quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ken jij het begrijp "sluitingstijd" niet? Als een winkel om 18:00 sluit, dan hoor jij met je bolle reet om 17:59 buiten te staan als klant...
Er zat een beveiligershokje in het winkelcentrum, laat ze lekker daar naar optyfen in plaats van op rolluiken staan rammen alsof ze de eerste de beste hangjeugd zijnquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:26 schreef Merel het volgende:
[..]
Heb je het gelezen? De mensen van de AH doen die luiken van het winkelcentrum niet dicht. Dus dat is hun schuld niet. Wat wel kwalijk is, is dat ze iemand die is opgesloten in het winkelcentrum uit staan te lachen en niet even willen helpen door de beveiliging op te bellen ofzo.
Nu snap ik ook ineens waarom ze het over mannetje heeft. Zij draagt zeker ook nog barbieondergoed......quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik zou me hond er nog niet laten overgaan
Laat hem. Dat is zo`n arrogante klant die denkt dat hij het kan maken om na sluitingstijd door te winkelenquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ken jij het begrijp "sluitingstijd" niet? Als een winkel om 18:00 sluit, dan hoor jij met je bolle reet om 17:59 buiten te staan als klant...
Afschieten dat soort mensen, die denken echt dat de hele wereld om hen draait.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat hem. Dat is zo`n arrogante klant die denkt dat hij het kan maken om na sluitingstijd door te winkelen
quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Afschieten dat soort mensen, die denken echt dat de hele wereld om hen draait.
Of gewoon opsluiten in winkelcentra, worden ze gek en gaan ze bloggen en zielig doetquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Afschieten dat soort mensen, die denken echt dat de hele wereld om hen draait.
Ga jij aub nooit in de horace werken of iets in die richting. Ambtenaar lijkt me wel wat voor jou. Kun je lekker de hele dag naar de klok kijken en stipt om 16:00 de deur uit rennen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 08:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je op je bordje zet dat je om 19.50 dichtgaat, dan komen de mensen om 19.45 naar binnen. Het maakt niet uit wanneer je dichtgaat, sommige mensen doen het erom.
En als winkelier heb jij altijd het recht om mensen weg te sturen, een winkel dient gewoon op tijd te sluiten.
Vreten in de trein of 5 minuten voor tijd binnenrennen zijn 2 compleet verschillende dingenquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zegt de persoon die roept dat mensen niet mogen eten in de trein omdat hij daar last van heeft.
Ja, en dan kun je wél naar dat bordje wijzen met "open tot 22.00 uur" erop, omdat de tijd waarop ze binnen willen dan later is dan de tijd op het bord. Da's een stuk eenvoudiger te verkopen dan zeggen dat je open bent tot 22.00 uur, op TV adverteren met "AH, de langste openingstijden" en vervolgens om 21.50 uur je deuren sluiten.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als jij je werknemers tot 22.30 laat werken en betaald, dan zullen er ook klanten zijn die om 22.15 nog naar binnen willen want het personeel is er toch nog en moet toch nog werken.
Om 16.00 de deur uitrennen? I wish !! Ik denk dat ik meer en harder werk dan de gemiddelde ambtenaar. En ik heb in het verleden voldoende in horeca en dergelijke gewerkt, dus ik weet echt wel hoe dat gaat. Dat mensen het begrip sluitingstijd niet kennen daar kan ik weinig aan doen lijkt mij.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ga jij aub nooit in de horace werken of iets in die richting. Ambtenaar lijkt me wel wat voor jou. Kun je lekker de hele dag naar de klok kijken en stipt om 16:00 de deur uit rennen.
BS, een winkel is geen openbaar terrein, het is eigendom van de winkelier en dus mag hij weigeren wie hij wil. Dus als jou kop hem niet aanstaat mag hij je weigeren en er is niets dat je er aan kunt doen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:45 schreef CraZaay het volgende:
Het weigeren van klanten is verboden, zoals de bakker ook niet mag kiezen om Pietje wel een brood te verkopen en Jantje niet. Een jurist met kennis op dit vlak die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Je zult eerst officieel een ontzegging moeten krijgen voordat je lokaalvredebreuk pleegt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
BS, een winkel is geen openbaar terrein, het is eigendom van de winkelier en dus mag hij weigeren wie hij wil. Dus als jou kop hem niet aanstaat mag hij je weigeren en er is niets dat je er aan kunt doen.
Net zoals jij niet iedereen in je huis hoeft toe te laten, hoeft een winkelier niet iedereen in zijn winkel te laten. Of moet ik ook een ontzegging hebben om jou huis niet in te mogen?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:51 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Je zult eerst officieel een ontzegging moeten krijgen voordat je lokaalvredebreuk pleegt.
Wat loopt ze nou te zeiken op de AH. Bekijk het eens van de andere kant. Ik zou het ook grappig vinden om dat mens, die altijd op het laatste moment boodschappen komt doen, voor de luiken tekeer horen gaan omdat ze opgesloten zit. ze is er toch uit gelaten. Boeiend. Als ze lachend de luiken meteen open hadden gedaan had ze vast ook wat te zeiken gehad. Dat ze te weinig terug krijgt kan ook per ongeluk zijn. Had ze maar beter op moeten letten. als ze teveel terug krijgt zal ze daar vast ook niks over zeggen, dus dat moet ze er niet bij halen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:26 schreef Merel het volgende:
[..]
Heb je het gelezen? De mensen van de AH doen die luiken van het winkelcentrum niet dicht. Dus dat is hun schuld niet. Wat wel kwalijk is, is dat ze iemand die is opgesloten in het winkelcentrum uit staan te lachen en niet even willen helpen door de beveiliging op te bellen ofzo.
Dat het een zeikwijf eerste klas is waren we het al over eens.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Wat loopt ze nou te zeiken op de AH. Bekijk het eens van de andere kant. Ik zou het ook grappig vinden om dat mens, die altijd op het laatste moment boodschappen komt doen, voor de luiken tekeer horen gaan omdat ze opgesloten zit. ze is er toch uit gelaten. Boeiend. Als ze lachend de luiken meteen open hadden gedaan had ze vast ook wat te zeiken gehad. Dat ze te weinig terug krijgt kan ook per ongeluk zijn. Had ze maar beter op moeten letten. als ze teveel terug krijgt zal ze daar vast ook niks over zeggen, dus dat moet ze er niet bij halen.
Zeikwijf.
Zeiken om het zeiken noemen we dat. Sommige mensen zijn nooit tevreden en moeten altijd wat te zaniken hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:03 schreef Schanulleke het volgende:
Dus ze is na sluitingstijd nog keurig geholpen, tenminste, dat geeft ze zelf aan met het tijdstip dat op de kassabon staat en vervolgens gaat ze dan zeiken dat ze te lang service heeft gekregen? Wat een idioot wijf.
Vroeger, toen waren klanten tenminste nog Koninklijk.
Hoerrrrrrrquote:Op donderdag 24 januari 2008 11:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Wat loopt ze nou te zeiken op de AH. Bekijk het eens van de andere kant. Ik zou het ook grappig vinden om dat mens, die altijd op het laatste moment boodschappen komt doen, voor de luiken tekeer horen gaan omdat ze opgesloten zit. ze is er toch uit gelaten. Boeiend. Als ze lachend de luiken meteen open hadden gedaan had ze vast ook wat te zeiken gehad. Dat ze te weinig terug krijgt kan ook per ongeluk zijn. Had ze maar beter op moeten letten. als ze teveel terug krijgt zal ze daar vast ook niks over zeggen, dus dat moet ze er niet bij halen.
Zeikwijf.
Ik moet je drie keer vorderen te vertrekken ja, en als je daar geen gehoor aan geeft pleeg je huisvredebreuk. Het grote verschil is dat een winkel als de AH geen "toegansbeleid" heeft en iedereen zo naar binnen kan lopen. Daarmee is het een lokaal geworden, en geen huis.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Net zoals jij niet iedereen in je huis hoeft toe te laten, hoeft een winkelier niet iedereen in zijn winkel te laten. Of moet ik ook een ontzegging hebben om jou huis niet in te mogen?
AH heeft welzeker een toegangsbeleid! vraag er maar eens naar bij de counterquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:34 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik moet je drie keer vorderen te vertrekken ja, en als je daar geen gehoor aan geeft pleeg je huisvredebreuk. Het grote verschil is dat een winkel als de AH geen "toegansbeleid" heeft en iedereen zo naar binnen kan lopen. Daarmee is het een lokaal geworden, en geen huis.
gelukkig hebben ze in de horeca het begrip "De laatste Ronde" dat meestal een half uur voor sluitingstijd wordt gegeven. misschien moeten ze dat maar invoeren bij de AH'squote:Op donderdag 24 januari 2008 11:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ga jij aub nooit in de horace werken of iets in die richting. Ambtenaar lijkt me wel wat voor jou. Kun je lekker de hele dag naar de klok kijken en stipt om 16:00 de deur uit rennen.
Een winkel is geen openbare ruimte, het is eigendom van de winkelier en daar kan hij/zij zelf regels bepalen, uiteraard binnen de wettelijke grenzen. Het staat je als winkelier vrij om klanten te weigeren, om deze zelfde reden.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:34 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ik moet je drie keer vorderen te vertrekken ja, en als je daar geen gehoor aan geeft pleeg je huisvredebreuk. Het grote verschil is dat een winkel als de AH geen "toegansbeleid" heeft en iedereen zo naar binnen kan lopen. Daarmee is het een lokaal geworden, en geen huis.
maar, ken je nout het begrip sluitingstijd of niet?quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zegt de persoon die roept dat mensen niet mogen eten in de trein omdat hij daar last van heeft.
quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:13 schreef donald_dick het volgende:
[..]
maar, ken je nout het begrip sluitingstijd of niet?
Nee dus, ze blijven net zo lang staan tot de laatste klant weg is. Sluitingstijd is in die winkel dus een zinloos begrip.quote:en om 18.00 dicht betekende dat de laatste klant meestal rond 18.15 wegging. Nouja, big deal - dat hoort erbij
Toegangsbeleid in de zin van "er is geen actieve controle op de toegang". je belt dus niet aan, waarna de eigenaar van de winkel bepaalt of je al dan niet naar binnen mag. Een parkeerterrein zonder slagboom is ook openbare weg, van wie het terrein ook is (om maar een vergelijking te maken die voortkomt uit de Wegenverkeerswetquote:Op donderdag 24 januari 2008 13:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
AH heeft welzeker een toegangsbeleid! vraag er maar eens naar bij de counter
je kneiterlam zuipen, op de lopende kassaband schijten...whehequote:Op woensdag 23 januari 2008 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat een fokking huillie. Ik zou het echt té konings vinden als ik opgesloten zat in een supermarkt en ze wilde me er niet uitlaten.
dan had je een vak moeten leren!quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een tuthola, ik heb zelf 3 jaar gewerkt bij een supermarkt, en wij ergerden ons altijd groen en blauw aan die mensen die net voor sluitingstijd binnen kwamen. Uiteraard wat getwijfel aan de kassa, en welke kant gaat u er uit mevrouw? Rechts! .. nee uh .. links ..
het zijn altijd dezelfde JOSTIES die nog snel denken even een boodschapje te doen. En dan worden ze eens opgesloten ... gaan ze zo overdreven zeuren .. asociaal AH medewerkers blabla, wij worden ook gewoon maar tot 8 uur uitbetaald hoor? Laat me niet lachen snol!
Een parkeerterrein of een winkel is nog wel een heel verschil. Als ik eigenaar ben van een winkel mag ik mensen weigeren, simpel zat.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:41 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Toegangsbeleid in de zin van "er is geen actieve controle op de toegang". je belt dus niet aan, waarna de eigenaar van de winkel bepaalt of je al dan niet naar binnen mag. Een parkeerterrein zonder slagboom is ook openbare weg, van wie het terrein ook is (om maar een vergelijking te maken die voortkomt uit de Wegenverkeerswet).
dat is dus het punt dan krijg je weer gezeik van waarom kan ik er niet meer in het is nog geen 20:00quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:59 schreef Niek. het volgende:
Kansloze grap, die winkel is toch open tot 20:00? Sluit dan eerder, of laat mensen vanaf 19:45 de zaak niet meer in.
Kansloze mensen die achter de kassa zitten en klagen over klanten, dankzij klanten kun jij daar zitten, en als je het zo vreselijk hebt zoek je maar een echte baan.
Daar gaat het hier ook niet over. Ze mocht gewoon naar binnen en is zelfs na sluitingstijd nog keurig geholpen. Toen ze de winkel uitging en daarna nog eens terug wou komen was de zaak (terecht) dicht.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is dus het punt dan krijg je weer gezeik van waarom kan ik er niet meer in het is nog geen 20:00
Bij sommige AHs staat af en toe iemand van een beveiligingsdienst in de hal.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:41 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Toegangsbeleid in de zin van "er is geen actieve controle op de toegang". je belt dus niet aan, waarna de eigenaar van de winkel bepaalt of je al dan niet naar binnen mag. Een parkeerterrein zonder slagboom is ook openbare weg, van wie het terrein ook is (om maar een vergelijking te maken die voortkomt uit de Wegenverkeerswet).
dat is dus het punt dat is het wel je krijgt maar betaald zolang de winkel officieel open is ben je langer open dan is dat voor eigen rekening, als ik doorbetaald werd zou me dat half uurtje mij ook aan mijn reet roestenquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:53 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal zo in de sector. In de horeca is de kroeg ook niet leeg stipt om sluitingstijd, comes with the territory.
Dat de winkel om 8 uur sluit wil niet zeggen dat je om 8 uur bent afgewerkt, die twee zaken staan compleet los van elkaar lijkt me. Of komt bij jullie het personeel ook pas aan zodra de winkel voor klanten open gaat? Besides, als je om 8 uur naar huis wilt, ga dan ook. Als je nog een uur kunt lachen aan de andere kant van de deur wil je dus helemaal niet om 8 uur weg.
Feit is gewoon dat dit meisje niet om 19.55 binnen kwam en toen nog een half uur ging shoppen; om 8 uur was ze gewoon klaar. Dat de AH niet verantwoordelijk is voor de deuren van het winkelcentrum is prima, maar er is ook nog zoiets als klanttevredenheid en dat wordt hierdoor echt niet beter.
Ja ik vindt het ook een zeik wijf maar dat is het punt wat mensen hier aanhalen dat je dan maar eerder moet sluiten.quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:22 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daar gaat het hier ook niet over. Ze mocht gewoon naar binnen en is zelfs na sluitingstijd nog keurig geholpen. Toen ze de winkel uitging en daarna nog eens terug wou komen was de zaak (terecht) dicht.
Ach, loon naar werken en werken naar loon. Zo gek is het niet.quote:Sowieso, pubers in de winkelje kunt er niks mee aanvangen. 9 tot 5 mentaliteit, en dan geen minuut later! Ook al vreten ze geen reet uit. Bah bah.
En toch doen 8 van de 10 mensen datquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:32 schreef sylvietjoo het volgende:
Ik heb ook in 'n winkel gestaan en 20.00 sluitingstijd = geen klanten meer binnen, niet: deuren op slot en mensen die nog binnen zijn opsluiten.
Om 19.55 kun je dus naar binnen. Het is dan wel beleefd om niet nog effe lekker de schappen af te gaan, lijkt me logisch.
dat wordt veroorzaakt door de werkgever die onder geen beding overwerk wil uitbetalen ga daar maar klagenquote:Verder staat die discussie toch gewoon los van de hele zaak? Ze stonden al buiten de winkel, maar het winkelcentrum was dicht. Behoorlijk aso van die jochies dat ze dan niet ff helpen. Wat een stuk tuig.
Sowieso, pubers in de winkelje kunt er niks mee aanvangen. 9 tot 5 mentaliteit, en dan geen minuut later! Ook al vreten ze geen reet uit. Bah bah.
toch minimum loon is minimum inspanningquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ach, loon naar werken en werken naar loon. Zo gek is het niet.
De laatste ronde geldt dan in de kroeg. In het hotel/ restaurant waar ik werkte hadden we dat niet. En ondanks dat de keuken rond 22:00 sloot waren we nog heel makkelijk als er mensen om 22:30 kwamen en nog iets simpels wouden eten. Als er geen koks meer aanwezig waren dan kon ik altijd zelf nog wel een uitsmijter, etc bakken. Flexibiliteit noemen we dat. Werd altijd zeer gewaardeerd. Is ook een eigenschap die bij veel bedrijven hoog staat aangeschreven.Maar als ik het hier zo hoor gaan we het daar zeer moeilijk mee krijgen de komende jaren.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze in de horeca het begrip "De laatste Ronde" dat meestal een half uur voor sluitingstijd wordt gegeven. misschien moeten ze dat maar invoeren bij de AH's
Jij noemt het flexibiliteit, ik noem het misbruik maken van. De keuken sluit om 22.00 en jij geeft mensen om 22.30 nog te eten. De volgende komt om 22.45, ziet de vorige mensen nog eten en zegt "Ja dan kun je ook wel mij te eten geven" Dan komt er iemand om 23.00 etc etc. Je moet ergens een grens stellen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De laatste ronde geldt dan in de kroeg. In het hotel/ restaurant waar ik werkte hadden we dat niet. En ondanks dat de keuken rond 22:00 sloot waren we nog heel makkelijk als er mensen om 22:30 kwamen en nog iets simpels wouden eten. Als er geen koks meer aanwezig waren dan kon ik altijd zelf nog wel een uitsmijter, etc bakken. Flexibiliteit noemen we dat. Werd altijd zeer gewaardeerd. Is ook een eigenschap die bij veel bedrijven hoog staat aangeschreven.Maar als ik het hier zo hoor gaan we het daar zeer moeilijk mee krijgen de komende jaren.
He nu niet moeilijk gaan doen hequote:Op donderdag 24 januari 2008 15:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij noemt het flexibiliteit, ik noem het misbruik maken van. De keuken sluit om 22.00 en jij geeft mensen om 22.30 nog te eten. De volgende komt om 22.45, ziet de vorige mensen nog eten en zegt "Ja dan kun je ook wel mij te eten geven" Dan komt er iemand om 23.00 etc etc. Je moet ergens een grens stellen.
Je krijgt waar je voor betaaldquote:Op donderdag 24 januari 2008 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toch minimum loon is minimum inspanning
Waarom zou je iemand meer betalen dan minimum voor een functie waarvoor je links niet van rechts hoeft te kunnen onderscheiden?quote:Op donderdag 24 januari 2008 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toch minimum loon is minimum inspanning
quote:Op donderdag 24 januari 2008 15:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij noemt het flexibiliteit, ik noem het misbruik maken van. De keuken sluit om 22.00 en jij geeft mensen om 22.30 nog te eten. De volgende komt om 22.45, ziet de vorige mensen nog eten en zegt "Ja dan kun je ook wel mij te eten geven" Dan komt er iemand om 23.00 etc etc. Je moet ergens een grens stellen.
ik denk dat jij het onderschat maar je kweekt zo wel een houding waarbij het personeel ook geen ene zak interesseert wat er met de winkel gebeurd ze hebben zo toch weer ander werkquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:50 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand meer betalen dan minimum voor een functie waarvoor je links niet van rechts hoeft te kunnen onderscheiden?
tuurlijk waarderen ze het eindelijk eentje waarbij het wel lukt wanneer we te laat komenquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien is het in jouw ogen misbruik, maar mensen konden het altijd waarderen. Die mensen zorgen ook weer voor een stukje pr. Wat is daar mis mee.
Of je nou in een winkel staat of een restaurant, je hebtt met mensen te maken diie misscchien niet altijd doen wat jij graag wilt. Om ze dan maar uit te lachen vanachter een rolgordijn is te triest voor woorden. Maar ja klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig. Als ik tegenwoordig in een restaurant kom krijg ik soms kinderen aan tafel met een smoel op onweer. Die staan er puur voor het geld en hebben geen enkele lol in het werk. Beetje triest eigenlijk.
Waarom gaan we meteen uit van het slechtste in een ander.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
tuurlijk waarderen ze het eindelijk eentje waarbij het wel lukt wanneer we te laat komen
Ja dat is dus te laat als de winkel om 20:00 dicht gaat, mutsquote:Thuisgekomen keken we de bon pas na: We zijn nog twee en een halve euro opgelicht ook, en precies om 20.00.42 afgerekend...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |