quote:
Op woensdag 23 januari 2008 23:51 schreef Nobu het volgende:Ik durf te wedden dat minstens de helft van de Nederlanders boven de 50 dat bericht serieus heeft genomen. Slechte grap wat mij betreft, op deze manier worden de echte politieberichten straks ook niet meer door iedereen serieus genomen.
Bedoel je met een IQ van boven de 50?
Ik heb het spotje niet gezien, maar ironie is erg lastig in reclame.
Indertijd was er een serie posters over AIDS, die ironisch vertelde over de risico's van onbeschermd vrijen met onbekenden. "We kennen elkaar al twee weken, dus nu kunnen we zonder condoom vrijen." en soortgelijke teksten. Bleek, dat er mensen waren, veel mensen, die die uitspraken serieus namen. "Oh, de eerste twee weken zijn voorbij? Nu kunnen we eindelijk los!"
En natuurlijk mag ik je The War of the Worlds in het geheugen roepen: een nep-ingelaste journaaluitzending in de VSvA, waarin melding werd gemaakt van de landing van Marswezens. Blinde paniek!!
Ironie en satire zijn erg leuk en ik ben er dol op. En boven de 50 jaar oud, maar ook ver boven een IQ van 50!
En met je andere argument ben ik het ook eens: een ambulance die voor de lol met sirene en zwaailicht door de straten gaat racen, is ook geen goed idee. Zelfs niet als daarachter een auto met cliniclowns rijdt.