abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:52:12 #126
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56859259
Da's trouwens wel erg knap hoe ze dat doen, het Torchwood verhaal in Doctor Who laten terug komen en andersom.
Je ziet wel vaker spin-off series maar die gaan vaak als stand-alone serie verder, bij DW en TW lopen de verhalen steeds door elkaar heen.
Martha bijvoorbeeld speelt later weer in DW een paar afleveringen mee..
pi_56860007
niet alleen dat,maar in het eerste seizoen speelt 'toshika sato' ook een rol, the face of boe (oftewel captain jack harness) kwam toen al voor, etc.

overigens heb ik op het moment het idee dat de hele 'time war' nog weleens een grote rol gaat spelen in toekomstige episodes. Juist omdat deze seizoenen van de doctor al begonnen is met 2 van de grootste tegenstanders (kwade timelords en the Daleks) bijna compleet uitgeroeid. Bovendien is een terugkerend thema het punt dat The Doctor het niet heeft kunnen voorkomen (tijdreizend lijk me dat niet geweldig moeilijk), wat nogal wat emoties losmaakt bij The Doctor. Ik denk dus dat hij ergens in de serie een tegenstander tegenkomt, die hem op een dusdanige manier uitdaagt, dat hij een manier vind om terug in zijn eigen tijdlijn te reizen. Hij is immers The Doctor
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Admin woensdag 20 februari 2008 @ 15:05:12 #128
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56860976
Hij gaat niet terug in zijn tijdlijn,want as je teruggaat in je eigen tijdlijn en daar iets relevants verandert verscheur je het universum.

Overigens kwam niet alleen the Face of Boe al in S1 voor, ook Jack zelf. En natuurlijk bestaan Torchwood, Mr. Saxon, UNIT etcetera in beide series. Ze delen hetzelfde universum, zogezegd. Maar als je zie hoe bewust het karakter the Doctor niet letterlijk wordt genoemd in TW, denk ik dat ze de series verder uit elkaar willen houden en op zichzelf willen laten staan. Al zou ik een crossover wel cool vinden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_56861650
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:05 schreef Breuls het volgende:
Hij gaat niet terug in zijn tijdlijn,want as je teruggaat in je eigen tijdlijn en daar iets relevants verandert verscheur je het universum.

Overigens kwam niet alleen the Face of Boe al in S1 voor, ook Jack zelf. En natuurlijk bestaan Torchwood, Mr. Saxon, UNIT etcetera in beide series. Ze delen hetzelfde universum, zogezegd. Maar als je zie hoe bewust het karakter the Doctor niet letterlijk wordt genoemd in TW, denk ik dat ze de series verder uit elkaar willen houden en op zichzelf willen laten staan. Al zou ik een crossover wel cool vinden.
dat weet, maar, zoals met the paradox machine, valt daar ook vast wel een mouw aan te passen. Bovendien kunnen ze daar allerlei problemen mee oplossen (je kunt mij niet continu wijs blijven maken dat er nog daleks bestaan) en levert het een mooi verhaallijn op.

bovendien is het de dokter, die is wel vaker fout geweest qua plotdevices
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Admin woensdag 20 februari 2008 @ 16:11:45 #130
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56862517
Er zijn nog Daleks. Die ene in Manhattan deed een Emergency Temporal Shift dus die zien we nog wel een keer terug.

Maar ik hoop dat ze er nu effe een tijdje vanaf blijven. Er zijn genoeg verhalen mogelijk zonder Daleks, Time Lords, etcetera. En dat laatste (een verhaal zonder Time Lord(s)) schijnt nogal letterlijk te worden in S4.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 20 februari 2008 @ 23:55:43 #131
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56874873
Okay. Dead Man Walking heeft een nogal brede scope. Veel verhaal voor 50 minuten, maar erg goed samengebracht. En meer zeg ik even niet, volgende week kijk ik 'm nog wel een keer.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_56874978
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:55 schreef Breuls het volgende:
Okay. Dead Man Walking heeft een nogal brede scope. Veel verhaal voor 50 minuten, maar erg goed samengebracht. En meer zeg ik even niet, volgende week kijk ik 'm nog wel een keer.


Ik wacht gretig op HD download.
pi_56879251
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:11 schreef Breuls het volgende:
Er zijn nog Daleks. Die ene in Manhattan deed een Emergency Temporal Shift dus die zien we nog wel een keer terug.

Maar ik hoop dat ze er nu effe een tijdje vanaf blijven. Er zijn genoeg verhalen mogelijk zonder Daleks, Time Lords, etcetera. En dat laatste (een verhaal zonder Time Lord(s)) schijnt nogal letterlijk te worden in S4.
mja, dat er 1 over is weten we, maar ze zouden al aan het begin van S1 totaal vernietigd zijn (net als alle andere time lords), en toch zijn er al 3 verschillende (groepen) gevonden. (die bij die verzamelaar, die bij de empire state, en die vanuit de void ship.)

Overigens, een serie zonder daleks zal gewoonweg niet kunnen. Daleks zijn een cultureel begrip geworden, en het herkenningspunt van de serie. Die zullen nooit helemaal verdwijnen.

Maar nog een argument voor een overkoepelend verhaal over de time war, is dat dat hetgene is wat deze serie onderscheidt van de anderen. Eenzaamheid is een groot verhaal element, maar 1tje (zeker gezien de reincarnaties van The Doctor, en daarmee z'n uiteindelijke dood) die je niet vol kunt blijven houden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Admin donderdag 21 februari 2008 @ 13:45:54 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56883490
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:13 schreef Bensel het volgende:

[..]

mja, dat er 1 over is weten we, maar ze zouden al aan het begin van S1 totaal vernietigd zijn (net als alle andere time lords), en toch zijn er al 3 verschillende (groepen) gevonden. (die bij die verzamelaar, die bij de empire state, en die vanuit de void ship.)
Die uit het void ship zijn dezelfde als in Manhattan. Ze zijn daar terecht gekomen na hun Emergency Temporal Shift in Doomsday.
quote:
Overigens, een serie zonder daleks zal gewoonweg niet kunnen. Daleks zijn een cultureel begrip geworden, en het herkenningspunt van de serie. Die zullen nooit helemaal verdwijnen.
Nee, zeker niet, maar ik hoop dat ze even een Dalek-loos seizoen doen.
quote:
Maar nog een argument voor een overkoepelend verhaal over de time war, is dat dat hetgene is wat deze serie onderscheidt van de anderen. Eenzaamheid is een groot verhaal element, maar 1tje (zeker gezien de reincarnaties van The Doctor, en daarmee z'n uiteindelijke dood) die je niet vol kunt blijven houden.
True, al is die ene tijdreiziger met z'n companions voldoende voor een hele berg verhalen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 03:49:15 #135
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56898843
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:55 schreef Breuls het volgende:
Okay. Dead Man Walking heeft een nogal brede scope. Veel verhaal voor 50 minuten, maar erg goed samengebracht. En meer zeg ik even niet, volgende week kijk ik 'm nog wel een keer.
Ik vond 'm wel weer errug goed!
Ze houden de spanning ook heel mooi vast en de preview voor volgende week belooft volgens mij ook weer een geweldig verhaal.

Ga 'm morgen nog een keer kijken met het geluid wat harder, de x264 versie heeft er behoorlijk wat bas in zitten en da's geen goed idee op dit tijdstip.
pi_56903402
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 03:49 schreef SiGNe het volgende:


Ga 'm morgen nog een keer kijken met het geluid wat harder, de x264 versie heeft er behoorlijk wat bas in zitten en da's geen goed idee op dit tijdstip.
Ik ken dat

Ik zit ook vaak op a-christelijke tijdstippen te kijken met blaffer van iets van 25cm.
Heb overigens nog nooit klachten gehad.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 13:45:28 #137
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56904896
Ik heb verder geen subwoofer omdat m'n frontspeakers al 2 15"woofers hebben..
Klinkt ook op een laag volume erg lekker, maar de bassen worden er niet veel minder om.
  Admin zaterdag 23 februari 2008 @ 12:58:42 #138
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56923958
Ik hoor Vernon Kay net aankondigen dat Freema Agyeman zometeen te gast is bij BBC Radio 1. Luisteren kan via de site: http://www.bbc.co.uk/radio1/ (popup of losse RealPlayer).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_56928618
Dus Torchwood is een soort Buffy/Angel, iets in die trant? Misschien leuk om te volgen als het zo is..

Of moet ik eerst Dr Who kijken voordat ik Torchwood snap?
Correct en tevens juist...
  Admin zaterdag 23 februari 2008 @ 17:44:54 #140
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56928891
Nee, TW snap je vanzelf. Het is een spinoff, maar staat volledig op zichzelf.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_56929134
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:44 schreef Breuls het volgende:
Nee, TW snap je vanzelf. Het is een spinoff, maar staat volledig op zichzelf.
Mooi. Even aflevering 1 kijken dan.
Correct en tevens juist...
pi_56929652
Torchwood is de shit.
Heb alleen nogsteeds niet zo'n greatcoat gevonden
pi_56933998
Oh wat lees ik, veel gay zoenen in Torchwood ?
Correct en tevens juist...
  Admin zaterdag 23 februari 2008 @ 21:31:04 #144
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56934732
Yup. Meer dan gemiddeld.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_56950577
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:31 schreef Breuls het volgende:
Yup. Meer dan gemiddeld.
Meer dan gemiddeld?
Ik vind Torchwood eigenlijk een beetje een gayfest zo nu en dan. Niettemin cool ofcourse.
  maandag 25 februari 2008 @ 07:05:48 #146
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56961773
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Meer dan gemiddeld?
Ik vind Torchwood eigenlijk een beetje een gayfest zo nu en dan. Niettemin cool ofcourse.
Sorry, maar bij gayfest stel ik me heel wat meer voor dan een zoen op de mond van een andere man...
  Admin maandag 25 februari 2008 @ 07:28:15 #147
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56961835
Gayfest.

Torchwood is gewoon sci-fi drama met een iets sterkere focus op LGBT thema's. Meer niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 25 februari 2008 @ 07:32:11 #148
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56961847
LGBT ?
  Admin maandag 25 februari 2008 @ 07:34:22 #149
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_56961855
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 25 februari 2008 @ 07:36:11 #150
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_56961866
quote:
LGBT (also GLBT) is an acronym referring collectively to Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender/Transsexual people. In use since the 1990's, the term LGBT is an adaptation of the initialism LGB. In modern use, the acronym relates to the diversity of Gay culture.
Nog nooit van gehoord, maar ik snap hem nu.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')