Ga nou toch eens bij een dierenarts langs. Iedere dierenarts zal adviseren om een hond die herhaaldelijk bijt, in te laten slapen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:16 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nogal subjectief. Het ís absoluut niet 'heel mooi dat als volwassenen gebeten worden, dat minder erg is dan wanneer het kinderen zijn'. Waar haal je dat in vredesnaam vandaan?In ieder geval mag men daarover van mening verschillen, dus een kind - die er nota bene niet is/was, die niet eens aan de orde is - erbij betrekken is gewoon een loos argument.
En dat laatste is uiteraard ook subjectief, onzin om dat beest meteen af te makenEr is helemaal geen reden om aan te nemen dat ie doorbijt of enorm gevaarlijk is.
Klopt adviseerde hij ook bij mijn hond toen ze 1,5 jaar was. Ze hapte naar iedereen, behalve naar de mensen uit ons gezinnetje. Ik heb ervoor gekozen cursus te doen bij Gaus (Heeft niet geholpen trouwens) en toch besloten haar te houden, maar er dicht op te zitten. Ze is 13 jaar geworden, heeft nooit echt doorgebeten, maar ze hapte wel ! Het is een kwestie van altijd alert zijn en dan lukt het, maar Mikey heeft al moeite zichzelf in de gaten te houden, dus laat staan die hond.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:41 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ga nou toch eens bij een dierenarts langs. Iedere dierenarts zal adviseren om een hond die herhaaldelijk bijt, in te laten slapen.Aangezien Dilana zonder aanleiding bijt, is er genoeg reden om aan te nemen dat zij gevaarlijk is.
Dilana bij kinderen is dus absoluut nog een stuk gevaarlijker. Kinderen kunnen nou eenmaal net zo onvoorspelbaar handelen als honden kunnen reageren.
Je kunt Dilana ook niet voor de rest van haar leventje opsluiten en persoonlijk zie ik een muilkorf als een martelinstument voor een hond.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:50 schreef mazaru het volgende:
Ik dacht het een poll was!
Ik wou al op Gaus stemmen
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:53 schreef Leandra het volgende:
Een paar maanden geleden zou Dilana nog voorgedragen zijn voor een lintje omdat ze Palma beet...
Niets zo veranderlijk als de voorkeur voor de bewoners en personeel van DGK...
Ja. Die keuze kun je maken en is ook best goed te begrijpen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:51 schreef petraa het volgende:
[..]
Klopt adviseerde hij ook bij mijn hond toen ze 1,5 jaar was. Ze hapte naar iedereen, behalve naar de mensen uit ons gezinnetje. Ik heb ervoor gekozen cursus te doen bij Gaus (Heeft niet geholpen trouwens) en toch besloten haar te houden, maar er dicht op te zitten. Ze is 13 jaar geworden, heeft nooit echt doorgebeten, maar ze hapte wel ! Het is een kwestie van altijd alert zijn en dan lukt het, maar Mikey heeft al moeite zichzelf in de gaten te houden, dus laat staan die hond.
Dilana voor de Barbequequote:
Dat voelde ik me toen ik hem vorig jaar vanwege ouderdom moest laten inslapen!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:03 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ja. Die keuze kun je maken en is ook best goed te begrijpen.
Ga je verder met zo'n getraumiseerde zorgenhond waar het hele gezin inmiddels zielsveel van houdt?
Vroeger hebben wij thuis een teckel (! kom maar op) gehad die superlief was voor mij, maar een beest voor z'n omgeving. Ook niet alle mensen in het gezin werden geaccepteerd.
Mijn vader, die een diepe lage stem heeft, moest er nog wel eens aan geloven.
Het beest kon ook niet alleen zijn. Hij heeft tot 2x toe een leren bank gerestyled.![]()
Verder heeft hij o.a. de vreseljke buurman eens flink te grazen genomen. bloeden![]()
Ik was het er toen absoluut niet mee eens dat ze hem lieten inslapen natuurlijk. Ik ben daar erg verdrietig en boos om geweest. Moordenaars!
Aww. Dat ben je niet hoor. Ik vind het persoonlijk ook echt groots dat je het beest zo'n lang leven gegeven hebt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:10 schreef petraa het volgende:
[..]
Dat voelde ik me toen ik hem vorig jaar vanwege ouderdom moest laten inslapen!
Poll: Dilana moet..quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:50 schreef mazaru het volgende:
Ik dacht het een poll was!
Ik wou al op Gaus stemmen
Naar Gaus!! Of Gaus naar de villaquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:45 schreef noekje het volgende:
[..]
Poll: Dilana moet..
meer aandacht hebben
naar Martin Gaus
haske doodt
who cares anyway
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? klik dan hier
Je mag stemmen hoor!
Copycat for the win!![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenvleesquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:09 schreef tipsch het volgende:
[..]
Dilana voor de Barbeque![]()
![]()
Hoe zou dat smaken, hondenvlees. Zal ieder ras een ander smaakje hebben?
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:12 schreef flubberdewups het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hondenvlees
Nou ben ik vooral benieuwd naar de verschillende smaken die passen bij de verschillende rassen en verder ook naar de invloed van de leeftijd van het beest op de smaak. Cullinair laat deze wiki zich daar niet al te uitgebreid over uit.quote:Voor het eten wordt meestal een kruising tussen een Chinese hond en een Sint-Bernard (bij voorkeur een chowchow) met een leeftijd van 6 tot 12 maanden gebruikt
... smaakt als konijn, gedroogde babygeit, of misschien als het vlees van een kalf, maar dan droger.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:20 schreef tipsch het volgende:
[..]
[..]
Nou ben ik vooral benieuwd naar de verschillende smaken die passen bij de verschillende rassen en verder ook naar de invloed van de leeftijd van het beest op de smaak. Cullinair laat deze wiki zich daar niet al te uitgebreid over uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |