo'n ik-spray-slechts-15-keer-in-mijn-kleren-actie uithalen.
Confidence through competence
pi_56553732
Vandaag de Tom Ford binnengekregen van le_knightclub_soda. Lekkere geur, erg kruidig met een stevige sinaasappelnoot die me deed denken aan Hermès - Eau d'Orange Verte (een geur die ik jaren geleden for some reason heb gekocht en héél weinig op heb gedaan). Vind deze geur lijken op een soort van Kouros of M7 (beide YSL) gemixt met sinaasappel. Kan ook wel kloppen aangezien Tom Ford geuren heeft ontwikkeld voor YSL. De sinaasappel is vrij snel weg en dan ruik ik peper en iets erg zoets waar ik niet echt de vinger op kan leggen.

iig geslaagd!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 6 februari 2008 @ 08:17:18 #54
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_56555137
Heeft iemand Diesel's fuel for live weleens geprobeerd(voor mannen)
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_56585472
Vandaag van de goede Skinsterklaas 5 samples van Penhaligon's gekregen:

Bluebell
Blenheim Bouquet
Racquets
Quercus
Artemisia

Die bluebell geef ik niets om (ik houd niet van lelietjes der dalen), de rest is erg lekker! Heb pas even geroken dus ik zal nog wel terugkomen met wat meer info...
pi_56589791
Is die Skinterklaas altijd zo gul met de samples of moet je dan vaste klant zijn o.i.d.?

Penhaligon's moet ik me ook nog eens in verdiepen, ben wel benieuwd naar wat oudere geurtjes van ze ook.

Vandaag de Green Valley binnengekregen trouwens, heb 'm nu 1,5 uur op en hij bevalt goed tot nu toe! Hij begon me iets te scherp maar daarna werd ie lekker fris. Op sommige momenten doet ie me denken aan Tom Ford Japon Noir die ik eerder vandaag ophad, waarschijnlijk door de patchouli.

Denk dat ik nog wel even een flesje hiervan ga halen voor de lente.
pi_56592099
Blijft ie wel goed hangen bij jou dan? ik vond 'm ook lekker maar bij mij wassie heel snel weg...

Skins is wel redelijk scheutig heb ik 't idee... Maar zoals nu dat ze vijf samples geven, en originele vanuit Penhaligon's zelf ditmaal, is voor mij ook de eerste keer. Moet wel weer snel wat gaan kopen, don't want to overstay my welcome.
pi_56592427

Sculpture pour homme van Nikos = mmmm! Ik vind 'm (als vrouw zijnde) zo lekker dat ik 'm zelf ook wel 'ns draag.

Het is een klassieke, 'warme' houtachtige geur, redelijk kruidig, ruikt naar vanille, rozen, jasmijn, viooltjes. De geur heeft qua sterkte/scherpte veel weg van Boss van Hugo Boss. Dit is een geur die geschikt is om zowel overdag als 's avonds te dragen.

Er is ook een soort 'avondversie' van, Nikos for men, die iets minder houtachtig is en iets kaneelachtigs en kardamom in zich heeft. Langzaamaan vind ik deze lekkerder dan Sculpture, omdat ie iets warmer van geur is.

Dit is voor mij echt 'smeltmateriaal' als een man dit draagt
  donderdag 7 februari 2008 @ 23:36:07 #59
55709 Stereotomy
pi_56593742
Hm, ik moet die Nikos dingen dan ook maar eens proberen.
pi_56595044
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:27 schreef W1ZZ het volgende:
Blijft ie wel goed hangen bij jou dan? ik vond 'm ook lekker maar bij mij wassie heel snel weg...
Hij is bij mij nu ook al een paar uur weg idd.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 00:52:05 #61
55709 Stereotomy
pi_56595185
Heb in Barcelona eindelijk wat Bond No9 geurtjes kunnen proberen. Heb Wall Street, Chez Bond en Bleecker street geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ze nou niet echt veel bijzonderder zijn dan 'normale' geurtjes.

Zeker geen 125 EUR per fles waard.
pi_56595509
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:41 schreef Leonilein het volgende:
[ afbeelding ]

Sculpture pour homme van Nikos = mmmm! Ik vind 'm (als vrouw zijnde) zo lekker dat ik 'm zelf ook wel 'ns draag.

Het is een klassieke, 'warme' houtachtige geur, redelijk kruidig, ruikt naar vanille, rozen, jasmijn, viooltjes. De geur heeft qua sterkte/scherpte veel weg van Boss van Hugo Boss. Dit is een geur die geschikt is om zowel overdag als 's avonds te dragen.

Er is ook een soort 'avondversie' van, Nikos for men, die iets minder houtachtig is en iets kaneelachtigs en kardamom in zich heeft. Langzaamaan vind ik deze lekkerder dan Sculpture, omdat ie iets warmer van geur is.

[ afbeelding ]

Dit is voor mij echt 'smeltmateriaal' als een man dit draagt
Richtprijzen?
pi_56597608
Ik vind die sculptuire ook wel lekker, vriend van mij gebruikt 'm. Doet me denken aan Boss Bottled/Le Male, maar er zijn nog lekkerder geuren in die categorie. Vooral Panama van Boellis. Deze geur komt uit 1924 en Le Male is er een directe rip-off van.

pi_56599697
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 01:16 schreef Marurk het volgende:

[..]

Richtprijzen?
25 euro voor 30ml

Ander vraagje, een advertentie zoals dit:

Klik

Zou dat te vertrouwen zijn

[ Bericht 66% gewijzigd door Soldier2000 op 08-02-2008 11:43:56 ]
BlaBlaBla
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:18:00 #65
55709 Stereotomy
pi_56609081
Argh, ik kan niet tegen mijn Bulgari Aqua

Eerst getest met een mini flesje, was erg lekker, toen grote fles gekocht, maar nu blijkt dat ik niet echt goed word van de geur als ik die voor langere tijd draag. Deze aquatic ruikt naar de woeste, koude zeestrand met vers aangespoeld zeewier (Poseidonia), maar ik kan zelf niet tegen de zeewier terwijl mijn (vrouwelijke) huisgenoot juist zei dat het fantastisch en apart rook.
pi_56609882
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:18 schreef Stereotomy het volgende:
Argh, ik kan niet tegen mijn Bulgari Aqua

Eerst getest met een mini flesje, was erg lekker, toen grote fles gekocht, maar nu blijkt dat ik niet echt goed word van de geur als ik die voor langere tijd draag. Deze aquatic ruikt naar de woeste, koude zeestrand met vers aangespoeld zeewier (Poseidonia), maar ik kan zelf niet tegen de zeewier terwijl mijn (vrouwelijke) huisgenoot juist zei dat het fantastisch en apart rook.
Ruilen tegen een grote fles Roberto Cavalli Black dan?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:35:26 #67
55709 Stereotomy
pi_56610631
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 21:01 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ruilen tegen een grote fles Roberto Cavalli Black dan?
Nee, ik heb Bulgari Black, die schijnt ongeveer die richting op te ruiken.

Ben nog wel op zoek naar een Gucci Envy.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 23:58:50 #68
55709 Stereotomy
pi_56614467
Wil de Bvlgari Aqua (100ml, denk 98ml in de fles) overigens ook wel ruilen tegen een goede Burberry. Brit of Touch hebben mijn voorkeur om de Aqua te vervangen.
pi_56614530
Ik heb een Gucci Envy flesje, maar die vind ik nog wel lekker eigenlijk. Even kijken hoe die Bulgari ruikt deze week, misschien bevalt ie me wel enorm.
pi_56616365
ik heb nog een onaangebroken fles obsession for women liggen
doe er niks mee, bij nader inzien (tester) is het toch niet mijn ding
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 9 februari 2008 @ 03:28:13 #71
55709 Stereotomy
pi_56617603
De Bvlgari Aqua is een aquatic die lijkt op Creed's Erolfa. Je hebt van die tropische aquatics zoals Acqua di Gio die naar een tropisch zandstrand met palmbomen ruiken, maar Bvlgari Aqua en Erolfa ruiken naar een woeste krijtkust waar golven op de kiezelstranden beuken en waar vers zeewier aangespoeld ligt.

Fantastische geur, ik snap niet waarom ik hem niet verdraag. Mooie fles ook.

[ Bericht 16% gewijzigd door Stereotomy op 09-02-2008 03:52:16 ]
  zaterdag 9 februari 2008 @ 10:44:13 #72
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_56619464
Ik moet minder meelezen in dit topic. Ik droomde vanochtend dat ik aan in de douglas (ofzo) was en parfum op kaartjes aan het spuiten was
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 9 februari 2008 @ 12:20:03 #73
55709 Stereotomy
pi_56620676
Welke geurtjes en hoe bevielen ze?
  zaterdag 9 februari 2008 @ 17:38:40 #74
55709 Stereotomy
pi_56625640
Weer vier geurtjes uitgetest. Ik had ze al eerder op kaartjes gespoten, maar er zit bij mij (of in het algemeen) echt kilometers verschil tussen papier en je eigen huid.

(alle geuren de herenversie )

Burberry Touch
Een zachte floral die me aan de originele paarse Joop! doet denken. Warme zachte fuzzy zoete geur die middelmatig sterk is. Geschikt voor in de winter, niet voor in de tropische zomer.

Burberry Brit
Spicy orental. Okee, dit is een rare. Toen ik dit voor het eerst snoof, dacht ik meteen: Blokker / Xenos. Het spul ruikt echt naar die twee winkels. Na een cirtusopening ruik je een scherpe, spicy geur op een bedje van warme musk die - volgens andere review - een beetje aan een zachte versie van Gucci Envy doen denken, zonder Blokker connotatie.

Burberry London
Een woody oriental. Is wat zwaarder dan de Brit, en je ruikt goed wat leer en hout door de geur heen. Lekkere inoffensive zwaardere geur voor in de winter of 's avonds

Burberry Weekend
Ik ruik Cool Water! Frisse geur die absoluut de body heeft van Davidoff Cool Water. Helaas vind ik het niet echt 'natuurlijk' ruiken en zou het zelf niet kunnen dragen.

Sean John Unforgivable
De Millesieme Impérial kloon! Nu heb ik MI nog nooit geroken, maar wel Bond No9 Wall Street wat daar ook een kloon van moet voorstellen en die twee hebben wel overeenkomsten. Een lichte citrus met een watermeloen en wat bloemetjes erdoor. Lekker fris jeugdig zomergeurtje. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit een beetje naar een zwakke versie van Joop Go! ruikt.

Toch jammer allemaal, waarom zijn er maar zo weinig geuren die ik echt echt echt lekker vind? (Bulgari PH, Black en Gucci Envy)

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 09-02-2008 17:47:23 ]
pi_56626203
De meeste van die Burberry geurtjes zijn idd een beetje net niet. Niet slecht ofzo, maar weinig opvallend en bij mij verdwijnen ze ook best snel.

Je omschrijving van die Bulgari klinkt wel goed, zal 'm van de week even ergens proberen als ik de tijd heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')